Hrvatska
Ovo su stvari na koje se turisti najviše žale u Hrvatskoj: “Da sam znao, ne bih došao”
Priroda, krajolici, ceste i cijene plusovi su zbog kojih turisti jedni drugima preporučuju Hrvatsku, ali smetaju im gužve, kiša, kao i kaotični vozni red trajekata.
Sudeći po turističkim forumima i blogovima, turisti u Hrvatskoj najviše se žale – na druge turiste.
Žale za vremenima kada su posjetitelji zaobilazili Lijepu Našu i odlazili u Španjolsku i Italiju kako bi bilo više mjesta za njih.
Smetaju im gužve, a prigovaraju i zbog prijevoza autobusima i trajektima. No, osim pokuda, puno je i pohvala – ponajprije zbog predivne prirode, piše Punkufer.
“Hrvatska je nekoć bila jeftina, niche destinacija jer su ljudi većinom hrlili u Španjolsku i Italiju. Sada su horde i horde turista posvuda. Karte za katamaran rano su rasprodane i ne možete ih kupiti online unaprijed. Airbnb i hoteli su popunjeni. Turističke zamke su posvuda – naplatit će vam bocu vode 7 eura. Ne možeš ni Uber dobiti. Dugi redovi vode do svake blagajne. Sva mjesta, od restorana do atrakcija puna su turista, a kretanje kroz rijeke turista po stepenicama je grozno.
Također ne shvaćam zašto je prijevoz toliko zbunjujući unatoč tome što je Hrvatska turističko žarište. Vozni red trajekata je konfuzan. Postoje otprilike četiri različita operatera s različitim radnim vremenom. Kućice za prodaju karata nije lako pronaći jer ih Google ne prikazuje. Kada pokušate kupiti karte preko interneta, kaže da su karte nedostupne bez objašnjenja zašto, ali kada dođete na blagajnu, možete kupiti karte bez problema.
Za stanice autobusa koji vozi od Starog Grada do grada Hvara treba pitati mještane jer se na internetu ne mogu pronaći.
I da, ironično je što se kao turist žalim jer je mjesto turističko, ali da sam sve to znao, ne bih došao u Hrvatsku”, ispričao je razočarani posjetitelj na Redditu, kojem su ostali forumaši savjetovali neka ne putuje u vrijeme najvećih gužvi ili da odabere mirnije destinacije jer Hrvatska ima dovoljno dugačku obalu na kojoj svatko može pronaći mjesto po vlastitom ukusu.
Vozni red
Turist kojem smetaju turisti nije jedini koji se požalio na hrvatski prijevoz:
“Vožnja autobusima po Hrvatskoj je lutrija, pogotovo usred sezone, kada često kasne. Vozača ima svakojakih: od onih koji će pomoći i našaliti se do bezobraznih i bahatih.”
Na gužve se žali i posjetitelj Plitvica. Gužve u našem najposjećenijem nacionalnom parku tijekom rujna, dok je još uvijek solidan broj turista u Lijepoj Našoj? Ma, tko bi to mogao očekivati!
“Nacionalni park Plitvice u Hrvatskoj bio je razočaranje. Očekivao sam manje gužve u ponedjeljak ujutro u rujnu (nije vrhunac sezone, nije vikend). Stvarnost: park koji je apsolutno krcat hiperaktivnim, sebičnim posjetiteljima koji se neprestano deru. U jednom trenutku bio sam zarobljen na stazi i očajnički se pokušavao provući između ljudi da vidim slapove”, kaže turist kojem su predložili da umjesto Plitvica posjeti Krku ako mu smetaju gužve.
“Zaustavite kišu”
Posjetitelj iz Danske požalio se pak na kišu koja pada svaki dan na Plitvicama, čak i ljeti, kao i na premalo toaleta u nacionalnom parku.
Zagreb mu se svidio zbog dobre ekipe u hostelu, a za Dubrovnik kaže kako ondje ne treba potrošiti više od dva dana jer su gužve nesnosne zbog kruzera koji izbacuju gomile ljudi.
Smetali su mu i djelatnici restorana koji stoje na cesti i prolaznike vuku za rukav. Danac je pohvalio hrvatske ceste, ali smatra da je cestarina skupa, a vozači su agresivni i brzi.
Osim toga, upozorava na minska polja u šumama, i kod nas i u Bosni i Hercegovini.
Na popisu onoga što oduševljava turiste jesu predivna priroda i arhitektura, kao i činjenica da zbog niske stope kriminala možete slobodno hodati i noću bez straha da će vas opljačkati.
Niske cijene i generalno srdačni ljudi također su plus.
Hrvatska
Ako ste kupili ove proizvode, nemojte ih koristiti: Povlače se s polica
Državni inspektorat objavio je obavijest za potrošače o povlačenju više proizvoda.
Državni inspektorat Republike Hrvatske obavještava potrošače o opozivu proizvoda sa sljedećim LOT brojevima i rokovima trajanja: – PEČENI SLATKI KEKS S BADEMOM AMARETTI 175g SAPORI, s naznakom najbolje upotrijebiti do: 18.03.2026. (Lot L 355077 2), 02.05.2026. (Lot L355122 1), 04.07.2026. (Lot L 355185 2), 25.08.2026. (Lot L355237 1) , 03.09.2026. (Lot L 355246 1) , 20.10.2026. (Lot L 355293 1), proizvođača Colussi S.p.A., Milan, IT zbog povišene razine cijanovodične kiseline.
Proizvod nije u skladu s Uredba (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2002. o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane.
Detalji o povlačenju i opozivu proizvoda dostupni su i na web stranici subjekta.
Podaci o proizvodu:
Proizvođač: Colussi SpA., Italija
Maloprodaja: NTL d.o.o., Soblinec, Hrvatska
Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima
Državni inspektorat Republike Hrvatske također obavještava potrošače o opozivu proizvoda sa sljedećim LOT brojem i rokom trajanja: “Aptamil AR 1, početna hrana za dojenčad (povećana regurgitacija), NETO: 400g, hrana za posebne medicinske potrebe, datum uporabe: 17.05.2026., LOT: 111444865“ zbog utvrđene povećane prisutnosti bakterije Bacillus cereus.
Proizvod nije u skladu s Uredbom Komisije (EZ) br. 2073/2005 od 15. studenoga 2005. o mikrobiološkim kriterijima za hranu i „Vodiču za mikrobiološke kriterije za hranu“..
Detalji o povlačenju i opozivu proizvoda dostupni su i na web stranici subjekta.
Podaci o proizvodu:
Dobavljač: Nutricia Export BV, Lange Kleiweg 6, RIJSWIJK, Nizozemska
Distribuira na tržištu RH: AWT International d.o.o., Zagreb, Slavonska avenija 52a
Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima.
Hrvatska
PROGNOZA / Promjena vremena pred vratima: Stižu kiša i jako jugo, mogući grmljavinski pljuskovi
Donosimo vremensku prognozu meteorologinje Tee Blažević
Anticiklona se premješta prema istoku, a s Atlantika prodire vlažan, nestabilan i malo hladniji zrak nad europsko kopno. Nad Sredozemnim morem, zapadno od Apeninskog poluotoka, razvija se plitka ciklona čiji oblačni sustav, uz pojačano jugo, prelazi preko Italije i dolazi nad Jadran. Vremenska situacija nad Europom se mijenja, a vrijeme poprima osobine kasne jeseni – oblačno, tmurno, s povremenom kišom.
Prema prognostičkim materijalima u narednih 10 dana nije izgledno zahlađenje, ali postoje signali da bi nakon Božića, a pred Novu godinu, moglo zahladiti uz manje količine snijega, uglavnom u planinskim krajevima.
Danas dva tipa vremena: na Jadranu i u planinskim krajevima pretežno sunčano, uz porast naoblake u poslijepodnevnim satima te slabu kišu u Istri i na Kvarneru.
U unutrašnjosti prijepodne magla ili niska naoblaka sa slabom rosuljom. Poslijepodne i predvečer dizanje magle. Puhat će slab južni i jugozapadni vjetar, a na otvorenom moru Jadrana umjereno jugo uz valovito more. Najviše dnevne temperature od 3 do 6 °C, na Jadranu oko 15 °C.
Sutra, u srijedu, pretežno oblačno s kišom, obilnijom na sjevernom i srednjem Jadranu, gdje su lokalno mogući grmljavinski pljuskovi. Puhat će umjereno i jako jugo i oštro.
Jutarnje temperature zraka u unutrašnjosti od -2 do 2 °C, na Jadranu oko 10 °C, a najviše dnevne u unutrašnjosti od 4 do 10 °C, na Jadranu od 12 do 17 °C.
Hrvatska
Donesen je novi Zakon o naplati cestarine: Evo kako će izgledati vožnja autocestom
Hrvatski sabor je u ponedjeljak donio novi Zakon o naplati cestarine, kojim se od 1. ožujka 2027. godine uvodi jedinstveni elektronički sustav naplate cestarina na čitavoj mreži autocesta u Hrvatskoj, a koji bi trebao značajno poboljšati protočnost prometa.
Novi sustav predviđa slobodan protok vozila bez zaustavljanja zbog plaćanja cestarine, omogućava prolazak bez zaustavljanja i pri brzinama do 130 km na sat.
Počiva na dvjema tehnologijama – ENC uređaju u vozilu i automatskom očitavanju registarskih pločica putem kamera.
Elektronički sustav za naplatu cestarine (ESNC) uključivat će prijavu registarske oznake i valjanog sredstva plaćanja – obvezno za laka vozila do 3,5 tona. Teška vozila morat će koristiti ENC i automatsko očitavanje registarskih pločica.
Uključenje u ESNC moći će se obaviti putem jedinstvenog nacionalnog web prodajnog mjesta, mobilne aplikacije, drugih digitalnih servisa te na namjenskim stazama za brzo uključenje. Moći će se provesti i u prodajnim uredima upravitelja autocesta ili na drugim prodajnim mjestima trećih osoba koje imaju ugovor sa subjektima za naplatu cestarine.
Nakon što se novi sustav uvede, neko vrijeme postojat će još naplatne kućice na ulazima na autocestu, iako u njima neće biti ljudi, ni rampe pored njih.
Postavljanje portala i kamera je počelo na autocesti A3, a ukupno je planirano postavljanje 212 portala na mreži kojom upravljaju Hrvatske autoceste (HAC) i ostali koncesionari.







