Connect with us

Hrvatska

"Bilo je vidljivo da su neiskusni i da nisu obučeni za rad s helikopterom"

Objavljeno

-

Dražen Slavica (foto: Žeminea Čotrić)
Na Županijskom sudu u Zadru nastavljeno je suđenje Draženu Slavici, bivšem zapovjedniku Šibensko-kninske vatrogasne zajednice. Slavicu Državno odvjetništvo tereti za organizacijske propuste pri gašenju požara na Kornatima, kojom prilikom je poginulo dvanaest vatrogasaca.
Svoje iskaze dali su Boženko Poljak i Neven Brozović. Obojica su u inkriminirajuće vrijeme bili piloti helikoptera.
Poljak je bio pilot helikoptera koji je prevezao članove Gorske službe spašavanja iz Splita na mjesto nesreće. Naime, njemu je javljeno kako mora ići na intervenciju na Kornat, ali mu ništa nije bilo precizirano. Istaknuo je kako mu ovo nije bio prvi put da ide u nepoznato.
– Nitko od nas nije znao što se točno dogodilo i što nas tamo čeka. Očekivao sam jednog ili dva vatrogasca sa slomljenom nogom ili nešto slično, posvjedočio je Poljak.
Poljak je riskirao vlastiti život upustivši se u akciju spašavanja budući da meteorološki uvjeti nisu bili niti malo povoljni. On je uočio unesrećene te jednu osobu, za koju se kasnije ispostavilo da je otac od poginulog Klarića. Jedan unesrećeni je bio na stijeni, a Poljak nije mogao reći da li je tko od njih bio živ, a tko mrtav. On je odlučio da će se spustiti, bez obzira što su uvjeti bili kritični, te je u tri ture prevezao unesrećene.
– Što se tiče mog posla i uputa toga dana ja sam mirne duše mogao otići s mjesta nesreće jer su meteorološki uvjeti bili vrlo loši. Da se bilo što dogodilo prilikom mog spašavanja mislim da bi se meni danas sudilo, utvrdio je Poljak i rekao kako je u prvoj turi prevezao četiri unesrećena, pa u drugoj jednog, a u trećoj još dvojicu.
Prva četiri odvezao je policijski gliser, a nakon što ih je predao posadi glisera Poljak je pokušavao dobiti bilo koga da zatraži još helikoptera. Dobio je Plazonića te mu je rekao kako je vidio puno unesrećenih koji su neprepoznatljivi, a i to da će uskoro ostati bez goriva u helikopteru. Nakon treće ture Poljak je krenuo s unesrećenima prema Zadru i htio ih je iskrcati što bliže bolnici, međutim dobio je naredbu da ih iskrca u Zemuniku.
Poljak je upitan o vrpci koja u helikopteru snima komunikaciju, no on o njoj nije ništa znao. Niti da li je bila uključena niti da li je tko preslušavao te je samo prokomentirao:
– Onaj koga zanima će je i slušati.
Pilot Brozović upravljao je helikopterom koji je prevezao vatrogasce na požarište na Kornat. On je oko 11:30 sati dobio zapovijed da krene u vojarnu Knezova Bribirskih gdje će pokupiti vatrogasce. Zanimljivo je to što je JVP Šibenik dojavu o požaru dobila u 11:50, a ovom pilotu je o požaru usmeno dojavljeno već u 11:30. Brozović je naglasio kako je odmah prilikom ukrcaja vatrogasaca bilo vidljivo da oni nisu obučeni za rad s helikopterom.
– Zasmetalo me to što se vidjelo da ljudi ne znaju kako se radi kada je helikpter u pitanju i bilo je očito da nisu prošli obuku te da su neiskusni. Nisu znali postupati s opremom čak su i nakon iskrcaja slikavali helikopter mobitelom, a bilo je opasno da uopće stoje na mjetu gdje su stajali.
Brozović je rekao kako bi za desant vatrogasci trebali imati sa sobom opremu, a da on nije vidio rukavice na njihovim rukama, koje bi poslužile za spuštanje s konopom. On je ostavio vatrogasce na jednom mjestu, a potom je išao ostaviti krušku s vodom. Prilikom ostavljanja kruške guma od helikoptera je zakačila za stijenu te se ispuhala. To su Brozović i tehničari u helikopteru primjetili kada su se vratili po vatrogasce da ih prebace kraj kruške. Međutim, zbog kvara gume nisu ih mogli ostaviti kraj kruške nego nešto dalje. Dok su se vatrogasci ukrcavali vatra je na tom području bila došla i do samog helikoptera. Nakon toga su krenuli ispred čela požara gdje su ostavili vatrogasce. Nakon njihovog iskrcavanja on je odmah krenuo u Divulje kako bi se riješio problem s gumom. Kada je došao tamo podnio je usmeno izviješće, a potom mu je bilo javljeno kako treba prevesti još vatrogasaca. Međutim, pet minuta poslije su mu javili kako ne treba čekati da se guma popravi već da uzme bilo koji raspoloživi helikoter te da ide izvlačiti vatrogasce koji su bili oko kruške. Njemu nije bilo rečeno da ima unesrećenih niti da se nešto tragično dogodilo.
– Kada smo došli tamo preletjeli smo područje i ja sam uočio sedam vatrogasaca od koji je jedan stajao, a drugi su ili sijedili ili ležali s opeklinama. Pokušao sam sletjeti blizu njih no nismo imali ni opremu ni ljude za spašavanje. Nazvao sam ekipu GSS-a da se pripreme za izvlačenje. Mislio sam i otići po njih no javili su mi da je GSS već krenuo, a da ja idem na Lošinj po vatrogasce. Nisam znao ni gdje njih trebam ostaviti nakon što sam ih prevezao do Kornata pa sam ih ostavio u blizini uvale Vrulje. Potom sam otišao natrag u Divulje i tamo pokupio još članova GSS-a te ih prebacio na Kornat.
Kada je iz Divulja pokupio članove GSS-a s njima je krenuo u akciju spašavanj i oni su izvukli, prema njegovim riječima, posljednja dva unesrećena koja su iskrcali u uvali Šipnat te ih je dalje prevezao brod. Brozović je naglasio kako na mjestu gdje je iskrcao vatrgasce nije bilo vegetacija, a na mjestu gdje ih je pronašao izgorene vegetacija je bila slaba. Isto tako iz njegovog helikopetra je curio benzin što su otkrili tehničari jer su osjetili miris.
Brozović je rekao kako je rekonstrukcija događaja bila polovicom 12. mjescea te da se nije odvijala na mjestu gdje se nesreća zapravo dogodila.
Danas su trebala svejdočiti i dva tehničara iz helikoptera međutim oni su na vojnoj dužnosti van Hrvatske. Suđenje se nastavlja sutra.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Veliki broj Hrvata svakodnevno jede meso, pogledajte koje vrste najviše

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Istraživanje o konzumaciji mesa, mesnih prerađevina i suhomesnatih proizvoda koje su tijekom ožujka proveli magazin Ja Trgovac i agencija Hendal, pokazalo je da 25 posto hrvatskih građana meso jede svakodnevno, a najpopularnija je piletina.

Učestalost konzumacije pokazuje rast onih koji svakodnevno jedu meso ove godine, za pet posto u odnosu na istraživanje iz 2022., odnosno ima ih 25 posto, što znači da svaki četvrti Hrvat meso jede svakodnevno.

Ipak, najviše je onih koji meso konzumiraju nekoliko puta tjedno, ukupno ih je 64 posto, dok ih je prije dvije godine bilo pet posto više.

Razmjerno manji udjeli odnose se i na manje učestale konzumacije pa je tako ove godine šest posto onih koji meso jedu nekoliko puta mjesečno, a dva posto ispitanika kaže da meso jede rijetko.

Meso ne jede tri posto građana

Da ne jede meso istaknulo je tri posto ispitanih građana.

Istraživanje je pokazalo da je piletina uvjerljivo najpopularnija vrsta mesa koju najčešće konzumira 53 posto građana, što je dva posto manje nego u 2022. godini. Na drugom je mjestu svinjetina s 36 posto udjela uz četiri posto rasta, dok su ostale vrste mesa značajno manje popularne.

Tako se za teletinu najčešće odlučuje sedam posto građana, puretinu bira tri posto, a janjetinu svega jedan posto konzumenata mesa u Hrvatskoj.

Kada je riječ o tome koju vrstu mesa najviše vole, dobiveni rezultati su podosta drugačiji od onoga što se najčešće konzumira, navode iz JaTrgovca.

Naime, iako su piletina s 38 posto (pad od jedan posto u odnosu na 2022.) te svinjetina s 26 posto (rast od pet posto) i ovdje na vrhu poretka omiljenih vrsta mesa, ipak su njihovi udjeli značajno manji.

Da teletinu s 18 posto (rast od jedan posto) i janjetinu s 12 posto (pad od tri posto) kombinirano preferira gotovo trećina građana, odnosno njih 30 posto.

Podatak da teletinu i janjetinu najčešće konzumira svega osam posto ispitanika, govori u prilog tome da si te skuplje vrste mesa značajan broj građana ne može priuštiti.

Od suhomesnatih proizvoda najčešće se konzumira slanina

Kod kategorije mesnih prerađevina i suhomesnatih proizvoda hrvatski građani najčešće konzumiraju slaninu te ih je ove godine šest posto više, odnosno ukupno 39 posto. To znači da četiri od 10 konzumenata kategorije najčešće jede špek, a dvostruko manji udio pripao je kobasicama koje najčešće jede 19 posto građana ili za jedan posto manje nego prije dvije godine.

Odmah iza dolazi šunka sa 17 posto udjela u oba istraživanja, dok su u 2024. godini manju popularnost imali pršut s osam posto, parizer sa šest posto, kulen s četiri posto i vratina s dva posto.

Kada je riječ o tome koju vrstu mesnih prerađevina i suhomesnatih proizvoda najviše vole onda je i tu na vrhu slanina s 29 posto udjela u oba istraživanja, ali odmah iza je s 28 posto udjela pršut.

Kulen je rastao za tri posto i sada ima 15 posto udjela, a šunka je na 13 posto u obje promatrane godine. Slijede kobasice s osam posto, dok su vratina i parizer ostvarili po dva posto preferencija.

I ovdje se može na primjeru pršuta i kulena vidjeti da ih najčešće kupuje 12 posto građana, a preferira višestruko veći udio od 43 posto, navodi se u priopćenju.

Istraživanje su tijekom ožujka ove godine proveli Ja Trgovac magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Slovenci uputili neobičan zahtjev zbog brojnih turista koji će ići prema Hrvatskoj

Objavljeno

-

By

Slovenska državna tvrtka za upravljanje autocestama upozorila je tamošnje Ministarstvo uprave da će s prvosvibanjskim praznicima početi gužve na slovenskim cestama. Predlaže da zaposlenici u javnoj upravi najprometnije dane rade od kuće.

DARS, slovenska državna tvrtka za upravljanje autocestama, u dopisu je predložila tamošnjem Ministarstvu uprave da zaposlenici u javnoj upravi najprometnije dane u svibnju rade od kuće.

Na taj način pokušali bi rasteretiti promet tijekom najkritičnijih dana kad je riječ o gužvama na cestama. Prvi je to takav DARS-ov apel.

DARS je upozorio Ministarstvo da će s prvosvibanjskim praznicima početi gužve na slovenskim cestama. Navode da će se dnevnim putnicima do radnih mjesta pridružiti i turisti, a upravo je to razlog apela.

Istaknuli su da je prometno najkritičnije područje Ljubljane. Na temelju dosadašnjih iskustava, uvjereni su da bi rad od kuće u javnoj upravi doprinio boljoj protočnosti prometa u glavnom gradu.

Ministarstvo je dobilo niz datuma kada će stanje na cestama biti najgore. Slovenski N1 navodi da prema neslužbenim informacijama Ministarstvo ne planira poslušati DARS te da bi takvu odluku trebala donijeti Vlada.

“Tijekom prvosvibanjskih praznika očekujemo pojačan promet iz unutrašnjosti Slovenije prema turističkim središtima u slovenskoj Istri kao i dalje prema Hrvatskoj. Isti, ali u suprotnom smjeru, pojačan promet, uključujući i gužve, možemo očekivati ​​na kraju prvosvibanjskih praznika prema unutrašnjosti Slovenije”, kažu u PU Koper.

Prema iskustvu, već sada se mogu očekivati ​​gužve na autocesti, posebice na područjima gdje se izvode građevinski radovi.

Dakako, gužve se mogu očekivati ​​i na područjima gdje su redovite gužve zbog prometne infrastrukture, odnosno na dionici između Izole i Lucije, na Šmarskoj cesti te ispred bivših graničnih prijelaza s Hrvatskom, dodaju.

Odmah nakon praznika rada na ljubljanskoj obilaznici doći će do velikih prometnih gužvi zbog vjerskih blagdana, slobodnih dana i godišnjih odmora u Austriji, Njemačkoj, Švicarskoj, Belgiji, Nizozemskoj i Hrvatskoj.

Stoga očekuje se kako će se velik broj turista iz zapadne Europe uputiti u Hrvatsku.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Ovo je zemlja u koju bi Hrvati najradije selili. Analitičar: “To ne čudi. Više je razloga”

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Otkako je 2013. godine primljena u Europsku uniju, iz Hrvatske je iselilo više od 400 tisuća ljudi. Velika većina njih iselila je iz ekonomskih razloga, zbog kvalitentijih i bolje plaćenih poslova te uvjeta rada.

Uz Njemačku i Austriju, zemlje u koje su Hrvati najviše iseljavali i prije ulaska u EU i na europsko tržište rada, privlačnom zemljom za život i rad postala je i Irska.

Trend iseljavanja iz Hrvatske vjerojatno neće jenjavati još neko vrijeme. U međuvremenu je otpočeo i trend useljavanja u Hrvatsku s masovnijim dolaskom ekonomskih migranata iz azijskih zemalja poput Indije, Nepala, Bangladeša, Filipina… Godina 2022. bila je prva u kojoj je zabilježen pozitivan migracijski saldo jer je u Hrvatsku uselilo više ljudi, nego što je iselilo.

Hrvati bi najradije u Austriju

Američki poslovni portal Remitly svojedobno je objavio kartu najpopularnijih zemalja za Europljane koji žele seliti u inozemstvo, a na temelju Googleovih podataka o najčešće unošenim pojmovima prilikom pretraživanja vezanih uz posao i preseljenje.

Prema tim podacima, Hrvati ne bi išli daleko trbuhom za kruhom – najradije bi u Austriju. Austrija je najpoželjnija i Slovencima. Za Bosnu i Hercegovinu, Srbiju i Sjevernu Makedoniju nema podataka.

Remitly.com

“Tamo možemo i u dnevne migracije”

Komentirajući nam taj podatak, ekonomski analitičar Damir Novotny kaže da pri tom odabiru važnu ulogu igra geografski faktor.

“Austrija, posebno Beč, ali i drugi gradovi, tradicionalno su proglašavani najboljim mjestima za život. U gradovima poput Beča, Salzburga, Klagenfurta i Graza nudi se puno radnih mjesta, a blizu su nam. Austrija omogućava i dnevne migracije jer iz sjevernih dijelova Hrvatske do Austrije treba tek sat-dva vožnje. Osim toga, Austrija je u smislu konkurentnosti i kvalitete života jedna od vodećih zemalja u svijetu, en samo u Europi. Privlačnost Austrije Hrvatima ima, osim geografskih i ekonomskih i svoje kulturološke i povijesne razloge”, smatra Novotny.

Njemačka najpopularnija, sjevernjaci bi na jug

Inače, Njemačka je očekivano najpopularnija zemlja za preseljenje, kao što je i očekivano da je njena popularnost najveća u zemljama istočne Europe i Balkana – Poljskoj, Češkoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, Grčkoj, Albaniji i Turskoj. Doduše, Njemačka je prvi izbor i Švicarcima koji bi, ako baš moraju sići stepenicu niže sa svog životnog standarda, odabrali zemlju koja im je po tome najsličnija. Također, Nijemcima, Austrijancima i Talijanima prvi izbor je Švicarska.

Francuzima, Belgijancima, Ircima i Britancima prvi izbor za preseljenje je bogata prekomorska Kanada. S druge strane, stanovnicima bogatih zemalja hladnog sjevera – Nizozemske, Švedske i Finske prvi izbor je na toplom jugu – Španjolska.

“Kod njih je standard visok pa je njihov izbor uvjetovan klimatskim razlozima”, napominje Novotny.

Velika Britanija nije omiljeno mjesto

Zanimljivo je da niti u jednoj europskoj zemlji prvi izbor za preseljenje nije Ujedinjeno Kraljevstvo, iako ono tradicionalno “usisava” mnogo useljenika. Razlog tomu Novotny dijelom vidi u britanskim posebnostima poput vožnje lijevom stranom i drugačijeg stila života, ali i u klimi koja mnogima ne odgovara.

“Troškovi života vrlo su visoki i čitav je niz razloga zašto Velika Britanija nije baš omiljeno mjesto za život. Mislim da je brexit tek manjim dijelom razlog tomu”, kazao je Novotny.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu