Connect with us

Tech

Ne otvarajte ovaj link na Facebooku: Radi se o ozbiljnoj prevari

Objavljeno

-

Zabrinjavajuća internetska prevara na društvenoj mreži „Facebook“ izaziva zabrinutost javnosti i poziva na oprez.

Ova prevara je i ranije kružila internetom, a pokazala se prilično „uspješnom“ jer korisnicima Facebooka donosi lažne informacije o nečijoj smrti, prenosi City Magazine.

„Vidi tko je poginuo, u nesreći, mislim da ga poznaješ, jako mi je žao“, uz link koji bi trebao predstavljati video dotične nesreće, dobit ćete kao poruku nekog bliskog. Kako se u njima ne spominje tko je preminuo, korisnici često i ne razmišljajući kliknu na njih, izlažući se problemima kao što su širenje virusa, prevare, krađa podataka i slično.

Nakon što korisnici kliknu, link ih vodi na stranicu na kojoj se navodi da, ako žele pročitati vijest, moraju upisati svoje korisničko ime i lozinku s Facebooka.

Time ih, naravno, predaju prevarantima, a u istom trenutku korisnici koji upišu te podatke odjavljuju se s Facebooka i više nemaju pristup svom profilu. Također, time dolazi i do preuzimanja programa koji može pratiti korisnike i krasti njihove osjetljive podatke.

Problem zbog kojeg je ova prevara uvjerljiva je taj što se, nakon što netko nasjedne na nju, ista poruka šalje preko Messengera osobama s njihove liste kontakata, pa oni neoprezniji primatelji neće ni razmišljati o potencijalnim opasnostima jer im poruke dolaze od prijatelja ili rodbine, piše Tech Times.

Što činiti ako vam dođe ovakva poruka? Najbolje je činiti – ništa. Možete samom Facebooku prijaviti opasnost ili spam, ili kontaktirati osobu koja dijeli link i priopćiti joj da je u opasnosti.

Ako ste pak već kliknuli na link i upisali svoje podatke, morate biti brzi. Odmah idite na svoj Facebook profil i, ako još uvijek imate pristup, promijenite lozinku. Nikako nemojte koristiti lozinku koju ste već koristili negdje drugdje ili ranije.

Provjerite točnost podataka na vašem profilu. Provjerite gdje ste sve prijavljeni i odjavite sve uređaje koji su vam nepoznati. Na kraju, obavezno uključite autentifikaciju kako bi za bilo kakvu prijavu bilo potrebno potvrditi identitet ne samo lozinkom nego i dodatnom provjerom.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Marke automobila s najvećom kilometražom u Hrvatskoj: Je li i vaš auto na popisu?

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Različiti automobili služe u različite svrhe pa se njihova kilometraža nakon nekoliko godina može značajno razlikovati. Međutim, mali oglasnici puni su vozila s malom kilometražom po sumnjivo pristupačnim cijenama, što postavlja pitanje o ispravnosti njihovog brojača kilometara.

Tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical provela je istraživanje u Hrvatskoj kako si saznala prosječnu kilometražu određenih marki automobila u državi i kako bi vozači mogli usporediti rezultate s kilometražom automobila koje voze.

Automobili s velikom kilometražom obično koštaju manje pa su mnogi kupci u iskušenju da kupe takva vozila i uštede novac. No, ova je odluka rizična jer mnogi dijelovi mogu biti istrošeni i automobil je skloniji kvarovima. Iako brojač kilometara vozila pokazuje njegovo stanje i moguću cijenu, njime se može lako manipulirati. Prevaranti smanjuju kilometražu kako bi prodali automobil za veću cijenu nego što zapravo vrijedi, prenosi Večernji.

“Posjedovanje vozila sa znatno većom kilometražom od tržišnog prosjeka može biti manje predvidljivo u smislu troškova jer je veća šansa da će se dijelovi automobila pokvariti. Međutim, automobil s originalnom kilometražom uvijek će koštati više od automobila s vraćenim brojačem kilometara”, sugerira Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Među automobilima proizvedenim 2008. godine koji su provjereni na carVerticalu u Hrvatskoj, Audi (204.915 km), Mercedes-Benz (196.068 km) i Škoda (189.739 km) imaju najveću prosječnu kilometražu. Kada govorimo o automobilima starim deset godina, proizvedenim 2013. godine, najveću kilometražu ima Škoda (162.165 km), a slijede je Mercedes-Benz (160.648 km) i BMW (155.851 km). Među automobilima starim pet godina, proizvedenim 2018. godine, Škoda također zauzima prvo mjesto (116.531 km), a slijede ju Opel (108.612 km) i Peugeot (98.798 km).

Luksuzni automobili popularni su u državama s dobro razvijenom cestovnom infrastrukturom. Vozači koji prelaze velike udaljenosti često se odlučuju za vrhunska vozila jer ih je lakše voziti na dužim putovanjima, dok će u gradskim sredinama čak i automobili ekonomske klase izvrsno odraditi svoj posao.

Među automobilima proizvedenim 2008. godine, Peugeot ima najmanju kilometražu (127.111 km), a odmah iza su Nissan (145.786 km) i Mazda (145.904 km). Situacija se mijenja kod novijih automobila proizvedenih 2013. godine, gdje Nissan preuzima vodstvo sa 109.398 km nakon prvih deset godina korištenja. Peugeot u prosjeku ima 123.448 km na brojaču kilometara, a Toyota 127.566 km. Mazda ima najmanju kilometražu među automobilima koji su izašli iz tvornice 2018. – 37.200 km. Slijede je Toyota (48.561 km) i Nissan (77.030 km).

Ako je kilometraža vozila znatno veća od prosječne kilometraže tipične za njegovu marku, vlasnik bi trebao razmisliti o prodaji takvog vozila. Očitanje brojača kilometara povezano je s pouzdanošću – istrošeni dijelovi zahtijevaju više održavanja, što dovodi do skupih popravaka. Istraživanje carVerticala temelji se na stvarnim izvješćima o povijesti automobila koja su zatražili korisnici platforme između siječnja i listopada 2023., piše Večernji.

 
Nastavi čitati

Tech

Tajni kod: Znate li što znači ako na WhatsApp dobijete poruku – 14643?

Objavljeno

-

By

Na TikToku i WhatsAppu već se neko vrijeme dijeli broj 14643. Šalje se prijateljima, bližnjima, a malo njih zapravo zna što znači.

Važno je naglasiti da se ne radi o ničemu lošem, naprotiv, ima vrlo pozitivnu poruku. Kao što je objašnjeno u brojnim videima na TikToku, iza toga stoji poruka ljubavi.

Naime, iza ovih brojeva krije se lijepa poruka: “Uvijek ću te voljeti”, ili:

1 = I
4 = will
6 = always
4 = love

3 = you

Pomoću različitih numeričkih kodova mladi u posljednje vrijeme pojednostavljuju komunikaciju na društvenim mrežama.

Korisnici često vole koristiti zagonetne kombinacije brojeva za slanje poruka. Kodovi se pojavljuju izravno u videozapisima ili kao komentar. To se također odnosi na niz brojeva 14643, prenosi Fenix magazin.

Ako dobijete poruku s nizom brojeva 14643, sada barem znate da vas netko voli.

 
Nastavi čitati

Tech

Automobilski div iduće godine gasi proizvodnju poznatog modela: Čak 3.500 radnika ostaje bez posla

Objavljeno

-

By

Mnogi će reći da Njemačka nije što je nekad bila. Kao samo jedan u nizu proizvođača, Ford će iduće godine postepeno ugasiti popularni model Focus i posljedično tome otpustiti 3.500 radnika u tvornici u Saarlouisu, koja je otvorena davne 1970. godine.

Da će Ford ugasiti popularni kompakt Focus 2025. godine prvi put smo čuli još sredinom 2022. godine. Također, tada je rečeno da će se u tvornici u Saarlouisu u Njemačkoj, gdje se ovaj model proizvodi, sklapati nova generacija električnih modela američkog brenda.

Ali u međuvremenu Fordovi planovi su se promijenili pa će se budući električari proizvoditi u španjolskoj tvornici u Valenciji, piše Klix.ba.

Kao rezultat toga, tvornica u Saarlouisu doslovno ostaje bez proizvodnje automobila. Zbog toga će u ovoj tvornici biti otpušteno 3.500 radnika, a Ford je navodno postigao dogovor sa sindikatom IG Metall u vezi s tim. Predstavnici sindikata rekli su da će nakon 2025. godine u tvornici u Saarlouisu ostati oko 1000 radnika kojima će biti ponuđena prekvalifikacija, a do 2032. neće biti prinudnog otpuštanja. Štoviše, zaposleni će moći ranije otići i imati koristi od kompenzacijskog paketa.

Ipak, budućnost tvornice u Saarlouisu ostaje neizvjesna. Bilo je razgovora s kineskim markama BYD i Chery o preuzimanju tvornice, a navodi se da je Ford također bio u pregovorima s njemačkim proizvođačem solarnih panela. Ali očigledno, američki proizvođač automobila nije postigao dogovor s ovim kompanijama.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu