magazin
Što voze Hrvati? Ovo su najčešći auti na našim cestama, a jedan model dominira
“Svaki auto je dobar al’ švabo je švabo”, česta je rečenica koju ćete čuti u Hrvatskoj kada kupujete novi automobil. Mnogi će reći da je ta izjava samo mit, ali statistika će ih razoružati. Ona kaže da većina Hrvata stvarno vjeruje u tu legendarnu rečenicu.
Hrvatski vozni park nije reprezentativan, barem ne u većini, jer je starost vozila vrlo velika. Naime, prosječna starost automobila u 2022. iznosila je gotovo 14 godina, točnije 13,29. Usporedbe radi, taj prosjek u najrazvijenijim europskim zemljama iznosi oko 7-8 godina.
Da stvar bude gora, riječ je o negativnom trendu, odnosno starost automobila u Hrvatskoj raste iz godine u godinu. Primjerice, 2021. je prosječna starost bila 13,04 godina, a 2020. nešto malo ispod 13 godina. Stoga ne treba čuditi podatak da svaki peti automobil pada na tehničkom pregledu.
Najnovije automobile su Hrvati vozili u predkriznim godinama – 2007. i 2008. godine kada je prosječna starost bila nešto ispod 10 godina. Možda će vas malo šokirati podatak da se 2008. godine prodalo gotovo sto posto više novih automobila nego lani.
Razlog tomu je slabija kupovna moć koja mnoge okreće nemilosrdnom tržištu rabljenih automobila. Da je tome tako govori i podatak da je prošle godine kupljeno 44.476 novih automobila, a uvezeno je 62.035 rabljenih automobila, što je gotovo 50 posto više.
Najčešće marke na hrvatskim cestama
Često u medijima možemo čitati kako raste prodaje novih automobila i koji su modeli najprodavaniji. Tako je 2022. najprodavanija marka bila Volkswagen, a nakon nje slijedila je Škoda, zatim Kia, Opel, a top pet zaokružuje Dacia. Zanimljivosti radi, lani je prodano i 1.578 novih Audija, 1.208 Mercedesa, 1.156 BMW-a, 247 Porschea, 213 Tesli, sedam Bentleya, četiri Lamborghinija, tri Ferrarija, tri Aston Martina te dvije Rimac Nevere i jedan Bugatti.
To su novi automobili koji čine tek mali udjel u ukupnom broju automobila jer, prema podacima iz 2022., hrvatskim cestama prometuje ukupno 1.836.016 osobnih automobila (dok je lani prodano 44.476 novih), otkrili su nam iz Centra za vozila Hrvatske (CVH).
Kada je riječ o markama u prvih deset dominiraju Nijemci. Tako je najzastupljenija marka Volkswagen koja čini 16,58 posto svih automobila u Hrvatskoj, slijedi Renault s 10,25 posto, Opel s 9,91 posto, Peugeot s 6,02 posto i Škoda s 5,72 posto.
| Marka vozila | Broj prvih registracija i produženja PD 2022. g. | Postotak od ukupnog broja registriranih |
| VOLKSWAGEN | 304473 | 16.58 |
| RENAULT | 188175 | 10.25 |
| OPEL | 181939 | 9.91 |
| PEUGEOT | 110491 | 6.02 |
| ŠKODA | 105010 | 5.72 |
| AUDI | 86840 | 4.73 |
| FORD | 85825 | 4.67 |
| CITROEN | 80596 | 4.39 |
| BMW | 78408 | 4.27 |
| MERCEDES | 77452 | 4.22 |
| FIAT | 70527 | 3.84 |
| HYUNDAI | 58873 | 3.21 |
| TOYOTA | 56347 | 3.07 |
| MAZDA | 45673 | 2.49 |
| KIA | 38064 | 2.07 |
| SUZUKI | 36312 | 1.98 |
| SEAT | 32722 | 1.78 |
| NISSAN | 30516 | 1.66 |
| DACIA | 29098 | 1.58 |
| CHEVROLET | 21371 | 1.16 |
| HONDA | 18573 | 1.01 |
Najčešći automobili na hrvatskim cestama
Da je Volkswagen najzastupljenija marka na našim cestama i nije neko iznenađenje. No što je sa samim modelima automobila? Kako smo doznali iz CVH-a, i ondje dominira “narodni automobil”.
Volkswagen Golf
O Volkswagen Golfu se ne treba previše trošiti riječi. Automobil koji je postao sinonim za cijelu jednu klasu. Predstavljen 1974. godine do sada je doživio osam generacija, a prva je postala pravi oldtimer.

Volkswagen je 1970-ih želio doći na jugoslavensko tržište pa je, da bi zadovoljio stroge carinske uvjete, otvorio tvornicu TAS u Vogošći pokraj Sarajeva gdje se proizvodio Golf I, a kasnije i Golf II. Golf je pred sobom imao težak zadatak je trebao zamijeniti legendarnu VW Bubu, no u tome je uspio.
Iako je Golf često sinonim za mobilnost u susjednoj BiH, on je najzastupljeniji model u Hrvatskoj. Prema podacima iz 2022. u našoj zemlji je bilo registrirano čak 129.435 Golfova što mu je donijelo uvjerljivo prvo mjesto i titulu najčešćeg automobila u zemlji.
Opel Astra
Drugi kompakt iz Njemačke je i na drugom mjestu sa 79.123 primjeraka na našim cestama. Opel Astra predstavljena je 1991. kada je zamijenila legendarnog Kadetta. U prodaji je trenutno njegova šesta generacija, a da je riječ o stvarno raznovrsnom modelu govori i podatak da se prije prodavala i kao limuzina, karavan, kabriolet i coupet. Kako je ova klasa automobila sve manje popularna u novije vrijeme, tako današnju Astru možete kupiti tek kao kompakt i kao karavan.

Renault Clio
Među najčešće modele smjestio se i gradski model – Renault Clio. Sa 70.175 “živućih” primjeraka u Hrvatskoj jedini je ne-Nijemac u top pet društvu. Clio je s nama na tržištu već punih 33 godine, pa njegova masovnost ne treba čuditi. Godine 1990. ovaj je model zamijenio popularni Renault 5. Clio nije samo popularan u Hrvatskoj nego i u Europi drži titulu jednog od najprodavanijih modela. Da je tome tako dokaz je da je, uz Golfa, jedini automobil koji je dvaput odnio nagradu Europskog automobila godine – 1991. i 2006.
U prodaji je trenutno peta generacija, a Renault je za kraj godine najavio i šesti model.

Volkswagen Passat
Na četvrtom mjestu se smjestio automobil od kojeg ćemo se uskoro morati oprostiti. Passat je s 61.355 komada jedina limuzina (u pravom smislu riječi) u deset najčešćih automobila na hrvatskim cestama. Osim što je bio popularan kod direktora, načelnika, ministara i dugih, Passat su voljeli i radnici.

Predstavljen je 1973. i od tada je sinonim za prostrani obiteljski automobil. Danas gledamo odlazak njegove osme generacije, a kako su najavili iz Volkswagena, devete neće ni biti. Passat sukladno vremenu dobiva zamjenu u obliku električnog ID.7.

Opel Corsa
Pet najčešćih automobila završavamo s još jednim gradskim automobilom. Riječ je o Opel Corsi s 54.805 primjeraka koji se voze hrvatskim cestama. Riječ je također o “starcu” jer se proizvodi od 1982. godine. Koliko je riječ o popularnom modelu dovoljno govori podatak da ih je već do 2007. prodano 18 milijuna komada.

Do danas je Corsa prošla kroz šest generacija te je postala jedan od najčešćih izbora Hrvata.
| Rang | Marka | Model | Broj vozila 2022. |
| 1 | VOLKSWAGEN | GOLF | 129435 |
| 2 | OPEL | ASTRA | 79123 |
| 3 | RENAULT | CLIO | 70175 |
| 4 | VOLKSWAGEN | PASSAT | 61355 |
| 5 | OPEL | CORSA | 54805 |
| 6 | VOLKSWAGEN | POLO | 51722 |
| 7 | ŠKODA | OCTAVIA | 49608 |
| 8 | RENAULT | MEGANE | 45136 |
| 9 | FIAT | PUNTO | 40266 |
| 10 | FORD | FOCUS | 34065 |
| 11 | ŠKODA | FABIA | 31456 |
| 12 | BMW | SERIJA 3 | 31305 |
| 13 | AUDI | A4 | 30289 |
| 14 | FORD | FIESTA | 23310 |
| 15 | CITROEN | C3 | 21594 |
| 16 | PEUGEOT | 206 | 21516 |
| 17 | AUDI | A3 | 21270 |
| 18 | TOYOTA | YARIS | 19191 |
| 19 | MERCEDES | KLASA C | 17916 |
| 20 | RENAULT | TWINGO | 17853 |
| 21 | PEUGEOT | 308 | 15725 |
| 22 | MERCEDES | KLASA A | 14297 |
| 23 | PEUGEOT | 307 | 13972 |
| 24 | MAZDA | 3 | 13727 |
| 25 | MERCEDES | KLASA E | 13708 |
| 26 | HYUNDAI | I30 | 13413 |
| 27 | BMW | SERIJA 1 | 13359 |
| 28 | SEAT | IBIZA | 13274 |
| 29 | NISSAN | QASHQAI | 13062 |
| 30 | BMW | SERIJA 5 | 12996 |
| 31 | PEUGEOT | 207 | 12854 |
| 32 | DACIA | SANDERO | 12609 |
| 33 | AUDI | A6 | 12473 |
| 34 | CITROEN | C4 | 12272 |
| 35 | SUZUKI | SX4 | 11462 |
| 36 | RENAULT | SCENIC | 10401 |
| 37 | SUZUKI | VITARA | 10129 |
| 38 | KIA | CEE’D | 10076 |
Kada pogledamo listu najčešćih automobila, a koje uključuje samo vozila s preko 10.000 registriranih primjeraka, vidimo da dominiraju europski proizvođači, a najviše Nijemci i Francuzi.
Izuzev njih, u top 10 našli su se još češka Škoda, talijanski Fiat Punto i “američki” Ford Focus. U 20 najčešćih modela već se mogu naći neki luksuzniji primjerci poput BMW-a serije 3, Audija A4 i Mercedesa C Klase.
magazin
GLOBALNI SPEKTAKL / K-POP FOREVER! stiže u Zadar!
Globalni K-pop spektakl K-POP FOREVER!, inspiriran Netflixovim animiranim filmom K-POP Demon Hunters, dolazi u Zadar i Rijeku. Koncerti će se održati 22. ožujka 2026. u dvorani Zamet u Rijeci, te 29. ožujka 2026. u dvorani Višnjik u Zadru. Ulaznice za koncerte bit će u prodaji u četvrtak, 18. prosinca u 12 sati putem sustava Eventim.hr, a early bird cijene biti će dostupne isključivo tijekom prva 24 sata.
Najava novih datuma dolazi nakon iznimnog interesa publike u Zagrebu, gdje je prvi koncert u Areni Zagreb rasprodan u manje od 15 dana, što je dovelo do otvaranja dodatnog termina 21. ožujka 2026. Zbog velikog interesa turneja se proširuje na više hrvatskih gradova, potvrđujući kontinuirani interesa za K-pop sadržaje.
Projekt K-POP FOREVER! dio je velike europske turneje koja bilježi snažnu prodaju u gradovima poput Dublina, Corka i Belfasta. Show donosi više od 90 minuta scenske produkcije, uz live vokale, profesionalne plesače i suvremene vizualne efekte.
Projekt je nadahnut planetarnim uspjehom Netflixova animiranog filma K-POP Demon Hunters. Program uključuje izvedbe inspirirane izvođačima BTS, BLACKPINK, TWICE i MELOMANCE, kao i hitove izvođača HUNTR/X i SAJA BOYS, čiji je soundtrack dosegnuo vrh Billboard 200 ljestvice. Publika će čuti i pjesme „Soda Pop” i „Golden”.
Publiku u Areni očekuje jedna od najspektakularnijih europskih produkcija posvećenih K-popu: monumentalna scenografija, LED ekrani visoke rezolucije, specijalni efekti, dinamičan light-show te tim profesionalnih plesača i izvođača koji oživljavaju estetiku i koreografsku snagu korejskih superzvijezda.
Ulaznice za koncerte u Rijeci i Zadru bit će dostupne putem sustava Eventim.hr.
magazin
LOŠE VRIJEME / Odgođen dio adventskih događanja u Zadru!
Iz TZ sljedeća obavijest:
“Obavještavamo Vas kako se današnja dva adventska događanja odgađaju uslijed nepovoljne vremenske prognoze, i to koncert grupe Zaratino, koji je bio predviđen za 19:30 sati na pozornici na Trgu Petra Zoranića te humanitarni kviz općeg znanja Udruge Memorijal Mirko Miočić, najavljen za večeras na prostoru ispred crkve sv. Krševan. Isti kviz će se održati 29. prosinca.
Bez obzira na kišu, večerašnje dinamično plesno natjecanje uz DJ-a i studentske animatore pod nazivom Student Advent će se ipak održati u šatoru na lokaciji Božićni gramofon s početkom u 20 sati. Svi su pozvani!“
magazin
SVI DETALJI DOČEKA U ZADRU / Na Zoraniću Rockatansky Band i The Rockstar Show; na tržnici Zadar SLR Showcase
Najluđa noć na zadarskoj pijaci krenut će od 21 sat pod svjetlima lasera uz hipnotički electro beat najboljih zadarskih elektronskih kolektiva, dok će Silvestrovo na Trgu Petra Zoranića od 21 sat započeti sa starim zadarskim znalcima i glazbenim virtuozima Rockatansky Bandom. Od 23 sata slušat ćemo pak i gledati najvjernije izvedbe The Queen, Kiss, Tine Turner, Bon Jovi, Europe, Ozzy Osbourna, AC/DC, Guns N’ Roses i drugih rock velikana iz 1980-ih i 1990-ih. Vjerne pjevačke, kostimografske i scenske inačice najpopularnijih bendova i pjevača zovu se The Rockstar Show. Riječ je o talijanskoj supergrupi i eventu koji diljem Italije i Europe izvode glazbenici nadahnuti najvećim imenima svjetskog rocka. Zadar je njihova novogodišnja destinacija.
„Ova vrsta glazbenog showa prilično je popularna u Italiji, gdje su izvođači prave zvijezde. The Rockstar show je multitribute s tri pjevača koji se kostimiraju kako bi doživljaj bendova i pjevača koje oponašaju, bio potpun i pravi”, govori Dragan Balaban, menadžer The Rockstar showa. Pored multitribute izvođača iz večernjeg programa, već u prijepodnevnom novogodišnjem terminu od 11 sati na adventskoj pozornici nastupit će Art Pop kao Tribute to Lady Gaga. Bolje pozivnice za druženje nema.
„Djevojka će u pravim kostimima utjeloviti Lady Gagu. Dojam je zaista originalan, kao na autentičnom koncertu Lady Gage”, objašnjava Balaban. A kada se pogledaju neke od brojnih snimki Tribute to Lady Gaga ili The Rockstar show na YouTube kanalu, publika je uvijek ushićena.
„Zaista je riječ o spektaklu koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Svi koji vole pop-rock iz osamdesetih i devedesetih bit će oduševljeni”, dodaje menadžer talijanske tribute grupe koja će Zadrane i goste Zadra uvesti u Novu 2026. A dan ranije, 30. prosinca, također na adventskoj pozornici od 21 sat te pod nazivom eventa „Sarà perché ti amo”, nastupit će talijanski pjevači koji će izvoditi talijanske pop hitove.
Istovremeno, Božićni gramofon s druge strane zadarskog Poluotoka, na gradskoj tržnici, nudi pulsirajući “Zadar SLR Showcase”, kojeg za Silvestrovo organiziraju ujedinjeni zadarski elektronski kolektivi Selected, Loveroom i Ritmika residents. Program počinje na Staru godinu u 21 sat, a za sretni završetak trenutačno ne postoji satnica.
„Nemamo plan. Znamo kada počinjemo, a vidjet ćemo kada će program završiti”, kaže Roko Rančić koji s Luigijem Kotlarom čini Selected koji je ovog ljeta u zadarski Đil smjestio festival elektronske glazbe na otvorenom.
„Još nismo definirali program, ali svi koji dođu mogu očekivati top zabavu. Loveroom i Ritmika su jako dobri brendovi, tako da nema straha. Bit će sigurno puno ljudi, a sam događaj je nešto čega u Zadru još nije bilo”, dodaje zadarski DJ.
Energija, produkcija, vibra, urbanost i modernost, termini su koji tijekom ovogodišnjeg „Adventa u Zadru” najbolje opisuju povijesni prostor gradske pijace podno Bedema, a na koncu 2025. i kao uvod u 2026. prostor će biti u znaku i zvuku electro beata.
„Posebno me veseli što ću svirati pred mojim Zadranima u samom centru grada”, kaže otac Kristijan Kotlar, otac i osnivač Ritmike, zadarskog glazbenog događaja koji okuplja publiku koja nije ni trap, ni techno, ni trash, ni underground, a nije niti mainstream. Ritmika residents – sažeto u dvije riječi.
„To znači da su u điru DJ-evi koji su standardna postava Ritmike. Ja sam, eto, neizbježan, a tu je još Kruno Matošević, odnosno Mr. Cab Driver. Mi smo dva stara magarca, ali smo mladi duhom”, poručuje zadarski DJ. Interes za ovaj jedinstveni novogodišnji događaj je veliki, pa se užurbano traže rezervacije za stolove. Zadarska Tržnica, zgodno je primijetiti, bit će puna k’o šipak.
„Napravit ćemo događaj koji Zadar još nije vidio ni doživio”, još poručuje Kotlar. S Ritmikom je Zadar dobio duh kulturnog otpora i nadu za sve one kojima u venama teče polivinilni klorid, dok nešto mlađi Loveroom promovira house glazbu kroz prepoznatljive vokalne dionice i remikse regionalnih producenata. Događaj dočeka na dvije lokacije organiziraju Grad Zadar i zadarska Turistička zajednica, a ulaz je slobodan.







