Connect with us

magazin

NESTAJE LI VAŠE ZANIMANJE? / Stručnjaci otkrili koji će poslovi “izumrijeti” u sljedećih deset godina

Objavljeno

-

Pexels

Stručnjaci kompanije Linkee, koja se bavi softverom za automatizaciju zgrada, identificirali su 10 radnih mjesta koja će postati suvišna u narednih deset godina.

Danas smo sve svjesniji da umjetna inteligencija mijenja način na koji živimo i radimo, često preuzimajući zadatke koje su nekoć obavljali ljudi. To uključuje i mnoga zanimanja, gdje automatizacija i pametni algoritmi zamjenjuju rutinske ili repetitivne poslove, potičući rasprave o budućnosti rada i potrebnim vještinama, piše danas.rs.

Zbog nezaustavljivog uspona umjetne inteligencije, mnoga se zanimanja suočavaju sa sumornom budućnošću kada je riječ o ljudskoj radnoj snazi. Anketa je uzela u obzir rizik zamjene umjetnom inteligencijom, projekcije rasta uloga i podatke o javnom interesu kako bi se suzio popis karijera koje će najvjerojatnije „uništiti” robotski umovi. Ovo su radna mjesta izložena najvećem riziku od automatizacije do 2035. godine.

Voditelj marketinga proizvoda

Sa službenom ocjenom rizika od 43 i vjerojatnoćom automatizacije od 39 posto, prvo mjesto na ovom sumornom popisu zauzima voditelj marketinga proizvoda. “Uloge s nižim rizikom nisu samo ‘kreativne’ ili ‘strateške’. One su multidisciplinarne. Na primjer, voditelji marketinga proizvoda i marketinški analitičari rade na sjecištu podataka, pripovijedanja i poslovnih ciljeva, što ih čini težima za zamjenu”, objašnjava istraživanje.

Grafički dizajner

Sljedeći na udaru su grafički dizajneri sa stopom zamjene umjetnom inteligencijom od 59 posto. “U svijetu u kojem je proizvodnja komodificirana, prednost imaju oni koji se prošire izvan jedne uloge i pretvore umjetnu inteligenciju u mjerljive rezultate”, navodi se u studiji.

Marketinški analitičar

S obzirom na zabrinjavajuću stopu rizika zamjene od 48 posto, marketinškim bi analitičarima moglo biti savjetovano da primijene svoje vještine u drugim industrijama. “Marketinški stručnjaci i analitičari proizvoda ostvaruju niži rizik ne zato što ih umjetna inteligencija ne dotiče, već zato što djeluju na sjecištu više karijera. Prednost nije u tome koliko brzo možete generirati, već u tome koliko se možete proširiti”, rekao je Vahan Pogosjan, izvršni direktor kompanije Linkee.

SEO stručnjak

“Androidi” su dobro pozicionirani da preuzmu mjesta SEO stručnjaka u uredima. “Uloge koje traju nisu one koje proizvode više. One su one koje odlučuju što je važno”, komentirao je Pogosjan.

BTL marketinški stručnjak

Ovi stručnjaci bilježe rast uloga od samo 4,9%, a stručnjaci iz Linkee objašnjavaju da, ukoliko žele ostati konkurentni, moraju kombinirati osnovne vještine s dodatnom disciplinom, razviti stvarnu vještinu u radu s AI-jem, usmjeriti se na rješavanje problema i pozicioniranje te pokazati stvarni utjecaj kroz metrike povezane s prihodom.

Urednik videosadržaja

Mogu li se holivudske najave ili korporativni promotivni materijali umjetno stvoriti? Rizik od zamjene AI-jem za urednike videosadržaja iznosi zastrašujućih 65 posto.

Voditelj radijske promocije

Iako je riječ o središnjim ulogama, studija Linkee pokazuje da ove pozicije bilježe negativan rast.

Agent za prodaju oglašavanja

Agenti za prodaju oglasnog prostora prodaju prostor različitim medijskim platformama, ali su u opasnosti da postanu irelevantni. “Prodaja oglasa već pokazuje –6,6 posto rasta. Tržište nam jasno govori da ponovljivi poslovi više nisu rijetkost”, objasnio je Pogosjan.

Specijalist za korisničko iskustvo (UX)

Drugo najvjerojatnije zanimanje koje bi moglo “nestati” jest specijalist za korisničko iskustvo. Radnici osiguravaju da korisnici imaju dobre interakcije s kompanijama usklađujući njihove potrebe i očekivanja, ali realnost je da je štednja troškova sada u porastu.

Copywriter

Tekstopisci se suočavaju s najtmurnijom budućnošću. Ovaj posao ima rizik zamjene od 85 posto. “Kako trošak riječi, uređivanja i standardnih kampanjskih operacija teži nuli, svaka uloga koja se zasniva isključivo na rezultatima dolazi pod pritisak. Zato copywriting u našem modelu nosi 85 posto rizika zamjene”, zaključio je Pogosjan.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

GLOBALNI SPEKTAKL / K-POP FOREVER! stiže u Zadar!

Objavljeno

-

By

Globalni K-pop spektakl K-POP FOREVER!, inspiriran Netflixovim animiranim filmom K-POP Demon Hunters, dolazi u Zadar i Rijeku. Koncerti će se održati 22. ožujka 2026. u dvorani Zamet u Rijeci, te 29. ožujka 2026. u dvorani Višnjik u Zadru. Ulaznice za koncerte bit će u prodaji u četvrtak, 18. prosinca u 12 sati putem sustava Eventim.hr, a early bird cijene biti će dostupne isključivo tijekom prva 24 sata. 

Najava novih datuma dolazi nakon iznimnog interesa publike u Zagrebu, gdje je prvi koncert u Areni Zagreb rasprodan u manje od 15 dana, što je dovelo do otvaranja dodatnog termina 21. ožujka 2026. Zbog velikog interesa turneja se proširuje na više hrvatskih gradova, potvrđujući kontinuirani interesa za K-pop sadržaje. 

Projekt K-POP FOREVER! dio je velike europske turneje koja bilježi snažnu prodaju u gradovima poput Dublina, Corka i Belfasta. Show donosi više od 90 minuta scenske produkcije, uz live vokale, profesionalne plesače i suvremene vizualne efekte.

Projekt je nadahnut planetarnim uspjehom Netflixova animiranog filma K-POP Demon Hunters. Program uključuje izvedbe inspirirane izvođačima BTS, BLACKPINK, TWICE i MELOMANCE, kao i hitove izvođača HUNTR/X i SAJA BOYS, čiji je soundtrack dosegnuo vrh Billboard 200 ljestvice. Publika će čuti i pjesme „Soda Pop” i „Golden”. 

Publiku u Areni očekuje jedna od najspektakularnijih europskih produkcija posvećenih K-popu: monumentalna scenografija, LED ekrani visoke rezolucije, specijalni efekti, dinamičan light-show te tim profesionalnih plesača i izvođača koji oživljavaju estetiku i koreografsku snagu korejskih superzvijezda.

Ulaznice za koncerte u Rijeci i Zadru bit će dostupne putem sustava Eventim.hr.

 
Nastavi čitati

magazin

LOŠE VRIJEME / Odgođen dio adventskih događanja u Zadru!

Objavljeno

-

By

Iz TZ sljedeća obavijest:

“Obavještavamo Vas kako se današnja dva adventska događanja odgađaju uslijed nepovoljne vremenske prognoze, i to koncert grupe Zaratino, koji je bio predviđen za 19:30 sati na pozornici na Trgu Petra Zoranića te humanitarni kviz općeg znanja Udruge Memorijal Mirko Miočić, najavljen za večeras na prostoru ispred crkve sv. Krševan. Isti kviz će se održati 29. prosinca.

Bez obzira na kišu, večerašnje dinamično plesno natjecanje uz DJ-a i studentske animatore pod nazivom Student Advent će se ipak održati u šatoru na lokaciji Božićni gramofon s početkom u 20 sati. Svi su pozvani!

 
Nastavi čitati

magazin

SVI DETALJI DOČEKA U ZADRU / Na Zoraniću Rockatansky Band i The Rockstar Show; na tržnici Zadar SLR Showcase

Objavljeno

-

By

Najluđa noć na zadarskoj pijaci krenut će od 21 sat pod svjetlima lasera uz hipnotički electro beat najboljih zadarskih elektronskih kolektiva, dok će Silvestrovo na Trgu Petra Zoranića od 21 sat započeti sa starim zadarskim znalcima i glazbenim virtuozima Rockatansky Bandom. Od 23 sata slušat ćemo pak i gledati najvjernije izvedbe The Queen, Kiss, Tine Turner, Bon Jovi, Europe, Ozzy Osbourna, AC/DC, Guns N’ Roses i drugih rock velikana iz 1980-ih i 1990-ih. Vjerne pjevačke, kostimografske i scenske inačice najpopularnijih bendova i pjevača zovu se The Rockstar Show. Riječ je o talijanskoj supergrupi i eventu koji diljem Italije i Europe izvode glazbenici nadahnuti najvećim imenima svjetskog rocka. Zadar je njihova novogodišnja destinacija.

„Ova vrsta glazbenog showa prilično je popularna u Italiji, gdje su izvođači prave zvijezde. The Rockstar show je multitribute s tri pjevača koji se kostimiraju kako bi doživljaj bendova i pjevača koje oponašaju, bio potpun i pravi”, govori Dragan Balaban, menadžer The Rockstar showa. Pored multitribute izvođača iz večernjeg programa, već u prijepodnevnom novogodišnjem terminu od 11 sati na adventskoj pozornici nastupit će Art Pop kao Tribute to Lady Gaga. Bolje pozivnice za druženje nema.

„Djevojka će u pravim kostimima utjeloviti Lady Gagu. Dojam je zaista originalan, kao na autentičnom koncertu Lady Gage”, objašnjava Balaban. A kada se pogledaju neke od brojnih snimki Tribute to Lady Gaga ili The Rockstar show na YouTube kanalu, publika je uvijek ushićena.
„Zaista je riječ o spektaklu koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Svi koji vole pop-rock iz osamdesetih i devedesetih bit će oduševljeni”, dodaje menadžer talijanske tribute grupe koja će Zadrane i goste Zadra uvesti u Novu 2026. A dan ranije, 30. prosinca, također na adventskoj pozornici od 21 sat te pod nazivom eventa „Sarà perché ti amo”, nastupit će talijanski pjevači koji će izvoditi talijanske pop hitove.

Istovremeno, Božićni gramofon s druge strane zadarskog Poluotoka, na gradskoj tržnici, nudi pulsirajući “Zadar SLR Showcase”, kojeg za Silvestrovo organiziraju ujedinjeni zadarski elektronski kolektivi Selected, Loveroom i Ritmika residents. Program počinje na Staru godinu u 21 sat, a za sretni završetak trenutačno ne postoji satnica.  

„Nemamo plan. Znamo kada počinjemo, a vidjet ćemo kada će program završiti”, kaže Roko Rančić koji s Luigijem Kotlarom čini Selected koji je ovog ljeta u zadarski Đil smjestio festival elektronske glazbe na otvorenom.
„Još nismo definirali program, ali svi koji dođu mogu očekivati top zabavu. Loveroom i Ritmika su jako dobri brendovi, tako da nema straha. Bit će sigurno puno ljudi, a sam događaj je nešto čega u Zadru još nije bilo”, dodaje zadarski DJ.  

Energija, produkcija, vibra, urbanost i modernost, termini su koji tijekom ovogodišnjeg „Adventa u Zadru” najbolje opisuju povijesni prostor gradske pijace podno Bedema, a na koncu 2025. i kao uvod u 2026. prostor će biti u znaku i zvuku electro beata.

„Posebno me veseli što ću svirati pred mojim Zadranima u samom centru grada”, kaže otac Kristijan Kotlar, otac i osnivač Ritmike, zadarskog glazbenog događaja koji okuplja publiku koja nije ni trap, ni techno, ni trash, ni underground, a nije niti mainstream. Ritmika residents – sažeto u dvije riječi.
„To znači da su u điru DJ-evi koji su standardna postava Ritmike. Ja sam, eto, neizbježan, a tu je još Kruno Matošević, odnosno Mr. Cab Driver. Mi smo dva stara magarca, ali smo mladi duhom”, poručuje zadarski DJ. Interes za ovaj jedinstveni novogodišnji događaj je veliki, pa se užurbano traže rezervacije za stolove. Zadarska Tržnica, zgodno je primijetiti, bit će puna k’o šipak.

„Napravit ćemo događaj koji Zadar još nije vidio ni doživio”, još poručuje Kotlar. S Ritmikom je Zadar dobio duh kulturnog otpora i nadu za sve one kojima u venama teče polivinilni klorid, dok nešto mlađi Loveroom promovira house glazbu kroz prepoznatljive vokalne dionice i remikse regionalnih producenata. Događaj dočeka na dvije lokacije organiziraju Grad Zadar i zadarska Turistička zajednica, a ulaz je slobodan. 

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu