Hrvatska
DUBAI, DOHA… / Ovo su nove zračne linije iz Zagreba: Karte od samo 40 eura po smjeru

Za samo 40 eura iz Zagreba odletjeti možete do Istanbula, a ponovno je otvorena i linija prema Ateni. FlyDubai, pak, najavio je da će svakoga dana spajati Dubai i Zagreb, a više će letova imati i Qatar Airways prema Dohi. Očekuje se i ponovno uspostavljanje direktnih letova do Seoula u Južnoj Koreji.
Večernji list je istražio na koje sve destinacije možete poletjeti iz Zagreba i u ovim tmurnim i hladnim zimskim mjesecima, a doznaju i za najave ljetnih letova pa u nastavku možda pronađete inspiraciju za godišnji odmor, city break i kvačicu na “to do” listi.
Vodenim pozdravom na stajanci Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ) nedavno je dočekan bijelo-žuti zrakoplov, Airbus A320 kompanije Pegasus. Označilo je to početak prometovanja novog prijevoznika na liniji prema Istanbulu.
Okrugla je to pedeseta država u kojoj je ova niskotarifna kompanija iz Turske pokrenula letove. Linija je cjelogodišnja, a leti se dva puta tjedno, četvrtkom i nedjeljom, dok je ono što će putnike najviše razveseliti niska cijena karte od samo 40 eura po smjeru.
Uz Pegasus, do velegrada na granici Europe i Azije leti i tamošnji nacionalni prijevoznik Turkish Airlines koji trenutačno obavlja čak 14 rotacija tjedno, što je najviše do sada, a također planira povećanje od još četiri leta na tjednoj bazi, pa pribrojimo li Pegasus, Zagrepčanima i gostima na raspolaganju će biti čak 20 tjednih letova do Turske.
U zimskim danima, nakon duge četiri godine pandemijske pauze, ponovno možete pobjeći na odmor južno jer je grčki nacionalni prijevoznik Aegean Airlines vratio zimske letove između Zagreba i Atene.
Veliku ekspanziju doživjela je pak Air Serbia koja i tijekom zime hrvatsku i srbijansku prijestolnicu povezuje čak 17 puta tjedno.
Novost je i da tijekom cijele godine sa zagrebačkog aerodroma možete letjeti za Mostar zrakoplovima nacionalnog prijevoznika.
Osim noviteta, tu su dakako i dobro poznate i etablirane linije prema najvećim europskim aerodromima koje prometuju cijele godine.
Croatia Airlines u Zagrebu ima najveći udio prometa u odnosu na druge zrakoplovne prijevoznike i planira nastavak cjelogodišnjih operacija na redovnim direktnim linijama povezujući Zagreb s najvećim čvorišnim zračnim lukama u Europi poput London Heathrowa, Charles de Gaulle u Parizu, Bruxellesa, Amsterdama, Frankfurta, Münchena, Kopenhagena i Beča.
Croatia Airlines izravno povezuje Zagreb s 5 domaćih i 12 međunarodnih destinacija koje, osim već spomenutih, još uključuju i Barcelonu, Dublin, Mostar, Sarajevo i Skopje. Uz to, Croatiji sredinom godine počinju stizati i novi Airbus A220 zrakoplovi. Uz ranije spomenute kompanije, tu su i najveći europski prijevoznici poput Lufthanse, KLM-a, Britisha i drugih.
“Nizozemski KLM će obnašati letove između Zagreba i Amsterdama s većim zrakoplovima, a Lufthansa planira linije za Frankfurt i München s planom potpunog oporavka broja frekvencija u odnosu na pretpandemijsko razdoblje. Španjolski nacionalni prijevoznik Iberia je najavio nastavak prometovanja između Zagreba i Madrida već od kraja ožujka s najavom povećanja kapaciteta”, ističu s aerodroma.
Međutim, ono što je većini putnika najprimamljivije jesu karte čije cijene kreću već od 20, 30 eura, a nudi ih najveći europski niskotarifni prijevoznik (LCC) – Ryanair. U ljetnom redu letenja spremaju se odlične novosti jer će irski LCC bazirati četvrti zrakoplov, što znači da će tijekom 2024. Zagreb povezati s čak 31 destinacijom obnašajući pritom 105 letova tjedno. Iz metropole se tako za sitan novac može potegnuti i do egzotičnih destinacija.
“Irska zrakoplovna tvrtka je tijekom zimske sezone nastavila ponudu mreže letova na ukupno 20 linija, a zanimljivost za domaće putnike je novo dodana destinacija Lanzarote na Tenerifskom otočju, što nadopunjuje dosad najbogatiju ponudu letova do popularnih odmorišnih destinacija poput Malte, španjolske Malage i grčkog Paphosa”, kazali su u zračnoj luci.
Ryanair se pohvalio i otvaranjem pet novih linija koje kreću od travnja, a dva puta tjedno Boeing 737 ove kompanije letjet će za Alicante, Gironu i Palmu de Mallorcu u Španjolskoj, Marseilles u Francuskoj i Pisu u Italiji.
Povećanje je najavio i FlyDubai koji će svakoga dana spajati Dubai i Zagreb, a tri tjedna leta više u odnosu na dosadašnjih 10 imat će i Qatar Airways prema Dohi. Osim europskih, tzv. short-haul letova, u rasporedu su i long-haul letovi, odnosno interkontinentalni.
“Kanadski prijevoznik Air Transat najavio je raniji početak operacija i dodatnu rotaciju na tjednoj bazi u odnosu na 2023. godinu. Zagreb i Toronto bit će povezani izravnom linijom od početka svibnja do početka listopada ove godine, a u samoj špici sezone linija će prometovati 4 puta tjedno”, navode iz Međunarodne zračne luke.
Prema neslužbenim informacijama i pisanju dijela specijaliziranih portala za avijaciju, uskoro se vraća još jedna pretpandemijska hit-linija. Uspostavljaju se direktni letovi do Seoula u Južnoj Koreji. Prije pandemije obnašao ih je Korean Air, a sada će na to mjesto vrlo vjerojatno uskočiti niskotarifni T’Way kojemu će to biti prva destinacija u Europi, a za ljetni red letenja ove godine bi trebalo biti dostupno više od 40 tisuća sjedala na tri tjedna leta zrakoplovom tipa Airbus A330-300.
Što se tiče long-haula, u odnosu na razdoblje prije COVID-a, preostalo je još vratiti United Airlines s direktnim letom do New Yorka. Linija itekako ima potencijala za realizaciju jer su, prema podacima Turističke zajednice Grada Zagreba, gosti iz SAD-a bili drugi po broju dolazaka. Naime, stiglo je njih 150 tisuća. Uz to, ranije je za Zagreb letio i Emirates.
Uz krugova upućenih u zbivanja u avijaciji stižu optimistične najave. Očekuje se da će 2024. biti prva godina istinskog oporavka zračnog prometa nakon COVID-a, a samim time i većih kapaciteta i te povratka zbog pandemije ukinutih linija, a što bi u zagrebačkom slučaju ponajprije mogle biti direktne veze s Pragom i Berlinom, a tu je potom i niz drugih gradova kao što su Bukurešt, Priština, Tirana, Helsinki, Lisabon i drugi.
Hrvatska
Uskoro promjena u obračunu struje: Pripazite, zbog ovoga vam račun može biti i dvostruko veći

Posljednje nedjelje u ožujku kazaljke sata pomiču se jedan sat unaprijed. To znači da će u dva sata ujutro već biti tri sata te ćemo u tom danu izgubiti jedan sat.
Pomicanjem kazaljki jedan sat unaprijed posljednje nedjelje u ožujku počinje ljetno računanje vremena, što znači i promjenu u obračunu skuplje i jeftinije električne energije.
Što to znači?
Električna energija svim se potrošačima, privatnima ili poslovnima, obračunava prema nekoj vrsti tarife.
U Hrvatskoj postoje jednotarifna i višetarifna brojila, a o njima ovisi cijena kilovatsata prema kojoj se obračunava potrošnja, piše Dnevnik.hr.
Kakve su to tarife?
Kućanstvima koja imaju jednotarifno brojilo cijena kilovatsata uvijek je ista i cijelog se dana električna energija obračunava prema dnevnoj, odnosno skupljoj tarifi.
Kod višetarifnog brojila električna energija obračunava se prema višoj i nižoj tarifi (Tarifni model Bijeli), pri čemu je viša tarifa dnevna, a niža, odnosno jeftinija, noćna. Iako imaju višetarifno brojilo, korisnici se također mogu odlučiti i za obračun prema samo jednoj tariti, ali u tom slučaju to je tada viša dnevna tarifa (Tarifni model Plavi).
Koliko je to jeftinije?
Cijena kilovatsata električne energije tijekom noći je i upola jeftinija. Trenutačno je cijena kilovatsata u dnevnoj tarifi 0,074789 eura, a u noćnoj 0,036697 eura.
Kada to počinje?
Početak i završetka dnevne i noćne tarife ujednačen je s ljetnim odnosno zimskim računanjem vremena, te se, jednako kao i sat, mijenja u određenu nedjelju u dva ili tri sata ujutro.
Na višetarifnom brojilu nije moguće pomaknuti sat, stoga se korisnike svaki put podsjeća da je došlo do promjene termina dnevnih i noćnih tarifa.
Kada je onda viša, a kada niža tarifa?
Ljetno računanje vremena:
viša tarifa: od 8 do 22 sata
niža tarifa: od 22 do 8 sati
Zimsko računanje vremena:
viša tarifa: od 7 do 21 sat
niža tarifa: od 21 do 7 sati
Kad počinje ljetno računanje?
2025. godine ljetno računanje vremena prema Uredbi Vlade RH počinje 30. ožujka u 3:00 sata, tako da se pomicanjem za jedan sat unaprijed vrijeme u 2:00 računa kao 3:00. To znači da kazaljke na satu treba pomaknuti s dva na tri sata.
Od te nedjelje skuplja dnevna tarifa počet će u 8 sati ujutro, a trajati će do 22 sat. U 22 sata počinje jeftinija tarifa koja traje do 8 sati ujutro.
Ljetna tarifa ostaje na snazi sve do 26. listopada 2025. godine, kada će kazaljke trebati tijekom noći pomaknuti s tri na dva sata i tada počinje zimsko računanje vremena.
Hrvatska
MORH zapošljava: Objavljen novi natječaj, pogledajte koji su uvjeti

Ministarstvo obrane Republike Hrvatske raspisalo je u srijedu 26. ožujka 2025. godine javni natječaj za prijam 10 kandidata/kandidatkinja za časnike/časnice – vojne pilote.
Kandidati trebaju imati završen najmanje sveučilišni prijediplomski studij ili stručni studij bilo kojeg usmjerenja te ispunjavati opće uvjete za prijam u Oružane snage Republike Hrvatske koji su propisani člankom 34. Zakona o službi u Oružanim snagama RH te ne mogu biti primljene osobe za čiji prijam postoje zapreke iz članka 35. Zakona.
Na natječaj se mogu prijaviti kandidati koji do kraja 2025. godine navršavaju najviše 27 godina života. Kandidati koji nisu završili program dragovoljnog vojnog osposobljavanja bit će upućeni na dragovoljno vojno osposobljavanje, a prije upućivanja, trebaju prethodno uspješno završiti pripremno osposobljavanje (selekcijsko letenje).
Također, prije upućivanja na osposobljavanje kandidati prolaze posebni odabirni postupak, a kriteriji i postupak za utvrđivanje uvjeta propisani su Zakonom i Pravilnikom o utvrđivanju zdravstvenih, psihičkih, tjelesnih i sigurnosnih uvjeta za prijam u službu u Oružane snage Republike Hrvatske („Narodne novine“, broj 37/24 i 84/24).
Po uspješnom okončanju dragovoljnog vojnog osposobljavanja, odabrani kandidati za časnike vojne pilote bit će upućeni na Temeljnu časničku izobrazbu, a nakon završetka iste kandidati će biti primljeni u djelatnu vojnu službu, dodijelit će im se prvi časnički čin te će biti raspoređeni na časničku dužnost.
Mjesto osposobljavanja i mjesto službe je teritorij Republike Hrvatske, a uz vlastoručno potpisanu prijavu potrebno je priložiti:
- životopis,
- dokaz o odgovarajućem stupnju obrazovanja (preslika diplome),
- potvrdu odnosno ispis iz elektroničkog zapisa podataka iz područja radnih odnosa koji vodi Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje,
- dokaz o državljanstvu RH (preslika domovnice ili osobne iskaznice),
- rodni list i
- dokaz da se protiv kandidata ne vodi kazneni postupak (ne stariji od 6 mjeseci).
Rok za podnošenje prijave na natječaj je 14 dana od dana objave u Narodnim novinama.
Prijave s dokazima o ispunjavanju traženih uvjeta dostavljaju se u Središnjicu za upravljanje osobljem, Ilica 256 b, Zagreb. Dodatne obavijesti kandidati mogu dobiti na broj telefona: 01/3784-636 i 01/3784-812.
Više informacija o natječaju možete pronaći ovdje.
Hrvatska
Plenković: Cijene struje i plina i grijanja ostaju iste do jeseni, svakom umirovljeniku stiže 50 eura

Država će za osmi paket mjera za zaštitu standarda građana i konkurentnosti gospodarstva izdvojiti 296 milijuna eura, rekao je u srijedu na vladinoj sjednici premijer Andrej Plenković.
Ukupna vrijednost paketa iznosi 296,2 milijuna eura, a obuhvaća niz ciljanih mjera za koje se očekuje da će imati učinak na kućne budžete građana, poslovanje malih poduzeća, javne i neprofitne institucije, studente, umirovljenike, branitelje i poljoprivrednike.
Za cjenovno pristupačnu energiju namijenjeno je 140 milijuna eura. Postojeće mjere produžuju se do 30. rujna ove godine, čime se osiguravaju nepromijenjene cijene električne energije za kućanstva, kao i za mikro, male i srednje poduzetnike s potrošnjom do 250 tisuća kilovatsati, stabilne cijene plina i toplinske energije za građane i javne ustanove poput vrtića, škola, bolnica, domova za starije i druge, rekao je Plenković.
Potpore umirovljenicima iz “osmog paketa” vrijedne su 62,5 milijuna eura. Svi umirovljenici i korisnici nacionalne naknade koji su bili u isplati za veljaču 2025. dobit će jednokratnu isplatu od 50 eura. To se odnosi na više od 1,2 milijuna korisnika. Isplata će se obaviti najkasnije do kraja travnja. Ovo je jedanaesti paket pomoći za umirovljenike u posljednje četiri godine, čime ukupna vrijednost potpore iznosi 773,5 milijuna eura.
Za 105 tisuća socijalno najugroženijih korisnika, osigurane su mjesečne naknade za troškove energije energiju u iznosu od 70 eura, u razdoblju od travnja do rujna. Za to je osigurano 62,2 milijuna eura.
Za oko 15 tisuća nezaposlenih hrvatskih branitelja osigurana je jednokratna potpora od sto eura, kao pomoć u ublažavanju rasta životnih troškova. Ukupna iznos naknade je 1,5 milijuna eura.
Potpore za javni prijevoz ukupno su vrijedne deset milijuna eura pri čemu se subvencionira 0,16 eura po litri dizela za prijevoznike. Ideja je zaštititi putnike od mogućeg rasta cijena karata i omogućiti održavanje linija koje su manje isplative, ali nužne za život lokalnih zajednica.
Za potporu proljetnoj sjetvi namijenjeno je 20 milijuna eura. Namijenjena je poljoprivrednicima, za sufinanciranje proizvodnih troškova poput sjemena, gnojiva i goriva.
Nastavljaju se i potpore studentima te je 4,5 milijuna eura namijenjeno potporama studentskim centrima, čime se sprečava rast cijena studentske prehrane. Cijena obroka ostaje nepromijenjena za 111 tisuća studenata u 25 gradova i iznosi 0,86 eura.
“Ovo je cjelovit i ciljan paket kojim komažemo svima kojima je to u ovom trenutku potrebno i osiguravamo kontinuitet mjera građenja sigurnosne mreže očuvanja socijalne kohezije, predvidljivosti i pomoći kućnim proračunima i konkurentnosti hrvatskog gospodarstva”, rekao je premijer Plenković.
Posebno je naglasio pomoć umirovljenicima i onima koji teže žive.
Ukupna vrijednost svih dosadašnjih vladinih paketa pomoći građanima i gospodarstvu je prema njegovim riječima 8,3 milijarde eura.
-
magazin5 dana prije
(PREDIZBORNA) SUBOTNJA ŠPICA
-
ZADAR / ŽUPANIJA4 dana prije
MORATE U SPIZU? Ovo je radno vrijeme trgovina u Zadru ove nedjelje…
-
Hrvatska1 tjedan prije
ZNATE LI KADA SE POMIČE SAT? / Uskoro prelazimo na ljetno računanje vremena
-
Sport4 dana prije
OBAVIJEST: Dan sporta se prebacuje u Dvoranu Krešimira Ćosića