ZADAR / ŽUPANIJA
FEŠTA OD SIRA / Tajne Paškog sira – priča iz Kolana

Uvijek je pravo vrijeme za sir, ali samo je jedna Fešta od sira. Smjestila se u Kolan, mjesto u srcu otoka Paga, bez izlaza na more, ali zato s najviše proizvođača sira. Prvi pisani spomen Paškog sira seže još u 1774. godinu, piše HRT.
Čipka, janjetina, sol i naravno… sir. Na spomen otoka Paga upravo je paški sir najčešće prva asocijacija. U čemu je tajna?
– Ima jednu posebnu čar otoka, onu škrtu, škrto sve na otoku, dakle sol, bilje koje ovce jedu, tu buru, tako da puno nam znači da se popularizira, iako je ovo proizvod koji ima puno veću potražnju nego ponudu, naglašava Ivana Čemeljić, proizvođačica sira.
Sirarstvo je na otoku Pagu staro kao i samo ovčarstvo, a prvi ovčari na Pagu bili su Liburni. Ovca je još jedan zaštitni znak ovog otoka.
– Ovca je jedna životinja koja je zadužila ovaj otok jer ga je nahranila, prehranila i hranit će ga i dalje, i zato je jako bitno da se ovakve fešte nastave da se promocija sira i načina života ovdje na otoku kroz ovakve fešte prikažu, rekao je Šime Pernjak, suvlasnik sirane
Fešta je prigoda za predstavljanje sirara, ali i svega što se sa sirom ljubi. A toga ima puno. Pršut, vino, med… I slano i slatko…
Sir bi zasigurno valjalo naribati i na gulaš od janjetine i kupusa po kojem je zamirisao cijeli kolanjski trg.
Udruženi paški sirari rade na zaštiti i promociji.
– Udruga proizvođača paškog sira nositelj je oznake Paški sir kojim se štiti ime i naziv Paškog sira od zlouporabe i patvorenja. Tu oznaku ima 11 proizvođača koji su u udruzi i samo nas 11 ustvari može prodavati paški sir pod njegovim imenom, rekla je Martina Pernar Škunca, predsjednica Udruge proizvođača paškog sira.
A zlouporaba ne može proći kad su pravi znalci u pitanju.
– Volim jest sir, pogotovo domaći, jer je najbolji, govori Tara Paladina.
Mala ocjenjivačica pridružila se tako brojnim stručnim povjerenstvima koji su paški sir iz godine u godinu nagrađivali zlatnim medaljama. Te tako upisali Pag na sirnu mapu svijeta.
ZADAR / ŽUPANIJA
SVJETSKI PRVAK U PARATAEKWONDOU / Gradonačelnik Dukić primio Matea Škaru

Matea Škaru, svjetskog prvaka u taekwondou, ovogodišnjeg dobitnika nagrade Grada Zadra, a od nekidan i europskog prvaka primio je gradonačelnik Branko Dukić sa suradnicama, pročelnicom za kulturu i sport Dinom Bušić i njenom zamjenicom Snježanom Jurinić.
Mateo je došao u pratnji majke i trenera iz Taekwondo kluba Donat, Đinom Bajlo i Miljenkom Lisicom.
Ovo je još jedan uspjeh u nizu i Matea, ali i Taekwondo kluba osoba s invaliditetom Donat te njegovih trenera pod čijim je vodstvom ostvario svoje brojne sportske uspjehe.
Gradonačelnik Dukić čestitao mu je na rezultatima i zaželio uspješan nastavak sportske karijere, te obećao podršku Grada Zadra u osiguravanju uvjeta i za taekwondo i za sve ostale sportove.
ZADAR / ŽUPANIJA
NOVA GODINA – SVE PO STAROM / Mate Lukić (HSP): “SDP i nezavisni mijenjaju stavove i raspoloženja kao godišnja doba. Malo su za graditi, malo za rušiti”

Gradski vijećnik HSP-a, Mate Lukić, objavio je novi osvrt na aktualnu političku situaciju u Zadru.
Lukićev tekst pod naslovom “Nova godina, opet sve isto”, u cijelosti prenosimo:
“Ponovna blokada grada ili rušenje proračuna?
Jedna oporbena stranka je opsjednuta i dalje grafitima pa traže uklanjanje njima spornih murala od Tornada, spomen ploče Imotskog viteza Rajka Loze.
Drugi nezavisni su malo za betoniranje, malo za zelenilo.
Na sastanku sa Turcima iz Dogus grupe jedino sam ja bio protiv gradnje kompleksa novih stanova na Marasci, istine radi AM i HDZ nisu bili na sastanku. Ali SDP i Nezavisni su bili žustro za. Eto sad su protiv. Oni su nešto kao godišnja doba, mijenjaju stavove i raspoloženja. Malo su za graditi malo za rušiti.
Sazna sam iz portala danas točnije da su pomaci vidljivi oko bitnog mi amandmana, točnije 057 koji kaže Grad unajmio teren od HEP-a na Sinjoretovu gdje će se graditi vrtić i igralište.
Zanimljivo da su projekt kočili pojedini građani Sinjoretova i bojkotirali prvu lokaciju gradnje. OK i njih razumijem imaju svoje razloge. Puno toga još fali po periferiji, od dječjih igrališta, škola i vrtića.
Zajedno možemo puno više korisnoga napraviti. Ovim blokadama idemo korak naprijed pa dva natrag.”
ZADAR / ŽUPANIJA
“ŽUTA TOČKA” / Počinje treći ciklus natječaja za udruge u Republici Hrvatskoj! Evo detalja…

Cilj natječaja je odabrati neprofitne organizacije koje žele jačati svoje filantropske i fundraising aktivnosti te uspješnije upravljati svojim organizacijama.
U novi ciklus natječaja mogu se prijaviti i organizacije koje su sudjelovale i ranijih godina, uz uvjet da nisu osvojile novčanu nagradu na završnom predstavljanju donatorima. Za prijavu na natječaj organizacije moraju poslati video u trajanju od 90 sekundi u kojem predstavljaju svoju misiju potencijalnim donatorima (građanima i tvrtkama).
Kroz natječaj u organizaciji Zaklade Žuta točka, a u partnerstvu s Hrvatskom zajednicom županija, Udrugom gradova, Zakladom Konrad Adenauer i Uredom za udruge Vlade Republike Hrvatske, birat će se neprofitne organizacije koje žele jačati svoje filantropske i fundraising aktivnosti te uspješnije upravljati svojim organizacijama.
Akademija „Žuta točka“ do sada je okupila 38 neprofitnih organizacija iz čitave Hrvatske, koje su, uz priliku za osvajanje sredstava za konkretnu kampanju, dobile besplatnu edukaciju kroz šest modula te mentorsku podršku u izradi prijedloga za doniranje i fundraising plana za prezentaciju za donatore. Na završnim događanjima – fundraising pitch-evima 2022. i 2023 godine dodijeljene su financijske podrške najboljim organizacijama za provedbu fundraising aktivnosti koje su osigurale tvrtke – partneri, sponzori i donatori Zaklade Žuta točka.
Dobitnici podrške za fundraising aktivnosti u 2022. godini bile su udruge LISINA AVANTURA MATULJI I DEBRA HRVATSKA, a u 2023. godini udruge PUŽ i KRIJESNICA.
NATJEČAJ – pravila, uvjeti i kriteriji odabira
Predviđeno trajanje natječaja je do 20. prosinca 2023. Prijaviti se mogu neprofitne organizacije koje su registrirane i djeluju na području Hrvatske najmanje dvije godine. Određeno razdoblje trajanja organizacije je polazna točka za planiranje fundraising aktivnosti koje su u odnosu s prepoznatljivošću organizacije u javnosti i razini socijalnog kapitala, kojeg je organizacija stvorila ili za koji postoji potencijal.
U novi ciklus natječaja mogu se prijaviti i organizacije koje su prošle godine sudjelovale, uz uvjet da nisu osvojile financijsku podršku na završnom predstavljanju donatorima.
Za prijavu na natječaj organizacije moraju poslati video u trajanju od 90 sekundi u kojem predstavljaju svoju misiju potencijalnim donatorima (građanima i tvrtkama).
Video uradci se šalju na hrvatskom jeziku i ne smiju biti duži od 90 sekundi. Moraju biti autentični, originalni, kreativni i kvalitetni te dostupni u obliku poveznice na YouTube ili sličnim servisima za dijeljenje sadržaja. Mogu biti snimani i mobitelom.
Video bi trebao dati odgovor na neka od sljedećih pitanja:
Zašto organizacija postoji i po čemu je prepoznatljiva?
Koji je san organizacije, čemu teži i kako mijenja svijet na bolje?
Koje su vrijednosti organizacije i kako ih demonstrira kroz svoje aktivnosti, komunikaciju i odnose?
Navedena pitanja služe kao putokaz, a u videu nije potrebno doslovno odgovarati na navedena pitanja niti će se video ocjenjivati po količini sadržaja, već po kvaliteti poruke i kreativnosti sadržaja.
Svoj video uradak možete prijaviti putem obrasca: NATJEČAJ.
Organizacija koja se prijavljuje daje dopuštenje Zakladi Žuta točka da javno objavi videa na svojim komunikacijskim kanalima. Video ne smije sadržavati neprimjerene, uvredljive ni diskriminirajuće sadržaje.
Stručni žiri će po završetku natječaja odabrati najviše 21 organizaciju (s područja svake županije i Grada Zagreba) koje će osvojiti besplatno sudjelovanje na trećem ciklusu Akademije Žuta točka, koja će se održati tijekom prvog kvartala 2024. godine. Žiri se sastoji od predstavnika Zaklade Žuta točka, Hrvatske zajednice županija, Zaklade Konrad Adenauer i Udruge gradova.
Kriteriji za odabir videa su jasnoća vizije i misije organizacije, kvaliteta komunikacijske poruke, kreativnost i originalnost videa te usmjerenost na ciljanu publiku (donatore – građane i tvrtke) i snaga društvenog utjecaja organizacije u lokalnoj zajednici ili potencijal za isti. Najbolja videa bit će odabrana prema ukupnom broju dobivenih bodova u skladu s navedenim kriterijima.
Nagrađene organizacije bit će objavljene na službenoj internetskoj stranici i FB profilu Zaklade Žuta točka, a pobjednici obaviješteni putem e-maila. Dobitnike planiramo objaviti u siječnju 2024 godine.
Edukacija je planirana kroz 6 modula i održat će se on-line u prvom kvartalu 2024. uz završni susret uživo svih sudionika edukacije. Sudjelovanje za dobitnike natječaja je besplatno i svaki sudionik će dobiti potvrdu o završenoj edukaciji.
Dodatna vrijednost edukacije je mogućnost dobivanja financijskih i drugih vrsta podrški za najbolje donacijske kampanje koje će sudionici natječaja pripremiti i predstaviti na završnom susretu, koji je planiran uživo u proljeće 2024. godine.
Ne propustite priliku dobiti edukacije koje vam mogu pomoći u uspješnijem upravljanju vašim organizacijama, proširiti mrežu vaših kontakata i dobiti vrijednu financijsku podršku za vaš rad!
O Zakladi Žuta točka
Zaklada Žuta točka, osnovana je sa svrhom izgradnje filantropske i fundraising kulture u Hrvatskoj kroz međusektorsku suradnju civilnog, javnog i poslovnog sektora te aktivnu ulogu građana-donatora. Cilj Zaklade poticanje neprofitnih organizacija na pokretanje filantropskih i fundraising aktivnosti kako bi postale financijski održive, povećale svoj društveni utjecaj i socijalni kapital, poboljšale svoju komunikaciju u javnosti, postigle veću razinu transparentnosti u financijskom upravljanju te imale visoku razinu etičkih standarda u prikupljanju donacija od građana i tvrtki.
Kontakt: info@zuta-tocka.hr
Mladenka Majerić 091 125 0512 Maja Glavaš Vodopija 098 9827 390
-
magazin5 dana prije
GASTRO PONUDA ADVENTA U ZADRU (2. DIO) / Ima svega: Black angus kobasice i ćevapi, divljač, slatki cronut, originalni coctaili, panettone koji se pije…
-
magazin2 dana prije
(FOTOGALERIJA) GASTRO PONUDA ADVENTA U ZADRU (3. DIO) / Što su Buncek Bites, Cheeky Beef i Azijska avijacija te kako se ćevap našao u tortilji…
-
magazin6 dana prije
OD GERMKNEDLE DO SVINJETINE / Burgeri, tripice, churos… Ovo je samo dio gastro ponude Adventa u Zadru 2023…
-
Tech5 dana prije
Isključite ovaj mali kućni aparat preko noći i račun za struju će se prepoloviti