Hrvatska
Petar Popović: "Slavica je dobar organizator i dobar vatrogasac"

Na Županijskom sudu u Zadru danas je nastavljeno suđenje Draženu Slavici, bivšem zapovjedniku Šibensko-kninske vatrogasne zajednice. Slavicu Državno odvjetništvo tereti za organizacijske propuste pri gašenju požara na Kornatima, kojom prilikom je poginulo dvanaest vatrogasaca.
Danas su svjedočila tri svjedoka. Krešimir Grgas i Kristijan Popović, vatrogasci koji su bili na Koranatu i Petar Popović, zapovjednik DVD Zablaće.
Grgas i Popović su bili s Joškom Klarićem, ocem pokojnog Dina tadašnjeg zapovijednika požarišta, kada su našli unesrećene. Naime, Grgas i Popović su trebali biti iskrcani na istom mjestu gdje i poginuli vatrogasci no spletom okolnosti nisu. Popović je prilikom izviđanja maslenika izgubio mobitel i stanicu, a Dino Klarić rekao je da njih dvojica odu to tražiti i poslije se nađu s njegovim ocem koje se penjao na brdo ne bi li uhvatio signal.
Grgas je kazao kako ih je prije polijetanja na heliodromu Slavica upoznao sa situcaijom na Kornatu i da je rekao da će vjerojatno tamo biti cijelu noć. Nakon što su se odvojili od ostataka, te s Joškom Klarićem došli do uvale Šipnat, Grgas i Popović su odlučili krenuti na brdo ne bi li uspostavili komunikaciju.
Nakon nekog vremena čuli su povike “pomozite, ima ozlijeđenih i dva mrtva” od Kneževića koji je također stradao. Grgas je potom nazvao Joška Klarića da mu to prenese i nazvao je operativni centar. Budući da mu Knežević nije znao objasniti gdje su, oni su se uputili tražiti ih sami. Joško Klarić se također u međuvremenu uputio tražiti unesrećene i on ih je našao prije nego Grgas i Popović.
Grgas je kontaktirao i Slavicu te mu rekao situaciju. Slavica mu je rekao da stižu helikopteri te da će im pokušati što prije pomoć.
– Prizor je bio užasan. Četiri su već bila mrtva, sedam ih je bilo ranjeno, a jedan je umro dok smo mi bili tu. Za trinaestog vatrogasca nismo ni znali. Bili su dehidrirani, tražili su vode. Nisam nikog mogao prepoznati, bili su izgoreni, neprepoznatljivi. Neki od unesrećenih imali su malo kose na glavi, a neki ništa, rekao je Grgas.
Popović je rekao kako nije uopće mogao razgovarati s unesrećenima i da nije ni zapamtio što su mu govorili jer mu je na pameti bilo samo kako im pomoći. Njih dvoja su potom otišla nazad u uvalu po vodu. Donijeli su oko 10 litara vode. Tada je već stigla Gorska služba za spašavanje. Oni nisu imali plahte koje inače služe da se zapaljene pokrije jer im je hladno pa su ih pokrivali sa svojim košuljama. GSS su ranjene prevezli, a mrtve nisu dirali.
– Nas je Mirko Mikulin stalno zvao jer je njemu sin sa požarišta javio da su okruženi i da će izgorijeti. Nakon što smo čuli Kneževića kako ima i mrtvih mi Mikulinu nismo mogli to reći, ne zato što nam je neko zapovjedio niti smo se s ikim konzultirali već me bilo strah čovjeku govoriti o mrtvima, a da ih na svoje oči još nisam vidio, rekao je Popović.
Otac Kristijana Popovića, Petar, bio je tada, a i još je uvijek zapovjednik DVD Zablaće.
– Ja sam primio dojavu da je potrebno pet vatrogasaca za požar na Kornatu. Odvezao sam ih na heliodrom, nisam niti izlazio iz auta tako da s nikim nisam kontaktirao. Dvojica mojih momaka su vraćena iz helikoptera jer im je Dino Klarić kao zapovjednik smjene i požarišta rekao da ne idu jer je u helikopteru bilo puno ljudi, ispričao je Petar Popović.
On je za Slavicu rekao da je dobar organizator i dobar vatrogasac te da se znaju još od 1996. godine. Sa Slavicom Popović nikada nije imao problema.
Suđenje se nastavlja 23. veljače kada će biti ispitani Josip Zorčić, Mario Jozić, Mate Bačić i Mario Cvitan. A 24. veljače ispitani će biti pilot helikoptera Stjepan Lešković i posada.
Hrvatska
Ako ste kupili ove proizvode, nemojte ih koristiti: Povlače se s polica
Državni inspektorat objavio je obavijest za potrošače o povlačenju više proizvoda.
Državni inspektorat Republike Hrvatske obavještava potrošače o opozivu proizvoda sa sljedećim LOT brojevima i rokovima trajanja: – PEČENI SLATKI KEKS S BADEMOM AMARETTI 175g SAPORI, s naznakom najbolje upotrijebiti do: 18.03.2026. (Lot L 355077 2), 02.05.2026. (Lot L355122 1), 04.07.2026. (Lot L 355185 2), 25.08.2026. (Lot L355237 1) , 03.09.2026. (Lot L 355246 1) , 20.10.2026. (Lot L 355293 1), proizvođača Colussi S.p.A., Milan, IT zbog povišene razine cijanovodične kiseline.
Proizvod nije u skladu s Uredba (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2002. o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane.
Detalji o povlačenju i opozivu proizvoda dostupni su i na web stranici subjekta.
Podaci o proizvodu:
Proizvođač: Colussi SpA., Italija
Maloprodaja: NTL d.o.o., Soblinec, Hrvatska
Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima
Državni inspektorat Republike Hrvatske također obavještava potrošače o opozivu proizvoda sa sljedećim LOT brojem i rokom trajanja: “Aptamil AR 1, početna hrana za dojenčad (povećana regurgitacija), NETO: 400g, hrana za posebne medicinske potrebe, datum uporabe: 17.05.2026., LOT: 111444865“ zbog utvrđene povećane prisutnosti bakterije Bacillus cereus.
Proizvod nije u skladu s Uredbom Komisije (EZ) br. 2073/2005 od 15. studenoga 2005. o mikrobiološkim kriterijima za hranu i „Vodiču za mikrobiološke kriterije za hranu“..
Detalji o povlačenju i opozivu proizvoda dostupni su i na web stranici subjekta.
Podaci o proizvodu:
Dobavljač: Nutricia Export BV, Lange Kleiweg 6, RIJSWIJK, Nizozemska
Distribuira na tržištu RH: AWT International d.o.o., Zagreb, Slavonska avenija 52a
Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima.
Hrvatska
PROGNOZA / Promjena vremena pred vratima: Stižu kiša i jako jugo, mogući grmljavinski pljuskovi
Donosimo vremensku prognozu meteorologinje Tee Blažević
Anticiklona se premješta prema istoku, a s Atlantika prodire vlažan, nestabilan i malo hladniji zrak nad europsko kopno. Nad Sredozemnim morem, zapadno od Apeninskog poluotoka, razvija se plitka ciklona čiji oblačni sustav, uz pojačano jugo, prelazi preko Italije i dolazi nad Jadran. Vremenska situacija nad Europom se mijenja, a vrijeme poprima osobine kasne jeseni – oblačno, tmurno, s povremenom kišom.
Prema prognostičkim materijalima u narednih 10 dana nije izgledno zahlađenje, ali postoje signali da bi nakon Božića, a pred Novu godinu, moglo zahladiti uz manje količine snijega, uglavnom u planinskim krajevima.
Danas dva tipa vremena: na Jadranu i u planinskim krajevima pretežno sunčano, uz porast naoblake u poslijepodnevnim satima te slabu kišu u Istri i na Kvarneru.
U unutrašnjosti prijepodne magla ili niska naoblaka sa slabom rosuljom. Poslijepodne i predvečer dizanje magle. Puhat će slab južni i jugozapadni vjetar, a na otvorenom moru Jadrana umjereno jugo uz valovito more. Najviše dnevne temperature od 3 do 6 °C, na Jadranu oko 15 °C.
Sutra, u srijedu, pretežno oblačno s kišom, obilnijom na sjevernom i srednjem Jadranu, gdje su lokalno mogući grmljavinski pljuskovi. Puhat će umjereno i jako jugo i oštro.
Jutarnje temperature zraka u unutrašnjosti od -2 do 2 °C, na Jadranu oko 10 °C, a najviše dnevne u unutrašnjosti od 4 do 10 °C, na Jadranu od 12 do 17 °C.
Hrvatska
Donesen je novi Zakon o naplati cestarine: Evo kako će izgledati vožnja autocestom
Hrvatski sabor je u ponedjeljak donio novi Zakon o naplati cestarine, kojim se od 1. ožujka 2027. godine uvodi jedinstveni elektronički sustav naplate cestarina na čitavoj mreži autocesta u Hrvatskoj, a koji bi trebao značajno poboljšati protočnost prometa.
Novi sustav predviđa slobodan protok vozila bez zaustavljanja zbog plaćanja cestarine, omogućava prolazak bez zaustavljanja i pri brzinama do 130 km na sat.
Počiva na dvjema tehnologijama – ENC uređaju u vozilu i automatskom očitavanju registarskih pločica putem kamera.
Elektronički sustav za naplatu cestarine (ESNC) uključivat će prijavu registarske oznake i valjanog sredstva plaćanja – obvezno za laka vozila do 3,5 tona. Teška vozila morat će koristiti ENC i automatsko očitavanje registarskih pločica.
Uključenje u ESNC moći će se obaviti putem jedinstvenog nacionalnog web prodajnog mjesta, mobilne aplikacije, drugih digitalnih servisa te na namjenskim stazama za brzo uključenje. Moći će se provesti i u prodajnim uredima upravitelja autocesta ili na drugim prodajnim mjestima trećih osoba koje imaju ugovor sa subjektima za naplatu cestarine.
Nakon što se novi sustav uvede, neko vrijeme postojat će još naplatne kućice na ulazima na autocestu, iako u njima neće biti ljudi, ni rampe pored njih.
Postavljanje portala i kamera je počelo na autocesti A3, a ukupno je planirano postavljanje 212 portala na mreži kojom upravljaju Hrvatske autoceste (HAC) i ostali koncesionari.







