Connect with us

magazin

Prejeli ste se za blagdane? Pogledajte savjete za ublažavanje posljedica

Objavljeno

-

Foto: Steve Buissinne, Pixabay

Uskršnji doručak, kolači, Uskršnji ručak, kolači… prejeli ste se? Ne brinite, teško je prekinuti ovaj začarani “slatko-slano” krug na ovakve dane, ali zato postoje savjeti koji će vam pomoći da se bolje osjećate.

Dr. Shaziya Allarakha, stalna autorica MedicineNeta izdvojila je nekoliko savjeta, piše Ordinacija.hr.

1. Opustite se

Ne stresirajte se zbog jednog ovakvog dana prepunog kalorija. Stres može negativno utjecati na probavu i prouzročiti probavne smetnje.

2. NE popodnevnom odmoru

Prvi impuls nakon punjenja želuca većini je ‘idem prileći’, ali koliko god vam to privlačno zvučalo – odolite. To može biti uzrok refluksa kao i usporene probave. Rješeneje ostati u uspravnom položaju dok se hrana ne slegne.

3. Prošetajte

Hodanje može stimulirati probavni sustav te pomoći regulaciji šećera u krvi. Izbjegavajte naporno vježbanje nakon većih obroka jer će to potjerati krv u noge i ruke umjesto u crijeva, gdje je tad najpotrebnija.

4. Popijte malo vode

Ne pijte naglo, nego pomalo tijekom dana. To će pomoći organizmu da ispere višak soli te izbjegne zatvor.

5. Izbjegavajte gazirana pića

Iako je čest narodni savjet da ona pomažu probavi, to nije istina. Samo pomažu da se osjećate više naduto.

6. Uzmite probiotike

Jogurt i drugi probiotici mogu pomoći probavi, a također će smiriti žgaravicu nakon teških obroka.

Negativne posljedice prejedanja

I dok povremeni izleti u prejedanje nisu problemi, radite li to često morate biti svjesni negativnih posljedica.

Kratkoročno, možete iskusiti bolove u trbuhu te nadutost jer se želudac raširi uslijed previše hrane. Probavni sustav radi ‘prekovremeno’ što može poremetiti razine enzima i hormona, želudac luči previše kiselina što može dovesti do žgaravice, uzrokuje neugodne plinove te ubrzava metabolizam pa se možete pretjerano znojiti, iskusiti nenadanu vrućinu te vrtoglavicu.

Dugoročno, može se razviti pretilost, kronični problemi s probavom, loša kvaliteta sna, usporen metabolizam, razne upale ili čak rak zbog kroničnog refluksa kao i visok krvni tlak te problemi sa srcem.

 

magazin

Horoskop za 25. veljače 2024.

Objavljeno

-

OVAN (21.03.-20.04.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 25.02.2024.
LJUBAV: Nezahvalno je biti zavodnik kad vas ne prihvaćaju onako kako biste vi željeli. Nemojte se zato nametati, nego se strpite.
KARIJERA: Danas nećete lako nalaziti zajednički jezik niti sa suradnicima, niti sa šefovima. Stoga šutite i radite.
ZDRAVLJE&SAVJET: Izdržite.

BIK (21.04.-20.05.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 25.02.2024.
LJUBAV: Ako je bilo obiteljskih peripetija, danas će se raščistiti, ali vaši osobni odnosi još vam ne pružaju zadovoljstvo kakvo očekujete.
KARIJERA: Kako dan bude prolazio, vi ćete se sve manje truditi oko posla jer će vam nedostajati motivacije za rad.
ZDRAVLJE&SAVJET: Treba vam relaksacija.

BLIZANCI (21.05.-20.06.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 25.02.2024.
LJUBAV: Razmatrat ćete svoje i partnerove životne navike, te nastojati svoj zajednički život organizirati što bolje.
KARIJERA: Napokon će krenuti one male protekcije koje će vam olakšati posao. Bit će to dragocjena pomoć.
ZDRAVLJE&SAVJET: Ne sjedite na hladnom.

RAK (21.06.-20.07.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 25.02.2024.
LJUBAV: Male nesuglasice bit će potpuno zaboravljene u popodnevnim satima kad ćete se još više zbližiti.
KARIJERA: Mala nadmudrivanja sa nekim od suradnika danas će biti završena i stvari će krenuti u novom pravcu.
ZDRAVLJE&SAVJET: Idite tamo gdje volite ići.

LAV (21.07.-21.08.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 25.02.2024.
LJUBAV: Balansirat ćete između onog što bi vi željeli i onog što otkrijete kao realnost. To neće biti isto.
KARIJERA: Danas biste u poslu mogli pokazati zavidnu razinu intuicije. Stoga se oslanjajte na svoj unutrašnji glas.
ZDRAVLJE&SAVJET: Nalazite rješenje za manje probavne smetnje.

DJEVICA (22.08.-22.09.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 25.02.2024.
LJUBAV: Dok dan bude prolazio, vi ćete sve više razmišljati o sebi i svom partneru, kao i o tome kakva vam je veza.
KARIJERA: Bit će potrebne vaše male prilagodbe kako bi sklopili jedan posao. Zato ne srljajte, nego surađujte.
ZDRAVLJE&SAVJET: Duševni nemir.

VAGA (23.09.-22.10.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 25.02.2024.
LJUBAV: Još ćete malo dvojiti oko toga trebate li popustiti, a onda ćete shvatiti da vam je ljubav važnija od tvrdoglavosti.
KARIJERA: Činit će vam se da ne poznajete neke od ljudi s kojim radite, pa ćete si dati truda da ih otvorite.
ZDRAVLJE&SAVJET: Budite uporni.

ŠKORPION (23.10.-22.11.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 25.02.2024.
LJUBAV: U popodnevnim satima moglo bi doći do malog emotivnog uznemirenja, pa računajte s tim. Proći će.
KARIJERA: Danas trebate biti maksimalno taktični i više slušati što vam sugeriraju ljudi oko vass s kojim radite.
ZDRAVLJE&SAVJET: Ne namećite svoje mišljenje.

STRIJELAC (23.11.-21.12.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 25.02.2024.
LJUBAV: Svaki vaš potez bit će pažljivo promatran, saslušan, primijećen. Zato pazite kako se ponašate, druga strana je ozbiljna.
KARIJERA: Ako ste čekali legalizaciju nekih papira, ima šansi da se to ostvari. Neki će dobiti službenu potvrdu o svom radu.
ZDRAVLJE&SAVJET: Poboljšanje.

JARAC (22.12.-20.01.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 25.02.2024.
LJUBAV: Vaše društvo i prijatelji neće biti u skladu s vašom vezom ili partnerom. Ovaj put morat ćete ih razdvojiti.
KARIJERA: Nećete biti zadovoljni svojim rezultatima. Činit će vam se da niste dobili adekvatnu nagradu.
ZDRAVLJE&SAVJET: Ne uspoređujte se s drugima.

VODENJAK (21.01.-19.02.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 25.02.2024.
LJUBAV: Dan je pogodan za izlaske i zabave. Bez obzira što možda radite, ne dopustite da vam društveni život stagnira.
KARIJERA: Spremni ste pružiti ruku podrške svim mladim suradnicima na poslu. Oni će to znati cjeniti.
ZDRAVLJE&SAVJET: Poboljšanje.

RIBE (20.02.-20.03.) – DNEVNI HOROSKOP ZA 25.02.2024.
LJUBAV: Bit ćete jako raspoloženi za ljubav, ali će partnera ili vas okolnosti navoditi na previše strastvena reagiranja.
KARIJERA: Oni koji rade od kuće ili u malim firmama danas će se morati boriti svim srcem za svaku sitnicu. Bit će naporno.
ZDRAVLJE&SAVJET: Umor, nervoza i tjeskoba.

 
Nastavi čitati

magazin

FOTOGALERIJA / Subotnja špica

Objavljeno

-

 
Nastavi čitati

magazin

Liječnik otkriva četiri “zdrave” namirnice koje čine više štete nego koristi

Objavljeno

-

By

Pexels

Niz čimbenika utječe na naše cjelokupno zdravlje i dobrobit, a prehrana je jedan od najvažnijih.

Određene hranjive tvari koje dobivamo iz naše hrane su ključne kako bi naše tijelo funkcioniralo optimalno. S druge strane, neka druga hrana zapravo može imati štetan učinak, posebno kada se konzumira u velikim količinama.

No, s toliko puno opcija u trgovinama, nije uvijek lagano napraviti zdrav izbor.

Guru prehrane dr. Michael Mosley upozorio je da se određena hrana možda čini zdravom, ali zapravo može učiniti više štete nego koristi. Na ambalaži mnogih namirnica piše da imaju malo masti ili pak da nemaju “nezdrave” sastojke, ali to nije uvijek točno.

“U svijetu punom proizvođača hrane, s dosjetljivim marketingom i nedostatkom znanosti iza njihovih tvrdnji, često može biti zbunjujuće za shvatiti koja je hrana zapravo zdrava kada se krećete po trgovini”, napisao je dr. Mosley na svojem blogu.

Iako se reklamiraju kao zdravije alternative, dr. Mosley savjetuje da izbjegavate ove četiri namirnica: čips od povrća, posne verzije odnosno alternative s manje masti, zobene kaše iz vrećice i preljeve za salatu, prenosi Express.

Čips od povrća

Čipsevi od povrća se često smatraju zdravijim alternativama od tradicionalnog čipsa od krumpira. Međutim, dr. Mosley kaže da takvi proizvodi nemaju veliku hranjivu vrijednost. Tvrdi da nisu ništa bolji od običnog čipsa jer su prženi u puno suncokretovog ulja. Umjesto toga, preporučuje grickanje sirovog povrća, orašastih plodova, sjemenki ili hrane koaj je pogodna za crijeva poput kiselog kupusa i kimchija.

Niskomasne alternative

Posljednjih desetljeća alternative s niskim udjelom masti smatraju se jednostavnim rješenjem za mršavljenje. No znanstvena istraživanja su dokazala da punomasna hrana može biti dobra za nas. Proizvodima s niskim udjelom masnoće često su uklonjeni hranjivi sastojci te su puni šećera i aditiva kako bi nadomjestili izgubljeni okus.

“Studija koju su proveli istraživači sa stockholmskog instituta Karolinska pratila je prehranu 20 tisuća žena u razdoblju od 20 godina”, rekao je dr. Mosley. Studija je otkrila povezanost između konzumacije punomasnih mliječnih proizvoda (mlijeka i sira) i gubitka težine. “Tijekom razdoblja od deset godina, žene koje su redovito konzumirale punomasno mlijeko imale su niži indeks tjelesne mase”, dodaje.

Instant zobene pahuljice

Kaše iz vrećice popularne su kao opcija za doručak koji se brzo priprema. Dr. Mosley upozorava da jedna zdjelica instant zobenih pahuljica može sadržavati do tri žlice šećera, budući da neki brendovi imaju čak 16 grama šećera po porciji.

Preljev za salatu

Iako su salate zdrav izbor, preljevi imaju značajnu količinu kalorija po porciji, a malo se ljudi zaista drži preporučene veličine porcije. “Također su prepuni aditiva koji im produljuju rok trajanja, zgušnjivača i drugih stvari  kojima jednostavno nije mjesto na vašem jelovniku”, upozorava dr. Mosley.

Zdravija alternativa bila bi napraviti vlastiti preljev koristeći jednake količine maslinovog ulja i balzamičnog octa ili soka od limuna.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu