Connect with us

magazin

Ove namirnice ne biste trebali konzumirati ako imate više od 40 godina

Objavljeno

-

Pexels

Nezdrava hrana može izazvati razne nelagode u vašem tijelu kako starite.

Uklonite navedene namirnice na svoj jelovnik kako biste ostali dobrog zdravlja.

Hrenovke

Vrijeme je da se oprostimo od prerađenog mesa. “Prerađeno meso ima visok udio natrija, zasićenih masti i nitrata (konzervansa), a sve to može imati negativan utjecaj na zdravlje”, kaže dijetetičarka Erin Palinski-Wade. Visoki unos mesnih prerađevina povezuje se s većim izgledima za razvoj bolesti srca, dijabetesa i raka želuca – a već imamo povećan rizik od tih bolesti kako starimo. “Ako ipak odaberete prerađeno meso, odlučite se za ono napravljeno bez nitrata i odaberite sorte s manje masti i natrija kad je to moguće”, kaže ona.

Pohana ili piletina s roštilja

Nažalost, zamjena hrenovke za prženo meso ili meso s roštilja neće vam pomoći. “Priprema mesa na vrlo visokim temperaturama može povećati razine HCA (kemikalija zvanih heterociklički amini) u proteinu, koji mogu biti kancerogeni,” kaže Palinski-Wade.

Neka istraživanja (iako ne sva) povezuju visoku konzumaciju prženog ili pečenog mesa s rakom debelog crijeva, gušterače i prostate. Iako su istraživanja u tijeku, najbolje je biti oprezan kada je u pitanju povećanje rizika od karcinoma koji obično pogađaju starije ljude. “Ograničite se na jednu ili manje porcija tjedno i marinirajte svoje meso prije pečenja na roštilju kako biste smanjili proizvodnju ovih spojeva”, kaže Palinski-Wade.

Keksi

“Šećer u bilo kojem obliku uzrokuje višestruke promjene, od naših staničnih membrana i arterija do hormona, imunološkog sustava, zdravlja crijeva, pa čak i našeg mikrobioma”, kaže dermatologinja Whitney Bowe.

Osim skokova inzulina i upale, previše šećera može uzrokovati brže starenje naše kože kroz proces glikacije. “Glikacija je biokemijski izraz za vezivanje molekula šećera na proteine, masti i aminokiseline, što je istaknuta značajka starenja”, kaže dr. Bowe. “Istraživači su povezali krajnje produkte napredne glikacije (AGE) s otvrdnutim arterijama, zapetljanim živcima, borama i višestrukim bolesnim procesima.” Umjesto prerađenih slatkiša posegnite za voćem, prenosi The Healthy.

Grickalice bez šećera

Ako ne biste trebali jesti šećer, trebate li umjesto toga probati grickalice s oznakom ‘bez šećera’? Ne baš.

“Grickalice bez šećera često zamjenjuju šećere umjetnim sastojcima ili dodanim mastima”, kaže Palinski-Wade. Iako kaže da neke grickalice prirodno bez šećera i “bez dodanog šećera” mogu imati zdravstvene prednosti – na primjer, sušene suhe šljive ne sadrže dodani šećer i mogu koristiti zdravlju probavnog trakta i kostima – pažljivo pročitajte etikete na prerađenoj hrani. “Budite u potrazi za hranom koja dodaje velike količine zasićenih ili trans masnoća, višak natrija ili dodatno rafinirano brašno za zamjenu dodanih šećera, jer ti aditivi mogu imati jednako negativan učinak na zdravlje”, kaže Palinski-Wade.

Bademovo mlijeko

Možda mislite da bi izbjegavanje mliječnih proizvoda moglo koristiti vašem zdravlju, ali starijim ženama kalcij u mliječnim proizvodima pomaže u jačanju kostiju kako bi se spriječila osteoporoza, budući da približavanje menopauzi uzrokuje gubitak koštane mase.

Pijenje zamjenskog “mlijeka” može vas lišiti te zaštite. Ako ste odabrali alternativu, “pobrinite se da odaberete varijantu koja sadrži obogaćeni kalcij i vitamin D za promicanje zdravih kostiju”, kaže Palinski-Wade. “Također, izbjegavajte velike količine dodanih šećera u aromatiziranom bademovom mlijeku, što može pripisati višak kalorija, kao i potaknuti upalu – i povisiti razinu šećera i triglicerida u krvi.”

Margarin

Zamjena maslaca margarinom nije zdrava promjena za koju mislite da bi mogla biti. “Neke marke sadrže djelomično hidrogenirana ulja, koja su transmasti”, kaže Palinski-Wade. “Budući da čak i samo jedan do dva grama transmasti dnevno može imati negativan utjecaj na kolesterol i zdravlje srca, najbolje ih je izbjegavati.” Umjesto toga, pažljivo čitajte etikete ili birajte ulja na biljnoj bazi. Palinski-Wade kaže da je svježi avokado izvrsna zamjena za margarin u pečenju i kuhanju te može pomoći u smanjenju unosa kalorija, zasićenih masti, natrija i kolesterola.

Tjestenina

Rafinirani i prerađeni ugljikohidrati, poput tjestenine, peciva i mnogih žitarica, imaju visoku razinu glikemijskog indeksa. To znači da njihova visoka količina ugljikohidrata brzo povećava šećer u krvi i može biti čimbenik koji pridonosi bolestima srca, debljanju i dijabetesu. Osim toga, ne čine nikakvu uslugu vašoj koži.

“Od svih potencijalnih prehrambenih krivaca za lošu kožu, rafinirani ugljikohidrati su među najvišima na popisu, ako ne i na prvom mjestu”, kaže dr. Bowe. “Učinci koje rafinirani ugljikohidrati imaju na skokove šećera u krvi također mogu povećati hormone koji potiču proizvodnju masnoće”, kaže ona. “Ovi hormoni mogu čak promijeniti sastav masnoće vaše kože, čineći je sklonijom stvaranju akni”, uključujući akne kod odraslih.

Pomfrit

Kako starimo, naš sporiji metabolizam jednostavno ne može podnijeti dodatne kalorije koje dolaze iz masne hrane poput pomfrita. Kako starimo tijelo ima smanjenu potrebu za kalorijama, a istraživanje je pokazalo da bi obrada energije kod starijih osoba zapravo mogla biti učinkovitija s manje kalorija dnevno. Iako dr. Bowe kaže da je malo zdrave masnoće u prehrani potrebno za punašnu kožu koja izgleda mladoliko, pomfrit će vjerojatno imati suprotan učinak. “Kada ne uključite dovoljno masti u svoju prehranu, izgladnjujete mikrobe koji konzumiraju ulje koje se prirodno nalazi na vašoj koži i za sobom ostavljaju tanki antimikrobni sloj masnih kiselina koje jačaju ljepotu”, kaže ona.

Hamburgeri

“Kada zapečete hranu izvana na visokoj temperaturi [kao što je hamburger na roštilju], to stvara okus i mijenja boju hrane. Ali u kasnim fazama reakcije stvaraju se štetni krajnji produkti napredne glikacije (AGEs),” kaže dr. Bowe. “Da biste dobili uvid u AGE-a na djelu, jednostavno pogledajte nekoga tko prerano stari – relativno mladu osobu s puno bora, promijenjenom bojom kože i gubitkom sjaja.” Pečenje na roštilju može povećati ukupni dnevni unos AGE-a za 25 posto u usporedbi s prosječnim dnevnim unosom za odrasle, kaže ona.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

Kojim danom je najbolje ići u trgovinu, a koje treba izbjegavati?

Objavljeno

-

By

unsplash

Ako radite od 9 do 5, kupovina namirnica sredinom tjedna može biti nezgodna. To znači da ćete, kao i milijuni drugih ljudi, vikendom zapeti u borbi s gužvama kako biste osigurali da vaša kuhinja bude potpuno opskrbljena za naredni tjedan — a to bi moglo završiti i kao borba s vašim proračunom za hranu.

Međutim, istraživanja pokazuju da ako sredinom tjedna uspijete otići u kupovinu namirnica, vaš novčanik i zdrav razum mogu biti uvelike nagrađeni. Imajući to na umu, evo najgorih dana u tjednu za kupnju namirnica.

Izbjegavajte vikende

Prema Drive Researchu, 59% ispitanih potrošača kupuje namirnice petkom, subotom ili nedjeljom. Stoga bi čekanje do kraja tjedna ili odlazak na vikend moglo značiti velike gužve i manji izbor. Možda ste zapeli plaćajući višu cijenu za artikl jer jeftinija verzija nije dostupna.

Izbjegavanje vikenda dobro je pravilo bez obzira na to koju trgovinu posjećujete. Osim ako nije neizbježno, ne kupujte namirnice subotom i nedjeljom, piše Go Banking Rates.

Srijedom je najbolje kupovati namirnice

Srijeda bi trebala biti dan kada kupujete namirnice. Kao što je objasnio Instacart, većina trgovina mješovitom robom započinje svoje tjedne akcije u srijedu.

Tvrtka za dostavu namirnica također kaže da bi kupci mogli iskoristiti “dvostruke popuste” budući da trgovci mogu poštovati ponude od prethodnog tjedna. Članak nadalje preporučuje kupnju kasnije tijekom dana kako biste u zadnji tren pokušali ostvariti sniženje cijena kvarljivih proizvoda.

Stoga bi vam prebacivanje tjedne kupovine na sredinu tjedna moglo uštedjeti značajne količine novca i pomoći vam da izbjegnete gužve.

Plan temeljen na obnavljanju zaliha

Gotovo svaki trgovac mješovitom robom obnavlja zalihe proizvoda sredinom tjedna u iščekivanju većeg prometa vikendom. Instacart napominje da većina većih trgovina svakodnevno obnavlja zalihe, ali manje trgovine mješovitom robom imaju tendenciju obnavljanja proizvoda dva puta tjedno, obično utorkom i petkom. Razlikovat će se, međutim, ovisno o lokaciji.

Stoga, ako doista želite određene artikle koji se obično rasprodaju, saznajte raspored obnavljanja zaliha trgovca i prilagodite se u skladu s tim.

Dobro je planirati unaprijed

Za mnoge od nas stvarnost je takva da se kupovina vikendom jednostavno ne može izbjeći. Između posla, škole, treninga, domaće zadaće i, dobro, života, kupnja sredinom tjedna ne uklapa se u dobitnu kombinaciju. Dakle, ako ste u subotu ili nedjelju zapeli s masom koja čeka u redovima na blagajnama, ne trebate se previše brinuti. Još uvijek postoje načini za uštedu.

Ako možete izaći iz kuće prilično rano, možete skratiti vrijeme čekanja jer nije velika vjerojatnost da će trgovine biti prepune u ranim jutarnjim satima. Isto vrijedi i za kasnije navečer. Također možete smanjiti troškove pripremom detaljnog popisa kako ne biste kupovali toliko impulzivno. Konačno, možete potražiti usluge besplatnog preuzimanja ili dostave koje bi vam mogle pomoći da u potpunosti izbjegnete glavobolju.

 
Nastavi čitati

magazin

Farmaceut otkrio što je učinkovitije za prehladu, ibuprofen ili paracetamol

Objavljeno

-

By

Pexels

Sezona je u kojoj često imamo osjećaj da stalno izbjegavamo prijetelje koji su prehlađeni i nadamo se da se nećemo razboljeti i sami. Ako ipak niste bili sretni i zarazili ste se, pročitajte savjete ljekarnika o tome je li bolje posegnuti za paracetamolom ili ibuprofenom.

Ljudi se na društvenim mrežama žale se na simptome poput curenja iz nosa, bolova u grlu, kašlja i bolova, ali neki nisu sigurni koji će im lijekovi pomoći da se osjećaju bolje, tako da mogu obavljati svoje uobičajene dnevne zadatke.

Srećom, stručnjak je za The Mirror progovorio o lijekovima protiv bolova, jednom zauvijek riješivši raspravu o tome koje je najbolje uzeti. Abbas Kanani, glavni farmaceut u Chemist Clicku otkrio je što je korisnije kada je riječ o paracetamolu ili ibuprofenu i razotkrio veliku zabludu o njima.

“Paracetamol je vjerojatno učinkovitiji u snižavanju temperature, tako da njime možete ubiti dvije muhe jednim udarcem, riješiti se glavobolje i sniziti temperaturu. Ali ako osjećate da vas tijelo boli i ako je to vaš glavni simptom, onda je vjerojatno bolji ibuprofen jer djeluje protuupalno”, kaže.

Upozorio je, međutim, da ljudi trebaju biti oprezni kada uzimaju ibuprofen jer su mnogi ljudi alergični na vrstu lijekova kojoj on pripada. Tvrdi i da većina ljudi ne zna da može uzimati ova dva lijeka zajedno kada se osjećaju loše.

Abbas kaže: “Ako smatrate da jedan nije dovoljan, možete uzeti i ibuprofen i paracetamol, možete ih uzimati zajedno. Mnogi ljudi ne znaju da nije jedno ili drugo i da ih možete uzimati zajedno.”

Iako će ova dva lijeka pomoći kod bolova i temperature, kao i kod blagih simptoma prehlade i gripe, Abbas dodaje da oni neće učiniti mnogo za one koji pate od kašlja i začepljenog nosa. Za ublažavanje ovih specifičnih simptoma trebali biste umjesto toga koristiti proizvode protiv prehlade i gripe.

Na primjer, lijekovi koji sadrže dekongestiv bili bi najbolji za začepljeni nos, dok biste trebali ekspektorans za sluzavi kašalj i lijek za suzbijanje kašlja za suhi, škakljivi kašalj. Ali kada uzimate lijekove protiv prehlade i gripe, uvijek provjerite pakiranje i uputu kako biste vidjeli koje druge proizvode možete sigurno koristiti uz njih jer, iako možete uzimati paracetamol i ibuprofen u isto vrijeme, možda ih nećete moći miješati s drugim lijekovima.

 
Nastavi čitati

magazin

Horoskop za 13. travnja 2024.

Objavljeno

-

OVAN (21.03.-20.04.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 13.04.2024.
LJUBAV: Danas nije najbolji dan za erotiku jer ćete biti hladni. Zato pokažite ljubav do određene granice fizičkog zbližavanja.
KARIJERA: Pomno pratite sve novosti, ali još ne nalazite ono što želite. Još uvijek postoje ograničenja.
ZDRAVLJE&SAVJET: Budite strpljivi.

BIK (21.04.-20.05.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 13.04.2024.
LJUBAV: Oni u vezama obogaćivat će svoj odnos bez mnogo pričanja. Stoga će dobiti na intimnosti. Samci neka izlaze.
KARIJERA: Netko bi vas mogao proglasiti beskorisnim. Na vama je da razmislite o svojoj učinkovitosti.
ZDRAVLJE&SAVJET: Odmarajte se kad god možete.

BLIZANCI (21.05.-20.06.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 13.04.2024.
LJUBAV: Pametnim izborom riječi vi ćete nadilaziti prazninu u osobnim odnosima. Sve ćete nadomjestiti intelektom.
KARIJERA: Ako opet posumnjate u svoje sposobnosti, samo pogledajte iza sebe što ste do sada postigli. Brzo ćete se ohrabriti.
ZDRAVLJE&SAVJET: Surađujte s mladima.

RAK (21.06.-20.07.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 13.04.2024.
LJUBAV: Partner će vas nadahnuti za nježnost. Vaš međusobni odnos poboljšavat će se iz dana u dan.
KARIJERA: Svojim znanjem doprinijet ćete da se posao obavi što bolje, kao i da vas poslovni partneri uvažavaju.
ZDRAVLJE&SAVJET: U odličnom ste raspoloženju.

LAV (21.07.-21.08.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 13.04.2024.
LJUBAV: Lijepe ljubavne prilike bit će prolazno zanemarene zbog male obiteljske tuge ili peripetije.
KARIJERA: Osjećat ćete se razapeti između želja i mogućnosti. Izlaz je u realnom sagledavanju situacije.
ZDRAVLJE&SAVJET: Budite odgovorni.

DJEVICA (22.08.-22.09.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 13.04.2024.
LJUBAV: Pred vama je vrlo ispunjavajući ljubavni dan. Bit ćete u prilici provesti prelijepo zajedničko vrijeme.
KARIJERA: Držite se svojih poslovnih partnera jer oni trenutačno odlično vode cijelu stvar. Ne zamjerite im ako su ponekad oštri.
ZDRAVLJE&SAVJET: Prošetajte na zraku.

VAGA (23.09.-22.10.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 13.04.2024.
LJUBAV: Pokazat ćete se da čvrsto vjerujete u svoje ljubavne ideale i da od voljene osobe očekujete više nego što ona misli.
KARIJERA: U stručnim pitanjima moglo bi doći do jedne rasprave ili nadmetanja oko toga tko je u pravu. Po običaju, nitko.
ZDRAVLJE&SAVJET: Nesanica nakon burnih snova.

ŠKORPION (23.10.-22.11.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 13.04.2024.
LJUBAV: U vašem poslovnom okruženju danas biste mogli primijetiti osobu koja vam je posebno naklonjena.
KARIJERA: Bit ćete motivirani samo za vrlo zanimljive teme poput alternativnih, umjetničkih ili sličnih.
ZDRAVLJE&SAVJET: Ne manipulirajte s ljudima.

STRIJELAC (23.11.-21.12.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 13.04.2024.
LJUBAV: Mnogi će se potpuno otvoriti i povjeriti prijatelju (prijateljici) i tako doživjeti olakšanje i oslonac.
KARIJERA: Potrebno je samo malo više truda oko usuglašavanja različitih kreativnih ideja. Nemojte gurati samo svoje.
ZDRAVLJE&SAVJET: Jednaka mjerila trebaju svima.

JARAC (22.12.-20.01.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 13.04.2024.
LJUBAV: Vjerojatno je vrlo ispunjavajuće vrijeme u ozračju vlastitog doma. Oni u vezama pozvat će partnera k sebi, a samci će razmišlajti da li izaći.
KARIJERA: Morat ćete se malo više potruditi oko financija. Imate dobru priliku, pa bi bilo šteta da je propustite.
ZDRAVLJE&SAVJET: Idite za svojim ciljem.

VODENJAK (21.01.-19.02.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 13.04.2024.
LJUBAV: Mnogi vam zavide jer je vaš odnos s voljenom osobom stabilan, pun povjerenja, a nije bez strasti.
KARIJERA: Nedostajat će vam takta u poslovnim dogovorima. Ipak, ako se oslonite na svoje znanje, naći ćete ispravan put.
ZDRAVLJE&SAVJET: Lomite sve prepreke.

RIBE (20.02.-20.03.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 13.04.2024.
LJUBAV: Oni koji još traže srodnu dušu danas bi je mogli prepoznati u svom radnom okruženju.
KARIJERA: Bit ćete skloni miješati poslovno i privatno, ali vas to neće omesti da sasvim dobro funkcionirate na poslu.
ZDRAVLJE&SAVJET: Čuvajte se propuha.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu