Connect with us

Hrvatska

Staničić, HTZ: “Za Novu godinu u Hrvatskoj više od 80 tisuća turista”

Objavljeno

-

Hrvatska iza sebe ima uspješnu turističku godinu, a saborske zastupnike u petak očekuje rasprava o novom Zakonu o turizmu. Što novi zakon donosi gospodarstvu, kakva je trenutna popunjenost hotela te je li adventska posezona ispunila očekivanja otkrili su gosti emisije “Otvoreno”.

Staničić: Za očekivati da će i ovaj prosinac dati velik doprinos rezultatima posezone

Predsjednik Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić otkrio je da u Hrvatskoj trenutno boravi 20-ak tisuća turista te da se te brojke vikendom udvostručuju.

– Mi smo na 20-ak tisuća turista dnevno. Vikendom se te brojke udvostručuju. Osim Zagreba i drugi hrvatski gradovi imaju bogat adventski program. Za očekivati je da će i ovaj prosinac dati velik doprinos rezultatima posezone, rekao je.

Dodao je da se za Novu godinu u Hrvatskoj očekuje više od 80 tisuća turista.

– Za doček Nove godine očekujemo više 80 tisuća turista u Hrvatskoj – što je opet u skladu s trendovima rasta turističkog prometa, kazao je.

Ostojić: Unatoč zahtjevnom geopolitičkom okruženju, turistička godina uspješna

Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma naglasio je da se kapaciteti hotela popunjavaju sukladno tržišnom interesu te ustvrdio da možemo biti zadovoljni rezultatima.

– Popunjenost hotela se prati i sukladno tržišnom interesu – hoteli se popunjavaju. Možemo biti zadovoljni. Naravno da su slađe brojke u pred i posezoni, ali moramo biti svjesni da se naš glavni turistički promet odvija u četiri ljetna mjeseca, rekao je.

Dodao je kako je Hrvatska unatoč zahtjevnim izazovima uspjela realizirati uspješnu turističku godinu.

– Unatoč zahtjevnom geopolitičkom okruženju, snažnim inflatornim pritiscima i počecima prvih signala gospodarske krize u Njemačkoj – uspjeli smo realizirati uspješnu turističku godinu, kazao je.

Brnjac: Unatoč oporavku konkurencije – rezultati izvanredni

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac naglasila je kako je ovo najbolje posezona ikad, čak i kada se usporedi s referentnom 2019. godinom.

– Kada pogledamo predsezonu – imali smo najbolju ikad – ako usporedimo s 2019. Već tada se govorilo o destinacijama koje su ugrožene, imaju masovne turizam i često smo razgovarali kako riješiti taj problem, rekla je.

Dodala je da je mjesec prosinac za osam posto bolji nego 2019. godine te ustvrdila da su rezultati izvanredni.

– Prosinac nam je osam posto bolji nego je to bilo 2019. godine. U uvjetima kada se konkurencija se oporavila, vratio se zračni promet te su naši turisti u svojim zemljama imali značajno više troškove života – ovakvi rezultati su izvanredni, dodala je.

Važnost strategije održivog razvoja turizma

Predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela Šime Klarić ocijenio je kako se turizam dodatno može osnažiti primjenom strategije održivog razvoja koja je fokusirana na male hotelijere.

– Mi smo strategijom održivog razvoja još prije dvije godine definirali smjer razvoja malog i obiteljskog hotelijerstva. Zahvaljujući i izradi strategije održivog razvoja turizma to se komplementarno složilo, rekao je.

Objasnio je značaj eko zelenog certifikata te dodao da ga u Hrvatskoj trenutno ima tridesetak hotela.

– Počeli smo s izradom eko zelenog certifikata. Trenutno ga ima tridesetak hotela. On može biti srebrni, zlatni ili platinasti. Taj certifikat znači zadovoljavanje visokih standarda i kriterija obnovljivih izvora energije, uštede energije i vode te poslovanja bez štetnih kemikalija. To su standardi koje svaki hotel mora zadovoljavati, dodao je

‘Moramo biti mudri u planiranju prodajnih cijena’

Ostojić je objasnio kako se hrvatski turizam mora razvijati u smjeru održivog, zelenog i individualnog. Ocijenio je kako će prateći planovi definirati kako te promjene implementirati.

– Puno smo dosad spominjali riječi održivo, zeleno, otisak, digitalno individualno – to je smjer u kojem turizam treba razvijati. Sada slijede popratni dokumenti i akcijski planovi koji će detaljnije objasniti kako se ta strategija treba implementirati, rekao je.

– To je nešto što usmjerava turizam ka pažljivijem odnosu prema okolišu i održivosti. Ta održivost ima tri komponente – ekonomska, socijalna i ekološka. Niti jedna od te tri kompnente ne smije biti zanemarena. Svjesni smo određenih izazova u špici sezone u pojedinim destinacijama, tzv. over turizma i tu moramo naći mjeru, kazao je.

Staničić je istaknuo da je Hrvatska zadržala povoljnu poziciju na ključnim tržištima te da imamo prve konkretne naznake bookinga za sljedeću godinu.

– Hrvatska je zadržala odličnu poziciju na ključnim emitivnim tržištima. Bilježimo stabilan, čak i dvoznamenkasti rast i to je jedan signal što nas očekuje u sljedećoj godini. Na sajmu u Londonu smo imali prve konkretne naznake bookinga za sljedeću godinu, no puno je aktivnosti pred nama, rekao je.

– Moramo biti vrlo mudri u planiranju prodajnih cijena i distribuciji kapaciteta. Naš je cilj da Hrvatsku pozicioniramo u skladu s novim strateškim dokumentima kao održivu, cjelogodišnju destinaciju s kvalitetnom turističkom ponudom gdje ćemo u prvi plan istaknuti premium segment ponude, dodao je.

Novi Zakon o turizmu

Ministrica Brnjac naglasila je kako je jedan od ciljeva novo Zakona o turizmu rasteretiti četiri ljetna mjeseca te ujednačiti strategije razvoja što dosad nije bio slučaj.

– Cilj nam je rasteretiti četiri ljetna mjeseca kada je najveće opterećenje. Nema jedinstvenog recepta jer nisu sve destinacije bile jednako opterećene, te nisu imale jednaku strategiju razvoja, rekla je.

Dodala je kako novi zakon predstavlja detaljnu analizu cijelog sustava kako bi se odredilo u kojem smjeru će ići upravljanje.

– Zbog toga smo kroz Zakon o turizmu počeli uvoditi red. Prvo da vidimo što imamo, uz jednu detaljnu analizu cijelog sustava, da vidimo što postoji u određenim destinacijama, kako bi mogli krenuti u smjeru upravljanja razvojem turizma na održiv način, kazala je.

– Po prvi put se uvode parametri o utjecaju turizma na prostor, kakva je kakvoća mora – dakle, niz parametara koji će se mjeriti. Sada ćemo gledati i kako turizam utječe na ekologiju te kako utječe na život određene zajednice. Kroz te parametre ćemo moći vidjeti za određenu destinaciju u kakvom se stanju nalazi, dodala je.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Šef Hanfe: Osiguravatelji previše ulažu u nekretnine, postoji rizik od pada cijena

Objavljeno

-

Hrvatska osiguravajuća društva u portfeljima imaju znatno veći udio nekretnina u usporedbi s prosjekom EU-a, pa bi zbog umanjenja rizika moguće korekcije cijena nekretnina trebala preispitati strategije ulaganja i razmotriti diversifikaciju, poručio je danas čelnik Hanfe Ante Žigman.

Žigman je to rekao na Hrvatskim danima osiguranja, koji se održavaju u Opatiji u organizaciji Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), a okupljaju više od četiri stotine stručnjaka.

Kazao je da svjetsko tržište dionica raste, investitori se lako upuštaju u rizičnija ulaganja, dok gospodarski rast usporava i ne prati taj burzovni optimizam. Istodobno, visoka inflacija i dalje sprječava monetarno popuštanje i pad kamatnih stopa, unatoč očekivanjima da će se to uskoro dogoditi. 

“U takvom okruženju osiguratelji posebno moraju brinuti o potencijalnim tržišnim rizicima i pronaći načine kako umanjiti utjecaj eventualnog pada cijena i vrijednosti portfelja”, upozorio je predsjednik Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa) u izjavi koja se prenosi u odvojenim priopćenjima HUO-a i Hanfe.

Naime, usporavanje prodaje poslovnih i stambenih nekretnina tijekom prošle godine sugerira da bi europsko, a time i domaće tržište nekretnina, moglo doživjeti promjene. To je prema Žigmanovim riječima važan signal za hrvatska osiguravajuća društva, jer imaju znatno veći udio nekretnina u svom portfelju u usporedbi s prosjekom EU-a.

“Tržište osiguranja kao cjelina ima dovoljno kapitalnih rezervi, ali…”

Pritom je iznio podatak da nekretnine u prosjeku iznose oko četvrtine ukupne imovine, dok kod nekih društava ta brojka doseže gotovo 60 posto. To naglašava potrebu, poručio je Žigman, da domaća društva za osiguranje preispitaju svoju strategiju ulaganja, razmotre diversifikaciju kako bi umanjila rizik moguće korekcije cijena nekretnina te osigurala dovoljnu likvidnost.

Iako Hanfina testiranja pokazuju da i u slučaju značajnijeg pada cijena tržište osiguranja kao cjelina ima dovoljno kapitalnih rezervi, Žigman upozorava da osiguravatelji trebaju pažljivo procijeniti rizike povezane s ulaganjem u nekretnine.

Rekao je da se, iako izravno ulaganje u nekretnine ima neke prednosti, ne smiju zanemariti rizici koje takva ulaganja nose. Osim što su sklone velikim fluktuacijama cijena, nekretnine su teže unovčive i ne osiguravaju brzu likvidnost kao neka druga ulaganja.

Za razliku od izravnog ulaganja u nekretnine, osiguravatelji na razini EU-a obično razmjerno raspoređuju svoja ulaganja među nekretninskim fondovima, dionicama i korporativnim obveznicama nekretninskih poduzeća, naveo je Žigman, naglasivši važnost očuvanja stabilnosti financijskog sustava, posebno tržišta osiguranja, koje čini gotovo 20 posto ukupne imovine hrvatskog sektora nebankarskih financijskih usluga.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

“U konzervi graha pronašao sam štakora!” Nakon šokantne objave povlači se cijela serija iz velikog trgovačkog lanca

Objavljeno

-

By

“U konzervi smeđeg graha pronašao sam – štakora!” Tim se riječima, ali i slikom, portalu za potrošače javio unezvijereni kupac nakon što je otvorio pakiranje graha koje je kupio u našem trgovačkom lancu.

Jedan je kupac doživio nemali šok kada je otvorio konzervu smeđeg graha i u njoj vidio veliki komad štakora. Točnije, zadnji dio s repom, a kako je to izgledalo, najbolje svjedoči njegova fotografija koja uistinu nije za one slabijeg želuca.

Javio se Europskom centru izvrsnosti potrošača, odnosno njihovoj stranici na Facebooku Halo, inspektore, gdje je sve objavljeno. Nakon toga reagirao je Državni inspektorat, ali i lanac Konzum, koji pod svojim brandom K plus plasira grah Garden good. Proizvođač je talijanska tvrtka Fiamma Vesuviana S.R.L. Konzum je odlučio povući cijelu seriju neto količine 400 g, LOT broja L M261, najbolje upotrijebiti do 17. 9. 2026.

“Žao nam je zbog situacije koja se dogodila našem kupcu. Nastavno na zaprimljenu reklamaciju kupca, u koordinaciji s proizvođačem i svim nadležnim institucijama, poduzeli smo sve potrebne radnje sukladno internoj proceduri.

Obavijestili smo proizvođača i zatražili očitovanje. Iako u ovom trenutku ne raspolažemo svim potrebnim informacijama, u kontaktu smo s proizvođačem te smo iz predostrožnosti i s ciljem zaštite naših kupaca, na vlastitu inicijativu, navedenu seriju proizvoda povukli iz prodaje. Dodatno, proveden je inspekcijski nadzor kojim je utvrđeno da je Konzum proveo sve potrebne aktivnosti i provjere.

Još jednom želimo izraziti naše žaljenje te ćemo svakako napraviti sve što možemo kako bi detaljno provjerili sve okolnosti i osigurali da se ovakve situacije ne ponavljaju. Za sve ostale informacije u potpunosti smo na raspolaganju kupcima putem našeg besplatnog potrošačkog telefona 0800 400 000 ili maila konzum@konzum.hr”, odgovorili su iz Konzuma, prenosi Halo, inspektore.

Ako ste kojim slučajem kupili konzervu graha iz serije koja je povučena s polica, vratite ga u bilo koju Konzumovu trgovinu, gdje ćete dobiti povrat novca.

Proizvod je povučen

Sanitarna inspekcija Državnog inspektorata također je po prijavi pronalaska štakora u konzervi provela nadzor.

“Utvrđeno je da je predmetno trgovačko društvo odmah po zaprimanju prijave potrošača pokrenulo postupak prikupljanja svih podataka o samom proizvodu odnosno prikupljanju podataka o LOT-u i roku trajnosti te su zatražili od proizvođača iz Italije da dostave očitovanje vezano za predmetnu prijavu. Po zaprimanju točnih podataka o LOT-u i roku trajanja sporne hrane dana 7. 5. 2024. godine on je dobrovoljno pokrenuo postupak povlačenja navedenog lota s tržišta Republike Hrvatske.

S obzirom na to da je proizvođač predmetne hrane u Italiji, Državni inspektorat će u skladu s procedurama prijaviti i dostaviti informacije u EU RASFF sustav (Europski sustav brzog uzbunjivanja za hranu i hranu za životinje) o predmetnoj prijavi potrošača i povlačenju spornog lota s tržišta kako bi daljnje mjere prema proizvođaču provelo nadležno tijelo za sigurnost hrane u Italiji,” izvijestio je Državni inspektorat RH, prenosi Dnevnik.hr.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Važna obavijest! Povlače se popularne grickalice, provjerite jeste li ih kupili

Objavljeno

-

By

Unsplash

Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) objavila je da se povlače popularne grickalice.

Državni inspektorat Republike Hrvatske obavještava potrošače o opozivu proizvoda Cheez Zum Cheese ring snacks – Cheddar Cheese Flavor, 25g, zbog prisustva neodobrenog bojila E110 u sadržaju.

Proizvod nije u skladu s Uredbom 178/2002 o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane i Uredbom (EZ) br. 1333/2008 Europskog parlamenta i Vijeća od 16.prosinca 2008. o prehrambenim aditivima, navodi se na web stranici HAPIH-a.

Podaci o proizvodu:

Dobavljač: Beagley Coppermann, De Kwakel, Nizozemska

Maloprodaja: Osmi kontinent d.o.o., Dubrovnik

Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu