Connect with us

Vijesti

Sve više jedemo doma: čak 65% ispitanika potvrđuje kako zbog pandemije rjeđe odlazi u restorane

Objavljeno

-

I dok je većina ispitanika lani, a tako i ove godine, potvrdila kako restorane posjećuje barem jednom u pola godine, broj onih koji to rade sve rjeđe prosječno je povećan za 15%

Iako su restorani otvoreni već nekoliko mjeseci te posluju u skladu s novim epidemiološkim okvirima, rezultati novog MasterIndex istraživanja pokazuju kako je pandemija novog koronavirusa ostavila traga na naše navike posjeta restoranima. Glavni razlog zašto ove godine sve češće zaobilazimo restorane, što potvrđuje čak 61% ispitanika koji su u rujnu i listopadu sudjelovali u istraživanju koje je za Mastercard provela agencija Improve, jest izbjegavanje većih okupljanja. No, veća okupljanja nisu jedini razlog koji brine ispitane Hrvate. Pad BDP-a, financijska neizvjesnost te sve veća pažnja usmjerena na brigu o osobnim financijama gotovo su za polovinu ispitanih (44%) drugi najčešći razlog zbog kojeg restorani više nisu visoko na ljestvici prioriteta. Još jedan razlog, koji nije karakterističan samo za ovu industriju, jest bojazan posjetitelja o mogućnosti zaraze prilikom posjeta restoranu – svaki četvrti ispitanik odgovorio je kako se boji da se takvi ugostiteljski objekti ne pridržavaju ili ne mogu ispuniti propisane epidemiološke mjere. Tek 12% kao razlog sve češćeg neodlaska navodi smanjen obujam poslovnih sastanaka.

Trošimo otprilike isto, ali rjeđe

Kada govorimo o razlozima odlaska ili neodlaska, cijena ima sve veći utjecaj, posebice u gradskim sredinama. I dok raste broj onih koji sve rjeđe odlaze u restorane, okvirna mjesečna potrošnja ostaje otprilike ista te se, u najvećoj mjeri, kreće između 200 i 500 kuna. Prošle godine prosječna mjesečna potrošnja u restoranima u iznosima do 100 kuna bila je, u odnosu na ovu, veća za 15%. Više od 1.000 kuna mjesečno u restoranima troše oni s većim mjesečnim primanjima, primarno osobe između 40 i 49 godina.

Gotovo 60% ispitanica istaknulo je kako ove godine rjeđe ili gotovo nikada ne odlazi u restorane na poslovne sastanke, a tendencija smanjivanja odlazaka karakteristična je i za dobnu skupinu ispitanika između 50 i 55 godina.

Padaju odlasci u restorane, rastu online narudžbe

S obzirom na specifičnost ugostiteljskog poslovanja, usmena predaja zadovoljnih gostiju jedan od ključnih faktora prilikom odabira mjesta za jelo. Prošlogodišnji rezultati MasterIndexa pokazali su kako 89% ispitanih sudionika koji odlaze u restorane odluku o tome gdje jesti u većini slučajeva donose temeljem usmene preporuke prijatelja ili kolega. Ovogodišnja brojka nešto je niža (80%). Online recenzije na popularnim platformama (TripAdvisor, Facebook, Google) za mlađe ispitanike bitan su izvor informiranja o ponudi – u dobnoj skupini od 18 do 39 godina svaki treći ispitanik navodi ih kao primarni oblik informiranja o restoranima. S porastom online recenzija, bilježi se i rast broja korisnika, tj. gostiju koju hranu naručuju na popularnim online servisima, ali i broj onih koji koristeći lokacijske usluge odluku o posjetu ili narudžbi donose primarno temeljem faktora dostupnosti, tj. blizine. Broj onih koji koriste usluge online servisa u odnosu na lani povećan je za 55%, dok korištenje lokacijskih usluga bilježi porast u odnosu na lani od 25%. Lokacijske usluge biraju obrazovanije osobe s većim primanjima na području Grada Zagreba, Istre, Primorja te Gorskog kotara, dok online servise za narudžbu, zbog prihvatljivih financijskih ponuda, osobe s manjim prihodima.

Kvaliteta i dalje najbitnija

Iako sve manje vremena provodimo u restoranima u krugu obitelji, prijatelja i kolega s posla, kvaliteta ostaje najbitniji faktor prilikom odabira hrane, što potvrđuje 93% ispitanika. I dok više od polovice kaže kako će odluku o izboru restorana donijeti na temelju njegove lokacije, koronakriza pokazuje svoj utjecaj i u ovom segmentu. Svaki treći ispitanik kao najvažniji faktor prilikom odabira lokacije za ručak ili večeru naveo je pridržavanje, odnosno nepridržavanje propisanih epidemioloških mjera u prostoru restorana. U odnosu na druge dijelove Hrvatske, ovo su kao najbitniji faktor najmanje navodili ispitanici iz Istre, kojima je, kao gotovo i svakom petom ispitaniku, kvalitetan izbor pića važan faktor prilikom odabira restorana. Posebice je to bitno muškarcima.

„Iako sve rjeđe odlazimo u restorane, ugostitelji se brzo prilagođavaju novim uvjetima, što potvrđuje i sve veći broj onih koju svoje offline poslovanje prebacuju u online sferu. Digitalizacija cjelokupnog sektora, razvoj novih servisa, ali i unaprjeđenje postojećih, omogućili su nam da sa sigurne udaljenosti i dalje uživamo u vrhunskim jelima, ali i jasno pokazali kako su briga o vlastitom zdravlju i financijska nesigurnost faktori koji svakodnevno utječu na donošenja odluka o vlastitoj potrošnji. Ono što ostaje pitanje jest činjenica jesmo li se kao potrošači u kratkom vremenu jako promijenili i hoće li naše novostečene navike, čak i u post-covid svijetu, biti “novo normalno” za restorane“, istaknuo je direktor kompanije Mastercard u Hrvatskoj i Rumunjskoj Cosmin Vladimirescu.

 

 
Nastavi čitati
2 komentara

2 Comments

  1. Živojin

    5. studenoga 2020. at 23:48

    ALO BRE, KADA ČE DA SE UVEDE ONLAJN NARUDŽĐBA ZA JAGNJETINU I ĆUFTE? DOKLEM OVAKO?

     
    • Živadin

      6. studenoga 2020. at 18:43

      Ne menjuju trebaju da bidnu i karadjordjeve pleskavice!

       

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Vijesti

U zadarskom hotelu A’mare održan Wine VIP Event

Objavljeno

-

By

Zadrani su 19. veljače uživali u vrhunskim vinima, delicijama i edukacijama u sklopu Wine VIP Eventa, događaja koji već devetu godinu okuplja poduzetnike i djelatnike u turizmu i ugostiteljstvu s ciljem promocije kvalitetnih proizvoda i usluga.

Posjetitelji su imali priliku uživati u degustacijskim radionicama s vinima poznatih vinarija Ščurek, Prelac, Iuris i Matić, kao i u gastro prezentaciji chefica Doris Vlah i Antonie Mikac koje su servirale fritule s kremom od pačjih prsa. Degustacijske radionice vodili su uspješni hrvatski mladi sommelieri, Monika Neral i Kristijan Harjač. Monika je jedina hrvatska sommelierka s ASI zlatnom diplomom, a Harjač je dvostruki sommelierski prvak Hrvatske 2023. i 2024. Osim uživanja u vinima, posjetitelji su mogli sudjelovati i na radionicama na temu menadžerskih vještina i marketinga u turizmu, koje su vodile stručnjakinje Amadea Dobovišek, Sanja Krmpotić i Ivana Goa Majdandžić.

“Atmosfera i u Zadru je bila izvrsna, ljudi su uživali i drago mi je da smo stvorili prostor da ljudi probaju neke nove stvari, da se druže i da nešto novo nauče. Ponosni smo što smo i ove godine ostvarili suradnju s Ligom protiv raka Zadar, za njih smo prikupljali donacije na humanitarnoj večeri, ali i na ulazu na sam događaj gdje su ljudi u zamjenu za donaciju dobili čašu koju je omogućio naš partner Alexander Commerce”, izjavio je organizator Dantes Begić.

“Posebno smo ponosni na humanitarnu večeru održanu dan ranije, koja je, zajedno s donacijama prikupljenim tijekom eventa, doprinijela radu Lige protiv raka Zadar. Ovim putem zahvalio bih cijelom timu restorana 2 Ribara bez čijeg truda i nesebičnosti ovo ne bi bilo moguće, kao i svim chefovima koji su sudjelovali: Dragan Radović, Chiara Ožaković, Saša Began, Doris Vlah i Antonia Mikac” ali i samim partnerima koji su donirali proizvode od Marfisha, OPG Orehovec, restoran 2 Ribara, Cannella, Vinari Prelac, Matić, Ščurek, Iuris i Degrassi, dodao je Begić.

Wine VIP Event nije bio samo prilika za kušanje vina, već i za upoznavanje s drugim proizvodima regionalnih tvrtki. Posjetitelji su tako mogli probati rakije i likere Suza TB, Berryshka, uživati u sokovima tvrtke Fresko, probati trogirski pelinkovac Zvirač, a uživalo se i u hrani. Tonkine fritule oduševile su fritulama s pečenom patkom i pelinom, a Saša Began je u suradnji s tvrtkom Marfish pripremao riblji finger food, Doris Vlah Dukatove sireve i kanapee namaze od pačje paštete. Nije nedostajalo ni koktela – barmen Saša Lovrenščak je pripremao izvrsne koktele s likerom od jabuke i cimeta, Cannellom.

Svaki gost je uz donaciju za Ligu protiv raka Zadar dobio vinsku čašu iz koje se degustiralo tijekom cijelog dana, a na kraju dana čašu se moglo zadržati kao uspomenu na događaj. Vinske čaše omogućio je najvažniji partner događaja, tvrtka Alexander Commerce.

Kvalitetu ovog događaja prepoznali su Ministarstvo turizma i sporta te Ministarstvo poljoprivrede, a ključnu potporu pružaju Hrvatska turistička zajednica, Obrtnička komora Zadarske županije, Zadarska županija, TZ Zadarske županije, Grad Zadar i TZG Zadra. Uz institucionalne partnere, događaj podupiru brojni komercijalni i medijski partneri koji zajedno oblikuju priču Wine VIP Eventa kroz umrežavanje, promociju kvalitete te promociju vrhunskih proizvoda, usluga i edukacija.

Wine VIP Event pokazao se kao uspješan spoj vrhunskih vina, edukacije, zabave i humanitarnog rada, a posljednje ovogodišnje izdanje održava se već sutra u petak 21.veljače u Splitu u hotelu Amphora.

 
Nastavi čitati

Vijesti

Istraživanje: Komarci za pronalaženje ljudi koriste infracrveno detektiranje

Objavljeno

-

“Nešto je na ljudima što komarce jednostavno snažno privlači. Osim mirisa i daha, izložena ljudska koža na njih djeluje kao svojevrstan neonski reklamni natpis na kojemu je istaknuto da je ‘bar s krvlju’ za njih otvoren.

To je stoga što komarci koriste infracrvene senzore smještene u rilcima ili ticalima koji se sastoje od 15 segmenata da bi pronašli plijen, pokazalo je novo istraživanje”, prenosi portal Science Alert.

Znanstvenici više od 100 godina pokušavaju otkriti kako komarcima uspijeva pronaći prikladnog domaćina
U mnogim dijelovima svijeta ubodi komaraca više su od iritacije. Oni šire patogene poput denge, žute groznice i virusa zike. Malarija, koju širi komarac Anopheles gambiae u 2022. godini je prouzročila više od 600.000 smrti, podaci su Svjetske zdravstvene organizacije (WHO).

Da bi izbjegli težu bolest ili samo izluđujuć svrbež, ljudi žarko žele otkriti na koji način spriječiti ubode ovih napasnih insekata. Znanstvenici već više od stotinu godina pokušavaju otkriti kako im uspijeva pronaći domaćina.

Istraživanje pokazalo da komarci imaju infracrvenu detekciju
Istraživanje koje su proveli znanstvenici s kalifornijskog sveučilišta Santa Barbara (UCSB) pokazalo je da komarci imaju još jedno čulo – infracrvenu detekciju, uz ostale znakove za čije postojanje znamo otprije, poput nosa za ugljični dioksid u ljudskome dahu i određenih tjelesnih mirisa, a sve da bi pronašli prikladnog domaćina.

“Vrsta komarca koju proučavamo, Aedes aegypti, iznimno je vješta u pronalaženju ljudskog domaćina” čijom će se krvlju hraniti, kazao je molekularni biolog Nicholas Debeaubien s UCSB-a. Dobro je poznato da komarci poput ovoga koriste više tragova da bi pronašli žrtvu na daljinu. “To su ugljični dioksid koji ljudi izdišu, mirisi, vlažnost i toplina njihovih tijela, no sve ima ograničenje jer insekti loše vide, a jak vetar i brzi pokreti mogu poremetiti njihova kemijska čula”, rekao je Debeaubien. Stoga su se znanstvenici zapitali mogu li komarci zamijetiti i nešto pouzdanije kada je posrijedi pronalazak “obroka”, a pokazalo se da je to infracrveno zračenje našeg tijela.

Mužjaci bezopasni, ženkama krv potrebna za razvoj jajašaca
Poznato je da su mužjaci komaraca bezopasni, no ženkama je krv potrebna za razvoj jajašaca.

Proučavajući ženke komaraca istraživači su postavili kaveze i u svaki smjestili 80 ženki starih od jednog do tri tjedna uz razne lažne domaćine koje su predstavljale razne kombinacije termoelektričnih ploča, ugljičnog dioksida iz koncentracije ljudskog daha i mirisi čovjeka, a sve da bi snimili petominutne videozapise i pratili njihovo ponašanje u potrazi za domaćinima.

Opisali su “slijetanje komarca i guranje rilca kroz mrežicu kaveza, što podsjeća na slijetanje ženke na čovjeka te potom traženje mjesta na kojemu svojim rilcem uzimaju uzorak s površine kože.”

Neki od komaraca bili su izloženi termoelektričnoj ploči prosječne temperature ljudske kože od 34 stupnja Celzijusa, koja je također služila kao izvor infracrvenog zračenja. Drugi su bili izloženi temperaturi okoline od 29,5 °C, za koju se zna da komarcima odgovara, ali ne emitira infracrveno zračenje.

Želja komarca za krvlju udvostručila se kad je mamcu s CO2 i mirisom dodan i infracrveni faktor
Svaki mamac zasebno – CO2, miris ili infracrveno zračenje – nije uspio pobuditi zanimanje komaraca. Znači da bilo koji pojedinačni mamac sam po sebi ne stimulira u komaraca aktivnost potrage za domaćinom. No očigledna žudnja ovog insekta za krvlju udvostručila se kad je mamcu s CO2 i mirisom dodan i infracrveni faktor.

Na udaljenosti od 10 centimetara ovi insekti mogu detektirati temperaturu naše kože i izravno je osjetiti kada slete na površinu kože. No mogu je osjetiti i na većoj udaljenosti jer se ona pretvara u elektromagnetske valove, uglavnom u infracrvenom spektru. Primjerice, životinje poput otrovnica mogu osjetiti infracrveno zračenje svojega plijena, pa su se znanstvenici zapitali mogu li i komarci.

Ticala sadrže infracrvene senzore s proteinom osjetljivim na temperaturu
Tim istraživača je ustvrdio da se u njihovim ticalima nalaze infracrveni senzori u kojima je protein osjetljiv na temperaturu – TRPA1. Kad je tim uklonio gen za ovaj protein komarci nisu uspijevali detektirati infracrveno zračenje.

Rezultati istraživanja pomažu pojasniti zašto, čini se, komarce posebno privlači izložena ljudska koža i zašto je široka odjeća – kroz koju se raspršuje infracrveno zračenje – tako učinkovit nevidljivi plašt protiv njih.

Saznanje koje bi moglo rezultirati učinkovitijom obranom od komaraca
I to bi saznanje moglo rezultirati nešto učinkovitijom obranom od komaraca, poput mogućnosti za stvaranje zamki koje bi kao mamac koristile toplinsko zračenje temperature kože. Mergulhe na magia de ganesha gold , a mais nova sensação em slots no nosso cassino online! Inspirada no deus hindu da sabedoria, esta aventura promete muitas emoções e grandes prêmios. Viva a experiência única dos gráficos deslumbrantes e trilhas sonoras cativantes enquanto testa sua sorte. Não perca tempo e venha descobrir o poder de Ganesha Gold agora mesmo!

“Premda su tako sićušni komarci su odgovorni za više ljudskih smrti od bilo koje druge životinje”, kazao je DeBeaubien. “Naše je istraživanje poboljšalo razumijevanje načina na koji komarci napadaju ljude i ponudilo nove mogućnosti kontrole prijenosa bolesti koje ovi insekti prenose.”

Istraživanje je objavljeno u časopisu Nature.

 
Nastavi čitati

Svijet

Svijet se priprema na odgovor Izraela: “Na rubu litice smo”

Objavljeno

-

By

Pozivi na suzdržanost dolaze sa svih strana svijeta unatoč tome što je Izrael obećao odgovoriti na napad Irana.

Načelnik glavnog stožera izraelske vojske Herzi Halevi rekao je: “Ovo lansiranje tolikog broja projektila, krstarećih projektila i dronova, na izraelski teritorij imat će odgovor.”

Iranski napad projektilima i dronovima koji se dogodio tijekom vikenda, bio je odmazda na smrtonosni izraelski napad na iranski konzulat u Damasku, Siriji, 1. travnja.

Izraelski ratni kabinet raspravljao je o nizu opcija na sastanku u ponedjeljak, s namjerom da se odgovori Iranu, ali bez izazivanja globalnog rata, izvijestio je jučer izraelski kanal 12.

“Na rubu smo litice i moramo se maknuti”, rekao je visoki predstavnik Europske unije za vanjsku politiku i sigurnost Josep Borrell za španjolski radio Onda Cero te dodao: “Moramo stati na kočnicu i ubaciti u rikverc.”

Francuski predsjednik Emmanuel Macron, njemački kancelar Olaf Scholz i britanski ministar vanjskih poslova Lord Cameron uputili su slične apele. Washington i glavni tajnik Ujedinjenih naroda Antonio Guterres također su pozvali na suzdržanost.

Rusija se suzdržala od javnog kritiziranja svog saveznika Irana, ali je također pozvala na suzdržanost u odgovoru, piše Sky News.

Kina je izjavila kako vjeruje da bi Iran mogao “dobro podnijeti situaciju i poštedjeti regiju daljnjih previranja”, istovremeno čuvajući svoj suverenitet.

Italija, koja trenutno predsjeda G7, rekla je da je otvorena za nove sankcije Iranu i sugerirala da će sve nove mjere biti usmjerene na pojedince.

Podsjetimo, Iran će odgovoriti na bilo kakve postupke protiv njegovih interesa, rekao je predsjednik Ebrahim Raisi, a prenosi agencija ISNA, dan nakon što je Izrael upozorio da će odgovoriti na napad koji je Teheran izveo prošlog vikenda bespilotnim letjelicama i projektilima.

Izrael poziva na jače sankcije protiv Irana

Izraelski ministar vanjskih poslova Israel Katz rekao je u utorak kako poziva zemlje da uvedu sankcije na iranski raketni program i proglase njegovu Revolucionarnu gardu terorističkom organizacijom nakon prvog izravnog napada Irana na Izrael.

“Uz vojni odgovor na ispaljivanje projektila i bespilotnih letjelica, vodim diplomatski napad na Iran”, rekao je Katz u objavi na društvenim mrežama.

Katz je dodao da je poslao pisma u 32 zemlje i razgovarao s mnogim kolegama, pozivajući ih da “uvedu sankcije na iranski raketni projekt i proglase Revolucionarnu gardu terorističkom organizacijom, kao način da zaustave i oslabe Iran”.

“Moramo zaustaviti Iran sada, prije nego što postane prekasno”, kaže Katz.

Izrael je rekao da će odgovoriti na iranski napad projektilima i dronovima koji se dogodio tijekom vikenda, unatoč pozivima saveznika na suzdržanost kako bi se izbjegla eskalacija sukoba na Bliskom istoku.

Skupina sedam industrijski najrazvijenijih zemalja G7 već radi na paketu koordiniranih mjera protiv Irana, objavio je britanski premijer Rishi Sunak.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu