Connect with us

Tech

ZADAR’S ANSWER TO AI’S CALL / U rujnu u Zadru meetup o ulozi Zadra i Dalmacije u hrvatskoj AI revoluciji

Objavljeno

-

CroAI Meetup Zadar: Uloga Zadra i Dalmacije u hrvatskoj AI revoluciji

  • Uoči najveće tech konferencije u ovom dijelu Europe – Infobip Shift konferencije – Hrvatska udruga za umjetnu inteligenciju (CroAI) u suradnji sa zadarskom tvrtkom Cognism organizira meetup u Zadru.
  • AI se razvija velikom brzinom, a razumijevanje i pravilna uporaba ove tehnologije ključni su za uspješno suočavanje s promjenama koje ona donosi. Stoga rasprave i dijeljenje znanja o implikacijama AI-a ne može i ne smije biti ograničeno samo na Zagreb.
  • Nakon Splita i Šibenika, Zadrani će imati priliku diskutirati o AI-u u nedjelju, 17. rujna od 19 sati u Providurovoj palači, Poljana Šime Budinića 3. Cilj je motivirati i dati smjernice o tome kako se prilagoditi promjenama koje donosi razvoj umjetne inteligencije.
  • Na panelu će sudjelovati Ministar regionalnoga razvoja i fondova EU Šime Erlić, dekanica Fakulteta organizacije i informatike, Nina Begičević Ređep, osnivač jedne od najboljih hrvatskih IT firmi, Cognism, Stjepan Buljat te Voditelj Galerije Forum u Zagrebu, povjesničar umjetnosti i likovni kritičar, Feđa Gavrilović.

Danas kad se tehnološki napredak događa brže nego ikad prije, umjetna inteligencija (AI) izranja kao novo središte inovacija i promjena. Internet je prije 30 godina promijenio način na koji komuniciramo, radimo i živimo. Sada, AI slično transformira svaki aspekt našeg okruženja, otvarajući nevjerojatne mogućnosti za društveni, ekonomski i kulturni napredak.

Hrvatska je već prepoznata kao potencijalno plodno tlo za razvoj AI inovacija. Imamo talente, znanje i strastvene pojedince potrebne za pokretanje promjena. Zadar i Dalmacija, prepoznatljivi po svojoj bogatoj povijesti i kulturi, sada se suočavaju s prilikom da postanu predvodnici u modernoj tehnološkoj transformaciji.

Pitanje koje se nameće je: Hoće li se Zadar i Dalmacija odazvati na ovu pozivnicu za sudjelovanje u razvoju tehnološke budućnosti? Hoće li prepoznati potencijal koji se proteže ispred njih, priliku da postanu središte inovacija, stvaranja novih radnih mjesta i poticanja rasta?

Na meetup prigodnog naziva Zadar’s Answer to AI’s Call, CroAI u suradnji s Cognismom dovodi 4 stručnjaka različitih profesija, koji će govoriti tome kako oni vide trenutno stanje i implikacije AI-a. “Na taj način kreiramo platformu za učenje, ali i razvijanje i realizaciju novih ideja, i izvan Zagreba”, objasnila je Martina Silov, izvršna direktorica CroAI-a.

Na panelu će sudjelovati Ministar regionalnoga razvoja i fondova EU Šime Erlić, dekanica Fakulteta organizacije i informatike, Nina Begičević Ređep, osnivač jedne od najboljih hrvatskih i zadarskih IT firmi, Cognism, Stjepan Buljat te Voditelj Galerije Forum u Zagrebu, povjesničar umjetnosti i likovni kritičar, Feđa Gavrilović.

“Umjetna inteligencija redefinira način na koji živimo, radimo i inoviramo, i iznimno me raduje što Zadar postaje središte ovakvih diskusija, potičući decentralizaciju i širenje znanja.”, istaknuo je Buljat.

Meetup će se održati u nedjelju, 17. rujna od 19 sati u Providurovoj palači, Poljana Šime Budinića 3. Svi zainteresirani mogu osigurati svoje mjesto registracijom putem linka: https://forms.gle/TCejUai3h5UFvddv9.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

FOTO / Ovaj automobil je proglašen najboljim u 2024. godini

Objavljeno

-

By

Renault

Europski žiri proglasio je Scenic E-Tech electric Automobilom godine za 2024. godinu.

Rezultati su objavljeni u ponedjeljak 26. veljače na svečanosti Međunarodnog salona automobila u Ženevi u Švicarskoj.

Nakon prvog kruga glasovanja u studenome prošle godine, Scenic se našao među sedam finalista: BMW serije 5, BYD Seal, Kia EV9, Peugeot E-3008/3008, Renault Scenic, Toyota C-HR i Volvo EX30.

Renault

Pobjednika natjecanja birao je žiri sastavljen od 59 automobilističkih novinara iz 22 zemlje. Scenic je osvojio prvo mjesto s 329 bodova te je nakon Renaulta 16 (1966.), Renaulta 9 (1982.), Clija (1991.), Scenica (1997.), Meganea (2003.) i Clija (2006.) postao sedmo vozilo marke Renault kojemu je dodijeljen prestižni naslov „Automobila godine”.

Renault

BMW serije 5, koji je završio na drugom mjestu, bio je blizu Scenicu, s ukupno 308 glasova, a slijedi ga novi Peugeot 3008 sa 197 glasa. Ostali finalisti bili su ispod 200 bodova – Kia EV9 (190 bodova), Volvo EX30 (168), BYD Seal (131) i Toyota C-HR (127). Četiri od sedam modela u finalu bila su potpuno električna, uključujući pobjednika, a ostala tri su imala potpuno električne i/ili plug-in verzije.

Renault

“To nam priznanje potvrđuje da smo donijeli prave odluke: rekordan doseg, prostrana i primamljiva unutrašnjost i pomno reguliran ekološki otisak. Kad se tomu doda i užitak u vožnji te oprema dostojna jednog „vozila za život”, kao što je novi panoramski krov ili najnovija generacija multimedijskog sustava s ugrađenim Google uslugama, možemo sa sigurnošću reći da Scenic ima sve što je potrebno da osigura svoj položaj na europskom tržištu električnih vozila”, rekao je Fabrice Cambolive, direktor marke Renault.

Renault

E-Tech electric je električni automobil male mase (1890 kg) za tu klasu vozila i kompaktnih dimenzija (duljina od 4,47 m), a zbog velikog dosega od obećanih 625 kilometara je prikladan i za dulja putovanja.

Prvi naručeni primjerci u europske salone stižu uskoro, a to uključuje i dolazak na hrvatsko tržište.

 
Nastavi čitati

Tech

Marke automobila s najvećom kilometražom u Hrvatskoj: Je li i vaš auto na popisu?

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Različiti automobili služe u različite svrhe pa se njihova kilometraža nakon nekoliko godina može značajno razlikovati. Međutim, mali oglasnici puni su vozila s malom kilometražom po sumnjivo pristupačnim cijenama, što postavlja pitanje o ispravnosti njihovog brojača kilometara.

Tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical provela je istraživanje u Hrvatskoj kako si saznala prosječnu kilometražu određenih marki automobila u državi i kako bi vozači mogli usporediti rezultate s kilometražom automobila koje voze.

Automobili s velikom kilometražom obično koštaju manje pa su mnogi kupci u iskušenju da kupe takva vozila i uštede novac. No, ova je odluka rizična jer mnogi dijelovi mogu biti istrošeni i automobil je skloniji kvarovima. Iako brojač kilometara vozila pokazuje njegovo stanje i moguću cijenu, njime se može lako manipulirati. Prevaranti smanjuju kilometražu kako bi prodali automobil za veću cijenu nego što zapravo vrijedi, prenosi Večernji.

“Posjedovanje vozila sa znatno većom kilometražom od tržišnog prosjeka može biti manje predvidljivo u smislu troškova jer je veća šansa da će se dijelovi automobila pokvariti. Međutim, automobil s originalnom kilometražom uvijek će koštati više od automobila s vraćenim brojačem kilometara”, sugerira Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Među automobilima proizvedenim 2008. godine koji su provjereni na carVerticalu u Hrvatskoj, Audi (204.915 km), Mercedes-Benz (196.068 km) i Škoda (189.739 km) imaju najveću prosječnu kilometražu. Kada govorimo o automobilima starim deset godina, proizvedenim 2013. godine, najveću kilometražu ima Škoda (162.165 km), a slijede je Mercedes-Benz (160.648 km) i BMW (155.851 km). Među automobilima starim pet godina, proizvedenim 2018. godine, Škoda također zauzima prvo mjesto (116.531 km), a slijede ju Opel (108.612 km) i Peugeot (98.798 km).

Luksuzni automobili popularni su u državama s dobro razvijenom cestovnom infrastrukturom. Vozači koji prelaze velike udaljenosti često se odlučuju za vrhunska vozila jer ih je lakše voziti na dužim putovanjima, dok će u gradskim sredinama čak i automobili ekonomske klase izvrsno odraditi svoj posao.

Među automobilima proizvedenim 2008. godine, Peugeot ima najmanju kilometražu (127.111 km), a odmah iza su Nissan (145.786 km) i Mazda (145.904 km). Situacija se mijenja kod novijih automobila proizvedenih 2013. godine, gdje Nissan preuzima vodstvo sa 109.398 km nakon prvih deset godina korištenja. Peugeot u prosjeku ima 123.448 km na brojaču kilometara, a Toyota 127.566 km. Mazda ima najmanju kilometražu među automobilima koji su izašli iz tvornice 2018. – 37.200 km. Slijede je Toyota (48.561 km) i Nissan (77.030 km).

Ako je kilometraža vozila znatno veća od prosječne kilometraže tipične za njegovu marku, vlasnik bi trebao razmisliti o prodaji takvog vozila. Očitanje brojača kilometara povezano je s pouzdanošću – istrošeni dijelovi zahtijevaju više održavanja, što dovodi do skupih popravaka. Istraživanje carVerticala temelji se na stvarnim izvješćima o povijesti automobila koja su zatražili korisnici platforme između siječnja i listopada 2023., piše Večernji.

 
Nastavi čitati

Tech

Tajni kod: Znate li što znači ako na WhatsApp dobijete poruku – 14643?

Objavljeno

-

By

Na TikToku i WhatsAppu već se neko vrijeme dijeli broj 14643. Šalje se prijateljima, bližnjima, a malo njih zapravo zna što znači.

Važno je naglasiti da se ne radi o ničemu lošem, naprotiv, ima vrlo pozitivnu poruku. Kao što je objašnjeno u brojnim videima na TikToku, iza toga stoji poruka ljubavi.

Naime, iza ovih brojeva krije se lijepa poruka: “Uvijek ću te voljeti”, ili:

1 = I
4 = will
6 = always
4 = love

3 = you

Pomoću različitih numeričkih kodova mladi u posljednje vrijeme pojednostavljuju komunikaciju na društvenim mrežama.

Korisnici često vole koristiti zagonetne kombinacije brojeva za slanje poruka. Kodovi se pojavljuju izravno u videozapisima ili kao komentar. To se također odnosi na niz brojeva 14643, prenosi Fenix magazin.

Ako dobijete poruku s nizom brojeva 14643, sada barem znate da vas netko voli.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu