Connect with us

magazin

Deset najboljih voća i povrća za dugovječnost

Objavljeno

-

Pexels

Toliko je čimbenika koji utječu na to kako starite: genetika, okoliš, stres, pušenje i prehrana. Iako su neki čimbenici izvan vaše kontrole, možete se usredotočiti na hranu i piće koje konzumirate kako biste poboljšali svoju dugovječnost.

Iako postoji niz namirnica koje mogu pomoći kod starenja, poput orašastih plodova, ribe, ulja, ljekovitog bilja i začina, želimo se posebno usredotočiti na voće i povrće za koje istraživanja pokazuju da mogu usporiti starenje i poboljšati ukupnu dugovječnost vašeg života, prenosi eatthis.com.

Voće i povrće sadrže razne hranjive tvari, antioksidanse i bioaktivne spojeve koji mogu pomoći vašem tijelu da se obrani od bolesti povezanih sa starenjem i komplikacija poput srčanih bolesti, kognitivnog pada, upala ili oštećenja izazvanih oksidativnim stresom, ili mogu pomoći u smanjenju rizika za stvari poput krvnog tlaka i kolesterola, koji izravno utječu na rizik od kardiovaskularnih bolesti.

1) Crveni kupus

Nutricionistice Tammy Lakatos Shames i Lyssie Lakatos, također poznate kao The Nutrition Twins, tvrde da je crveni ili ljubičasti kupus jedno od najboljeg povrća za dugovječnost.

“Ovaj kupus pripada obitelji križnica, što znači da je moćan izvor antioksidansa koji sadrže sumpor koji se nazivaju glukozinolati, za koje je istraživanje otkrilo, zajedno s antocijaninima, još jednim moćnim spojem u kupusu, koji pomaže smanjiti rizik od bolesti srca, raka, artritisa i neurogenerativne bolesti”, kažu The Nutrition Twins.

2) Gljive

“Sorte kao što su shiitake, reishi i maitake posebno su poznate po svom potencijalu da podrže imunološko zdravlje zbog visokog sadržaja beta-glukana—složenih šećera za koje se zna da stimuliraju imunološki sustav”, kaže nutricionistica Lauren Manaker. “Gljive su također izvor snažnih antioksidansa poput selena i ergotioneina, koji pomažu u zaštiti stanica od oštećenja i smanjuju upalu.”

3) Borovnice

“Često na glasu kao superhrana, borovnice su bogate antioksidansima, osobito antocijanima, koji mogu pridonijeti dugovječnosti”, kaže Manaker. “Ovi moćni spojevi bore se protiv oksidativnog stresa i upala, stanja povezanih s kroničnim bolestima i starenjem. Uključivanje borovnica u vašu prehranu može poboljšati vaše zdravlje u kratkom roku, a također može promovirati duži, zdraviji život.”

4) Brokula

Prema Manakeru objašnjava da je brokula puna vlakana, vitamina C i K, željeza i niza drugih antioksidansa za koje se pokazalo da smanjuju rizik od kroničnih bolesti poput bolesti srca i raka. “Jedna od njenih ključnih komponenti, sulforafan, posebno je vrijedan pažnje zbog svog potencijala da poboljša procese detoksikacije tijela i zaštiti od oštećenja stanica.”

5) Cikla

“Ovo živopisno, zemljano korjenasto povrće riznica je hranjivih tvari, uključujući vlakna, folat (vitamin B9), mangan, kalij, željezo i vitamin C”, kaže Manaker.

“Cikla i njezin sok povezani su s brojnim zdravstvenim dobrobitima, poput poboljšanog protoka krvi, nižeg krvnog tlaka i poboljšane izvedbe vježbanja, zahvaljujući visokom udjelu nitrata. Ti se spojevi u tijelu pretvaraju u dušikov oksid, poboljšavajući krvne žile dilatacija i dovodi do bolje cirkulacije i dostave kisika kroz tijelo.”

Manaker napominje da pigmenti boje u cikli također imaju koristi. “Ovi pigmenti, poznati kao betalaini, daju cikli njenu bogatu boju i imaju snažna protuupalna i antioksidativna svojstva, nudeći zaštitu od oksidativnog stresa i kroničnih bolesti.”

6) Mango

“Ovo sočno voće prepuno je vitamina A i C, koji igraju ključnu ulogu u funkciji imunološkog sustava i zdravlju kože, a tome doprinose i visoke razine antioksidansa pronađenih u mangu, poput mangiferina, kvercetina i galne kiseline njihovoj sposobnosti da se bore protiv oksidativnog stresa i upale, dva značajna čimbenika povezana sa starenjem i kroničnim bolestima”, kaže Manaker.

7) Avokado

Avokado je bogat vlaknima, što može pomoći u smanjenju rizika od srčanih bolesti i poboljšati zdravlje crijeva. Istraživanje je također pokazalo da avokado može pomoći u smanjenju LDL kolesterola (loše vrste), što može izravno pomoći u smanjenju rizika od srčanih bolesti, kao i u smanjenju kronične upale. Također, avokado je bogat hranjivim tvarima i antioksidansima koji mogu pomoći u smanjenju rizika od neurodegenerativnih bolesti poput Parkinsonove, Alzheimerove i demencije.

8) Špinat

Lisnato povrće općenito se povezuje sa sporijim kognitivnim padom zbog svojih hranjivih tvari i bioaktivnih spojeva poput luteina, beta-karotena, nitrata i folata. No, otkriveno je da špinat može pomoći u snižavanju krvnog tlaka zbog viših razina kalija. Osim toga, jedna je studija također otkrila da svakodnevno jedenje špinata pomaže u povećanju razine luteina, što može izravno pomoći u smanjenju rizika od makularne degeneracije – stanja očiju povezanog sa starenjem.

9) Kelj

Kad smo već kod lisnatog povrća, kelj je još jedan odličan izbor za povrće koje može pomoći u zdravom starenju. Kao što smo spomenuli za špinat, lisnato povrće pomaže u smanjenju i usporavanju kognitivnog opadanja povezanog sa starenjem zbog svog snažnog sadržaja hranjivih tvari.

10) Jagode

Prema istraživanju British Journal of Nutrition, dodavanje jagoda u vašu prehranu moglo bi pomoći kod područja kognitivnog pada povezanog sa starenjem, poput pamćenja. Drugo istraživanje pokazalo je da jagoda u prahu može poboljšati pamćenje i simptome depresije kod nekih sredovječnih muškaraca i žena.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Magazin

Dijetetičarka otkriva idealne zalogaje prije spavanja

Objavljeno

-

Ako imamo problema sa spavanjem, možda bi naši obroci prije spavanja mogli biti glavni krivci. Izbor hrane može imati značajan utjecaj na kvalitetu našeg sna. Iako je važno izbjegavati obroke s visokim udjelom masti prije spavanja, lagani međuobroci mogli bi nam pomoći da zaspimo.

Prema dijetetičarki Lauren Mahersi, odabir pravih zalogaja prije spavanja može pomoći u stabilizaciji razine šećera u krvi i poboljšati san. Otkrila je dvije idealne i ukusne opcije.

1. Jabuke s maslacem od kikirikija

“Brzo probavljivi ugljikohidrati iz jabuke pomiješani s omega-3 masnoćama iz maslaca od kikirikija odlična su kombinacija”, kaže Mahersi za SheFinds. Ovaj međuobrok idealan je jer ne sadrži puno kalorija, ali je dovoljan da nas drži sitima tijekom noći.

Zdrave masti u maslacu od kikirikija pomažu u održavanju stabilne razine šećera u krvi, sprječavajući ponoćne napade gladi koji mogu poremetiti san. Također, ovaj zalogaj odličan je za mršavljenje.

2. Jogurt i sušeno voće

Ako prije spavanja poželimo nešto slatko, jogurt i sušeno voće mogli bi biti savršeno rješenje. Mahersi opisuje ovu opciju kao “slatku poslasticu za kraj noći”. Jogurt je izvrstan izvor proteina koji pomaže u održavanju stabilne razine šećera u krvi dok spavamo. Odlična opcija je grčki jogurt.

“Osim toga, sušeno voće je odličan način da unesete neke hranjive tvari pred kraj dana”, dodaje ona. Ova kombinacija osigurava zadovoljenje želje za slatkim, a i daje našem tijelu hranjive tvari koje su mu potrebne za miran noćni san.

 
Nastavi čitati

Magazin

Mnogi ne znaju za ovu tajnu funkciju u vratima auta. Može biti jako važna

Objavljeno

-

Automobili imaju jako puno funkcija koje iz ovog ili onog razloga široj javnosti ostaju nepoznate. Neke su više ili manje smislene, ali neke mogu biti jako važne.

Primjerice, rupa s utorom za ključ u stražnjim vratima automobila koji imaju petora vrata. Velik broj ljudi ne zna, a funkcija se može pokazati jako bitnom, nekad i spasonosnom. 

Tamo se, anime, nalazi funkcija kojom se uz pomoć ključa mogu blokirati vrata vozila, odnosno njom se može onemogućiti djeci da na ikoji način otvore vrata. Za aktivaciju je potreban samo ključ. 

Mnogi ljudi ne znaju ovu funkciju. Većina ljudi koristi sustav središnjeg zaključavanja, ali nije riječ o istoj zaštiti. 

Ova opisana opcija u potpunosti sprečava otvaranje auta iznutra. Vrata se mogu otvoriti samo izvana. S druge strane, centralno zaključavanje zaista zaključava vrata. No, ona se mogu otvoriti povlačenjem ručke dva puta, a što je nešto što djeca mogu napraviti u igri. 

Također, neki automobili također imaju funkciju potpunog zaključavanja vrata, ali umjesto ključa to je moguće učiniti elektronički.

 
Nastavi čitati

Magazin

Korisnicima WhatsAppa nudi se još jedna značajna usluga

Objavljeno

-

By

Želite koristiti WhatsApp sa svog računala? Iako ne postoji samostalni WhatsApp klijent, možete koristiti aplikaciju WhatsApp web i desktop klijent za slanje poruka putem svog pametnog telefona.

Pa evo kako možete koristiti WhatsApp na Windows PC-u, Mac-u ili nekoj drugoj vrsti računala, piše Točka na i.

Aplikacije za desktop računalo i web sučelje vrlo su slične, ali postoji nekoliko bitnih razlika.

Najznačajnija je da vam web sučelje WhatsAppa ne dopušta audio ili video pozive. S obzirom na to ograničenje, preporuka je da koristite desktop klijent.

Kliknite ikonu telefona ili video kamere u gornjem desnom kutu kako biste započeli glasovni ili video poziv.

Kad ste u videopozivu, možete čak i podijeliti svoj zaslon ako želite. Samo kliknite gumb za dijeljenje zaslona na dnu, i odaberite prozor koji želite podijeliti.

Glavna prednost koju dobivate pristupom WhatsAppu putem preglednika je praktičnost. WhatsApp Web možete koristiti iz bilo kojeg preglednika za stolna računala (podržani su svi glavni preglednici kao što su Safari, Chrome, Firefox i Edge), na bilo kojem operativnom sustavu.

Možete uključiti i opciju obavijesti o novim porukama. Možete ga koristiti čak i na računalima na koja ne možete instalirati aplikacije (kao što je javno računalo), ali trebali biste biti oprezni ako to radite.

Koristite privatni prozor, svakako se odjavite i imajte na umu da bi softver na računalu mogao pratiti što šaljete i primate.

 
Nastavi čitati

U trendu