Connect with us

magazin

[KOLUMNA] #ajteća

Objavljeno

-

More, sunce, povjetarac, barka, šum valova, koktelčić u ruci, lubenica na tanjuru….idila ljetnog dana…

Ali realnost zna biti malkice drugačije jer uz nas u ljetnim ljepotama „pokušavaju“ uživati i naši dragi turisti, koji se prepoznaju po sljedećem:

  1. Izgledaju izgubljeno, hodaju ko muhe bez glave
  2. Imaju svoja prometna pravila, tako redovito voze slalome u krivom smjeru
  3. Smrduckaju
  4. Obilaze znamenitosti u podne po najvećoj žegi
  5. Piju iz iste boce
  6. Jedu u pekari
  7. Imaju robu iz 91.
  8. Kampiraju gdje uspiju
  9. Nemaju para ne kupuju, samo njuškaju i pipaju
  10. Zadnje i ne manje važno došli su rayanerom

Mislim da sam u kratkim crtama izvrsno opisala profil turista koji nam ovih dana popunjavaju statistiku, ali ne i proračun.

Uistinu se radi o „žalosnim“ gostima. Gledam ih svakodnevno i ne mogu se načudi više na što su sve spremi. Pod time mislim koliko skromno raspolažu svojim budžetima preživljavanja za vrijeme odmora u Zadru.

Ove sezone susrećem i leve pro survior ekipu koja u ruksacima nosi i rasklopne stolce, stoliće tako kad obave kupnju namirnica za ručak (u pekari logično) krenu sastavljati svoje interije u
prvom hladu kojeg uhvate.

Zamišljam sebe kako bauljam po Parizu, Budimpešti, Krakovu i tražim prvi hlad za svoju mobilnu kuhinju, evo idem se odmah trisnuti da to više ne spomenem niti u najluđim snovima?

Realnost je da nam je grad krcat sirotinje, koja je skupila nekako za kartu i smještaj i to je to, to je domet potrošnje. Kuha se po apartmanima, jede se po pekarama i fast foodovima, spava se na balkonima ako treba, a djeci se sladoled i kokice kupe jednom u par dana.

Tuga, čemer i jad.

Naši gosti izgledaju moćno i tužno istodobno, ne znam kao da da to bolje opišem, ukratko kvantiteta im je na nivou, s kvalitetom već imamo problem.

Sve to što sleti s Ryanairom doleti na Kalelargu s ruksakom u kojem možda i mater spakirana u kanutnu , bocom vode iz zemlje polijetanja, 10 eura po danu, a pod pazuhom im je kolonija bakterija koju također transportiraju od domeka.

Čast i naklon onima koji se operu u dva dana jedan put. Naklon.

Tako ti mnogobrojni podosta otužni gosti bavuljaju po gradu najčešće od podne do 17, valjda im prijaju ugrijane rimske ploče koje reflekriraju svjetlost na njihove jeftine sunčane naočale od 2 eura.

Očito je da je kod nas je sletilo i doletilo sve ono što zaobilazi Milano, Pariz, Atenu, Maldive….

Tako se i ponuda na glavnoj zadarskoj ulici prilagodila profilu gostiju koji nas posjećuju, pa od vam od lipnja do negdje kraja listopada cijela Kalelarga daje po prženom ulju. Možda da preimenujemo Kalelargu u Krumpirolargu, bilo bi logičnije barem za vrijeme sezone.

Na glavnoj zadarskoj ulici nećete vidjet ručno rezani pršut, ili možda degustaciju vrhunskog extra djevičanskog maslinovog ulja, vina našeg podneblja….jer to ovaj profil turista ne vjerujem da može sebi priuštiti.

Pizza, burek, krafne lokalna autohtona jela jedno do drugo, to ide i na to se naši turisti pale kao požari ovih dana.

Prolazim neki dan u večernjim satima gradom, i ne mogu se kretati od gužve, pomislim pa dobro evo ih stigli su moraju i nešto potrošiti valjda (BIO BI I RED ZAR NE).

Vlasnik butika stoji nasred ulice, puši, hoda gore-dolje, vidno uznemiren.

Pitam ga kao ide barba, kupuju ili?

„Gopođa draga, loše, ništa, to samo šeta….samo gleda“

„Znate kad je dobra sezona, onda cela ulica radi, svi sve prodaju, da na kamenu napišeš Zadar sve ide, sve, ali ovo je loše, nema to para žena draga“, tužno zaključuje čovjek.

Mislim da je barba dao najbolju analizu turističke sezone 2022.- loše, loše!

Baš ih je nekako i tužno promatrati, gledati tu napaćenu djecu koja bi ubila za to da malo sjednu, odmoru, pojedu nešto na žlicu toplo.

Pa ja kad vidim tu sirotinju čisto mi dođe da im svakome turnem 100 kuna u džep da sjednu s djecom ko ljudi na sladoled, da ne ispadaju iz krošnja, klupa, da se ne valjaju ko tuljani na suhom po travi ispred Donata.

Milo mi dođe te dice, onako rumeni, gladni, žedni svi dijele istu bocu vode, gledaju sladolede u vitrinama kao ja stanje na računu prvi dan plaće, ushićeno i sretno, ali ih brzo relanost lupne po napećenom licu.

Mi Hrvati možemo biti ne znam kakvi, i ne putujemo često ali kad putujemo onda jedemo, pijemo i spavamo kao ljudi.

Ja ne idem negdje ako nemam dovoljan budžet za putovanje. Nisam čarobnjak da od brze i jeftine hrane stvorim pristojno jelo.

Ne vučem djecu po suncu ili hladnoći po gradovima, ne jedem samo u pekarama, kupim suvenir koji nije magnet. Rado degustiram lokalnu hranu i piće, peciva i vode imam i doma. Tako bi to trebalo izgledati zar ne?

Stručnjaci godinama u javnom prostoru govore o važnosti brendiranja, o važnosti prezentacije lokalnih običaja i hrane.

Ja ne znam kome oni to govore, jer kako stvari stoje naš najpopularniji autohtoni proizvod je pomfrit iz vrećice i zaleđeno pecivo iz Mlinara.

Ne znam da li je tužno ili pohvalno da će se naši gosti bolje provesti u Benkovcu nego Zadru. Njihovo kulturno ljeto se ne srami nikoga ni ničega. Gosti se mogu povezati s običajima i gastronomijom podneblja Ravnih kotara, doživjeti autentično iskustvo, i to su gosti veće platežne moći koji borave u vilama za odmor i žele probati, okusiti i doživjeti nešto
drugačije.

U iščekivanju boljih ponuda i gostiju s većom platežnom moći ostavljam jedan pjesmuljak svima da ne zaboravimo što imamo ovih dana u gradu…

Djelujte tužno,
pomalo i ružno,
pekare volite,
bogu se za popuste molite,

iz iste boce pijete,
i na podu se smijete
dok pizzu na suncu grijete.

Za vas je kafić luksuz teži,
Zato bježi, bježi.

#pomfrisezona2022

 
Nastavi čitati
1 Comment

1 Comment

  1. Bumbishta

    23. kolovoza 2022. at 9:32

    Ma bravo madam Bovary…drago mi jopet prostit poznat stil a svaka ti je na mistu…
    Misli na Vas , Charles 😉

     

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

GLOBALNI SPEKTAKL / K-POP FOREVER! stiže u Zadar!

Objavljeno

-

By

Globalni K-pop spektakl K-POP FOREVER!, inspiriran Netflixovim animiranim filmom K-POP Demon Hunters, dolazi u Zadar i Rijeku. Koncerti će se održati 22. ožujka 2026. u dvorani Zamet u Rijeci, te 29. ožujka 2026. u dvorani Višnjik u Zadru. Ulaznice za koncerte bit će u prodaji u četvrtak, 18. prosinca u 12 sati putem sustava Eventim.hr, a early bird cijene biti će dostupne isključivo tijekom prva 24 sata. 

Najava novih datuma dolazi nakon iznimnog interesa publike u Zagrebu, gdje je prvi koncert u Areni Zagreb rasprodan u manje od 15 dana, što je dovelo do otvaranja dodatnog termina 21. ožujka 2026. Zbog velikog interesa turneja se proširuje na više hrvatskih gradova, potvrđujući kontinuirani interesa za K-pop sadržaje. 

Projekt K-POP FOREVER! dio je velike europske turneje koja bilježi snažnu prodaju u gradovima poput Dublina, Corka i Belfasta. Show donosi više od 90 minuta scenske produkcije, uz live vokale, profesionalne plesače i suvremene vizualne efekte.

Projekt je nadahnut planetarnim uspjehom Netflixova animiranog filma K-POP Demon Hunters. Program uključuje izvedbe inspirirane izvođačima BTS, BLACKPINK, TWICE i MELOMANCE, kao i hitove izvođača HUNTR/X i SAJA BOYS, čiji je soundtrack dosegnuo vrh Billboard 200 ljestvice. Publika će čuti i pjesme „Soda Pop” i „Golden”. 

Publiku u Areni očekuje jedna od najspektakularnijih europskih produkcija posvećenih K-popu: monumentalna scenografija, LED ekrani visoke rezolucije, specijalni efekti, dinamičan light-show te tim profesionalnih plesača i izvođača koji oživljavaju estetiku i koreografsku snagu korejskih superzvijezda.

Ulaznice za koncerte u Rijeci i Zadru bit će dostupne putem sustava Eventim.hr.

 
Nastavi čitati

magazin

LOŠE VRIJEME / Odgođen dio adventskih događanja u Zadru!

Objavljeno

-

By

Iz TZ sljedeća obavijest:

“Obavještavamo Vas kako se današnja dva adventska događanja odgađaju uslijed nepovoljne vremenske prognoze, i to koncert grupe Zaratino, koji je bio predviđen za 19:30 sati na pozornici na Trgu Petra Zoranića te humanitarni kviz općeg znanja Udruge Memorijal Mirko Miočić, najavljen za večeras na prostoru ispred crkve sv. Krševan. Isti kviz će se održati 29. prosinca.

Bez obzira na kišu, večerašnje dinamično plesno natjecanje uz DJ-a i studentske animatore pod nazivom Student Advent će se ipak održati u šatoru na lokaciji Božićni gramofon s početkom u 20 sati. Svi su pozvani!

 
Nastavi čitati

magazin

SVI DETALJI DOČEKA U ZADRU / Na Zoraniću Rockatansky Band i The Rockstar Show; na tržnici Zadar SLR Showcase

Objavljeno

-

By

Najluđa noć na zadarskoj pijaci krenut će od 21 sat pod svjetlima lasera uz hipnotički electro beat najboljih zadarskih elektronskih kolektiva, dok će Silvestrovo na Trgu Petra Zoranića od 21 sat započeti sa starim zadarskim znalcima i glazbenim virtuozima Rockatansky Bandom. Od 23 sata slušat ćemo pak i gledati najvjernije izvedbe The Queen, Kiss, Tine Turner, Bon Jovi, Europe, Ozzy Osbourna, AC/DC, Guns N’ Roses i drugih rock velikana iz 1980-ih i 1990-ih. Vjerne pjevačke, kostimografske i scenske inačice najpopularnijih bendova i pjevača zovu se The Rockstar Show. Riječ je o talijanskoj supergrupi i eventu koji diljem Italije i Europe izvode glazbenici nadahnuti najvećim imenima svjetskog rocka. Zadar je njihova novogodišnja destinacija.

„Ova vrsta glazbenog showa prilično je popularna u Italiji, gdje su izvođači prave zvijezde. The Rockstar show je multitribute s tri pjevača koji se kostimiraju kako bi doživljaj bendova i pjevača koje oponašaju, bio potpun i pravi”, govori Dragan Balaban, menadžer The Rockstar showa. Pored multitribute izvođača iz večernjeg programa, već u prijepodnevnom novogodišnjem terminu od 11 sati na adventskoj pozornici nastupit će Art Pop kao Tribute to Lady Gaga. Bolje pozivnice za druženje nema.

„Djevojka će u pravim kostimima utjeloviti Lady Gagu. Dojam je zaista originalan, kao na autentičnom koncertu Lady Gage”, objašnjava Balaban. A kada se pogledaju neke od brojnih snimki Tribute to Lady Gaga ili The Rockstar show na YouTube kanalu, publika je uvijek ushićena.
„Zaista je riječ o spektaklu koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Svi koji vole pop-rock iz osamdesetih i devedesetih bit će oduševljeni”, dodaje menadžer talijanske tribute grupe koja će Zadrane i goste Zadra uvesti u Novu 2026. A dan ranije, 30. prosinca, također na adventskoj pozornici od 21 sat te pod nazivom eventa „Sarà perché ti amo”, nastupit će talijanski pjevači koji će izvoditi talijanske pop hitove.

Istovremeno, Božićni gramofon s druge strane zadarskog Poluotoka, na gradskoj tržnici, nudi pulsirajući “Zadar SLR Showcase”, kojeg za Silvestrovo organiziraju ujedinjeni zadarski elektronski kolektivi Selected, Loveroom i Ritmika residents. Program počinje na Staru godinu u 21 sat, a za sretni završetak trenutačno ne postoji satnica.  

„Nemamo plan. Znamo kada počinjemo, a vidjet ćemo kada će program završiti”, kaže Roko Rančić koji s Luigijem Kotlarom čini Selected koji je ovog ljeta u zadarski Đil smjestio festival elektronske glazbe na otvorenom.
„Još nismo definirali program, ali svi koji dođu mogu očekivati top zabavu. Loveroom i Ritmika su jako dobri brendovi, tako da nema straha. Bit će sigurno puno ljudi, a sam događaj je nešto čega u Zadru još nije bilo”, dodaje zadarski DJ.  

Energija, produkcija, vibra, urbanost i modernost, termini su koji tijekom ovogodišnjeg „Adventa u Zadru” najbolje opisuju povijesni prostor gradske pijace podno Bedema, a na koncu 2025. i kao uvod u 2026. prostor će biti u znaku i zvuku electro beata.

„Posebno me veseli što ću svirati pred mojim Zadranima u samom centru grada”, kaže otac Kristijan Kotlar, otac i osnivač Ritmike, zadarskog glazbenog događaja koji okuplja publiku koja nije ni trap, ni techno, ni trash, ni underground, a nije niti mainstream. Ritmika residents – sažeto u dvije riječi.
„To znači da su u điru DJ-evi koji su standardna postava Ritmike. Ja sam, eto, neizbježan, a tu je još Kruno Matošević, odnosno Mr. Cab Driver. Mi smo dva stara magarca, ali smo mladi duhom”, poručuje zadarski DJ. Interes za ovaj jedinstveni novogodišnji događaj je veliki, pa se užurbano traže rezervacije za stolove. Zadarska Tržnica, zgodno je primijetiti, bit će puna k’o šipak.

„Napravit ćemo događaj koji Zadar još nije vidio ni doživio”, još poručuje Kotlar. S Ritmikom je Zadar dobio duh kulturnog otpora i nadu za sve one kojima u venama teče polivinilni klorid, dok nešto mlađi Loveroom promovira house glazbu kroz prepoznatljive vokalne dionice i remikse regionalnih producenata. Događaj dočeka na dvije lokacije organiziraju Grad Zadar i zadarska Turistička zajednica, a ulaz je slobodan. 

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu