magazin
“ZLATNO SIDRO” Marina D-Marin, Olive Island Marina i Marina Kornati među najboljima u državi
Nautička patrola završila je obradu ocjena i bodovanje marina za priznanja u 2022. godini, koje dodjeljuje šestu godinu za redom. Po prvi put do sada primijenjeno je online anketiranje nautičara, prvi put se ocjenjivao rad marina kroz cijelu godinu, a ne samo u sezoni, i prvi put dosad ocjena marine uključivala je i njenu online reputaciju.
Ovo su marine sa područja Zadarske županije koje su osvojile priznanja Nautičke patrole za 2022. godinu:
BRONČANO SIDRO osvojila je MARINA DALMACIJA, D-Marin – Sukošan
Marina D-Marin Dalmacija u Sukošanu kod Zadra, najveća marina u Hrvatskoj, prema online glasovima nautičara na portalu Nautička patrola, te svojom online reputacijom osvojila je Brončano sidro Nautičke patrole za 2022. godinu. Prosječna ocjena glasova nautičara je 4,7.
Marina je vrlo logično posložena. Od super luksuznog Portus Beach Cluba na poluotoku, preko vlasničkih plovila po veličini, posebno motornih, posebno na jedra, do servisne i čarter zone na drugom kraju marine. Čarter zona je smještena blizu samog morskog ulaza u marinu. Najveća je u Hrvatskoj: sa 16 čarter agencija, flotom od 440 brodova, 480 energetskih ormarića, pet sanitarnih čvorova, 7 trafostanica, sustavom održavanja, 24-satnim dežurstvom …
Sve je savršeno organizirano, a to je prepoznatljivo već kod dočeka mornara na ulazu u marinu. Manevarski bazeni su prostrani i komforni, a takvi su i gatovi. Omogućuju privatnost na svakom brodu, i po krmi i po boku. Gatovi su posve čisti i uredni. Ničega na njima nema osim ormarića sa strujom i vodom. Nikakvih privatnih stvari ispred broda. Ni bicikla. Ovdje je kućno pravilo da je gat javno dobro i jednako pripada svim nautičarima na vezu, tako da nitko nikome ne smeta.
Portus Beach Club & Restoran je najekskluzivnije mjesto D-Marin Dalmacije. Velika plaža s ležaljkama i suncobranima. Ispred plaže je osam „plutajućih otoka” za one koji žele biti sasvim izdvojeni i zaklonjeni od sunca imati komadić svojega mora, punu privatnost, uz koju razhlađeni šampanjac, sladoled, osvježujući napitke i rashlađene ručnike. Na plaži je bar s koktelima, u sjeni jedara-suncobrana. Uz plažu je igralište za odbojku na pijesku i dječje igralište.
Otkako su Britanci preuzeli D-marin, kao najveći lanac marina u Mediteranu njihove su marine i u Hrvatskoj postale vodeće u digitalnoj i zelenoj tranziciji i štednji energije. Od prošle godine sve marine u tom lancu omogućuju digitalnu online rezervacije i plaćanja veza što traje samo dvije minute. Tijekom ove godine u svim svojim marinama D-Marin postavlja D-Smart pametne ormariće, koji potpuno digitaliziraju potrošnju energije daljinskim mjerenjem i kontrolom te digitalno plaćanje. Unaprijeđen je i sustav sigurnosti plovile. U svim D-marin marinama primjenjuje se sustav Sense4boat Krešimira Žica sa senzorima koji upozoravaju na stanje baterije, stanje vode u santini (kaljuži), pojavu dima, temperaturu motornog prostoru i ostalih kritičnih zatvorenih dijelova broda, a ujedno i štite brod od krađe.
Prenosimo primjedbe nautičara – dobre i loše. Prevladavaju ipak pozitivna mišljenja, uz poneku primjedbu. Najviše primjedbi odnosi se na netransparentne cijene, i to je prostor za poboljšanje usluge ove marine.
Njemačka, vlasnik broda: „Nažalost, na recepciji nam nisu mogli pokazati cjenik, to nismo doživjeli ni u jednoj drugoj marini.
Slovenija, skiper broda u čarteru: “Vez? cijena dizalice? Sve se mora tražiti pojedinačno mailom i poskupjelo je 10% u odnosu na prošlu godinu. Na web stranici cjenik je uklonjen, zašto?“
Njemačka: WHtjeli smo preko interneta rezervirati mjesto za naš brod, ali unatoč beskonačnoj potrazi nismo uspjeli pronaći nijednu cijenu. Zašto nema cjenika?W
Češka, vlasnik broda: „Vez ćete platiti više od 100 eura, ali ako nemate odgovarajući kabel za priključak struje, onda imate problem. Idi kupi u dućanu. Trebao biti otvoren do 21 h, zatvoren je već u 20 h.”
Srbija, gost na vlasničkom brodu: „Vrlo lijepa marina, ali nije jeftina, 157 eura za brod od 51 stopu za jednu noć.“
Italija, gost na čarter brodu:„Fantastično! Ljubazno osoblje! Prekrasan zalazak sunca!“
Danska, gost na vlasničkom brodu: „Osiguran parking za aute, opcija i natkriveno. Ima sve što marina treba imati. Osoblje spremno pomoći!“
Njemačka, vlasnik broda: „Savršeno uređena marina.“
Hrvatska, skiper na čarter brodu: „Odlična usluga u lijepoj marini.“
Slovenija, gost na vlasničkom brodu:„Dojmila me se izvanredna čistoća mora i marine.. Ni jedan opušak ili komadić nekog papira.“
Njemačka, vlasnik broda: „Smještena na pravom mjestu – tri Nacionalna parka u blizine, lijepo ljeti i zimi.“
Austrija, vlasnik broda: „Najbolja marina na Jadranu. Vrlo profesionalni i ugodni ljudi.“
Češka, gost na vlasničkom brodu: „Odlično! Vrhunski uređena plaža sa svim mogućim sadržajem za djecu i odrasle. Apsolutno ništa ne fali. Usluga i ugostitelji odlično, zaposlenici vrhunski.“
Slovenija, vlasnik broda: „Vrlo velika marina s odličnim sanitarnim čvorom. Nažalost nema mogućnosti kupovine. Samo mali, prazan i minimalistički dućan. Pa taksijem do supermarketa izvan marine. Vikendom u restoranu nema slobodnog mjesta.“
Hrvatska, skiper na vlasničkom brodu: „Najveća, najsigurnija i najčišća marina na Jadranu s ljubaznim osobljem od mornara do recepcije.“
Slovenija, skiper čarter broda: „Velika dobro opremljena marina. Malo nespretno zbog veličine.“
Švicarska, vlasnik broda: „Imao sam odlično iskustvo. Jako sam zadovoljna uslugom, a osoblje na recepciji je bilo izuzetno ljubazno. Moja je jahta bila dobro zbrinuta.“
Poljska, gost na čarter brodu: “Unajmili smo brod i bili sretni. Sanitarije su vrhunske. Gastro nije bilo tako sjajno… Parkiralište i pristupačnost vrlo dobri. Bilo bi i bolje da su na raspolaganju vagoni za prijevoz prtljage i namirnica do broda.”
Italija, vlasnik broda: „D-marin je super! Ogromna marina, savršen za privez. Vrhunske kupaonice koje nećete tako brzo zaboraviti. Spavanje u apsolutnoj sigurnosti i tišini. Mjesto Sukošan udaljeno je 15 minuta hoda. Izvan marine su restorani. Posjetiti.”
Priznanje MOJA NAJDRAŽA MARINA osvojila je OLIVE ISLAND MARINA
U online anketi Nautičke patrole za 2022. godinu kao odgovor na pitanje – u kojoj se hrvatskoj marini osjećaju najugodnije, najviše gostiju 60 hrvatskih marina upisalo je ime Olive Island Marine smještene u Sutomišćici na otoku Ugljanu. Pojedini anketirani nautičari tome su dodali i svoje opaske:
Austrija, vlasnik broda: “Veoma lijepa, ugodna, tiha i čista marina”
Njemačka, vlasnik broda: “Najčišća, najodržavanija marina s prekrasnim cvjetnim gredicama i super prijateljskim osobljem i vlasnicima”
Austrija, skiper u čarteru: “Ovo je i meni i mojim gostima najljepša i najdraža marina u Jadranu”
Mađarska, vlasnik broda: “U ovoj se marini osjećam najugodnije. Sve je vrlo čisto, tuševi i toaleti su fenomenalni”
Hrvatska, vlasnik broda:” Sve je super, posebno ugostiteljska ponuda, blizina plaže, bazen”
Njemačka, vlasnik broda:”Od 2006. smo u marini Olive Island, ovdje se osjećamo veoma dobro. Odličan ugođaj i dobra veličina marine za kontakt s drugim nautičarima”
Češka, vlasnik broda: “Olive Island mi je najugodnija marina”
Hrvatska, vlasnik broda: “Sjajna usluga, ljubazno osoblje”
Austrija, vlasnik broda na stalnom vezu u marini Olive Island: “Jako čisto, dobra usluga, dobra hrana, prekrasna botanika – kao san.”
ZLATNO SIDRO ZA NAJBOLJU MARINU SA CHARTEROM osvojila je MARINA KORNATI, Biograd na Moru
Marina Kornati u Biogradu na Moru broji 720 vezova, od čega je 400 vlasničkih i čak 320 namijenjenih čarteru. Ovdje je i stvorena jedna od prvih čarter flota u hrvatskoj nautici. Naime, Ilirija d.d. je odmah 1974. godine uz marinu osnovala i vlastitu čarter flotu sastavljenu od 40 Elanovih plovila.
