Connect with us

magazin

“KRAJ KOLOVOZA, A OPET SOLO” / U srijedu u Zadru počinje 17. Monoplay – međunarodni plesni festival solo forme! Donosimo PROGRAM…

Objavljeno

-

Festival suvremenog plesa Monoplay posvećen isključivo solo formi, ove godine doživljava sedamnaesto izdanje. U razdoblju od 20. do 23. kolovoza u centru grada u Kazalištu lutaka Zadar, održavat će se program koji uključuje predstave suvremenog plesa, izložbe, razgovore i rasprave, promocije, radionice plesne kritike, filmove, koncerte i druženja. Organizatori Zadarski plesni ansambl, ističu kako je svaki dolazak na Monoplay kompletan večernji izlazak jer sve što publici treba za kvalitetnu kulturu življenja je na jednom mjestu.

Međunarodni plesni festival Monoplay održava se u Zadru od 2009. godine pod geslom Kraj kolovoza, a opet solo. Nastao je u krilu Zadarskog plesnog ansambla kao svojevrsni sljedbenik Zadra snova i u okviru projekta Artikultura. Solo forma je najreprezentativnija forma suvremenog plesa koja ovaj Festival čini jedinstvenim u Hrvatskoj. Na isti način i u sličnom formatu Monoplay nastavlja dalje i najavljuje naredne godine svoju punoljetnost. Od samog osnutka pa do danas Festival, koji se razvio vrlo spontano iz želje za angažmanom plesne zajednice da se pomogne članici Zadarskog plesnog ansambla da nastavi školovanje u inozemstvu, redovito svake godine unapređuje svoje organizacijske i umjetničke kapacitete. Na taj se način iz malenog Festivala razvio u izuzetno značajno ljetno događanje na kojem se susreću plesni, kazališni i glazbeni umjetnici, kritičari, pedagozi te mladi naraštaji plesača s publikom. Kroz zajedničke festivalske dane otvaraju se prostori okupljanja i međusobnih dijaloga djelujući na sustavnom unapređenju ne samo vlastitog rada nego i na razvoju zadarske i cjelokupne domaće plesne scene.

Kvaliteta, razvoj te unapređenje umjetničkog i organizacijskog rada iz godine u godinu se očituje sve brojnijom publikom te spajanjem s edukativnom platformom STREAM Zadar koja ove godine nudi radionicu suvremenog plesa koju vodi Marin Lemić, radionice Zadranima dobro poznate Klein tehnike pedagoginje iz Berlina Hanne Hegenscheidt, te intenzivne tjelesne radionice Kung Fua i Qi Gonga uz vodstvo Andrea Zupančiča. One započinju 17. kolovoza i traju do kraja Festivala.

Budući da su mladi naraštaji te posebnost zadarske plesne scene od velikog značaja od samog pokretanja festivala Monoplay, redovito se predstavljaju radovi mladih umjetnika studenata Plesnog odjela Akademije dramske umjetnosti iz Zagreba i Akademije za umjetnost i kulturu iz Osijeka, smjer Suvremene izvedbene prakse uz obavezno predstavljanje zadarske plesne scene čiji plesači tijekom ovog događanja imaju priliku predstaviti se kroz izazovan format solo izvedbe publici koja dolazi iz raznih dijelova Hrvatske i Europe.

Festival otvaraju 20. kolovoza polaznici radionice Marina Lemića nazvana Body Communication.

Prvi dan na velikoj sceni Kazališta lutaka Umjetnička organizacija 21:21 gostuje na festivalu Monoplay plesnim solom 21 Degrees Celsuis  Petre Hrašćanec. 21 Degrees Celsuis je plesni solo nastao na temu rada i sreće koji ekvilibrira između performansa i aktivne instalacije. Solo je razvijen kao dio diptiha Safe Chemistry u okviru velikog europskog projekta Stronger Peripheries: A Southern Coalition i koprodukciji Hrvatske i Portugala.

Drugi dan festival ugošćuje kraće solo forme studenata Plesnog odsjeka Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu Lauru Vojnović i Izabelu Evu Ljubičić, te studenticu novootvorenog smjera Izvedbene plesne prakse Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku Niku Disney. Glavni program večeri rezerviran je za gosta iz Slovenije Žigana Krajnčana i predstavu Fusion With Myself. Istraživačko pitanje koje autor postavlja u svom novom solo projektu je kako izraziti ideju ništavila kroz pjevanje, ples, govor, izvedbu i njihovo ispreplitanje. Istražuje se odakle dolazi ideja, ton, pokret, riječ, misao. Krajnčan izražava svoju viziju cjelovitog umjetničkog djela kroz jednog čovjeka – dati toj ideji pokret i glas.

Treći dan Festival predstavlja zadarsku plesnu scenu s nizom kratkih solo uradaka većinom mladih plesača koji trenutno djeluju okviru zadarske umjetničke plesne scene: Andreja Lemić, Ana Gospić Županović, Mia Šare, Tina Jurjević, Jela Ugarkov, Korina Oltran, Klara Zrilić, Andrea Lauš i Sanja Petrovski. Kristina Lisica je koautorica i izvođačica solo predstave Susret sa samim sobom kojeg je realizirala u suradnji s Anđelom Bugarijom. Obje plesne umjetnice koje kotiraju visoko na plesnoj karti Hrvatske su iz Bibinja.  Kroz medij plesa, filma i fotografije, izvođačica propitkuje kako sagledati, razviti i koristiti vlastite resurse za ravnotežu mentalnog i fizičkog zdravlja. Kada se ne možemo pronaći u vlastitom tijelu, možda je vrijeme da mu se vratimo. Tijelo je mjesto susreta, propusna membrana gdje se talože iskustva i pamte uspomene.

Posljednji dan festivala 23. kolovoza, rezerviran je za goste iz Njemačke. Predstava Shard koreografkinje Ceren Oran i izvođačice Jovane Zelenović inscenira koreografsku sliku o tome kako pojedinci i njihova okolina proživljavaju traumu. U svom najnovijem projektu, Ceren Oran dijeli osjećaj usamljenosti koji proizlazi iz traumatičnih iskustava i osvjetljava posttraumatska unutarnja stanja poput bijesa, tuge, očaja, krivnje, nemoći, hiperaktivnosti, straha i izolacije.

Nakon svake predstave održat će se razgovor izvođača, plesnih kritičara i publike pod nazivom Monoplay Forum kojeg moderiraju Maja Đurinović, Jelena Mihelčić i Mario Županović. Dugogodišnja suradnja Festivala s Udrugom slijepih i slabovidnih rezultirala je i ove godine s posjetom članova udruge plesnoj predstavi 21 Degrees Celsuis autorice Petre Hračćanec. Prilagodbu predstave ovoj osjetljivoj skupini realizirale su Josipa Štulić, Sanja Grgina i Sanja Petrovski.

Kreativni kutak na Monoplayu je projekt Kreativne Europe osnovan pri Ministarstvu kulture koje postaje mjesto za upoznavanje, umrežavanje i učenje o mogućnostima financiranja na razini Europske unije. Svi su pozvani da se informiraju, prikupe ideje i ostvare potencijalna partnerstva. To je info štand i svi su dobrodošli da se pridruže i saznaju više o mogućnostima koje može ponuditi  Kreativna Europa i druge sheme financiranja.

Akademija dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu i Sveučilište u Zadru objavili su kultni Koreografov priručnik britanskog koreografa i izvedbenog umjetnika Jonathana Burrowsa, vjerojatno najcjenjeniju knjigu u polju izvedbenih umjetnosti i koreografije koja, još od objavljivanja 2010.g., kontinuirano cirkulira plesnim studijima i akademijama, pružajući stručnu i kreativnu podršku autorima i autoricama u polju izvedbenih umjetnosti i koreografije. Knjiga, koja u svom drugom, revidiranom izdanju, postaje dostupna i na hrvatskom jeziku svim hrvatskim plesačicama, koreografkinjama, izvedbenim umjetnicama, i svakako, studenticama plesne umjetnosti i kazališta u širem smislu. U hrvatskom prijevodu Sane Perić predstavljeno je najnovije, dopunjeno izdanje knjige koju su uredili Nikolina Pristaš i Mario Županović, a predstavit će ga 21. kolovoza u dnevnom boravku Monoplaya.

U sklopu Festivala 22. i 23. kolovoza  održat će se radionica plesne kritike koju, u suradnji sa Sveučilištem u Zadru i festivalom Monoplay, organizira Hrvatsko društvo kazališnih kritičara i teatrologa. Radionice kritike izvedbenih umjetnosti u sklopu projekta Kritički poligonnamijenjene su ponajprije studentima, ali i svima zainteresiranima, s namjerom da ih se potakne na aktivno i angažirano promišljanje izvedbenih umjetnosti te jačanje kreativne i analitičke misli. Radionice se sastoje od uvodnog razgovora, zajedničkog gledanja predstave te diskusije nakon izvedbe. Radionicu na Monoplayu vodi plesna kritičarka i teatrologinja Ivana Slunjski.

Tijekom Festivala prikazat će se i film Matee Bilosnić Plesna kartografija: Reimaginacija okoliša. Za zabavu na kraju večeri zaduženi su Marta Kolega i Dunja Bahtijarević prvu večer, zatim slijedi Tomislav Grzunov i Zvučni veo, Žarko Marinković sa Transatlante: Viaje Interior, te posljednju večer od publike i Festivala oprostit će se MC Prte i DJ Pico.

Pokrovitelji Monoplay festivala su Grad Zadar, Ministarstvo kulture i medija RH, Zaklada Kultura nova, Zadarska županija, TZ Grada Zadra, Kazalište lutaka Zadar, HNK Zadar, Ministarstvo za kulturu Republike Slovenije i Veleposlanstvo Republike Slovenije u Zagrebu. Sponzori festivala su Ilirija d.d., Maraska d.d., Proprio centar, OPG Matulić, Carlsberg Croatia i Muzej antičkog stakla Zadar. Medijski pokrovitelj festivala je HRT3.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

(FOTO/VIDEO) Zadarski band aid okupio se nakon 31 godinu i zapjevao pjesmu “Božić u Zadru”

Objavljeno

-

By

Zadarski glazbenici tu su pjesmu otpjevali davne 1994. godine

U vrijeme Božića pjesma grije dušu, a znaju to dobro i zadarski glazbenici koji su se okupili nakon više od tri desetljeća kako bi ponovno snimili pjesmu “Božić u Zadru”. Tekst za pjesmu koja je snimljena 10. prosinca 1994. godine napisao je Davor Žagar, a uglazbio ju je Nenad Nakić-Njake. Bila je to pjesma koja je bila odraz zadarske nade, mira i ljubavi iz vremena ratom namučenog Zadra. 

Inicijativa za okupljanje glazbenika krenula je iz Grada Zadra, a za sve je kriv jedan DVD u kojem žuti vlakić ’96. godine vozi po Polutuoku, a u podlozi svira upravo pjesma “Božić u Zadru”. Bila je to idealna prilika da se pozove zadarske glazbenike: Amendu, Gogu, Davora, Rikija, Simu, Tomu, Mladena, Jeru i Daria da se ponovno okupe i naprave “remake” zadarske božićne pjesme. 

– Nije bilo upitno kad su nas zvali. Prvo, prošlo je puno godina, a svi smo hvala Bogu na broju, i evo – da se podružimo i da osvježimo pjesmu. Divota. Božić je. – kazao je glazbenik Rikardo Perković. 

Iskusnijim kolegama, pridružila se i mlađa generacija zadarskih glazbenika i to na poziv Saše Miočića iz Koncertnog ureda Zadar koji je zadužen za novi aranžman pjesme. 

– Zvao me Sale da sudjelujem u projektu i nije ni završio rečenicu, a ja sam rekla: Može! – govori Matea Biloglav, voditeljica A.K.A. Crescenda koja je u vrijeme kad je pjesma nastala imala tri godine. 

Trideset i jednu godinu poslije zadarski glazbenici pokazali su zajedništvo, baš kao nekad, i bio je dovoljan jedan telefonski poziv kako bi se svi okupili i još jednom potaknuli duh zadarskog Badnjaka i Božića. U idućim danima bit će gotov i spot za što je zaslužan Igor Goić iz Kreathia studija. 

– Hvala svima što su se odazvali. Ovo budi posebnu emociju u svinma nama i sve nas podsjeća da su nam nada, ljubav, mir i vjera u životu itekako potrebni – kazao je gradonačelnik Šime Erlić te se posebno zahvalio obitelji Nenada Nakića – Njake i Davoru Žagaru koji su autori ove pjesme, na podršci i povjerenju. 

Podsjetimo se kako je to izgledalo 1994.:

 
Nastavi čitati

magazin

Koliko zarađuju hrvatski influenceri? Prihodi su im sve veći, ali ih brine jedna stvar

Objavljeno

-

By

Zagrebačka agencija Dialog komunikacije predstavila je rezultate istraživanja DIABLOG, najnovijeg i najopsežnijeg pregleda domaće industrije kreatora sadržaja. Kako funkcionira influencer marketing, kolika je zarada, koji su izazovi s kojima se influenseri susreću… za Novi dan govorila je Marina Čulić Fischer, direktorica Dialog komunikacija

“Posljednje istraživanje provedeno je 2020. godine. Scena se promijenila u tih pet godina. Sazrela je. Influenceri imaju i stalni posao, ali se infuencer marketingom bave dosta ozbiljno. Troše u prosjeku između osam i 10 sati tjedno. To im je dosta važan izvor prihoda”, kaže Čulić Fischer i dodaje da usporedba dvaju razdoblja jasno pokazuje kako je hrvatski influencer marketing u pet godina prošao kroz značajnu profesionalizaciju i rast prihoda, ali i da se suočava s novim izazovima kao što su negativan stav javnosti i regulacija, posebno u kontekstu suradnji s brendovima i korištenja AI alata.

Rezultati istraživanja

Prema rezultatima istraživanja, 47,6% kreatora u influencer marketingu je aktivno više od pet godina, što potvrđuje da se scena profilirala u stabilnu i profesionalnu industriju. Istodobno, čak 90,5% kreatora monetizira svoj sadržaj, a 38,1% influencer marketing navodi kao glavni izvor prihoda.

Koliko zarađuju?

Više od 46% kreatora zarađuje preko 1.000 eura mjesečno od svojih online aktivnosti, a 73,8% ih očekuje daljnji rast prihoda u sljedećoj godini.

“U Hrvatskoj ne postoje točni podaci ulaganja u influencer marketing, ali na svjetskoj razini taj broj doseže 33 milijarde dolara ulaganja”, kaže Čulić Fischer i dodaje da ispitanici kao najveću prepreku daljnjem poslovnom razvoju navode algoritme, odnosno pad organskog dosega.

Influencer marketingom upravljaju mlade žene

Industrija je i dalje izrazito ženska i urbana: 89,2% ispitanika su žene, a 69% ih živi u Zagrebu. I kreatori i njihova publika najdominantniji su u dobnoj skupini od 25 do 34 godine, što jasno pozicionira influencer marketing kao tržište kojim upravljaju mlađe odrasle žene.

Instagram i dalje prvi izbor

Čulić Fischer kaže da TikTok najviše raste u odnosu na druge platforme iako još ne zauzima broj jedan.

“Nama je Facebook dugo bio broj jedan, ali tu su se stvari malo promijenile. Instagram je apsolutno sada prvi. Svi kreatori koji su sudjelovali u istraživanju (100%) aktivni su na Instagramu. TikTok koristi 78,6% ispitanika, što ga čini drugom najvažnijom platformom”, otkrila je Čulić Fischer i dodala da je dominantni sadržajni trend kratki video. Najpopularnije teme i dalje su lifestyle, ljepota, moda i putovanja.

Korištenje AI-a mora biti označeno

Više od polovice kreatora (54,8%) pozdravlja regulaciju influencer marketinga.

“Postoji samoregulacija. Tu imamo dva važna faktora, a to su upotreba AI-a i suradnja s brendovima. Jedno i drugo je važno naznačiti”, kaže Čulić Fischer.

Istraživanje je pokazalo i da se većina slaže da je transparentnost nužna, kako u kontekstu suradnji s brendovima, tako i u kontekstu korištenja AI alata u kreiranju sadržaja. Kreatori smatraju da AI treba označiti onda kada čini bitan dio sponzoriranog sadržaja.

Autentičnost je valuta povjerenja

Autentičnost za ispitanike predstavlja ključnu osobnu vrijednost: 82,1% je smatra “jako važnom”, a većina navodi da povjerenje publike gradi prvenstveno birajući suradnje s brendovima u koje osobno vjeruju.

Čak 93% kreatora sadržaja barem jednom je odbilo suradnju s brendom zbog nesklada s vlastitim uvjerenjima.

Najveći problem – negativan stav javnosti

Velika većina ispitanika (74,7%) smatra da je negativan stav javnosti najveći problem domaće influencer scene. Kreatori ističu kako taj stav utječe na percepciju profesionalizma, kvalitetu sadržaja i poslovne prilike.

Gledajući unaprijed, kreatori svoj razvoj vide u kvalitetnijoj produkciji, većoj povezanosti s medijima i širenju na offline aktivnosti, što potvrđuje da domaća scena ulazi u novu fazu razvoja koja će oblikovati iduće razdoblje influencer marketinga u Hrvatskoj.

 
Nastavi čitati

magazin

ADVENT U ZADRU / Klapa Puntamika večeras predstavlja novi božićni hit!

Objavljeno

-

By

Klapa „Puntamika” s Denisom Maričićem nastupit će na „Adventu u Zadru” večeras, u utorak od 19:30 sati na Trgu Petra Zoranića, dok će pola sata kasnije na zadarskoj Tržnici u sklopu „Božićnog gramofona” DJ Antonio u Studio Advent programu puštati regionalnu alternativnu glazbu.

Dakle, alternativci će biti na „alternativnoj” lokaciji, dok će na adventskoj pozornici nastupiti popularna zadarska klapa, gotovo odmah nakon promocije nove pjesme na CMC-ju i zahuktalih priprema za treći album koji samo što nije ugledao svjetlo dana. „Croatia Records” spot za pjesmu „Božić je u svitu” već je pustila na svom YouTube kanalu.

– Na adventskom koncertu imat ćemo premijeru te božićne pjesme uživo, a to mi je posebno drago. Inače atmosfera je radna, savršena, letimo i stižemo na sve strane – kaže Denis Maričić iz Puntamike, Zadranima poznatiji kao Dendo. Maričić je autor glazbe i teksta za legendarnu pjesmu „Oči boje lavande”, kao što je uostalom i potpisnik pjesama klape Puntamika.

Uz stare, dobre, okušane i opjevane hitove, zadarska će klapa dio pjesama s novog albuma predstaviti na adventskoj pozornici. Iza Maričića su dva albuma bratskog dua „Denis & Pino”, dok je treći album Puntamike u pripremi.  
– Predstavit ćemo dio pjesama s albuma koji će se zvati „Dite Dalmacije”. Izaći će početkom sljedeće godine, ne znam točno kada, ali bit će vrlo skoro. Što se koncerta tiče, imamo dovoljno naših lijepih pjesma sa svih tih albuma – govori Maričić. Klapa Puntamika nastupila je nekoliko puta na „Adventu u Zadru” i kao svim izvođačima, pogled s pozornice na šušur Trga Petra Zoranića posebna je vrijednost koncertnog nastupa.

– Ugodno je, zaista je jako lijepo. Inače volim napraviti đir i doći do adventskog trga. Ne baš svaki dan, ali „Advent u Zadru” kao događaj nikad ne propuštam – poručuje zadarski glazbeni autor. Koncert klape Puntamika počinje u 19:30 sati, a ulaz je slobodan.  

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu