Connect with us

Svijet

Skandal oko proizvodnje mesa, kupci nemaju pojma što su jeli

Objavljeno

-

Izvor: Photo by photo_ reflect on Unsplash

U Njemačkoj je izbio veliki skandal oko najveće njemačke tvrtke za obradu i proizvodnju mesnih proizvoda Tönnies.

Njemački mediji tvrde da tvrtka koristi mehanički odvojeno meso za proizvodnju svojih kobasica, ali to drži u tajnosti. Mehanički odvojeno meso se preša od životinjskih trupova ili grubo nasjeckanih kostiju s ostacima mesa, čime se dobiva kašasta i prije svega jeftina masa.

No, prema zakonu, proizvođač to mora posebno naznačiti na proizvodu. Međutim, ovdje to nije slučaj. Laboratorijski testovi sveučilišnog profesora Bremerhavena Stefana Wittkea za “Spiegel” i NDR pružaju konkretne dokaze.

NDR i “Spiegel” dostavili su na ispitivanje ukupno 30 uzoraka kobasica od peradi i mesa peradi različitih proizvođača. Zastrašujući rezultat: devet uzoraka, uključujući četiri organska proizvoda od kobasica, napravljena su od mehanički odvojenog mesa. Međutim, nije bilo dokaza o korištenju mehanički odvojenog mesa u deset ispitanih hladno rezanih uzoraka s komadima fileta, lungića ili pečenog mesa.

Sveučilišni profesor Stefan Wittke razvio je novu metodu koja može otkriti upotrebu mehanički odvojenog mesa u proizvodima od kobasica, što je prije bilo gotovo nemoguće. Pet od devet proizvoda koji su sadržavali mehanički odvojeno meso proizveli su “Zur Mühlen Group”, koja pripada grupi tvrtki Tönnies.

Dva proizvoda istočno-vestfalskog proizvođača Franz Wiltmanna i po jedan proizvod proizvođača Wiesenhof i Mecklenburger Landpute GmbH također su bili među pozitivnim slučajevima. Ova se roba prodavala pod markama kao što su Gutfried, Edeka Bio, Rewe Bio ili Rewe Beste Wahl. Upotreba mehanički odvojenog mesa peradi nije zabranjena u Njemačkoj, ali nigdje nije napravljena posebna oznaka za ovu vrstu mesnih proizvoda.

Glasnogovornici triju tvrtki koje pripadaju Tönnies Holdingu (uključujući Gutfrieda) pišu da se ne koristi mehanički odvojeno meso te da sumnjaju u Wittkeov postupak ispitivanja. “Nigdje u našoj proizvodnji ne koristimo ‘separirano meso’. Odbijamo njegovu upotrebu zbog kvalitete”, rekla je glasnogovornica Wiltmanna.

Wiesenhof je objavio da ispitivana mortadela od peradi nije sadržavala mehanički odvojeno meso. Metodu istraživanja koju koristi Sveučilište primijenjenih znanosti Bremerhaven ne podržavaju. Inspektori za hranu, s druge strane, podržavaju novi postupak ispitivanja.

Matthias Denker, šef odjela u Državnom uredu za sigurnost hrane u Mecklenburg-Zapadnoj Pomeraniji, kaže: “Čini mi se da je novi način ispitivanja vrlo pouzdan”. Udruge za zaštitu potrošača bile su šokirane rezultatom.

Armin Valet iz Hamburg Consumer Advice Center rekao je: “Kada mesne tvrtke koriste mehanički odvojeno meso bez da ga ističu na proizvodima, to je obmana potrošača u velikim razmjerima.” Ako su navodi točni, Matthias Wolfschmidt iz Foodwatcha vidi jasan slučaj obmane potrošača. Kaže kako se radi o “prevari potrošača” i zalaže se da se roba više ne smije prodavati ako se sumnja potvrdi, piše Fenix Magazin.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Svijet

EU od danas uveo ogromnu promjenu za sve nove aute

Objavljeno

-

By

Od danas svi novi tipovi vozila koji dolaze na tržište EU-a moraju imati niz naprednih sustava za povećanje sigurnosti na cestama, a za dvije godine to će vrijediti za sva nova vozila u EU-u.

Uredba o općoj sigurnosti vozila, koja je usvojena u studenom 2019., počinje se primjenjivati od 6. srpnja 2022. Za početak ona se odnosi na nove tipove vozila koja se plasiraju na tržište EU-a, a od 6. srpnja 2024. odnosit će se na sva nova vozila. To znači da proizvođači imaju dvije godine za prilagodbu postojećih tipova vozila na nova pravila.

Uredba uvodi niz obveznih sigurnosnih značajki koje će pridonijeti smanjenju broja žrtava u cestovnom prometu, s obzirom da studije pokazuju da ljudske pogreške imaju ulogu u 95 posto nesreća.

Očekuje se da bi se zahvaljujući njima do 2038. moglo spasiti više od 25.000 života i izbjeći najmanje 140.000 teških ozljeda.

Komisija je najavila da će ovoga ljeta donijeti tehnička pravila za homologaciju potpuno autonomnih vozila, čime će EU postati predvodnik u tom području, što je također obveza predviđena Uredbom o općoj sigurnosti vozila.

Od danas svi novi tipovi automobila, kombija, kamiona i autobusa morat će imati inteligentni sustav za pomoć pri kontroli brzine, sustav za detekciju pri vožnji unatrag s kamerom ili senzorima, sustav za upozoravanje u slučaju manjka pozornosti vozača, uređaji za snimanje podataka te signal za zaustavljanje u nuždi.

Automobili i kombiji moraju imati dodatne značajke kao što su sustavi za zadržavanje u prometnoj traci i automatizirano kočenje;

Autobusi i kamioni moraju imati tehnologije za bolje prepoznavanje mogućih mrtvih kutova, upozorenja za sprečavanje sudara s pješacima ili biciklistima i sustavi za nadzor tlaka u gumama.

Na temelju Uredbe o općoj sigurnosti Komisija bi ovog ljeta trebala donijeti tehnička pravila za automatizirana i umrežena vozila, s posebnim naglaskom na automatizirana vozila koja zamjenjuju vozača na autocestama (automatizacija 3. razine) i potpuno autonomna vozila poput vozila za prijevoz putnika ili robotaksija (automatizacija 4. razine).

Novim će se pravilima zakonodavstvo EU-a uskladiti s novim pravilima na razini UN-a o automatizaciji 3. razine te će se donijeti novo tehničko zakonodavstvo EU-a za autonomna vozila, prva međunarodna pravila te vrste.

“Sustavi za pomoć pri kontroli brzine, sustavi za zadržavanje u prometnoj traci i automatizirano kočenje čine naša vozila sve više automatiziranima. Današnjim stupanjem na snagu novog zakonodavstva o sigurnosti vozila osigurali smo da se zahvaljujući toj tehnologiji poboljša svakodnevni život naših građana, kao i predvidljiv i siguran okvir koji će automobilskoj industriji omogućiti da nastavi s uvođenjem inovativnih tehnoloških rješenja i zadržati svoju globalnu konkurentnost”, izjavio je povjerenik za unutarnje tržište Thierry Breton.

 
Nastavi čitati

Svijet

Njemačka se priprema za tešku krizu, uvodi mjere: “Pred nama su teške godine”

Objavljeno

-

Njemački kancelar Olaf Scholz priprema građane Njemačke na daljnja poskupljenja. “Aktualna kriza neće biti okončana za nekoliko mjeseci”, rekao je socijaldemokratski političar (SPD) na početku takozvane “zajedničke akcije” s najvišim predstavnicima poslodavaca i sindikata u kancelarskom uredu, piše Deutsche Welle.

Rat Rusije u Ukrajini i poremećeni lanci opskrbe zbog pandemije koronavirusa stvorili su opću neizvjesnost. “Moramo se pripremiti na to da se ova situacija neće promijeniti u dogledno vrijeme”, kazao je Scholz. Njemačka se suočava s “povijesnim izazovom”.

Cilj ovog prvog u nizu sastanaka je pronalaženje instrumenata za suzbijanje rasta cijena. Rezultati će biti poznati tek najesen. “Kao zemlja ćemo dobro proći kroz ovu krizu samo ako se udružimo, ako zajednički, ruku pod ruku pronađemo rješenja”, istaknuo je Scholz. “Društvo je mnogo jače nego što se ponekad pretpostavlja. Poruka koja mi je važna je da se moramo držati zajedno”, kazao je kancelar.

Predsjednik Udruge poslodavaca: Pred nama su teške godine

I predsjednik Udruge poslodavaca Rainer Dulger vidi tmurne oblake na horizontu. “Zemlja je pred najtežom ekonomskom i društveno-političkom krizom od ujedinjenja.” Nju je moguće prevladati samo zajedničkim snagama. Stalni ekonomski rast, kakav je postojao prije pandemije i početka rata u Ukrajini, “više nije nešto što se podrazumijeva”. “Pred nama su teške godine”, upozorava Dulger.

Kao jedno od mogućih rješenja Dulger vidi smanjenje poreza i doprinosa za socijalno osiguranje – time bi vlada omogućila da građanima od bruto zarade ostane više novca.

Predsjednica Saveza njemačkih sindikata (DGB) Yasmin Fahimi smatra da je sada važno “poduzeti sve što je moguće kako bi se spriječilo recesiju, stabiliziralo proizvodnju i osiguralo radna mjesta”. Sudionici sastanka su se složili da do sada nije bilo takozvane spirale plaća i cijena, znači da inflaciju ne pokreću visoke plaće, kaže šefica DGB-a.

Vladine mjere koje su već usvojene rasteretit će prosječno kućanstvo za oko 1000 eura godišnje. Međutim, opterećenja su “znatno viša od toga”, naglašava šefica sindikata. Fahimi je još ranije tražila uvođenje gornje granice za cijene energije.

Zajednička akcija – ideja iz 60-ih

Zajednička akcija podsjeća na istoimenu inicijativu iz 1967. koju je pokrenula “Velika koalicija” (demokršćani i socijaldemokrati) u Njemačkoj. Ideja je bila da se tada nadolazećoj krizi i rastu nezaposlenosti zajednički suprotstave i da koordinirano djeluju vlada, lokalne vlasti, sindikati i udruženja poslodavaca, zajedno sa središnjom bankom Bundesbank.

Tadašnji ministar privrede Karl Schiller, čija ideja je to i bila, govorio je o “stolu društvenog razuma”. On se nadao da će izbjeći “pregrijavanje” privrede do kojeg bi moglo doći zbog zahtjeva sindikata za povećanje plaća.

Tada je, kao i danas, postojala opasnost da se plaće i cijene međusobno uvjetuju u spirali stalnog povećanja i time dovedu do stalnog rasta inflacije. Sindikati su tada nerado ušli u pregovore. Ukupno je tijekom narednih 10 godina bilo deset rundi razgovora, ali su se 1978. sindikati definitivno povukli, piše Deutsche Welle.

 
Nastavi čitati

Svijet

Jak potres kod Mostara, osjetio se u Dalmaciji

Objavljeno

-

By

U četvrtak ujutro Hercegovinu je pogodio potres. Hrvatska Seizmološka služba objavila je da je magnituda potresa bila 4,9 po Richteru, a epicentar kod mjesta Lištica.

Prema EMSC-u, epicentar potresa bio je na dubini od 60 kilometara, oko 24 kilometra sjeverozapadno od Mostara.

Prema prvim podacima koje je objavio EMSC-a magnituda potresa bila je 4,8 po Richteru. Kasnije je EMSC objavio da je magnituda ipak bila 4,7 po Richterovoj ljestvici.

Snažno podrhtavanje tla osjetilo se i u Dalmaciji.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi

U trendu