Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

ODJEL ZA EKONOMIJU SVEUČILIŠTA U ZADRU ORGANIZIRAO BESPLATNE RADIONICE IZRADE POSLOVNIH PLANOVA / “Srednjoškolci postali poduzetnici na jedan dan”

Objavljeno

-

Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru održao je u suradnji s tvrtkom Digital park besplatne radionice izrade poslovnih planova za učenike srednjih škola. Radionice su se održale 5. travnja 2024. na Odjelu za ekonomiju Sveučilišta u Zadru na Višnjiku, Splitska ulica 1. Radionicama je prisustvovalo ukupno 28 učenika različitih srednjih škola.

U uvodnom govoru u cilju motivacije učenika, Luka Perović, direktor tvrtke Digital park, istaknuo je na temelju vlastitog iskustva studiranja dva čimbenika kao najvažnija za uspješno i kvalitetno studiranje. To je svakako marljivo i vrijedno učenje s ciljem stjecanja trajnih znanja vještina kao sigurnog temelja za buduće snalaženje na tržištu rada te upoznavanje, druženje te razmjenu znanja i vještina s drugim studentima.

“Radionice izrade poslovnih planova osmislili smo s ciljem promoviranja poduzetničkog načina razmišljanja koji nije rezerviran samo za poduzetnike. Poduzetnički način razmišljanja i poduzetničke vještine poput kreativnosti, inovativnosti, samoinicijative i sposobnosti rješavanja problema korisne su za sve pojedince bez obzira na njihovu profesiju. Ove vještine stoga potiču osobni i profesionalni razvoj. Iz tog razloga radionice izrade poslovnih planova organizirat ćemo i narednih godina” istaknuo je pročelnik Odjela za ekonomiju doc.dr.sc. Jurica Bosna.

Edukacijski dio radionica vodile su asistentice Marijana Jerić, mag.oec. i Monika Hordov, mag.oec. Učenici su na radionicama dobili praktične savjete i alate potrebne za izradu poslovnih planova čime su stekli poduzetničke kompetencije planiranja. Razvili su vještine osmišljavanja poslovnih strategija i rješavanja problema u poduzetničkom kontekstu.

Nakon edukacijskog dijela polaznici su imali priliku testirati svoja stečena znanja radeći u timu. U natjecateljskom dijelu ukupno jedanaest učeničkih timova se međusobno natjecalo u rješavanju tri zadatka. Zadatke su osmislile voditeljice radionice s profesoricom Ivonom Mikulandrom Volić, višom predavačicom i Lukom Perovićem,  direktorom tvrtke Digital park.

Učenici su oformili timove kroz koje su stvorili suradnju, podijelili ideje, vještine i resurse te ukomponirali svoje različite perspektive i talente kako bi kroz zajednički rad izradili kvalitetne poslovne planove. Važno je naglasiti da timski rad potiče razvoj vještina suradnje rješavanja problema, te omogućuje učenicima da steknu iskustvo rada u grupi, što je od presudne važnosti za njihov daljnji razvoj i buduće karijere.

U prvom zadatku timovi su morali osmisliti poslovni plan gdje je fokus bio na kreativnom razmišljanju i razvoju poslovne ideje. Potrebno je bilo osmisliti poslovne strategije i rješenja problema u poduzetničkom kontekstu.

U drugom zadatku bilo je potrebno izraditi Media plan za promociju poduzeća na temelju dobivenih inputa. Učenici su trebali temeljito razmotriti svaki ponuđeni oglasni kanal i argumentirati svoje odluke raspodjele budžeta i perioda za koji su se odlučili u skladu s ciljevima promocije i ciljnim tržištem.

Treći zadatak odnosio se na osmišljavanje društveno odgovorne komponente tvrtke koju su odabrali.

Tvrtka Digital park predstavljala je primjer dobre prakse koja se od svog osnutka pozicionira kao društveno odgovorno poduzeće. Kako bi isto postigla unutar svoje poslovne politike ugradila je društvenu i ekološku komponentu. Društvena komponenta ogleda se u jedinstvenom poslovnom modelu koji podrazumijeva mjesečnu pripremu i organizaciju različitih tema unutar spektra prihvaćenih društveno odgovornih tema. Navedenom akcijom, pružaju priliku u prvom redu neprofitnim organizacijama (Udrugama) da svoje aktivnosti i rad promoviraju putem atraktivnog, modernog medija bez troška.

Digital park nikada ne naplaćuje oglašavanje, a izmjenama teme svaki mjesec pruža se prilika mnogima u promociji svojih aktivnosti. Također, Digital park svojom poslovnom politikom obvezao se dio ostvarenog profita redistribuirati za kupnju i sadnju stabala čime želi potaknuti proširenje zelenih zona i parkova.

Tvrtka Digital park osigurala je ukupno 900 eura za dodjelu nagrada najuspješnijim timovima (tri nagrade po 300 eura). U povjerenstvu za odabir najboljih timova sudjelovali su Luka Perović, mag.oec. (Digital park, direktor), Ivona Mikulandra Volić, viši predavač i izv.prof.dr.sc. Sonja Brlečić Valčić (Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru).

Najuspješniji tim u rješavanju prvog zadatka bio je tim naziva KOVA, članovi:

–           Dominik Kovačević

–           Antonio Kovačević

Učenici Gimnazije Frane Petrića u Zadru.

Najuspješniji u rješavanju drugog zadatka bio je tim naziva ETA, članovi:

–           Ena Šimičević

–           Toni Jurjević

–           Adrian Milin

Učenici srednje Ekonomske i birotehničke škole u Zadru.

Najuspješniji u rješavanju trećeg zadatka bio je tim naziva 300€, članovi:

–           Frane Žmire

–           Roko Krupić

–           Juraj Veselinović

Učenici srednje Ekonomske i birotehničke škole u Zadru.

 

ZADAR / ŽUPANIJA

SVEUČILIŠTE: Prof. dr. sc. dr. h. c. Ante Uglešić dobitnik Nagrade HAZU za najviša znanstvena i umjetnička dostignuća

Objavljeno

-

By

Prof. dr. sc. dr. h. c. Ante Uglešić dobitnik je Nagrade Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti za najviša znanstvena i umjetnička dostignuća u Republici Hrvatskoj za 2023. godinu za područje društvenih znanosti.

Odluku je donijelo Predsjedništvo Hrvatske akademije znanosti i umjtnosti na svojoj redovitoj sjednici održanoj 27. ožujka 2024. godine, a Nagrada je dodijeljena na svečanoj sjednici Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u ponedjeljak, 29. travnja 2024. godine u dvorani Knjižnice Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u Zagrebu.  

Prof. dr. sc. dr. h. c. stekao je zvanje diplomiranog arheologa i profesora povijesti1987. godine na Filozofskom fakultetu u Zadru. Na istom fakultetu je doktorirao 1997. godine. Danas je redoviti profesor u trajnom izboru na Odjelu za arheologiju. 

Svoju studiju U potrazi za Višeslavovom krstionicom napisao je metodološki znanstveno, jasno i koncizno bez uljepšavanja realnosti. Krsni zdenac simbol je hrvatskoga duhovnoga, kulturnoga i nacionalnoga identiteta. Više od 170 godina predmetom je znanstvenih rasprava, prijepora i kontroverza. Legitimna stručna rasprava u svezi s tim vrhunskim ranosrednjovjekovnim spomenikom zacijelo će dobiti novi zamah jer je simbol kršćnske vjere u Hrvata. Sa sintagmom Višeslavova krstionica vjernici i ini odrastali su generacijama i uspostavili su s njome emotivan kontakt, koji je danas, nakon više od 80 godina otkako je dopremljena u Hrvatsku, još prisniji. Rasprava Ante Uglešića o “Višeslavovu” krsnom zdencu velik je doprinos njegovu upoznavanju i bit će zasigurno poticaj za daljnja istraživanja.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

U ZGRADI POLIKLINIKE ZADAR / U četvrtak s radom počinje Farmakološka ambulanta. Donosimo sve detalje

Objavljeno

-

By

U četvrtak 02.05.2024. godine s radom počinje Farmakološka ambulantai to u sobi 335, na 3. katu u zgradi Poliklinike Opće bolnice Zadar, priopćeno je iz Opće bolnice.

U ambulanti će raditi Juraj Ban Jović, dr.med., specijalist kliničke farmakologije s toksikologijom.

Farmakološka će ambulanta raditi utorkom i četvrtkom od 8 do 12 sati.

Pregledavat će se 8 pacijenata po danu, a što se termina tiče dva se odnose na e-naručivanje, dva su prioritetna i četiri termina su dostupna za naručivanje preko Jedinice za centralno naručivanje.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

Zadarska nadbiskupija predstavila novi logotip – evo što predstavlja…

Objavljeno

-

By

Zadarska nadbiskupija kao institucija, za svoj prepoznatljivi vizualni znak, korespondenciju i predstavljanje u javnosti, dobila je novi logo uz koji uvijek stoji i natpis ‘Zadarska nadbiskupija’, s mogućim različitim varijantama, stoji u priopćenju iz Nadbiskupije.

Novi logo sastoji se od dva povezana dijela: kruga oblikovanog od zvijezde i križa te zadarske katedrale sv. Stošije. Prvi dio loga sadrži formu kruga koji je jedan od najstarijih i najraznovrsnijih simbola u kulturi i umjetnosti. U likovnoj umjetnosti, simbolika kruga je sveprisutna i označuje nepromjenjivost, jedinstvo i beskonačnost. Kršćanska zajednica, Crkva, često koristi oblik kruga u različitim varijantama, simbolizirajući jedinstvo vjernika i cjelovitost tijela Kristova.

Oblik kruga u novom logu postignut je pomoću zvijezde koja ide prema križu, time simbolizirajući život Isusa Krista u njegova dva najvažnija trenutka: otajstvo utjelovljenja i rođenja i otajstvo muke, smrti i uskrsnuća. Zvijezda koja je posebno važna u Svetom pismu sa svojih deset krakova predstavlja i svakog čovjeka (usp. Mt 25, 1-13, Prispodoba o deset djevica). Uz pomoć zvijezde čovjek može pronaći novorođenoga Boga u jaslicama (usp. Mt 2, 1-12) koji ga preko križa dovodi do uskrsnuća, oslikavajući tako istinu da “misterij čovjeka postaje doista jasan jedino u misteriju utjelovljene Riječi” (GS 22).

U duhovnoj simbolici zvijezde i križa krije se još jedno značenje, a to je život sv. Stošije koja je svojim životom na znakovit način povezala otajstva rođenja, muke, smrti i uskrsnuća Gospodinova. Prema pobožnoj legendi, sv. Stošija rođena je na Uskrs, što joj i samo ime na grčkom jeziku označava (grč. ἀνάστασις – uskrsnuće), a svoju vjeru u Krista zapečatila je smrću na Božić 304. godine.

Drugi dio loga čini suvremeno minimalistički prikaz pročelja katedrale sv. Stošije i njezinog dominantnog zvonika koji kao Spasiteljev prst pokazuje nebo, s vidljivim anđelom na vrhu. Zajednica vjernika okuplja se u crkvi nastavljajući pashalno otajstvo Isusa Krista. Katedrala, majka svih crkava (lat. ecclesia mater), vidljivi je znak jedinstva vjernika Zadarske nadbiskupije. U njoj se, kao i u drugim crkvama Nadbiskupije, sakramentom euharistijskog kruha posadašnjuje i ozbiljuje jedinstvo vjernika koji tvore jedno tijelo u Kristu, čime se vrši djelo našeg Otkupitelja (usp. LG 3).

Novi primarni logo Zadarske nadbiskupije je jednostavan i jezgrovit. Zahvaljujući tim obilježjima, uz svoj inovativni koncept, otvara široki spektar primjene i interpretacije. Logotip, kao i drugi elementi dizajna, moraju učiniti komunikaciju lako razumljivom i pamtljivom. Jednostavni dizajn upotrebnom linija, minimalizama i ravnoteže omogućili su ravnomjerno raspoređivanje sadržaja i stvaranje estetski ugodne kompozicije. Novi logo Zadarske nadbiskupije osmislili su Paško Ivanović, grafičar i web dizajner i don Mario Karadakić, vicekancelar Zadarske nadbiskupije.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu