Hrvatska
Veliki gradovi moći će davati sve koncesije koje su prije davale županije

Danas u 14:00 sati u hotelu Kolovare održana je tiskovna konferencija o pripremi turističke sezone 2011. godine u pomorskom sektoru. Prisutni na tiskovnoj konferenciji uz državnog tajnika za more kap. Maria Babića bili su: kap. Ivan Franičević, ravnatelj agencije za obalni i linijski pomorski promet, kap. Joško Nikolić, ravnatelj Uprave za sigurnost plovidbe, zaštitu mora i unutarnjih voda, i kap. Janko Brnardić, ravnatelj Uprave unutarnje plovidbe u Ministarstvu mora.
Državni tajnik Babić na početku se dotaknuo prošle turističke sezone 2010. godine i ustanovio na temelju statističkih podataka da je ona, u nautičkom turizmu, bila uspješna.
-U prošloj godini 58,194 tisuća vinjeta je izdano stranim jahtama i brodicama što je otprilike dva posto više nego prošle godine. Najviše je bilo Nijemaca, Talijana, Slovenaca i Austrijanaca sa stranim jahtama i bordica,a u prošloj godini doplovilo 306, 551 tisuća nautičara. Što se tiče chartera, hrvatskih jahti i brodica koje se daju strancima, također bilježimo porast od tri posto. U nautičkom turizmu našim teritorijalnim morem plovilo oko oko 180 tisuća plovila plovilo našim teritorijalnim morem, 720 tisuća nautičara, 58 tisuća stranih jahti, 5 tisuća hrvatskih jahti i oko 110 tisuća hrvatskih brodica, kazao je Babić i dodao da ga posebno veseli pozitivan trend porasta od dva do tri posto, kako u broju uplovljavanja tako i u broju stranih nautičara koji dolaze na naše more.
-U odnosu na nautičare prošle godine smo napravili jedan napredak u sustavu prijave boravišta na način da smo i u lučkim kapetanijama omogućili da se stranci prijave i da na jednom mjestu uplate boravišnu pristojbu što je imalo izuzetno pozitivan učinak u hrvatskom nautičkom turizmu. U tom kontekstu pripremamo daljnje pojednostavljenje sustava da ove godine brodari koji obavljaju turističku djelatnost ne moraju odlaziti u turistički ured već mogu sa broda putem interneta prijaviti boravište stranaca na svom brodu. Posebno čime se možemo pohvaliti je sigurnost plovidbe i čisti Jadran. Lani su Lučke kapetanije imale 373 akcije traganja i spašavanja. Spašeno je 990 osoba na moru i spašeno je 170 plovila. Poginulo je na moru lani 24 osobe međutim ne možemo ih izravno vezati sa pomorskim nezgodama jer veći dio tih poginulih odnosi se na kupače, na ronioce i na daskaše. U zadnjih pedeset godina nismo imali poginulih u javnom, linijskom i obalnom prijevozu, to posebno moramo istaknuti, rekao je državni tajnik s ponosnom ističući kako je prošle godine hrvatski dio Jadrana proglašen najpovoljnijom destinacijom za čarteraše.
-Prestigli smo Baleare, Tursku i Španjolsku, Francusku i Karibe. Do Uskrsa obaviti ćemo pregled svih koncesionara koji naplaćuju koncesiju na organiziranim sidrištima. Napomenuti im da svaki koncesionar mora izdavati račun, da se u račun za sidrište uključuje i odvoz smeća s brodova, da svaki ovlaštenik koncesije mora imati osobnu kartu i uniformu i mora se predstaviti prilikom naplate od jahti, na kraju se državni tajnik za more Mario Babić osvrnuo i na nove promjene u Pomorskom zakoniku.
-Pomorski zakonik mijenjamo kako bi naš zakonik do kraja uskladili sa zakonikom Europske unije. Propisujemo da pomorske nezgode više neće ispitivati ni ministarstvo, ni Lučke kapetanije već samostalna tijela koja su neovisna od Vlade i Sabora, da bi dobili prave istrage i rezultate uzroka pomorskih nezgoda. Brodari su u međunarodnoj plovidbi bili oslobođeni plaćanja poreza na dobit. To traje već pet godina. Brodari koji imaju brodove u međunarodnoj plovidbi neće plaćati porez kao druge hrvatske firme, već će plaćati porez po tonaži. Bez obzira na prihode plaćati će porez ovisno o veličini flote i taj porez je u europskim okvirima simboličan, istaknuo je kapetan Babić i osvrnuo se također na zakon o pomorskim dobrima i morskim lukama.
-Predlažemo određenu decentralizaciju davanja koncesija na pomorsko dobro. Gradovi i općine će ubuduće davati koncesije na pomorskom dobru za plaže i sve ostale koncesije koje ne uključuju građenje. Veliki gradovi moći ća davati sve one koncesije koje je prije davala županija. I za gradnju, za luke i lučice. Velikim gradovima prenosimo ovlasti koje su imale županije.
Hrvatska
Ako ste kupili ove proizvode, nemojte ih koristiti: Povlače se s polica
Državni inspektorat objavio je obavijest za potrošače o povlačenju više proizvoda.
Državni inspektorat Republike Hrvatske obavještava potrošače o opozivu proizvoda sa sljedećim LOT brojevima i rokovima trajanja: – PEČENI SLATKI KEKS S BADEMOM AMARETTI 175g SAPORI, s naznakom najbolje upotrijebiti do: 18.03.2026. (Lot L 355077 2), 02.05.2026. (Lot L355122 1), 04.07.2026. (Lot L 355185 2), 25.08.2026. (Lot L355237 1) , 03.09.2026. (Lot L 355246 1) , 20.10.2026. (Lot L 355293 1), proizvođača Colussi S.p.A., Milan, IT zbog povišene razine cijanovodične kiseline.
Proizvod nije u skladu s Uredba (EZ) br. 178/2002 Europskog parlamenta i Vijeća od 28. siječnja 2002. o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane.
Detalji o povlačenju i opozivu proizvoda dostupni su i na web stranici subjekta.
Podaci o proizvodu:
Proizvođač: Colussi SpA., Italija
Maloprodaja: NTL d.o.o., Soblinec, Hrvatska
Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima
Državni inspektorat Republike Hrvatske također obavještava potrošače o opozivu proizvoda sa sljedećim LOT brojem i rokom trajanja: “Aptamil AR 1, početna hrana za dojenčad (povećana regurgitacija), NETO: 400g, hrana za posebne medicinske potrebe, datum uporabe: 17.05.2026., LOT: 111444865“ zbog utvrđene povećane prisutnosti bakterije Bacillus cereus.
Proizvod nije u skladu s Uredbom Komisije (EZ) br. 2073/2005 od 15. studenoga 2005. o mikrobiološkim kriterijima za hranu i „Vodiču za mikrobiološke kriterije za hranu“..
Detalji o povlačenju i opozivu proizvoda dostupni su i na web stranici subjekta.
Podaci o proizvodu:
Dobavljač: Nutricia Export BV, Lange Kleiweg 6, RIJSWIJK, Nizozemska
Distribuira na tržištu RH: AWT International d.o.o., Zagreb, Slavonska avenija 52a
Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima.
Hrvatska
PROGNOZA / Promjena vremena pred vratima: Stižu kiša i jako jugo, mogući grmljavinski pljuskovi
Donosimo vremensku prognozu meteorologinje Tee Blažević
Anticiklona se premješta prema istoku, a s Atlantika prodire vlažan, nestabilan i malo hladniji zrak nad europsko kopno. Nad Sredozemnim morem, zapadno od Apeninskog poluotoka, razvija se plitka ciklona čiji oblačni sustav, uz pojačano jugo, prelazi preko Italije i dolazi nad Jadran. Vremenska situacija nad Europom se mijenja, a vrijeme poprima osobine kasne jeseni – oblačno, tmurno, s povremenom kišom.
Prema prognostičkim materijalima u narednih 10 dana nije izgledno zahlađenje, ali postoje signali da bi nakon Božića, a pred Novu godinu, moglo zahladiti uz manje količine snijega, uglavnom u planinskim krajevima.
Danas dva tipa vremena: na Jadranu i u planinskim krajevima pretežno sunčano, uz porast naoblake u poslijepodnevnim satima te slabu kišu u Istri i na Kvarneru.
U unutrašnjosti prijepodne magla ili niska naoblaka sa slabom rosuljom. Poslijepodne i predvečer dizanje magle. Puhat će slab južni i jugozapadni vjetar, a na otvorenom moru Jadrana umjereno jugo uz valovito more. Najviše dnevne temperature od 3 do 6 °C, na Jadranu oko 15 °C.
Sutra, u srijedu, pretežno oblačno s kišom, obilnijom na sjevernom i srednjem Jadranu, gdje su lokalno mogući grmljavinski pljuskovi. Puhat će umjereno i jako jugo i oštro.
Jutarnje temperature zraka u unutrašnjosti od -2 do 2 °C, na Jadranu oko 10 °C, a najviše dnevne u unutrašnjosti od 4 do 10 °C, na Jadranu od 12 do 17 °C.
Hrvatska
Donesen je novi Zakon o naplati cestarine: Evo kako će izgledati vožnja autocestom
Hrvatski sabor je u ponedjeljak donio novi Zakon o naplati cestarine, kojim se od 1. ožujka 2027. godine uvodi jedinstveni elektronički sustav naplate cestarina na čitavoj mreži autocesta u Hrvatskoj, a koji bi trebao značajno poboljšati protočnost prometa.
Novi sustav predviđa slobodan protok vozila bez zaustavljanja zbog plaćanja cestarine, omogućava prolazak bez zaustavljanja i pri brzinama do 130 km na sat.
Počiva na dvjema tehnologijama – ENC uređaju u vozilu i automatskom očitavanju registarskih pločica putem kamera.
Elektronički sustav za naplatu cestarine (ESNC) uključivat će prijavu registarske oznake i valjanog sredstva plaćanja – obvezno za laka vozila do 3,5 tona. Teška vozila morat će koristiti ENC i automatsko očitavanje registarskih pločica.
Uključenje u ESNC moći će se obaviti putem jedinstvenog nacionalnog web prodajnog mjesta, mobilne aplikacije, drugih digitalnih servisa te na namjenskim stazama za brzo uključenje. Moći će se provesti i u prodajnim uredima upravitelja autocesta ili na drugim prodajnim mjestima trećih osoba koje imaju ugovor sa subjektima za naplatu cestarine.
Nakon što se novi sustav uvede, neko vrijeme postojat će još naplatne kućice na ulazima na autocestu, iako u njima neće biti ljudi, ni rampe pored njih.
Postavljanje portala i kamera je počelo na autocesti A3, a ukupno je planirano postavljanje 212 portala na mreži kojom upravljaju Hrvatske autoceste (HAC) i ostali koncesionari.







