Connect with us

Hrvatska

Zašto ljudi u vrijeme pandemije masovno daju otkaze?

Objavljeno

-

Tijekom pandemije koronavirusa, s kojom se svijet bori već dvije godine, pojavio se zanimljiv fenomen – masovni otkazi. Neizvjesnost u kojoj živimo u svakoj bi nas drugoj situaciji nagnali na sigurnost posla, no to se nije dogodilo. U SAD-u je u studenom rekordnih 4,5 milijuna zaposlenika dala otkaz čime je stopa otkaza povećana na 3 posto. O ovom fenomenu u emisiji “Studio 4” govorio je Zvonimir Galić, s Katedre za psihologiju rada Filozofskog fakulteta u Zagrebu.

– Obično se za vrijeme krize javlja anksioznost, želite se držati posla. Ono što se dogodilo u SAD-u je nevjerojatno. Ukupni broj ljudi koji su dali otkaz je preko 30 milijuna, to je ogroman broj, rekao je Galić te dodao da je počeo dobivati pozive naših organizacija koje su zabilježile sličan fenomen.

Galić je rekao da su dvije stvari važne.

– Jedna je povećani udio rada od kuće, a drugi je izgaranje jer smo svi ili većina radili u specifičnim okolnostima koje je karakterizirala briga. 

Istaknuo je kako je makroekonomska situacija generalno dobra – plaće rastu, a na tržištu nedostaje radne snage.

– Dogodilo se nešto u načinu na koji ljudi poimaju poslove. Za dio ljudi pandemija je bila okidač da razmisle kuda idu sa svojim životom i onda su se odlučili na otkaz. Ekonomija je dobra pa možete jer imate alternativu. Druga komponenta je rad od kuće koji je promijenio prirodu posla, način na koji izgleda naša svakodnevica, rekao je Galić.

Burnout ili izgaranje je psihološko stanje u koje se dovedete kada radite dugo u stresnim uvjetima.

– To nije zezancija. Prepoznat ćemo ga po kroničnom osjećaju nezadovoljstvu – ako ste stalno niskog raspoloženja, ništa vas ne veseli na poslu, ne vidite smisao u onome što radite i cinični ste, pojasnio je Galić dodajući da je izgaranje zeznuto jer je posljedica ozbiljnih stanja.

Suština je, poručio je, da moramo upravljati stresom na radnom mjestu. 

– Za vrijeme pandemije to dijelom nije bilo moguće. Svatko od nas mora paziti da se psihološki obnavlja. Ako te dugo iscrpljuje i opterećuje posao to će završiti burnoutom i depresijom, rekao je.Gdje je točka ‘pucanja’ prije davanja otkaza

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL

Rad od kuće je promijenio tržište rada

Galić je rekao kako je jedno istraživanje pokazalo da je na početku pandemije oko 30 posto ljudi povremeno radilo od kuće, a tek 20 do 25 posto stalno. 

– Pratili smo ih jedno vrijeme, zanimalo nas je o čemu će ovisiti njihovo zadovoljstvo i produktivnost? Ljudi su bili zadovoljniji i uspješniji. Muškarcima je bilo lakše jer je na žene pao veći teret usklađivanja obiteljskog i poslovnog života. Dvije su se stvari pokazale kao važne. Jedna je koliko ste uspjeli strukturirati radni dan? Ljudi su bili zadovoljniji i uspješni u stupnju koliko su uspjeli napraviti si radno vrijeme i odvojiti ga od privatnog života. Druga stvar, koja je povezana i s burnoutom, je da su bili zadovoljniji i uspješniji u stupnju u kojem su se kod kuće uspijevali psihološki odvojiti od posla, rekao je Galić.

Istaknuo je kako su tijekom pandemije mnogima pukle veze s kolegama s posla te način na koji obavljamo posao.

– Iskustvo rada se jako suzi, odrađujete radne zadatke, ali nemate komponente rada koje su ljudima važne, recimo druženje s kolegama. Kad radite od kuće nemate jasnu povratnu informaciju. Odnos koji imamo prema poslu postao je transakcijski – prodajemo svoj rad za više novca i gledamo kako ćemo bolje proći na tržištu, rekao je Galić.

Nakon pandemije će, istaknuo je, ostati dva trenda. Jedna stvar je online kupovina gdje je Hrvatska dosta zaostajala, a druga je rad od kuće.

– Ne mislim da će biti u punom opsegu, ali fleksibilnost koju rad od kuće pruža je stvar od koje radnici neće lako odustati, rekao je Galić.

– Jedna od stvari na koje će poslodavci biti prisiljeni je upravljanje kvalitetom poslova. Suvremene tehnologije su utjecale na to da su ljudi stalno dostupni. To je loše za radnike, ali i poslodavce. Ljudi koji su kontinuirano dostupni, ne mogu biti dugoročno dobri radnici i to je prepoznato. Ako želite imati kontinuirano visoko motivirane radnike morate paziti da oni ne izgore. Svak posao troši i nosi sa sobom kronični stres. Kako se ljudi od toga oporavljaju – odvajanjem od posla, poručio je.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Hrvatska

PANDEMIJA “Koje su to osobine pojedinca koje mu omogućuju da izbjegne zarazu 2 godine?”

Objavljeno

-

By

Epidemiolog Bernard Kaić gostovao je u Newsroomu i komentirao epidemiološku situaciju u Hrvatskoj.

“Ovo je peti val, koji traje već dugo. Negdje tijekom ljeta izgledalo je kao da će krenuti prema dolje, što i jest. Ipak, posljednjih nekoliko tjedana je na istoj razini. Tako da ne možemo reći da broj oboljelih pada, zapravo možemo očekivati da će rasti najesen”, rekao j

Kako navodi, puno je faktora koji utječu na širenje virusa. “Omikron varijanta, koja je dominantna, više je zarazna od prethodnih. Kod velikog dijela cijepljenih cjepivo ih nije štitilo od omikrona. Tako da mislim da je to kombinacija veće zaraznosti i novih varijanti”, rekao je.

“Vidimo da je ipak više oboljelih među necijepljenima, ali i da od blagih oblika bolesti cjepivo i ne štiti, ali itekako je efektivno u zaštiti od težih oblika. Dugo nismo radili procjene djelotvornosti, ali kada se usporedi udio cijepljenih među teško oboljelima, vidi se da je ipak manji udio nego u općoj populaciji”, rekao je.

Kaže da je veoma neobično da je nekome uspjelo izbjeći zarazu nakon dvije godine. “Koje su to osobine pojedinca koje mu omogućavaju da ne razvije simptome nakon zaraze? To je nejasno. Ima puno nelogičnosti kod korone”, rekao je.

“Četvrta doza za starije od 80 preporučena je jer su istraživanja pokazala da ljudima nakon četiri ili pet mjeseci ponovo raste rizik od teškog oblika bolesti. Preporuka za starije od 60 došla je krajem ljeta. Ipak, za mlađe od 60 godina bez kroničnih bolesti, i dalje nema dokaza da je četvrta doza potrebna”, rekao je.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

OD SUTRA! Na snazi novi Cjenik poštanskih usluga u unutarnjem prometu

Objavljeno

-

By

Od sutra, 1. listopada 2022. na snagu stupa novi Cjenik poštanskih usluga u unutarnjem prometu. Slijedom odobrenja HAKOM-a, cijena usluge slanja pisma do 50 grama te razglednica i čestitaka iznosit će 3,55 kuna, odnosno 0,47 eura prema fiksnom tečaju konverzije (7,53450 kuna za 1 euro). Povećanje cijene iznosi 25 lipa, odnosno 3 eurocenta.

Cijena poštanskih usluga u Hrvatskoj i dalje je među najnižima u Europskoj uniji. Prosječna cijena slanja najjeftinije pismovne pošiljke u zemljama Europske unije je 0,93 eura, a samo tri zemlje nude jeftiniju uslugu od Hrvatske – Bugarska, Cipar i Malta (tablica u prilogu).

Hrvatska pošta pristupila je Etičkom kodeksu za transparentno uvođenje eura čime se obvezala na transparentno poslovanje u procesu uvođenja eura, bez neopravdanog povećanja cijena. Ovo povećanje cijena ponajprije je vezano uz rast cijena energenata koji izravno utječe na rast operativnih troškova tvrtke. Troškovi goriva čine znatan dio troškova obavljanja osnovne djelatnosti, a porasli su čak 40%. Kako bi se u takvim uvjetima održala postojeća visoka kvaliteta usluge, Hrvatska pošta morala je korigirati cijene usluga.

Uz uslugu slanja pisma mase do 50 grama vezana je i cijena dopunske usluge povratnica, koja od 1. listopada također iznosi 3,55 kuna (0,47 eura). Kako se cijena sudskih pismena sastoji od cijene preporuke i cijene povratnice, i cijena slanja sudskog pismena uvećana je za 25 lipa, tj. 3 eurocenta.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Povlače se napolitanke s polica dućana! Pronađena salmonela

Objavljeno

-

By

foto: Pixabay

Državni inspektorat Republike Hrvatske izvijestio je u petak da se povlači proizvod Tastino napolitanke s kremom okusa lješnjaka XXL, 1000g, LOT broja i roka trajanja do 19. 8. 2023. zbog prisutnosti bakterije Salmonella Typhimurium u proizvodu.

Proizvod nije u skladu s europskom Uredbom o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane. Obavijest o povlačenju odnosi se isključivo na spomenuti proizvod.

Proizvođač je Pak Rampart d.o.o. iz Visokog u Bosni i Hercegovini, a na hrvatsko tržište stavlja ga tvrtka Lidl Hrvatska na čijoj se stranici mogu vidjeti detaljniji podatci o povlačenju.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi

U trendu