Kako bi se stvorili bolji uvjeti za sve goste, i vlasnike brodova i one u čarteru, obavljena je temeljita rekonstrukcija cijele marine. Uklonjeni su stari fiksni gatovi i postavljeni novi širi i komotniji pontonski, promijenjena je cjelokupna instalacija za struju i vodu, proširene su i napravljene nove sanitarije, posebno za čarter goste. Uveden je automatski sustav kontrole parkinga …
Restoran je na glasu po dobroj hrani. A vrh svega, ona je odlično ishodište za krstarenja, osobito na Kornate, po čemu je i dobila ime.
Danas u marini djeluje čak 15 čarter firmi, koji u sezoni privuku tisuće gostiju. Upravo njihovi glasovi priskrbili su ovoj marini priznanje za najbolju čarter marinu.
Ilirija d.d. i Marina Kornati postigli su odličan sklad suživota vlasnika brodova i čarter gostiju, što je inače veliki problem marina čiji se vlasnici brodova na stalnom vezu često žale na buku i nered što ga, osvakog ljetnog vikenda stvaraju „čarteraši“. Dodajmo svemu da je marina toliko učinkovito organizirana da su u njoj organizira i najveći hrvatski sajam nautike.
(Izvor: Nautička patrola)
magazin
14. VELJAČE, VIŠNJIK / Valentinovo uz Željka Samardžića!
Proslavite Dan zaljubljenih uz najljepše ljubavne hitove jednog od najomiljenijih pjevača regije!
Nakon rasprodane zagrebačke Arene, Željko Samardžić dolazi u Zadar, u Športski centar Višnjik, na spektakularni valentinovski koncert, u subota 14. veljače 2026., koji garantira večer ispunjenu emocijama, romantikom i nezaboravnim melodijama.
Uživajte u pjesmama koje su obilježile desetljeća ljubavi – „Stari lav“, „Grlica“, „Bezobrazno su zelene“, „Sipajte mi još jedan viski“, „Pokaži mi šta znaš“, „9000 metara“ i mnoge druge koje će vas podsjetiti zašto je Željko jedan od najvećih vokala s ovih prostora.
Ulaznice su u prodaji – putem sustava Eventim, požurite po svoje i poklonite voljenoj osobi večer za pamćenje!
magazin
ĐIR PO GRADU Saše Čuke
magazin
Liječnica otkrila simptom koji pokazuje imate li covid ili gripu
Zima je razdoblje kada kolege masovno „otvaraju bolovanja“, no razlog izostanka nije uvijek isti. Prehlada, gripa i covid-19 imaju slične simptome, ali postoje važne razlike koje vam mogu pomoći da ih lakše razlikujete.
Kako temperature padaju, virusi se lakše šire, a boravak u zatvorenim prostorima dodatno povećava rizik od infekcija. Ipak, prema riječima liječnice obiteljske medicine postoje jasni znakovi po kojima se ove tri bolesti mogu razlikovati.
“Postoje ključne razlike između obične prehlade, gripe i covida koje vam mogu pomoći da ih prepoznate“, objašnjava. “Ako ipak niste sigurni, uvijek se obratite liječniku. Kada je zdravlje u pitanju, bolje je biti oprezan.“
Kakav kašalj imate
Jedna od glavnih razlika odnosi se upravo na kašalj. Kod gripe je kašalj uglavnom suh i javlja se naglo, često uz iznenadno pogoršanje općeg stanja. Kod prehlade je kašalj blaži i obično se razvija postupno, prenosi Nova.rs.
Kod covida je kašalj također suh, ali ima jednu važnu karakteristiku – traje dulje i uporniji je nego kod drugih infekcija.
“Kod covida je kašalj suh i neprekidan. Mnogi ljudi kašlju dulje od sat vremena ili imaju tri ili više napada kašlja tijekom jednog dana“, navodi.
Simptomi su slični, ali oporavak nije uvijek brz
Iz britanskog NHS-a upozoravaju da su simptomi covida vrlo slični simptomima prehlade i gripe. Većina se ljudi oporavi u roku od nekoliko tjedana, no kod nekih oporavak može trajati znatno dulje, a bolest može imati i teži tijek.
Ako imate kašalj, savjetuje se da se obratite ljekarniku koji vam može preporučiti odgovarajuću terapiju za ublažavanje simptoma. Navodi se i da većini ljudi više nije potrebno raditi brzi test na covid, čak i ako imaju simptome poput suhog kašlja ili povišene temperature.
Kada ostati kod kuće
Ako ste mlađi od 18 godina ili je riječ o djetetu, preporuka je da ostanete kod kuće i izbjegavate kontakte s drugima tri dana od dana testiranja, jer su djeca i mladi obično kraće zarazni. Također se savjetuje da se tijekom deset dana izbjegava kontakt s osobama koje imaju povećan rizik od teških infekcija, poput ljudi s oslabljenim imunitetom.
Zaključak je jednostavan: iako simptomi mogu biti slični, trajanje i intenzitet kašlja često mogu otkriti o čemu je riječ. A ako ste u nedoumici, savjet liječnika uvijek je najbolja opcija.







