Connect with us

Sport

(KOLUMNA) Petra Perović: Kako umanjiti posljedice sjedilačkog načina života

Objavljeno

-

Piše: Petra Perović

Bolovi u leđima, ukočenost, loša cirkulacija, gomilanje kilograma samo su neke posljedice sjedilačkog načina života i sve manje kretanja kod ljudi. Na poslu svaki dan sjedimo više sati, ponekad satima ne ustajemo od stola, a sjedenje se često nastavlja i po dolasku kući. Umor i manjak slobodnog vremena najčešći su razlozi, ali i izgovori zašto se više ne krećemo, a dugoročne posljedice ovog problema još su opasnije od već navedenih na početku teksta.

Nikada nije kasno za promjene kojima ćete značajno popraviti svoje fizičko, ali i psihičko zdravlje, te vratiti potrebnu energiju za obavljanje svakodnevnih obaveza. Kraj ljeta idealno je vrijeme za početak rada na sebi i svom zdravlju. Mnogi su posljednjih mjeseci odlazak u zatvorene prostore zamijenili s treninzima na otvorenom ili vježbanjem kod kuće, a predstavit ću vam vježbe koje će vas dodatno motivirati, te naravno potaknuti na dodatnu tjelovježbu.

Jedna od prvih stvari na kojima treba poraditi je jačanje muskulature, kako bi umanjili posljedice nekretanja na naše tijelo i zdravlje. Pa i ako niste sportski tip, savjetujem vam za početak svakodnevno istezanje (pogotovo nakon dugotrajnog sjedenja). Ono će vam olakšati osjećaj ukočenosti i bolove u leđima, poboljšat će vam cirkulaciju i opustiti tijelo.

Tjelovježba na treba trajati satima niti mora biti zahtjevna. Moj fokus, kada radim s ljudima na njihovom fizičkom zdravlju, je da ta osoba vrati moć pokreta i prije svega mobilnost, a zatim dodatnim vježbama snage aktiviramo i jačamo cijelu posturu tijela.

Ja sam Petra Perović i s vama ću se družiti dva puta mjesečno. Nastojat ću vam svojim savjetima i vježbama pomoći da se bolje i zdravije osjećate i ostvarite svoje ciljeve. Iza mene su godine rada s ljudima na poboljšanju njihovog zdravlja, godine iskustva u pilatesu, fitnessu i rekreaciji, a u posljednje vrijeme dosta se bavim prenatalnim i postnatalnim programom kod žena.

Vježbe koje ću vam preporučiti ne zahtijevaju rekvizite, ni puno prostora ni vremena. Krenimo!

Prvu vježbu koristimo u svrhu mobilnosti ramenog pojasa. Tijekom izvođenja pokreta veliki naglasak se stavlja na disanje. Duboki udah te na izdah idemo rukom preko svoje osi koliko nam to dopušta naša mobilnost. Bitno je da su kukovi mirni, a torakalni dio kralježnice te ramena idu u rotaciju. Pokret izvodite 10 puta na svakoj strani uz obveznu promjenu noge.

“Good morning” vježba.
Vježba koja će svima nakon dugosatnog sjedenja ili duže neaktivnosti pomoći. Naglasak stavljamo na lože odnosno stražnja strana noge. Vježba pomaže u postizanju veće fleksibilnosti mišića lože ali i kralježnice.
Vježbu radimo tako sto uspravno stojimo sa rukama na glavi, laktovi su otvoreni. Veliki udah i na izdah guramo kukove prema nazad a koljena držimo sto ravnija i spuštamo se u pretklon. Vježbu treba raditi lagano, polako te se fokusirat na disanje. Napraviti vježbu 5 do 6 puta.

Bočna abdukcija
Vježba koja će nam aktivirati mišiće trupa i gluteus. Stanemo u bočni položaj. Oslonac je na laktu a koljeno donje noge spušteno na pod te je noga u fleksiji. Pazimo na pravilno i uspravno držanje. Radimo udah te odmičemo nogu od sebe prema gore i na izdah zategnemo stopalo i lagano spuštamo nazad. Kukovi su cijelo vrijeme u poravnanju i mirni a trup ostaje ravan i čvrst. Vježbu na svakoj strani napraviti 8 puta.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Sport

SPORTSKO-ZABAVNI VIKEND NA VIŠNJIKU: Zimski park, košarka, vaterpolo…

Objavljeno

-

By

Petak, 2. prosinca 2022.
ZIMSKI PARK ’22. – Od 10 sati nastup polaznika DV-a iz Bokanjca – dramska igra i igraonica i druženje s polaznicima DV-a Hlapić.
Klizalište i ledeni tobogan od 9 sati do 23 sata.
Jahanje ponija i fotografiranje od 17 sati.
Luna park Madi; Adventske kućice.
KOŠARKA – ABA liga: Zadar – FMP, Dvorana Krešimira Ćosića u 19 sati. Reprezentativno okupljanje Regije Jug, dječaci U 15, Dvorana Krešimira Ćosića, pomoćna dvorana 3 u 15 sati.

Subota, 3. prosinca 2022.
ZIMSKI PARK ’22. – Od 16, 30 sati Helen Doron English Zadar; Zumba by Meri Tičić de Los Santos; Glazbena udruga Libreto; Zadarski plesni ansambl; dječja klapa Riva.
Klizalište i ledeni tobogan od 9 sati do 23 sata.
Jahanje ponija i fotografiranje od 17 sati.
Luna park Madi; Adventske kućice.

šc-višnjik-zadar-zimski-park-klizalište-advent-klizanje-djeca-ples-otvaranje

NOGOMET – Mlađi pioniri i pioniri: Arbanasi – Split u 11 i u 12, 30 sati; juniori – Zadar – Junak u 14 sati.
VATERPOLO – Hrvatsko seniorsko prvenstvo: Zadar 1952 – POŠK u 20 sati.
ODBOJKA – Prva liga seniorke: Zadar – Olimpik, Dvorana Krešimira Ćosića, pomoćna dvorana 4 u 16 sati; Superliga seniora: Zadar – Centrometal, Dvorana Krešimira Ćosića, pomoćna dvorana 4 u 18, 30 sati.
KOŠARKA – Prva liga seniora: Jazine A. – Kaštela, Dvorana Krešimira Ćosića, pomoćna dvorana 3 u 15 sati. Dalmatinski kup: ŠK Zadar – Dubrovnik u 9, 30 sati; Dražen Petrović – Split u 11 sati; Split – Dubrovnik u 14 sati; ŠK Zadar – Dražen Petrović u 15, 30 sati, sve u pomoćnoj dvorani 3 . Međužupanijska liga mlađih kadeta: Opus Puntamika – ABC, pomoćna dvorana 4 u 12, 20 sati. Prva ženska liga: Zadar – Salona, pomoćna dvorana 3 u 18 sati.
PLIVANJE – Regionalno PH-e za Regiju Jug od 15 sati.

Nedjelja, 4. prosinca 2022.
ZIMSKI PARK ’22. – Od 16 Udruga plesaonica; Zumba by Meri Tičić de Los Santos.
Klizalište i ledeni tobogan od 9 sati do 23 sata.
Jahanje ponija i fotografiranje od 17 sati.
Luna park Madi; Adventske kućice.
KOŠARKA – HT Premijer liga: Zadar – Alkar, Dvorana Krešimira Ćosića u 18 sati. LIKAR: Brodarica – Vrsi u 10 sati; Sidro Relja – Vodovod u 11, 30 sati; Voštarnica – Jadera u 13 sati, sve u pomoćnoj dvorani 4.
NOGOMET – Papaline: Zara – Sv. Mihovil u 9 sati; pioniri i kadeti: Zadar – Solin u 12 i u 13, 45 sati.
KARATE – Dalmatinska liga, 4. kolo, pomoćna dvorana 3 od 9 do 16 sati.
ODBOJKA – Međužupanijska liga mlađih kadetkinja: Donat – Benkovac, pomoćna dvorana 1 u 9, 20 sati. Prva B liga seniorki: Donat – Benkovac, pomoćna dvorana 1 u 10, 30 sati.
PLIVANJE – Regionalno PH-e za Regiju Jug, od 8 sati i od 15 sati.

 
Nastavi čitati

Sport

POZNAT JE NOVI DATUM Zbog najavljene kiše odgođen jedinstveni sportski događaj koji spaja atletiku i biciklizam

Objavljeno

-

By

Za subotu meteorolozi za zadarsko područje najavljuju cjelodnevne obilne kiše. Razlog je to zbog su se u AK Sveti Ante Poličnik, organizatorima jedinstvenog sportskog događaja koji objedinjuje atletiku i biciklizam, odlučili na odgodu 25. Atletske utrke Poličnik 2022 i 25. Memorijalne biciklističke utrke Zoran Bilosnić.

Želja je organizatora da se događaju odazove što veći broj sudionika. I dok odraslima kiša ne predstavlja veliki problem, one najmlađe, koji su trebali otvoriti natjecanje u 11:30 sati, nepotrebno je izlagati nepovoljnim vremenskim uvjetima.

Stoga će se cijeli program koji uključuje atletiku utrku na 10 km te biciklističku utrku na stazi jednake dužine, kao i brojne utrke za mlađe sudionike na kraćim dionicama odgoditi za sljedeću subotu 10. prosinca u isto vrijeme.

Prijave se primaju na www.utrke.com ili putem elektronske pošte (miolovic@gmail.com) i mobitela (098-133 7036).

 
Nastavi čitati

Sport

PK JADERA: Niz osobnih rekorda sa Sv. Krševana

Objavljeno

-

By

25./26.11.2022. na bazenu Višnjik održan je 13. Sveti Krševan, prvi u nizu ovosezonskih HPS Kadetskih Grand Prix natjecanja. Na natjecanju se okupilo 345 plivača i plivačica iz 23 kluba, a PK Jaderu su pod vodstvom trenera Marijana Čuline, prof. prestavljali: Gabriel Bušić, Antonio Dobrić, Klara Maruna, Niko Milin, Noa Miočić, Tin Mršić, Toni Mršić, Adrian Pavić, Marcel Prenđa, Marin Šimičević, Jelena Šimunac, Cvita Vlatković, Vito Vukoša i Lucija Zanki.

Kroz tri dijela natjecanja u jednoj kategoriji nastupali su kadeti i izlazno godište mlađih kadeta tj. plivači od 12 do 14 i plivačice od 11 do 13 g. S obzirom da je većina naših plivača nastupila u konkurenciji sa dvije godine starijim plivačima bilo je teže doći do odličja, ali je to bio poticaj da svi isplivaju svoja osobna vremena.

Najveći rezultatski pomak ostvario je Noa Miočić (2011) koji je u disciplini 200m slobodno svoj rezultat popravio za skoro cijelu minutu te je cilj dotakao za 2:58.60 dok mu je dosadašnji najbolji rezultat bio 3:56.31. Noa je ujedno ostvario i najbolji plasman u svom godištu te se u disciplini 100m leptir unatoč tome što ju je prvi put plivao na natjecanju plasirao na visoko 4.mjesto s vremenom 1:38.48.

U ženskoj konkurenciji Cvita Vlatković (2012) je nastupila u 4 discipline te se u svima plasirala među 10 najbržih u svom godištu. Najbolji plasman je ostvarila u disciplini 100m leđno gdje je s vremenom 1:34.07 zauzela 6.mjesto, na duplo dužoj dionici 200m leđno (3:22.14) koju je prvi put plivala na natjecanju zauzela je 7.mjesto, na 8.mjesto se plasirala u disciplini 100m slobodno (1:24.65), dok je 9.mjesto zauzela u disciplini 200m slobodno (3:01.03)

Među prvih 10 u svom godištu su se plasirali i:
Tin Mršić (2011): 200m prsno (3:31.29) – 5.mjesto, 100m prsno (1:37.14) – 6.mjesto;
Marcel Prenđa (2011): 100m leptir (1:38.94) – 5.mjesto;
Adrian Pavić (2011): 100m leptir (1:44.83) – 7.mjesto, 100m prsno (1:38.31) – 8.mjesto,
100m leđno (1:29.43) – 8.mjesto;
Marin Šimičević (2011): 100m leptir (1:57.86) – 10.mjesto

 
Nastavi čitati
Oglasi

U trendu