Nekategorizirano
Revizija povijesti

Revizija povijesnih činjenica tradicija je u hrvatskoj historiografiji.
Tako se u zadnje vrijeme sve više provlači teza da je pokojni Kardinal Stepinac bio sustavno trovan tijekom robije i nakon robije, tijekom internacije u Krašiću.
Tema nanovo otvorena je da li je kardinal Stepinac umro prirodnom smrću ili je bio otrovan? Primjerenija tema trebala bi biti zašto već do sada nije proglašen Pravednikom među narodima?
Umro je 10. veljače 1960. godine. Proglašen je slugom božjim 9. 10. 1981. godine. Blaženim proglasio ga je Ivan Pavle II 3. listopada 1998. u Mariji Bistrici.
Činjenica je da je mladi Alojzije Stepinac odmah nakon mature 1916. godine pozvan u austrougarsku vojsku. Raspadom Austro-ugarskog imperija i stvaranjem Države Slovenaca, Hrvata i Srba, Stepinac je dragovoljno pristupio Jugoslavenskoj legiji te je na Solunskom frontu pridonio pobjedi sila Antante nad Centralnim silama. Iz rata je izašao ranjen, pet mjeseci je proveo u zarobljeništvu te s činom potpukovnika.
Alojzije Stepinac zaređen je za svećenika nakon studija u Rimu 1930. godine. Nadbiskup zagrebački Bauer 1932. godine proslavio je svoj 80. rođendan. Time je i otvoreno pitanje imenovanja njegovog nasljednika. Kako je tadašnja Jugoslavija bila kraljevina, za takovo imenovanje bila je neophodna i kraljeva potpisana suglasnost. Nakon nekolicine kandidata, nepovoljnih kralju Aleksandru Karađorđeviću, predložen je Alojzije Stepinac. Kralj Aleksandar Karađorđević bio je izrazito blagonaklon Alojziju Stepincu zbog njegovog sudjelovanja u Jugoslavenskoj Legiji na Solunskom frontu te zbog sklonosti prema dijelu projugoslavenski orijentiranog klera u katoličkoj crkvi. Tako je Alojzije Stepinac 1934. postavljen za nadbiskupa koadjutora te je zaređen za biskupa. Tijekom 1937. godine formalno postaje upraviteljem zagrebačke nadbiskupije i predsjednikom Biskupske Konferencije kraljevine Jugoslavije.
Proglašenjem Nezavisne Države Hrvatske 10. travnja 1941. godine ostaje izvan državotvornih aktivnosti i ne opredjeljuje se ni za jednu političku opciju. Potaknut narodnim osjećajima pozdravlja uspostavu NDH, ali vrlo brzo počinje s kritikama režima i Poglavnika. Osuđuje ubojstva Srba, Roma i Židova.
Pokušao je spasiti Rabina Miroslava Shaloma Freibergera no on je ubijen prilikom dolaska u Auschwitz 1943. On je, naime, ostao do kraja sa svojom pastvom za razliku od Jovana Pavlovića koji je 1991. pobjegao iz Zagreba i Hrvatske.
Padom Hitlera i njegovog posljednjeg saveznika Ante Pavelića nadbiskup Stepinac dobio je od Ministrastva vanjskih poslova obimnu arhivu Ustaškog prijeratnog pokreta. Cijelokupnu arhivu predao je vlastima Federalne Države Hrvatske koju je 09. svibnja 1944. godine utemeljio Andrija Hebrang.
Tijekom sastanka 1945. s Titom u Zagrebu Stepinac je odbio prijedlog Josipa Broza Tita da odvoji Katoličku crkvu od Vatikana.
U rujnu 1946 je uhapšen te mu je suđeno u sklopu procesa „Lisak, Šalić i drugi“. Tužitelj u sudskom procesu bio je Jakov Blažević.
Alojzije Stepinac optužen je za krivična djela političke suradnje s okupatorima i ratni zločin, vršenje nasilnih vjerskih prijelaza, vojni vikarijat, podrivanje političke osnove zemlje i neprijateljsku promičbu.
Optužnica je podignuta 23.09., a 30.09. je započeo sudski proces. Presuda je donesena 11.10. 1946. godine.
Stepinac je osuđen na 16. godina lišenja slobode s prisilnim radom, gubitkom političkih i građanskih prava u trajanju od 5. godina. U kaznu mu je priznato i vrijeme provedeno u istražnom zatvoru od. 18.09. do 11.11.1946. godine.
Dr Lav Znidaršić, jedan od branitelja kardinala Stepinca u procesu 1946. godine u svojoj knjizi „Alojzije Stepinac“ u izdanju Matice Hrvatske iz 1998. godine navodi da „Stepinac nije otrovan“. Nadalje, navodi da su liječnici koji su liječili kardinala Stepinca utvrdili da boluje od „polycythaemia rubra vera, morbus Osler-Vasquez“ – neizlječiva maligna bolest krvi.
O bolesti i liječenju Kardinala Stepinca pisao je svojevremeno i Vinko Nikolić u svojoj knjizi „Stepinac mu je ime – zbornik svjedočanstava i dokumenata“ izdane u Munchen-Barcelona 1980. Na strani 73. navodi da je Kardinal Stepinac bolovao od „polycythaemia rubra vera, morbus Vasquez“. Na istoj stranici navodi da je kardinal Stepinac umro od tromboze plućnih žila koja je najčešće posljedica navedene dijagnoze. Po Vinku Nikoliću dijagnozu su odredili hrvatski i inozemni lječnici. Uzrok smrti je potvđen i obdukcijom. Na stranici 74. iste knjige Nikolić navodi kako se pod međunarodnim pritiskom jugoslavenske vlasti odlučuju primiti dva američka liječnika, dr Lawrencea i dr Ružića. Oni su u Krašić stigli 20. srpnja 1953. godine. Dr John H. Lawrence, tada je bio najpoznatiji svjetski stručnjak za liječenje radioaktivnim fosforom – direktror Donner laboratorija, određuje liječenje upravo radioaktivnim fosforom što pomaže kardinalovom oporavljanju. Daljnju kontrolu provodio je prof. dr Hilmeyer iz Savezne republike Njemačke koji je u Krašić dolazio tri puta.
Mogućnost trovanja kroz hranu također je vrlo malo vjerojatna jer se Kardinal Stepinac od 1951. hranio isključivo u Krašiću.
Nema niti jednog valjanog razloga da bi dr. Znidaršić, kao ni Vinko Nikolić lagali u svojim svjedočenjima. Niti je bila gužva oko izbora branitelja 1946. godine niti bi tko mogao prisiliti dr. Znidaršića da 1998. laže u vlastitoj knjizi. Isto tako ni Vinko Nikolić nakon 35 godina emigracije 1980. godine nije imao niti jedan razlog lagati po ni jednom pitanju pa tako ni po pitanju smrti Kardinala Alojzija Stepinca.
Pokušaj revidiranja u historiografiji potežu samo oni koji se danas pokušavaju izboriti za svoju što bolju biografiju. Nema niti jednog razloga revidirati povijest preko pokojnog Kardinala Stepinca koji je svoja uvjerenja platio zatvorom. Naime, bio je nevin po svim točkama optužnice što u montiranom političkom procesu nije bila smetnja za udjeljivanje višegodišnje robije.
Hrvatska
Posao od 3 minute koštat će vas 50 eura. Pogledajte nevjerojatne cijene majstora
Nova društvena igra u Hrvatskoj mogla bi se zvati “Pronađi majstora”. Nije tajna da pronaći “dobre ruke” koje će popraviti stvar je gotovo nemoguće. Imaju jako puno posla, nema puno majstora koji zbilja imaju zanat u rukama pa shodno tome diktiraju i visoke cijene.
Različiti portali i stranice na kojima se nude majstorske usluge pokazuju da cijena majstora za kućne poslove u Hrvatskoj danas iznosi uglavnom između 20 i 50 eura po satu za osnovne popravke, dok se za određene specifične usluge kao što su montaža, zamjena ili popravci kućanskih uređaja i instalacija cijene mogu kretati i do 90-225 eura po pojedinačnoj usluzi.
I u toj priči uglavnom nema prostora za cjenkanje, jer ako uhvatite majstora, a pogotovo prema preporuci, lako vas može odbiti jer ima mnoštvo drugih klijenata. Pokušajte se prisjetiti situacije u kojoj ste pozvali majstora zbog problema koji na prvu djeluje ozbiljno, a na kraju se pokaže banalnim.
Uradi sam nije trend, nego potreba
Poklopac vodokotlića koji se klima, utičnica koja iskreće jer se olabavila, vrata ormara koja stalno padaju s nosača, sve su to sitnice koje u kući stvaraju stres i rupe u budžetu. Najbolje se vidi kad zbrojite račune, jer prosječna intervencija majstora u kućanstvu, čak i kad traje samo dvadesetak minuta, uz izlazak na teren često prelazi 40 ili 50 eura. U velikim gradovima to je i više, pa ne čudi što mnogi imaju osjećaj da novac curi kroz pukotine u zidu koje nikako da se zakrpaju. Stvarna je situacija jednostavna, Hrvati uglavnom ne znaju koliko majstorske intervencije zaista koštaju. Cjenike rijetko tko objavljuje javno, a i kada postoje, teško ih je usporediti. Jedan će naplatiti 20 eura za zamjenu brtve na slavini, drugi 60, treći 35 samo da dođe. Oko elektrike je još nejasnije, jer svatko ima svoje formate naplate. Prosječni troškovi zato se godinama prenose usmeno, što stvara osjećaj da se radi o nečem neuhvatljivom i rezerviranom za stručnjake, iako velik dio tih popravaka nije ni blizu zamršen koliko izgleda.
Najzanimljivije je što se ta percepcija ne mijenja samo zato što ljudi strahuju od pogreške. U hrvatskim kućanstvima i dalje vlada ideja da “netko drugi zna bolje”, pa se majstori zovu i za najosnovnije radnje. No istina je potpuno drugačija, jer većina sitnih popravaka, uz pravilan alat i malo strpljenja, postaje sasvim izvediva za svakoga tko je voljan pokušati.
Efikasno rješenje za kućanske poslove
Prvi ozbiljan korak prema tome da više ne plaćate dolazak majstora za pet minuta posla je stvaranje osnovnog, ali pouzdanog kućnog seta alata. Upravo je taj segment tržišta posljednjih godina eksplodirao, jer se sve više kućanstava okreće baterijskim sustavima koji omogućuju fleksibilnost, brzinu i sigurnost. Tu se nameće Q linija električnih alata PRAKTIK TOOLS, prvenstveno zbog Flexpower baterijskog sustava, koji omogućuje da jedna baterija napaja više različitih alata.
Takav sustav mijenja način na koji ljudi popravljaju i uređuju svoje domove, jer nestaje potreba za kablovima i viškom opreme. Korisnici Q linije najčešće ističu praktičnost, ali i dugoročnu računicu. Flexpower baterija koristi se na bušilici, odvijaču, ubodnoj pili i mnogim drugim alatima, što stvara logičan ekosustav u kojem se svaki novi alat uklapa bez dodatne investicije u baterije. Drugi važan element je garancija. Četiri godine jamstva na električne alate iz Q linije daje sigurnost i eliminira najčešći strah: što ako nešto pođe po zlu. Za mnoge koji tek ulaze u DIY svijet ovo je ključna točka povjerenja, jer nitko ne želi da mu prvi alat otkaže usred popravka. Q linija nudi upravo to, čvrstinu i pouzdanost bez visoke ulazne cijene, što ju čini logičnim izborom za početnike i ljude koji žele profesionalne rezultate bez profesionalnih troškova.
Ovo su najčešće intervencije
Dovoljno je pogledati nekoliko najčešćih intervencija u domaćinstvima da se shvati gdje nestaje novac. Zamjena šarke na vratima ormara, zatezanje vijka na sudoperu koji se klima, bušenje jedne rupe za policu, podrezivanje letve, zamjena prekidača svjetla, sve to spada u kategoriju posla za koji se plaća cijena bez obzira na trajanje. U praksi to znači da vas kratka intervencija može koštati isto kao ozbiljan popravak samo zato što uključuje dolazak.
Još izraženiji problem vidi se kod radova koji su zapravo čisti “uradi sam”. Bušenje rupe za novu zavjesnu šipku, postavljanje držača za ručnik u kupaonici, montaža jednostavne police, skidanje i vraćanje vrata kuhinjskog elementa, zatezanje vijaka na stolici koja škripi, sve su to poslovi za koje većina majstora naplaćuje minimalnu tarifu. Kad se ti iznosi zbroje kroz godinu, lako se približe trošku kvalitetnog seta alata koji bi rješavao sve te situacije bez ijednog izlaska majstora na teren. Zato se posljednjih godina sve više mijenja navika, osobito kod mlađih kućanstava koja nemaju tradiciju “domaće radionice” kao starije generacije. Ljudi žele naučiti, žele uštedjeti i žele imati osjećaj da sami mogu popraviti vlastiti dom. Najveći problem obično nije znanje, nego sam početak, odnosno nejasnoća oko toga koji alat je zapravo potreban da bi se kućanstvo oslobodilo ovisnosti o majstorima za svaki trivijalan zadatak.
Najveća greška: “Ja to ne znam”
Velik dio kućanskih radova uopće ne zahtijeva specijalizirano znanje. Najčešći početnički “strahovi” odnose se na bušenje zidova, zamjenu prekidača, male drvene popravke i montažu polica, iako su sve te radnje zapravo vrlo jednostavne kad se rasporede u par konkretnih koraka. Najbolji primjer je bušenje, koje se mnogi boje jer zvuči komplicirano, no uz dobru baterijsku bušilicu i pravi tip svrdla radi se o najjednostavnijoj aktivnosti u domu. Jedan precizan otvor često znači završetak zadatka, bilo da se postavlja polica, zavjesna šipka ili držač za ručnik.
Jednako je i s osnovnim električarskim sitnicama koje najčešće zvuče puno strašnije nego što jesu. Zamjena dotrajalog prekidača ili utičnice postala je rutinska radnja, ali uz obvezno gašenje struje i provjeru napona. Sve nakon toga svodi se na spajanje žica koje su već jasne i označene. Upravo zato ljudi koji jednom probaju obično zauvijek prestanu zvati majstore za takve mikro-intervencije. U kuhinji i kupaonici također postoji čitav niz radova koji nemaju nikakve veze s vodoinstalaterskim zahvatima, a nerijetko se naplaćuju kao da se radi o složenoj rekonstrukciji instalacija. Zatezanje sifona, poravnavanje vrata kuhinjskog elementa, podizanje ili spuštanje ručke na sudoperu, sve su to poslovi koje uz odvijač i bušilicu svladate u nekoliko minuta.
Najbolje u cijeloj priči je to što nitko ne govori da treba zamijeniti majstora kao struku. Oni su nezamjenjivi u ozbiljnim zahvatima, no većina kućanstava troši novac na intervencije koje s osnovnim znanjem i osnovnim setom alata mogu savladati sami. Uz malo rutine takav pristup postaje normalan, baš kao i zadovoljstvo kad znate da ste svoj dom popravili vlastitim rukama.
Nekategorizirano
Nostalgični ste za Alan Fordom? Uskoro dolazi u kazalište! Evo tko igra Grunfa, Bob Rocka…
Satiričko kazalište Kerempuh svoju novu sezonu otvara praizvedbom predstave “Alan Ford” Milana Fošnera, prema stripu Maxa Bunkera (L. Secchi) i Magnusa (R. Raviola), u režiji Marija Kovača, koja će premijerno biti izvedena u petak, 19. rujna.
Deveta umjetnost
Kultni talijanski strip “Alan Ford” već više od pola stoljeća zabavlja i oduševljava ljubitelje devete umjetnosti u Hrvatskoj i svijetu, a crnohumorni i satiričan prikaz djelovanja grupice siromašnih tajnih agenata koji rješavaju bizarne kriminalističke slučajeve idealna je podloga za predstavu koja bi se bavila nelogičnostima i apsurdima suvremenog hrvatskog društva, priopćio je Kerempuhu.
Iako se radnja stripa odvija uglavnom u New Yorku, teme koje obuhvaća su univerzalno prepoznatljive i uvijek aktualne.
Kerempuhova dramatizacija stripa kao centralnu negativnu ličnost smjestila je lik Superhika, karizmatičnog lopova koji ironično otima siromašnima da bi dao bogatima.
Teške teme kroz “lake” doskočice
Kroz odabir super-antiheroja kao direktnog suparnika junacima iz Grupe TNT, predstava obrađuje inače teške teme, poput socijalne nepravde, siromaštva i zakulisnih političkih igara, ali na mladima prihvatljiv način uz zdravu dozu humornog odmaka.
U predstavi nastupaju Luka Petrušić (Alan Ford), Matija Šakoronja (Bob Rock), Tomislav Štriga (Broj 1), Domagoj Ivanković (Grunf), Tarik Filipović (Sir Oliver), Hrvoje Kečkeš (Debeli šef), Filip Detelić (Superhik), Borko Perić (Jeremija), Ana Maras Harmander (Bepa), Ines Bojanić (Margot), Josip Brakus (policajac/Čaruga), Ozren Opačić (inpektor Brock), Karlo Mlinar (Samoubojica), Tomislav Dunđer (bogataš /tamburaš).
Dramaturg predstave je Vid Lež, scenograf Davor Prah, kostimografkinja Nikolina Miletić, autor glazbe Tomislav Babić, autorica maski Marija Bingula, koreograf Branko Banković, a oblikovatelj svjetla Alen Marin.
Nekategorizirano
Župan Bilaver: Uređenje Draženice prioritetni projekt Županije
Župan Zadarske županije Josip Bilaver i njegov zamjenik Robertino Dujela održali su radni sastanak s voditeljem područne konzervatorske službe u Zadru Igorom Miletićem i ravnateljem Županijske lučke uprave Zadar Davorom Škibolom na temu uređenja uvale Draženica i Maestral.
Riječ je o jednom od najvažnijih infrastrukturnih projekata Županije koji uključuje izgradnju novih komunalnih vezova, uređenje plaže, proširenje prometnice te pješačko-biciklističke staze i zelene površine.
Na sastanku je dogovorena daljnja suradnja Konzervatorskog odjela i Županijske lučke uprave u svim fazama pripreme i realizacije projekta, kako bi uređenje uvale Draženica bilo provedeno u skladu s relevantnim smjernicama i standardima.
Župan Bilaver istaknuo je kako projekt Draženica predstavlja prioritet Županije i da će donijeti značajnu dugoročnu korist građanima i razvoju zadarske obale.
-
magazin2 dana prijeŠPICA!
-
magazin4 dana prijeSTIŽE THOMPSON / Važna obavijest vlasnicima vozila na Višnjiku
-
Svijet4 dana prijeALARMANTNO STANJE / Stručnjaci upozoravaju na najgori mogući scenarij dok se u europskoj zemlji širi “super gripa”
-
ZADAR / ŽUPANIJA1 dan prijePLANIRAJTE NA VRIJEME / Danas u Zadru rade samo ove trgovine…







