magazin
(VIDEO) Zatvoren 27. Biograd Boat Show – vodeći srednjoeuropski i hrvatski nautički sajam
Biograd na Moru – Jedan od 5 vodećih europskih nautički sajam i vodeći nautički sajam u Srednjoj Europi 27. Biograd Boat Show, nakon petodnevnog spektakla na moru i kopnu te niza uspješnih poslovnih okupljanja i dogovora, zatvoren je u nedjelju u Marini Kornati. U nastavku donosimo izvješće organizatora:
Ilirija d.d., turistička tvrtka iz Biograda na Moru, u čijoj se organizaciji i domaćinstvu sajam održava, na 27. izdanju Biograd Boat Showa okupila je rekordan broj od preko 400 izlagača i 500 plovila te je predstavljeno više od 50 premijernih plovila, čime se ovogodišnji sajam potvrdio kao najznačajnija nautička manifestacija u Hrvatskoj i jedna od vodećih u Europi.
Tvrtka Ilirija d.d. ima bogatu 68-godišnju povijest i duboko ukorijenjenu strast prema nautici koja traje preko 48 godina. Ilirija d.d. pionir je razvoja nautičkog turizma u Hrvatskoj koja je prije 48 godina izgradila prvu ciljanu i namjensku luku nautičkog turizma u Hrvatskoj, a iste je godine oformila i prvu vlastitu čarter flotu od 40 Elanovih brodova čime je krenuo i razvoj čarter turizma u Hrvatskoj. Time je i Biograd uzdigla u kolijevku nautičkog turizma u zemlji, te je i danas zahvaljujući predanosti i razvoju Ilirije treća najposjećenija nautička luka na hrvatskom Jadranu.
Petodnevni festival svjetske i europske nautike i u ovogodišnjoj izvedbi se predstavio s „5 sajmova u jednom“, jer je na jednom mjestu sjedinio izlagački sajam brodova i opreme, kongresni, čarter, business to business i sajam luksuznih automobila, nekretnina i putovanja koji je dodao tu notu glamura i luksuza odnosno hrvatske premium ponude, a koju je primjereno vezivati upravo uz nautiku kao naš najelitniji oblik turizma. Sve je to stalo u „5 sajmova u jednom“: 27. Biograd Boat Show – izlagački sajam, 9. HKG Dane hrvatske nautike – kongresni sajam, 7. Croatia Charter Expo – čarter sajam, 10. Biograd B2B – poslovni sajam te 2. Croatia Luxury and Adventure Travel Show – sajam luksuznog i pustolovnog turizma.
I ovo 27. izdanje biogradskog nautičkog sajma je bilo rekordno, s više od 400 izlagača i 500 novih plovila do 24 m. Za smještaj izlagača proširen je prostor u moru za 2000 m2, hala C proširena je za 800 m2, a u gradskoj luci i na biogradskoj šetnici izložena su brokerage plovila kao i više od 20 novih modela automobila.
Izložbeni dio sajma oduševio je značajnim brojem premijera, sa sveukupnim predstavljanjem preko 500 plovila. Ljubitelji brodova mogli su uživati u više od 50 premijera plovila istaknutih svjetskih i domaćih tvrtki. Među najistaknutijima su se našle četiri svjetske premijere koje dolaze ravno iz hrvatskih brodogradilišta, riječ je o plovilu More 50 Luxe splitske tvrtke More Yachts koja je na biogradskom sajmu po prvi put u svijetu predstavila i dvije verzije plovila AMORE 24. Svjetsku premijeru također je doživjela i jedrilica Kufner 38 tvrtke Kufner Yachts. Europsku premijeru imao je motorni brod Badilli Zero Boat, duljine 7.10 metara, dok od čak 22 hrvatske premijere izdvajamo plovila iz asortimana Angeline Yachting: Fountaine Pajot Samana 59, Beneteau Oceanis 52, Dufour 48, Beneteau Oceanis 47 i Fountaine Pajot New 41, te katamaran Bali 5.8 koji je po prvi put u Hrvatskoj predstavila Croatia Yachting.
Hrvatska gospodarska komora je kroz 9. Dane hrvatske nautike tradicionalno okupila gospodarstvenike iz nautičkog sektora kako bi pred kraj nautičke sezone zajednički analizirali i raspravili ključne teme koje utječu na pomorstvo i nautički turizam kako i definiranje budućnosti ovog prestižnog segmenta hrvatskog turizma u svjetlu promjena k održivosti, kvaliteti i suživotu sa zadovoljstvom lokalnog stanovništva u skladu s Nacionalnim planom razvoja održivog turizma i novostima u Zakonu o turizmu.
Poslovni segment sajma je bio organiziran putem online B2B platforme za poslovno umrežavanje tvrtki iz nautičkog sektora, što je višegodišnja posebnost BBS-a. Više od 1000 potvrđenih sastanaka ugovorenih putem B2B platforme ukazuje na sve veću važnost umrežavanja poslovnih partnera. Uz domaće predstavnike, u B2B programu su sudjelovali predstavnici iz Slovenije, Mađarske, Austrije, Poljske, Italije, Belgije, Nizozemske, Njemačke, Slovačke, Češke, BiH-a, Crne Gore, Srbije, Velike Britanije, Malte, Andore, Francuske, Španjolske, Švicarske, Litve, Ukrajine, Grčke, Danske, Švedske, Finske, Turske, SAD-a, Australije i Južne Afrike.
Ovogodišnji 7. Croatia Charter Expo uspješnošću je nadmašio sve dosadašnje. O potrebi stranih i domaćih čarter kompanija, agencija i tvrtki usko povezanih s čarterom za ovim okupljanjem svjedoči sudjelovanje poslovnih subjekata iz preko 40 zemalja iz čitavog svijeta. Preko 150 registriranih jaht čarter tvrtki, agenata i tvrtki koje nude usluge usko povezane s čarterom, s preko 500 akreditiranih sudionika, pretvorilo je ovaj ekskluzivni dvodnevni poslovni događaj u najveće globalno okupljanje čarteraša u sklopu nautičkog sajma, a okupljeni su predstavnici charter agencija koje raspolažu s preko 3.000 plovila.
2. Croatia Luxury and Adventure Travel Show ove se godine održavao od petka 24. listopada do nedjelje 26. listopada u hali D i uključivao je izlagače luksuznih putovanja te veliki izbor luksuznih automobila i egzotičnih automobila za najam.
Popratna događanja i sadržaji
Sajam je pratio i Festival izvornosti s 20-ak proizvođača hrvatskih izvornih proizvoda, kao i svekolika ponuda opreme i svega što prati nautiku. Naravno, nezaobilazan je bio i legendarni zabavni program znan i kao Biograd Boat Show doživljaj omiljen među publikom zbog svoje dinamičnosti i živosti koji je uključivao spektakularni vatromet, koncerte Soulfingersa i Nene Belana, energične afterpartyje, kao i brojna večernja događanja u restoranu Marina Kornati.
Zahvala organizatora i domaćina
Kao domaćin i organizator sajma Ilirija d.d. želi zahvaliti svim posjetiteljima koje su svojom potporom doprinijeli da Biograd Boat Show zadrži vodeće mjesto na hrvatskoj i srednjoeuropskoj nautičkoj karti. Zahvala na vjernosti i podršci ide svim izlagačima koji su dali sadržaj sajmu, i u ovoj godini. Zahvaljujemo i državnim tijelima, prvenstveno Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture i Ministarstvu turizma i sporta, potom jedinicama regionalne i lokalne samouprave, odnosno Zadarskoj županiji i Gradu Biogradu na Moru. Zahvaljujemo se i Hrvatskoj turističkoj zajednici, Turističkoj zajednici Zadarske županije i Turističkoj zajednici grada Biograda na Moru koji su nam pomogli da ovaj nautički sajam već 27 godina doprinosi temeljnom cilju hrvatskog turizma – cjelogodišnjoj turističkoj ponudi. Posebna zahvala Hrvatskoj gospodarskoj komori i Županijskoj komori Zadar koji doprinose razvoju i profiliranju sajma kao kongresa hrvatske nautičke industrije i turizma kroz organizaciju 9. HGK Dana hrvatske nautike i kao podrška organizaciji Croatia Charter Expoa.
Ističemo i dugogodišnje pokrovitelje Erste banku d.d. i članicama njene grupacije i Croatia osiguranje d.d. Zahvaljujemo i svim predstavnicima medija koji su vrijednosti i poruke sajma prenijeli javnosti, a i svim našim kolegama, posebice iz nautičkog sektora, predstavnicima marina i chartera i ostalim turističkim djelatnicima.
Pet dana sajma, izložbe brodova u moru te štandova izlagača na gatovima i prostoru treće najveće marine u Hrvatskoj, uz obalu i gatove biogradske Gradske luke omogućilo nam je da i ove godine Biograd Boat Show bude ove manifestacije od iznimnog značenja za hrvatsku nautiku i turizam uopće.
Potvrdilo se ono što je na otvaranju istaknuo Goran Ražnjević, predsjednik uprave Ilirije d.d., domaćina i organizatora sajma, da je Biograd Boat Show mnogo više od same izložbe plovila, on je i svojevrstan kongres nautičke industrije i turizma:
“To je mjesto okupljanja svih segmenata nautičke industrije i turizma, ne samo u Hrvatskoj, već i u ovom dijelu Europe. Kao organizator i domaćin sajma, Ilirija je svojom dugogodišnjom tradicijom, znanjem i iskustvom isprofilirala Biograd Boat Show u jedan od 12 najznačajnijih svjetskih nautičkih sajmova, jedan od 5 vodećih nautički sajmova u Europi i najveći nautički sajam u Hrvatskoj, a Biograd na Moru učinila centrom nautičkog turizma na hrvatskom Jadranu.
Neprekinuti kontinuitet poslovanja Biograd Boat Showa u svih ovih dvadeset i sedam godina njegova održavanja, jedinog nautičkog sajma koji nije prekinut ni za globalne ekonomske niti zdravstvene krize, kvaliteta usluge i sadržaja sajma, rast svih njegovih segmenata i razvoj daljnjih usluga prepoznavanjem potreba nautičke industrije i turizma, zasigurno su garancija daljnje održivosti sajma i to kao dijela integriranog i cjelovitog turističkog proizvoda tvrtke Ilirija d.d.“
Doviđenja dogodine na 28. BBS-u
magazin
Četvrti adventski vikend i Badnjak u Pagu
Grad Pag i TZ Grada Paga i ovaj vikend donose bogat program kojim se približavamo božićnim blagdanima. Četvrti adventski vikend osmišljen je da svatko može pronaći nešto za sebe – od dječjih priredbi i bajki, sportskih događanja, preko glazbenih nastupa, do tradicionalnog okupljanja s građanima na Pijaci za Badnjak.
Program počinje u petak, 19. prosinca Božićnim turnirom u nogometu kojeg organizira NK Pag u školskoj dvorani od 15:00 sati na kojem sudjeluje ukupno 18 ekipa. U večernjim satima najmlađi će nastupiti u priredbi „Božić s paškim mališanima” koja počinje u 18:30 sati u Dječjem vrtiću Paški mališani. Na glavnom gradskom trgu nastupit će Trio Sol i napraviti veselu blagdansku atmosferu, a u Kneževom dvoru održat će se Božićni tanci s početkom u 20 sati u organizaciji Udruge umirovljenika.
Subotnji program donosi nastavak Božićnog nogometnog turnira u školskoj dvorani od 15:00 sati, a poslijepodne na Pijaci slijedi svečano paljenje četvrte adventske svijeće uz nastup učenika 4. razreda OŠ Jurja Dalmatinca Pag. Večer će uljepšati Klapa Galijota, koja će svojim pjesmama dočarati pravi dalmatinski božićni ugođaj.
Nedjelja je posvećena obiteljima i najmlađima, djeca i roditelji moći će uživati u božićnim bajkama u Kući Djeda Božićnjaka, u organizaciji Gradske knjižnice Pag. Vikend završava Božićnim koncertom Gradske glazbe Pag, čime će se dodatno naglasiti blagdanska atmosfera u gradu.
Badnjak u Pagu obilježit će se tradicionalnim okupljanjem i druženjem s građanima na Pijaci. Jutro počinje uz pjesmu, iće i piće te živu glazbu Mate Grgata, dok će večernji nastup Dua Eleganca oplemeniti božićni ugođaj na glavnom gradskom prije ponoćke koja će se održati u Zbornoj crkvi Marijina uznesenja u Pagu.
PROGRAM:
Petak, 19. prosinca 2025.
15:00 – Božićni nogometni turnir, NK Pag, Školska dvorana
18:30 – Božić s Paškim mališanima, Dječji vrtić Paški mališani
19:00 – Veselo na Pijaci uz Trio Sol
Subota, 20. prosinca 2025.
15:00 – Božićni nogometni turnir, NK Pag, Školska dvorana
18:00 – Paljenje četvrte adventske svijeće uz nastup učenika 4. razreda OŠ Jurja Dalmatinca Pag
19:00 – Nastup Klape Galijota
Nedjelja, 21. prosinca 2025.
17:00 – „Dotaknimo čaroliju Božića“ – božićne bajke, Kuća Djeda Božićnjaka (GK Pag)
19:00 – Božićni koncert Gradske glazbe Pag
Srijeda, 24. prosinca 2025. – Badnjak
11:00 – Badnje jutro uz pjesmu, iće i piće na Pijaci uz živu glazbu Mate Grgata
21:30 – „Božićne note“ – nastup Dua Eleganca
Pozivamo sve građane i posjetitelje da se pridruže adventskom programu i zajedno dočekaju Božić u Pagu.
Organizatori: Grad Pag i TZ Grada Paga
magazin
ZADARSKI OSCAR / Kazališna udruga Igrajmo se zaključila uspješnu 2025. godinu
Kazališna udruga Igrajmo se Zadar zaključila je uspješnu 2025. godinu sinoć u KLZ ZADAR dodjelom 12. NOBI-ja poznatijeg kao zadarski Oscar tj. nagrada za najbolja glumačka ostvarenja u 2025. godini pri Igrajmo se.
Ovogodišnji dobitnici su:
Antonija Mašina, Areta Nižić, Jakov Soldo, Jakov Ćuković, Anai Bacon, Zoe Vuletić Sorić, Eva Šimurina, Eva Stanišić.
Povjerenstvo za dodjelu nagrade činili su ljudi iz struke koji prate rad grupa kroz cijelu godinu: Matija Šango Šimurina, Ana Fric, Anita Goreta.
Nobi je osmišljen kao manifestacija koja potiče suradnju s mladim lokalnim umjetnicima, a tomu u prilog ide i ovogodišnja suradnja s a capella sastavom Aka Cresendo s kojima su snimili i nedavno objavljen spot Božić dolazi, a sastav je nastupio i kao gost ovogodišnje manifestacije i naravno oduševio publiku. Ovakve suradnje primjer su razmjene umjetničkih iskustava i znanja, prekrasnog spoja talenata zadarske mlade umjetničke scene ojega svakako treba podržati.
Ova manifestacija međuostalim, za cilj ima i poticanje autorskog rada mladih glumaca. Mladi glumci i glumice uz poprilično intenzivan raspored posljednjih mjeseci, pripremili su svoje autorske glumačke točke i nasmijali publiku.
Jakov Soldo i Jakov Ćuković osmislili su svoj kratki nastup i svakako opravdali još jednom nagradu, a Antonija Mašina, Areta Nižić, Dora Vrkić i Luce Slišković svojim su se autorskim radom pod nazivom Golf dvica četiri sica oprostile od Igrajmo se nakon dugog niza godina.
Protekle godine bile su glavne promotorice zadarske kulture i kazališne umjetnosti mladih našega grada, ujedno i rada Igrajmo se, gostujući na mnogim festivalima izvan naših granica. Ove djevojke najbolji su primjer kvalitetnog rada, talenata, međusobnog povjerenja i timskoga rada ove grupe. Ono što ostaje jesu svakako uspomene i prijateljstvo koje se nastavlja i nakon završetka ovog dijela njihovog životnog putovanja.
Nobi je poseban trenutak za svakog polaznika Igrajmo se prepun emocija koje naglašavaju zajedništvo i snagu timskoga rada. Oni koji su primili zlatni kipić u ruke ujedno su dobili i dodatnu odgovornost, opravdati nagradu, a oni koji nisu svakako su motivirani ostvariti taj cilj.
magazin
VIDEO / Klapa Puntamika donosi toplu božićnu priču u pjesmi “Božić je u svitu”
Božić je u svitu božićna je pjesma kojom nas Klapa Puntamika podsjeća na najemocionalnije blagdansko vrijeme u godini. Denis Maričić potpisuje glazbu, a na tekstu mu se pridružuje i Marko Dunatov. Na aranžmanu su radili Saša Gajić i Ante Jurić dok je produkciju zaokružio Tomislav Pehar. Za pjesmu je snimljen i spot koji je lokacijski vezan za pitoreskni Ražanac. Režiju za spot potpisuje Toni Mađerić.
“Zanimljivo je da su u Ražancu još uvijek sačuvana jedna od posljednjih ručno zvonjenih crkvenih zvona u Dalmaciji, običaj koji gotovo posvuda nestaje. Upravo tu vrijednu tradiciju poželjeli smo zabilježiti u projektu.”, poručuje Klapa Puntamika te nastavlja: “Vođeni stihom “Zazvonit će zvona točno u po noći”, odlučili smo u videospot unijeti i stvarna ražanačka zvona koja se pojavljuju u više kadrova kao snažan simbol te izvorne, gotovo izgubljene baštine. Zahvaljujući dobroj volji mjesnog zvonara Branka Žagara – Brace, uspjeli smo povezati glazbu, mjesto i tradiciju u jednu toplu, autentičnu božićnu priču.”
Autorski tim Klape Puntamika već dugi niz godina inspiraciju pronalazi u snažnim dalmatinskim motivima, posebno u čarobnom prostoru podvelebitskog kanala, gdje se moćni Velebit sa svojom divljom, mističnom ljepotom slijeva prema moru. Ta dramatična linija susreta planine i mora postala je zaštitni znak njihovog vizualnog identiteta, a i u ovom projektu ima posebno simbolično mjesto.
Ovoga puta božićna priča pronašla je svoj dom u prekrasnom Ražancu, mjestu koje ih je oduševilo jednostavnošću, ljepotom, tradicijom i toplinom ljudi. U suradnji s Ražancem klapa Puntamika već priprema i novi videospot za pjesmu Ja sam dite Dalmacije, koja je ujedno i naslovna pjesma njihovog nadolazećeg albuma.







