Connect with us

magazin

“DJEČJI SVIJET” Egzotične mačke na novim prigodnim poštanskim markama

Objavljeno

-

Hrvatska pošta pustit će u optjecaj 22. veljače 2021. četiri nove prigodne poštanske marke iz serije „Dječji svijet – kućni ljubimci“. Ovaj su put motivi na poštanskim markama egzotične mačke: bengalska mačka, bombajska mačka, egipatski mau i norveška šumska mačka. Autorica izdanja je Katarina Lončar, dizajnerica iz Zagreba. Marke su otisnute u nakladi od 50 000 primjeraka po motivu, a nominalna vrijednost je 3,30 kuna.

Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC).

Tekst u povodu izlaska nove prigodne marke napisao je Boris Cebović, uzgajatelj malih životinja.

Bengalska mačka

Ova pasmina mačaka relativno je nova, odnosno riječ je o križancu domaće crne mačke i azijskog leoparda. Ljudi koji ih drže doslovno imaju kućnog „minileoparda“. Značajka leoparda odnosi se na izgled krzna i oblik tijela, dok je ponašanje bengalske mačke uzgojem prilagođeno te je sličnije ponašanju domaće mačke. S obzirom na oca leoparda ove su mačke dosta krupne i visoke, težine do 7 kg, a žive do 15 godina.

Ove se mačke vole postaviti kao „gazda“ u kući jer žele da im je sve na oku i pod kontrolom, no to ne znači da su naporne, pogotovo za ljubitelje mačaka koji provode aktivan život. Naime, te su mačke stalno u pokretu – vole se penjati, pa je zato dobro u domu odvojiti desetak kvadratnih metara za njihov kutak za igru s penjalicama, platformom i grebalicama. Rado se igraju, pa ni desetak igračaka (koje mogu biti i one za pse) nije naodmet, a odazvat će se i na „kliker“ kao poziv na igru.

Bombajska mačka

Ova je pasmina stvorena relativno nedavno (prije 70 godina) križanjem dviju pasmina s dvaju kontinenata da bi se stvorila „minipantera“. Tako su križane američka kratkodlaka crna mačka s burmanskom crnom mačkom. Pasmina je priznata 1976., a ime je dobila po indijskom gradu Bombaju koji se smatra domovinom crnih leoparda. Inače, crna boja u leoparda ili pantere genetska je mutacija, a ne njihova stalna boja.

Krzno bombajske mačke kratko je, gusto i sjajno te nije zahtjevno za održavanje – samo ih treba češće četkati kada se linjaju. Mačići nisu crni kada se okote, no mijenjanjem dlake, njezina boja postaje crna i sjajna. Ove mačke vole toplinu, pa će si odabrati najtopliji kutak u stanu, a često se zavlače i pod pokrivače. Imaju velike oči, široko postavljene na lijepoj okrugloj glavi najčešće brončane ili zlatne boje. Uši su isto tako široko postavljene te su okrugle, što pridonosi pitomom izgledu ove mačke.

Egipatski mau

I u slučaju ove pasmine mačaka naziv pasmine govori nam o njezinu podrijetlu jer ova mačka potječe iz Egipta te je jedna od najstarijih pasmina mačaka u svijetu. Tako se na nekim papirusima spominje još oko 1500 godina prije nove ere. Drugim riječima, za ovu se pasminu zna oko 3500 godina, no unatoč tomu, u prošlom stoljeću gotovo je nestala. Spašena je upornošću i voljom ljubitelja, tako da sada imamo stabilan broj jedinka diljem svijeta.

Egipatski mau spada u srednje velike pasmine mačaka i naraste do težine od 5 kg, a životni vijek iznosi od 15 do 20 godina. Krzno ove mačke je kratko i nije zahtjevno za njegu te ima karakteristične pjege čija je osnovna boja srebrna, brončana i boje dima. Pjege su različite po obliku i rasporedu kod svake jedinke, a „maska“ na glavi često ima oblik slova M. Budući da je njihovo krzno kratko, ove su mačke dosta zimogrozne, te trebaju imati topao kutak u domu. Oči su također jedna od karakteristika ove pasmine i odlikuju se prekrasnom zelenom bojom.

Egipatski mau dobro se slaže sa psima i ostalim mačkama, a vole i djecu. Vjerne su, no nepovjerljive prema osobama koje ne poznaju.

Norveška šumska mačka

Naziv pasmine ove prekrasne mačke dijelom nam otkriva i njezino podrijetlo: nastala je od divlje mačke koja je obitavala u Skandinaviji, posebice u Norveškoj. Prilikom uzgoja ljudi nisu puno utjecali na gene ove mačke, pa se smatra jednom od najprirodnijih pasmina. S obzirom na surove uvjete u kojima je živjela u prirodi, zadržala je neke karakteristike zbog kojih je danas vrlo popularan kućni ljubimac.

Krzno norveške šumske mačke je poludugo, no još se i sada vode polemike o tome kako je ono nastalo. Prema jednoj priči pomorci su sa svojih putovanja donijeli sa sobom perzijske mačke s kojima se potom ova mačka križala, no postoji i vjerovanje kako je poludugo krzno proizvod genetske mutacije.

Ove su mačke jako nježne i blage te su prikladne za obitelji koje imaju djecu. Vole puno kretanja i mentalnih izazova, znatiželjne su, pa ih tijekom odgoja i socijalizacije treba stimulirati igrama i igračkama. Za njih se kaže i da su nježni divovi – s obzirom na pomalo divlji izgled i razigranost mnoge iznenade svojom blagošću i privrženošću.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

(FOTO/VIDEO) Zadarski band aid okupio se nakon 31 godinu i zapjevao pjesmu “Božić u Zadru”

Objavljeno

-

By

Zadarski glazbenici tu su pjesmu otpjevali davne 1994. godine

U vrijeme Božića pjesma grije dušu, a znaju to dobro i zadarski glazbenici koji su se okupili nakon više od tri desetljeća kako bi ponovno snimili pjesmu “Božić u Zadru”. Tekst za pjesmu koja je snimljena 10. prosinca 1994. godine napisao je Davor Žagar, a uglazbio ju je Nenad Nakić-Njake. Bila je to pjesma koja je bila odraz zadarske nade, mira i ljubavi iz vremena ratom namučenog Zadra. 

Inicijativa za okupljanje glazbenika krenula je iz Grada Zadra, a za sve je kriv jedan DVD u kojem žuti vlakić ’96. godine vozi po Polutuoku, a u podlozi svira upravo pjesma “Božić u Zadru”. Bila je to idealna prilika da se pozove zadarske glazbenike: Amendu, Gogu, Davora, Rikija, Simu, Tomu, Mladena, Jeru i Daria da se ponovno okupe i naprave “remake” zadarske božićne pjesme. 

– Nije bilo upitno kad su nas zvali. Prvo, prošlo je puno godina, a svi smo hvala Bogu na broju, i evo – da se podružimo i da osvježimo pjesmu. Divota. Božić je. – kazao je glazbenik Rikardo Perković. 

Iskusnijim kolegama, pridružila se i mlađa generacija zadarskih glazbenika i to na poziv Saše Miočića iz Koncertnog ureda Zadar koji je zadužen za novi aranžman pjesme. 

– Zvao me Sale da sudjelujem u projektu i nije ni završio rečenicu, a ja sam rekla: Može! – govori Matea Biloglav, voditeljica A.K.A. Crescenda koja je u vrijeme kad je pjesma nastala imala tri godine. 

Trideset i jednu godinu poslije zadarski glazbenici pokazali su zajedništvo, baš kao nekad, i bio je dovoljan jedan telefonski poziv kako bi se svi okupili i još jednom potaknuli duh zadarskog Badnjaka i Božića. U idućim danima bit će gotov i spot za što je zaslužan Igor Goić iz Kreathia studija. 

– Hvala svima što su se odazvali. Ovo budi posebnu emociju u svinma nama i sve nas podsjeća da su nam nada, ljubav, mir i vjera u životu itekako potrebni – kazao je gradonačelnik Šime Erlić te se posebno zahvalio obitelji Nenada Nakića – Njake i Davoru Žagaru koji su autori ove pjesme, na podršci i povjerenju. 

Podsjetimo se kako je to izgledalo 1994.:

 
Nastavi čitati

magazin

Koliko zarađuju hrvatski influenceri? Prihodi su im sve veći, ali ih brine jedna stvar

Objavljeno

-

By

Zagrebačka agencija Dialog komunikacije predstavila je rezultate istraživanja DIABLOG, najnovijeg i najopsežnijeg pregleda domaće industrije kreatora sadržaja. Kako funkcionira influencer marketing, kolika je zarada, koji su izazovi s kojima se influenseri susreću… za Novi dan govorila je Marina Čulić Fischer, direktorica Dialog komunikacija

“Posljednje istraživanje provedeno je 2020. godine. Scena se promijenila u tih pet godina. Sazrela je. Influenceri imaju i stalni posao, ali se infuencer marketingom bave dosta ozbiljno. Troše u prosjeku između osam i 10 sati tjedno. To im je dosta važan izvor prihoda”, kaže Čulić Fischer i dodaje da usporedba dvaju razdoblja jasno pokazuje kako je hrvatski influencer marketing u pet godina prošao kroz značajnu profesionalizaciju i rast prihoda, ali i da se suočava s novim izazovima kao što su negativan stav javnosti i regulacija, posebno u kontekstu suradnji s brendovima i korištenja AI alata.

Rezultati istraživanja

Prema rezultatima istraživanja, 47,6% kreatora u influencer marketingu je aktivno više od pet godina, što potvrđuje da se scena profilirala u stabilnu i profesionalnu industriju. Istodobno, čak 90,5% kreatora monetizira svoj sadržaj, a 38,1% influencer marketing navodi kao glavni izvor prihoda.

Koliko zarađuju?

Više od 46% kreatora zarađuje preko 1.000 eura mjesečno od svojih online aktivnosti, a 73,8% ih očekuje daljnji rast prihoda u sljedećoj godini.

“U Hrvatskoj ne postoje točni podaci ulaganja u influencer marketing, ali na svjetskoj razini taj broj doseže 33 milijarde dolara ulaganja”, kaže Čulić Fischer i dodaje da ispitanici kao najveću prepreku daljnjem poslovnom razvoju navode algoritme, odnosno pad organskog dosega.

Influencer marketingom upravljaju mlade žene

Industrija je i dalje izrazito ženska i urbana: 89,2% ispitanika su žene, a 69% ih živi u Zagrebu. I kreatori i njihova publika najdominantniji su u dobnoj skupini od 25 do 34 godine, što jasno pozicionira influencer marketing kao tržište kojim upravljaju mlađe odrasle žene.

Instagram i dalje prvi izbor

Čulić Fischer kaže da TikTok najviše raste u odnosu na druge platforme iako još ne zauzima broj jedan.

“Nama je Facebook dugo bio broj jedan, ali tu su se stvari malo promijenile. Instagram je apsolutno sada prvi. Svi kreatori koji su sudjelovali u istraživanju (100%) aktivni su na Instagramu. TikTok koristi 78,6% ispitanika, što ga čini drugom najvažnijom platformom”, otkrila je Čulić Fischer i dodala da je dominantni sadržajni trend kratki video. Najpopularnije teme i dalje su lifestyle, ljepota, moda i putovanja.

Korištenje AI-a mora biti označeno

Više od polovice kreatora (54,8%) pozdravlja regulaciju influencer marketinga.

“Postoji samoregulacija. Tu imamo dva važna faktora, a to su upotreba AI-a i suradnja s brendovima. Jedno i drugo je važno naznačiti”, kaže Čulić Fischer.

Istraživanje je pokazalo i da se većina slaže da je transparentnost nužna, kako u kontekstu suradnji s brendovima, tako i u kontekstu korištenja AI alata u kreiranju sadržaja. Kreatori smatraju da AI treba označiti onda kada čini bitan dio sponzoriranog sadržaja.

Autentičnost je valuta povjerenja

Autentičnost za ispitanike predstavlja ključnu osobnu vrijednost: 82,1% je smatra “jako važnom”, a većina navodi da povjerenje publike gradi prvenstveno birajući suradnje s brendovima u koje osobno vjeruju.

Čak 93% kreatora sadržaja barem jednom je odbilo suradnju s brendom zbog nesklada s vlastitim uvjerenjima.

Najveći problem – negativan stav javnosti

Velika većina ispitanika (74,7%) smatra da je negativan stav javnosti najveći problem domaće influencer scene. Kreatori ističu kako taj stav utječe na percepciju profesionalizma, kvalitetu sadržaja i poslovne prilike.

Gledajući unaprijed, kreatori svoj razvoj vide u kvalitetnijoj produkciji, većoj povezanosti s medijima i širenju na offline aktivnosti, što potvrđuje da domaća scena ulazi u novu fazu razvoja koja će oblikovati iduće razdoblje influencer marketinga u Hrvatskoj.

 
Nastavi čitati

magazin

ADVENT U ZADRU / Klapa Puntamika večeras predstavlja novi božićni hit!

Objavljeno

-

By

Klapa „Puntamika” s Denisom Maričićem nastupit će na „Adventu u Zadru” večeras, u utorak od 19:30 sati na Trgu Petra Zoranića, dok će pola sata kasnije na zadarskoj Tržnici u sklopu „Božićnog gramofona” DJ Antonio u Studio Advent programu puštati regionalnu alternativnu glazbu.

Dakle, alternativci će biti na „alternativnoj” lokaciji, dok će na adventskoj pozornici nastupiti popularna zadarska klapa, gotovo odmah nakon promocije nove pjesme na CMC-ju i zahuktalih priprema za treći album koji samo što nije ugledao svjetlo dana. „Croatia Records” spot za pjesmu „Božić je u svitu” već je pustila na svom YouTube kanalu.

– Na adventskom koncertu imat ćemo premijeru te božićne pjesme uživo, a to mi je posebno drago. Inače atmosfera je radna, savršena, letimo i stižemo na sve strane – kaže Denis Maričić iz Puntamike, Zadranima poznatiji kao Dendo. Maričić je autor glazbe i teksta za legendarnu pjesmu „Oči boje lavande”, kao što je uostalom i potpisnik pjesama klape Puntamika.

Uz stare, dobre, okušane i opjevane hitove, zadarska će klapa dio pjesama s novog albuma predstaviti na adventskoj pozornici. Iza Maričića su dva albuma bratskog dua „Denis & Pino”, dok je treći album Puntamike u pripremi.  
– Predstavit ćemo dio pjesama s albuma koji će se zvati „Dite Dalmacije”. Izaći će početkom sljedeće godine, ne znam točno kada, ali bit će vrlo skoro. Što se koncerta tiče, imamo dovoljno naših lijepih pjesma sa svih tih albuma – govori Maričić. Klapa Puntamika nastupila je nekoliko puta na „Adventu u Zadru” i kao svim izvođačima, pogled s pozornice na šušur Trga Petra Zoranića posebna je vrijednost koncertnog nastupa.

– Ugodno je, zaista je jako lijepo. Inače volim napraviti đir i doći do adventskog trga. Ne baš svaki dan, ali „Advent u Zadru” kao događaj nikad ne propuštam – poručuje zadarski glazbeni autor. Koncert klape Puntamika počinje u 19:30 sati, a ulaz je slobodan.  

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu