Connect with us

magazin

LJUBLJENJE KAO TERAPIJA Činjenice o francuskom poljupcu koje možda niste znali: Odličan je za zdravlje i vitku liniju

Objavljeno

-

Stručnjaci smatraju kako strastveni ‘francuski’ poljubac odlično djeluje na naše tijelo, uklanja stres, opušta, podiže samopouzdanje, a čak ima i sličan učinak kao vježbanje

Znate li da postoji znanost koja se bavi proučavanjem ljubljenja? Da, i zove se  – filematologija! Tijekom ljubljenja razmjenjujemo vodu, sol, bjelančevine i oko 25 milijuna mikroorganizama s našim partnerom. Jedna minuta ljubljenja sagorijeva 26 kalorija.

Francuska agencija za upoznavanje provela anketu među samcima – kakav poljubac im je najdraži? Svaki drugi čovjek je rekao kako bez strasti nema savršenog poljupca.

Ovo su još neki detalji ankete:

  • 45 posto je reklo kako im je važno umijeće nježnog dodira usnama.
  • 22 posto ne voli prevlažan i previše bučan poljubac.
  • 7 posto ispitanika priznalo je da im za vrijeme poljupca ne smetaju zvukovi koje proizvode.
  • 63 posto njih odbit će poljubac partnera koji je pio alkohol, većini se to čak i gadi. 
  • 41 posto samaca rado bi podučilo partnera umjetnosti ljubljenja, ako prvi poljubac nije bio baš najbolji.
  • 40 posto njih ne pridaje previše važnosti umijeću ljubljenja. 
  • 7 posto ispitanih odgovorilo je kako bi bili spremni odmah prekinuti vezu ako im prvi poljubac nije bio dovoljno dobar.

‘Francuski’ poljubac je dobar za zdravlje

Stručnjaci smatraju kako strastveni ‘francuski’ poljubac odlično djeluje na naše tijelo, uklanja stres, opušta, podiže samopouzdanje i čak ima učinak kao vježbanje. Naime, kažu kako poljubac u trajanju od jedne minute troši 29 kalorija – što bi u pola sata bilo čak 780 kalorija, a to je više nego što možete izgubiti bilo kakvim vježbanjem. Za usporedbu, to je količina kalorija koju pojedete u jednoj i pol čokoladi (150 grama) ili konkretnom obroku.

Osim što troši puno kalorija, tijekom ‘francuskog’ poljupca u tijelu se aktivira 30-ak mišića (kod poljupca zatvorenih usta tek dva). Također, dok se ljubite vaše tijelo izlučuje mnoštvo hormona i neurotransmitera – oni popravljaju raspoloženje (npr. adrenalin, serotonin i dopamin). Kod ljubljenja srce kuca ubrzano i tijelo se pojačano puni kisikom.

Još neke zanimljive činjenice o ljubljenju

  • 20.000 minuta u životu čovjek provede u ljubljenju.
  • Filematologija je znanost koja proučava ljubljenje.
  • Dvije trećine ljudi naginje glavu na desno dok se ljube.
  • Parovi koji se često ljube imaju puno kvalitetniju vezu – što je nekako i logično.
  • Najdulji poljubac je trajao 58 sati, 35 minuta i 58 sekundi – prema Guinnessovoj knjizi rekorda.
  • Filematofobija je strah od poljupca i ljubljenja. Usne su osjetljivije od genitalija.
  • Kod Rimljana su postojale tri kategorije ljubljenja: osculum – poljubac u obraz, basium – poljubac u usta i savolium – poljubac s jezikom.
  • Postoje tvrdnje da žena može doživjeti orgazam dok se ljube.
  • Muškarci koji poljube partnericu prije odlaska na posao su produktivniji.
  • Najduži poljubac na filmu trajao je 185 sekundi – radi se o filmu ‘You’re in the army now’, a ljubili su se glumci Jane Wyman i Reg Toomey.
  • U Americi se počinju ljubiti sa prosječno 15 godina starosti, a u Indiji – 19.
  • U ustima se nalazi na tisuće živčanih završetaka (100 puta više nego u vrhovima prstiju) koji potiču želju. To je razlog zašto je ljubljenje prije, za vrijeme i nakon seksa tako dobro.
  • Čak 40 posto muškaraca priznaje kako je dug i sočan poljubac najbolja uvertira u vođenje ljubavi.
  • Dvostruko je veća šansa da će muškarac završiti u krevetu s nekime tko se loše ljubi nego žena. To znači da je ženama umijeće ljubljenja puno važnije.
  • Studije su pokazale da muškarci koji poljube svoju partnericu barem jednom dnevno, u prosjeku žive pet godina duže. Stoga, češće ljubite svoju bolju polovicu, i u ime zdravlja.
  • Dvije trećine ljudi okreće glavu udesno dok se ljube. Neki stručnjaci vjeruju da je to povezano sa razvojem u maternici, a drugi kako je to jednostavno način da se izbjegne udaranje nosom u nos partnera, prenosi healthadore.com.
  • Neki evolucijski psiholozi smatraju da se navika ljubljenja zapravo razvila od dijeljenja hrane iz jednih usta u druga. 
  • Ljubljenje budi emocije i smanjuje razinu stresa. Razina kortizola se smanjuje, a oksitocina povećava. Kortizol je hormon stresa, a oksitocin hormon ljubavi.
  • Slina sadrži brojne informacije, tvrde znanstvenici, pa je ljubljenje možda i podsvjesno testiranje partnera. Ključnu ulogu u tome imaju feromoni – mirisi koja izlučuju naša tijela, a koji mogu razviti snažnu privlačnost između muškarca i žene.
  • Istraživači sa Sveučilišta Albany iz SAD-a otkrili su da muškarci i žene različito doživljavaju ljubljenje. U fazi udvaranja, većina žena neće pristati na seks ako se prije toga nisu ljubile s partnerom. Muškarcima poljupci nisu presudni za seks.
  • Istraživanje je pokazalo da su muškarci ti koji najčešće prvi počnu s francuskim poljupcem.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

(FOTO/VIDEO) Zadarski band aid okupio se nakon 31 godinu i zapjevao pjesmu “Božić u Zadru”

Objavljeno

-

By

Zadarski glazbenici tu su pjesmu otpjevali davne 1994. godine

U vrijeme Božića pjesma grije dušu, a znaju to dobro i zadarski glazbenici koji su se okupili nakon više od tri desetljeća kako bi ponovno snimili pjesmu “Božić u Zadru”. Tekst za pjesmu koja je snimljena 10. prosinca 1994. godine napisao je Davor Žagar, a uglazbio ju je Nenad Nakić-Njake. Bila je to pjesma koja je bila odraz zadarske nade, mira i ljubavi iz vremena ratom namučenog Zadra. 

Inicijativa za okupljanje glazbenika krenula je iz Grada Zadra, a za sve je kriv jedan DVD u kojem žuti vlakić ’96. godine vozi po Polutuoku, a u podlozi svira upravo pjesma “Božić u Zadru”. Bila je to idealna prilika da se pozove zadarske glazbenike: Amendu, Gogu, Davora, Rikija, Simu, Tomu, Mladena, Jeru i Daria da se ponovno okupe i naprave “remake” zadarske božićne pjesme. 

– Nije bilo upitno kad su nas zvali. Prvo, prošlo je puno godina, a svi smo hvala Bogu na broju, i evo – da se podružimo i da osvježimo pjesmu. Divota. Božić je. – kazao je glazbenik Rikardo Perković. 

Iskusnijim kolegama, pridružila se i mlađa generacija zadarskih glazbenika i to na poziv Saše Miočića iz Koncertnog ureda Zadar koji je zadužen za novi aranžman pjesme. 

– Zvao me Sale da sudjelujem u projektu i nije ni završio rečenicu, a ja sam rekla: Može! – govori Matea Biloglav, voditeljica A.K.A. Crescenda koja je u vrijeme kad je pjesma nastala imala tri godine. 

Trideset i jednu godinu poslije zadarski glazbenici pokazali su zajedništvo, baš kao nekad, i bio je dovoljan jedan telefonski poziv kako bi se svi okupili i još jednom potaknuli duh zadarskog Badnjaka i Božića. U idućim danima bit će gotov i spot za što je zaslužan Igor Goić iz Kreathia studija. 

– Hvala svima što su se odazvali. Ovo budi posebnu emociju u svinma nama i sve nas podsjeća da su nam nada, ljubav, mir i vjera u životu itekako potrebni – kazao je gradonačelnik Šime Erlić te se posebno zahvalio obitelji Nenada Nakića – Njake i Davoru Žagaru koji su autori ove pjesme, na podršci i povjerenju. 

Podsjetimo se kako je to izgledalo 1994.:

 
Nastavi čitati

magazin

Koliko zarađuju hrvatski influenceri? Prihodi su im sve veći, ali ih brine jedna stvar

Objavljeno

-

By

Zagrebačka agencija Dialog komunikacije predstavila je rezultate istraživanja DIABLOG, najnovijeg i najopsežnijeg pregleda domaće industrije kreatora sadržaja. Kako funkcionira influencer marketing, kolika je zarada, koji su izazovi s kojima se influenseri susreću… za Novi dan govorila je Marina Čulić Fischer, direktorica Dialog komunikacija

“Posljednje istraživanje provedeno je 2020. godine. Scena se promijenila u tih pet godina. Sazrela je. Influenceri imaju i stalni posao, ali se infuencer marketingom bave dosta ozbiljno. Troše u prosjeku između osam i 10 sati tjedno. To im je dosta važan izvor prihoda”, kaže Čulić Fischer i dodaje da usporedba dvaju razdoblja jasno pokazuje kako je hrvatski influencer marketing u pet godina prošao kroz značajnu profesionalizaciju i rast prihoda, ali i da se suočava s novim izazovima kao što su negativan stav javnosti i regulacija, posebno u kontekstu suradnji s brendovima i korištenja AI alata.

Rezultati istraživanja

Prema rezultatima istraživanja, 47,6% kreatora u influencer marketingu je aktivno više od pet godina, što potvrđuje da se scena profilirala u stabilnu i profesionalnu industriju. Istodobno, čak 90,5% kreatora monetizira svoj sadržaj, a 38,1% influencer marketing navodi kao glavni izvor prihoda.

Koliko zarađuju?

Više od 46% kreatora zarađuje preko 1.000 eura mjesečno od svojih online aktivnosti, a 73,8% ih očekuje daljnji rast prihoda u sljedećoj godini.

“U Hrvatskoj ne postoje točni podaci ulaganja u influencer marketing, ali na svjetskoj razini taj broj doseže 33 milijarde dolara ulaganja”, kaže Čulić Fischer i dodaje da ispitanici kao najveću prepreku daljnjem poslovnom razvoju navode algoritme, odnosno pad organskog dosega.

Influencer marketingom upravljaju mlade žene

Industrija je i dalje izrazito ženska i urbana: 89,2% ispitanika su žene, a 69% ih živi u Zagrebu. I kreatori i njihova publika najdominantniji su u dobnoj skupini od 25 do 34 godine, što jasno pozicionira influencer marketing kao tržište kojim upravljaju mlađe odrasle žene.

Instagram i dalje prvi izbor

Čulić Fischer kaže da TikTok najviše raste u odnosu na druge platforme iako još ne zauzima broj jedan.

“Nama je Facebook dugo bio broj jedan, ali tu su se stvari malo promijenile. Instagram je apsolutno sada prvi. Svi kreatori koji su sudjelovali u istraživanju (100%) aktivni su na Instagramu. TikTok koristi 78,6% ispitanika, što ga čini drugom najvažnijom platformom”, otkrila je Čulić Fischer i dodala da je dominantni sadržajni trend kratki video. Najpopularnije teme i dalje su lifestyle, ljepota, moda i putovanja.

Korištenje AI-a mora biti označeno

Više od polovice kreatora (54,8%) pozdravlja regulaciju influencer marketinga.

“Postoji samoregulacija. Tu imamo dva važna faktora, a to su upotreba AI-a i suradnja s brendovima. Jedno i drugo je važno naznačiti”, kaže Čulić Fischer.

Istraživanje je pokazalo i da se većina slaže da je transparentnost nužna, kako u kontekstu suradnji s brendovima, tako i u kontekstu korištenja AI alata u kreiranju sadržaja. Kreatori smatraju da AI treba označiti onda kada čini bitan dio sponzoriranog sadržaja.

Autentičnost je valuta povjerenja

Autentičnost za ispitanike predstavlja ključnu osobnu vrijednost: 82,1% je smatra “jako važnom”, a većina navodi da povjerenje publike gradi prvenstveno birajući suradnje s brendovima u koje osobno vjeruju.

Čak 93% kreatora sadržaja barem jednom je odbilo suradnju s brendom zbog nesklada s vlastitim uvjerenjima.

Najveći problem – negativan stav javnosti

Velika većina ispitanika (74,7%) smatra da je negativan stav javnosti najveći problem domaće influencer scene. Kreatori ističu kako taj stav utječe na percepciju profesionalizma, kvalitetu sadržaja i poslovne prilike.

Gledajući unaprijed, kreatori svoj razvoj vide u kvalitetnijoj produkciji, većoj povezanosti s medijima i širenju na offline aktivnosti, što potvrđuje da domaća scena ulazi u novu fazu razvoja koja će oblikovati iduće razdoblje influencer marketinga u Hrvatskoj.

 
Nastavi čitati

magazin

ADVENT U ZADRU / Klapa Puntamika večeras predstavlja novi božićni hit!

Objavljeno

-

By

Klapa „Puntamika” s Denisom Maričićem nastupit će na „Adventu u Zadru” večeras, u utorak od 19:30 sati na Trgu Petra Zoranića, dok će pola sata kasnije na zadarskoj Tržnici u sklopu „Božićnog gramofona” DJ Antonio u Studio Advent programu puštati regionalnu alternativnu glazbu.

Dakle, alternativci će biti na „alternativnoj” lokaciji, dok će na adventskoj pozornici nastupiti popularna zadarska klapa, gotovo odmah nakon promocije nove pjesme na CMC-ju i zahuktalih priprema za treći album koji samo što nije ugledao svjetlo dana. „Croatia Records” spot za pjesmu „Božić je u svitu” već je pustila na svom YouTube kanalu.

– Na adventskom koncertu imat ćemo premijeru te božićne pjesme uživo, a to mi je posebno drago. Inače atmosfera je radna, savršena, letimo i stižemo na sve strane – kaže Denis Maričić iz Puntamike, Zadranima poznatiji kao Dendo. Maričić je autor glazbe i teksta za legendarnu pjesmu „Oči boje lavande”, kao što je uostalom i potpisnik pjesama klape Puntamika.

Uz stare, dobre, okušane i opjevane hitove, zadarska će klapa dio pjesama s novog albuma predstaviti na adventskoj pozornici. Iza Maričića su dva albuma bratskog dua „Denis & Pino”, dok je treći album Puntamike u pripremi.  
– Predstavit ćemo dio pjesama s albuma koji će se zvati „Dite Dalmacije”. Izaći će početkom sljedeće godine, ne znam točno kada, ali bit će vrlo skoro. Što se koncerta tiče, imamo dovoljno naših lijepih pjesma sa svih tih albuma – govori Maričić. Klapa Puntamika nastupila je nekoliko puta na „Adventu u Zadru” i kao svim izvođačima, pogled s pozornice na šušur Trga Petra Zoranića posebna je vrijednost koncertnog nastupa.

– Ugodno je, zaista je jako lijepo. Inače volim napraviti đir i doći do adventskog trga. Ne baš svaki dan, ali „Advent u Zadru” kao događaj nikad ne propuštam – poručuje zadarski glazbeni autor. Koncert klape Puntamika počinje u 19:30 sati, a ulaz je slobodan.  

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu