Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

U OŠ Sv. Filip i Jakov 14 učenika manje, Sv. Petar bez prvašića

Objavljeno

-

Školske zgrade Osnovne škole Sveti Filip i Jakov i područnih škola Sikovo, Raštane Donje, Turanj i Sveti Peter opet su oživjele. Završeni su ljetni praznici, započela je školska godina 2021./2022., koja bi trebala trajati do 21. lipnja 2022. Prvo polugodište je do 23. prosinca ove godine, a drugo od 10. siječnja 2022. godine.

OŠ Sv. Filip i Jakov protekle školske godine brojila je 351 učenika, što je bilo za osmero više nego prethodne školske godine. Međutim, ove školske godine u školske klupe sjelo je 14 učenika manje.

Prvašica 24, prvaša 14

– Prvog dana školske godine 2021./2022. matična škola u Sv. Filip i Jakov i područne škole su u Sv. Petru, Raštanima Donjim, Sikovu i Turnju imaju ukupno 337 učenika, kazala je Gordana Kurtov, ravnateljica OŠ Sv. Filip i Jakov.

Najuzbudljivije je zasigurno bilo malim prvašićima koji su se po prvi puta susreli sa školskim učionicama i zasjeli u klupe u kojima će provesti idućih osam godina. S obzirom na proteklu školsku godinu kad je bilo 46 prvašića, ove godine ih je 38 ili osmero manje.

– U školske klupe prvi puta ulazi 38 učenika prvih razreda, 14 djevojčica i 24 dječaka. Od toga 22 u matičnoj školi, sedam u područnoj školi Turanj, pet u područnoj školi Raštane Donje, četiri u područnoj školi Sikovo i nažalost ni jedan prvašić u područnoj školi Sveti Petar u kojoj je protekle školske godine bilo šest učenika prvog razreda, nabrojila je Gordana Kurtov.
Ovaj dan zasigurno će cijeloga života pamtiti prvašići i njihovi roditelji. Radost i uzbuđenje, ali bez vidljivih suza u očima podijelili su s nastavnicima, učiteljima i učenicima viših razreda koji su za nove đake pripremili veseli program dobrodošlice te ih recitacijama, pjesmom i plesom uveli u novo poglavlje života.

Zdravo i sretno odrastanje

Dobrodošlicu im je poželjela ravnateljica Kurtov, koja je pozvala roditelje na suradnju s učiteljima i djelatnicima škole u cilju što uspješnijeg stjecanja znanja i vještina potrebnih na daljnjem životnom putu te zdravog i sretnog odrastanja.

– Sada, u ovoj trećoj školskoj godini pod epidemiološkim mjerama, imamo iskustvo. Treba samo poželjeti da će se nastava tijekom cijele školske godine održavati u školskim razredima, što je najbolje za učenike, njihove učitelje, ali i za roditelje, poželjela je Kurtov uz nazočnost članova Općinskog vijeća.

A zahvaljujući Općini Sv. Filip i Jakov i njezinom socijalnom programu o skrbi i brizi o svim uzrasnim dobima općinskih žitelja, počevši od rođenja, vrtića, osnovne i srednje škole te visokog obrazovanja do života u trećoj životnoj dobi, učenike je dočekala školska kuhinja, blagovaonica i klimatizacija te produženi boravak.

Nova, moderna turanjska škola

– Ovom prigodom Općina Sv. Filip i Jakov osigurala je svim prvašićima u općini školski pribor, navodi Kurtov, istaknuvši kako će se školska nastava po nacionalnom kurikulumu provodi u jednoj smjeni.

Paketi koje su dijelile općinske vijećnice Renata Batur i Anamarija Matešić sadrže pernicu, tempere, vodene boje, flomastere, bojice, kistove za vodene i tempere, plastelin, naljepnice za ime i crtaći blok.

Nakon programa posjetila se i novoobnovljena i moderno opremljena područna škola u Turnju. Riječ je o zgradi u centru Turnja, pokraj stare škole, koju je Općina nagodbom u iznosu od 2,3 milijuna kuna otkupila od tvrtke Bure.

– Obnovu i opremanje nove škole s 800 tisuća kuna sufinancirali su Zadarska županija i Općina. To znači da će se nesmetano obrazovati i odgajati djeca, zato je nova škola ono što nam daje naviše optimizma za demografsku obnovu i općinskoj politici namijenjenoj obiteljima i mladima, rekao je Zoran Pelicarić – Peco, općinski načelnik.

Izvor: Zadarski list

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

ZADAR / ŽUPANIJA

LOŠ TAJMING Zbog kiše odgođeno čišćenje plaže na Vitrenjaku i projekcija filma u Kino Zoni

Objavljeno

-

By

Zbog kiše koja pada od ranih jutarnjih sati na zadarskom području, a očekuje se da će padati i tijekom ostatka dana, večerašnja projekcija filma “Kao zvijeri” se nažalost odgađa, priopćeno je iz Kino Zone.

O novom terminu prikazivanja (u zatvorenom prostoru) obavijestit ćemo vas naknadno, dodaju:

“Nadamo se kako će nas zato vrijeme poslužiti u srijedu kad je predviđena posljednja projekcija ovogodišnjeg ljetnog kina – “Ulica noćnih mora”!”

Ujedno, zbog najave lošeg vremena odgođeno je i čišćenje plaže u okviru sutrašnjeg događanja „Turizam kakav želimo“ na Vitrenjaku.

Preostale aktivnosti, uključujući okrugli stol na temu „Turizam kakav želimo“,  na kojem će sudjelovati Tomislav Fain, Mihaela Kadija, Danijel Katičin, Meri Matešić-Sičić i Rebeka Pevec, ostaju prema planiranom rasporedu, od 19 sati, priopćeno je sa Sveučilišta.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

ZAKLJUČAK STUDIJE: Najbolje rješenje za povezivanje Pašmana i Ugljana s kopnom je most, ali problem su novci

Objavljeno

-

By

Zadarska je županija projekt povezivanja otoka Pašmana s kopnom uvrstila u prostorni plan kao jedan od prioriteta, volja postoji, ali zasad se ne zna kako i od kuda bi se taj projekt financirao, rekli su Hini iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Iz ministarstva ističu kako je za projekt povezivanja otoka Pašmana s kopnom, 2021. godine izrađena studija predizvodljivosti s analizom troškova i koristi za projekt “Most kopno – otok Pašman s pristupnim cestama do mosta”. Studija je na temelju analize potražnje prometnog modela za glavni cilj imala odabir najbolje opcije za povezivanje otoka Pašmana i kopna.

Studijom je, navode iz ministarstva, kao najbolja opcija ocijenjena opcija izgradnje grednog mosta, koji bi se sastojao od dva dijela, prvoga koji bi išao od Pašmana do otočića Ričula, te od Ričula do kopna. Procijenjena vrijednost projekta iznosi gotovo 452 milijuna kuna.

Na kopnenoj strani most bi trebao biti povezan državnom cestom D8 s budućom obilaznicom Zadar – Pakoštane, a na samu obalu Pašmanskog kanala trasa izlazi na poziciji rta Tukljača.

Od kopna trasa ide prema otočiću Ričul udaljenom oko 400 metara od obale te se nastavlja prema Pašmanu prelazeći Pašmanski kanal u duljini od oko 1400 metara. Na samom otoku Pašmanu trasa se dalje, preko čvorišta, nastavlja do državne ceste D110 te se na taj način most spaja s glavnom prometnicom otoka Pašmana i Ugljana.

Gradnja oko 3 godine

Ukupna duljina mosta bila bi 2203 i pol metara, a gradnja bi, prema projekcijama, trajala oko tri godine.

Usporedbe radi, nedavno otvoreni Pelješki most dug je nešto više od 1.400 metara, a ukupna vrijednost projekta procjenjuje se na 420 milijuna eura, što uključuje izgradnju mosta, pristupnih cesta i obilaznice Stona.

“Činjenica jest da je navedeni projekt Zadarska županija uvrstila u prostorni plan kao jedan od prioriteta i da se krenulo s izradom dokumentacije, međutim, želimo napomenuti kako je navedenu studiju predizvodljivosti potrebno detaljnije razraditi, osobito u pogledu pripreme tehničke dokumentacije, odnosno detaljnije razrade investicijskih i operativnih troškova”, kažu iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Ističu i da za odabranu opciju treba utvrditi i budući izvor financiranja, s obzirom da ona nije prihvatljiva za sufinanciranje iz EU-ovih fondova, pa u tom kontekstu u ovom trenutku nisu u mogućnosti nešto više reći.

Inače, most Pašman – kopno, za koji je Općina Pašman dobila potporu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture jedan je od najvažnijih projekata za otok Pašman, ali i Ugljan koji je manjim mostom spojen s Pašmanom.

Studiju predizvodljivosti financiralo je ministarstvo prometa sa 700.000 kuna, a izradila ju je međunarodna tvrtka Ernst & Young Savjetovanje.

Kinezi bili na Pašmanu, neki se boje preizgrađenosti

Zanimljivo je da su predstavnici kineske kompanije China Road and Bridge Corporation, koja je u zadanom roku izgradila Pelješki most, svojevremeno posjetili općinu Pašman kako bi se upoznali s mogućnostima gradnje mosta koji bi povezao Pašman s kopnom.

Predstavnici kineske kompanije rekli su tada kako se most uz stručan i promišljen projekt može završiti relativno brzo.

Male dubine i jeftinija gradnja

Nije nevažno ni to što bi kamenito dno i pogodna dubina od oko 13 metara u prosjeku činile ovaj most znatno jeftinijim od Pelješkog.

Most bi, ako do njegove gradnje dođe, mogao zaustaviti depopulaciju na dva otoka, porasla bi cijena zemljišta, no pojedini se stanovnici boje da se ne dogodi scenarij preizgrađenog Vira, kojemu most nije donio puno toga dobroga u turističkom smislu.

Općina Pašman krenula je u projekt izgradnje mosta Pašman – kopno koji za sve otočane znači povećanje kvalitete životnog standarda kroz bolju povezanost s kopnom i značajnog pozitivnog utjecaja na gospodarstvo cijele općine, istaknuo je svojevremeno načelnik Općine Pašman Krešimir Ćosić, koji vjeruje da će se taj projekt uspješno ostvariti.

Za općinu Pašman to je strateški projekt čija bi realizacija pružila još bolje mogućnosti stanovnicima da ostanu živjeti u svom mjestu.

Most bi omogućio za ostanak stanovništva

Ćosić je nedavno kazao i da jedino otoci koji su spojeni s kopnom imaju prirast stanovništva, te da bi gradnja stalne poveznice dovela do novih zapošljavanja i nižih troškova života na otoku.

Pašmanski most povezao bi, dakle, s kopnom i otok Ugljan budući da su Ugljan i Pašman, koji imaju zajedno oko 8.000 stanovnika, međusobno već povezani spomenutim mostom u Ždrelcu. Postoji čak i detaljan projekt gradnje mosta te kompletna tehnička dokumentacija koja je prije dvadesetak godina napravljena na Građevinskom fakultetu u Zagrebu.

Načelnik općine Kukljica, jednog od turistički najrazvijenijih mjesta na Ugljanu, Marin Boško, ističe da je u njegovom mjestu više ljudi za gradnju mosta nego protiv nje.

“Više je pluseva za tu gradnju nego minusa”, rekao je Boško za Hinu. Ističe kako bi se povisile cijene zemljišta i nekretnina, te da bi se u nekom dugoročnom vremenu vjerojatno zaustavila depopulacija.

Kao glavni problem eventualne gradnje pašmanskog mosta ističe, međutim, infrastrukturu koja ne bi mogla podnijeti značajno više turista na otocima.

“Infrastruktura bi se morala pojačati na oba otoka – i na Pašmanu i na Ugljanu, a pritom mislim na vodnu infrastrukturu, kanalizaciju, bolje pristupne ceste”, kaže Boško, dodavši da bi pašmanski most donio mnogo dobrog i to ne samo turizmu, kojeg bi most dodatno razvio.

“Da imamo most u svakom bismo trenutku mogli do kopna, hitni slučajevi ne bi ovisili o trajektima, više ljudi s otoka mogli bi raditi na kopnu i svakodnevno lakše putovati”, zaključio je Boško.

Izvor: Radio Zadar

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

30 POSTO VIŠE GOSTIJU Uspješna turistička sezona za Biograd

Objavljeno

-

By

Foto: TZ Biograd

U Biogradu su zadovoljni turističkom sezonom i posezonom, piše Radio Zadar.

30 posto više gostiju u kampovima i hotelima, 25 posto u privatnom smještaju, 30-ak posto više u turističkim naseljima u odnosu na prošlu sezonu – ove brojeve zadovoljno ističu u Turističkoj zajednici Biograda na moru. U špici sezone ostvarili su 111 tisuća dolazaka i 780 tisuća noćenja, a u tijeku je i dobra posezona. 

– Trenutačno u Biogradu boravi 4 tisuće 200 gostiju što je za drugu polovicu rujna odlična popunjenost-komentira direktorica Nives Jeličić.

Polovica ovih gostiju je na moru, polovica na kopnu.

Iako je Biograd poznato nautičko odredište, nautika je ostala na gabaritima prošle sezone, dok su ovoga ljeta iskočili drugi sektori analizira Jeličić: 

“Nautika je ostala na gabaritima 2019. jer je 2020.-e i 2021.-e bila najjača , zato što su svi bježali na more, bile su to korona-godine. Zato su u odnosu na prošle godine dosta napredovali hotelski smještaj i kampovi, privatni smještaj je isto u povećanju. U prvih 8 mjeseci ove godine kampovi su 30 posto više od prošle godine, hoteli su imali 30 posto noćenja i 50 posto dolazaka više, turistička naselja su isto 30-40 posto u dolascima povećanje, kao i privatni smještaj 20-25 posto više u odnosu na prošlu godinu. Moramo biti zadovoljni. ” – Nives Jeličić

Pitamo koja područja su uočena kao nedostatak sezone, što treba popraviti u Biogradu ?

“U kolovozu infrastruktura ne prati brojke, naročito na plažama i u parkingu, na tome se može raditi, kao i na podizanju kvalitete i hotela i kampova i privatnog smještaja, uvijek može bolje. Isto tako, moramo rastezati sezonu. Srpanj i kolovoz funkcioniraju ali goste moramo dobiti u svibnju i rujnu, listopadu, s dobrim sadržajima.” – Nives Jeličić

Kako bi i rujan i listopad također završili s dobrim rezultatima TZ Biograda sudjeluje u pripremi dva velika događanja: 30. Rujna iz Biograda kreće 4.etapa CroRace biciklističke utrke s kojom dolaze velika imena ovog sporta, a krajem listopada ovaj gradić postaje središte nautičkog sektora na 24. Biograd Boat Showu.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi

U trendu