Zadar
KAKVI SU HRVATI U KRIZNOM SHOPPINGU? U početku planule maske i dezinficijensi, potom brašno i riža. Namireni svime i svačime, danas kupujemo online!

U panelu odabranih trgovačkih lanaca koji čine oko 60% ukupne maloprodaje robe široke potrošnje, cjelokupna košarica prehrambenih i drogerijskih kategorija zabilježila je vrijednosni rast od od 65 % u drugom tjednu i 46 % u trećem tjednu ožujka ove godine u odnosu na isti period lani.
Prema analizi prodaje košarice prehrambenih i drogerijskih kategorija na temelju panela odabranih trgovačkih lanaca, koju je provela agencija Nielsen, širom svijeta zabilježena je rekordna prodaja proizvoda za zaštitu zdravlja, kao što su medicinske maske i sredstva za dezinfekciju. Međutim, kako je broj prijavljenih slučajeva oboljenja od virusa COVID-19 rastao, primijećeno je da potrošači mijenjaju svoje kupovne navike i sveobuhvatnije pristupaju kupovanju.
Analizirajući globalne trendove i ponašanje potrošača tijekom epidemije virusa COVID-19, Nielsen je identificirao šest faza kroz koje potrošači prolaze, a isti se mogu primijetiti i u Hrvatskoj.
Prva faza predstavlja proaktivno kupovanje s ciljem zaštite vlastite dobrobiti i zdravlja. Ta faza je započela već krajem veljače.
25. veljače potvrđen je prvi slučaj zaraze virusom u Hrvatskoj. I već taj tjedan, od 23. do 29. veljače primijećeni su znatni skokovi vrijednosne prodaje u odnosu na isti tjedan prethodne godine kod određenih kategorija poput konzervirane ribe (+159 %), tjestenine (+114 %), brašna (+108 %) i riže (+97 %).
Daleko najveći porast prodaje dogodio se u tjednu od 9. do 15. ožujka kada su trgovački lanci zabilježili u prosjeku 65 % povećanje vrijednosne prodaje ukupne košarice prehrambenih i drogerijskih kategorija u odnosu na isti tjedan prethodne godine. Kupci su tada ušli u drugu fazu potrošačkog ponašanja – fazu pripreme zaliha. Nekontrolirana potražnja dovela je do eksplozije prodaje određenih kategorija. Posljedično, pojavila se prijetnja skakanja cijena, što je (opravdano) rezultiralo Odlukom Vlade RH o iznimnim mjerama kontrole cijena za određene proizvode.
Promatrajući tjedan od 9. Do 15. ožujka godine u odnosu na isti tjedan prethodne godine porasla je prodaja kategorije brašna za +410 %, riže+ 301 %, praškastih proizvoda za pripremu kolača (kvasac, prašak za pecivo, puding) + 221 %, tjestenine + 210 %, gotovih umaka + 191%. U drogerijskom dijelu asortimana toaletni sapuni zabilježili su rast od 232 %, toaletni papir + 162 %, sredstva za čišćenje toaleta +156 %, dječje vlažne maramice +127 %, higijenski ulošci i potrepštine + 112 %, deterdženti za pranje rublja +103 %, dječje pelene i papirnate maramice + 102 %, sredstva za čišćenje kućanstva +98 %.
Treći tjedan ožujka (16.– 22. ožujka) donio je ublažavanje stopa rasta prodaje radi manjeg odlaska kupaca u trgovine, uz dodatne propisane mjere ograničenja rada maloprodajnih objekata. Međutim, rjeđi odlasci u trgovine nisu rezultirali značajno manjom potrošnjom, već rjeđim, ali većim košaricama. U tom tjednu cjelokupna košarica prehrambenih i drogerijskih kategorija bilježi rast od 46 % u odnosu na isti tjedan godinu ranije. Kategorije koje i dalje bilježe značajne stope raste u odnosu na prethodnu godinu su brašno (+313 %), sapuni (+231 %), prašci za pripremu kolača (suhi kvasac…) + 216 %, riža (+206 %), svježi kvasac (+177 %).
Kupci su tada ušli u treću fazu – fazu pripreme za život u karanteni. U ovom razdoblju u maloprodaji se pojavljuju izazovi u logističkoj opskrbi, otežanim predviđanjem potrebnih količina, kao i očitom pojavom tzv. „out of stock“ situacija na policama kad jednostavno nema dovoljne zalihe u cijelom lancu opskrbe da bi se proizvodi ponudili kupcima. I u tom trenutku kupci traže alternativu, što radi vlastite sigurnosti i pridržavanja propisanih mjera, što radi pronalaženja alternativnih kanala kako bi pronašli proizvode koje trebaju. Kupci sve više otkrivaju mogućnosti i dobrobiti internetske trgovine, a maloprodajni trgovci i lokalni proizvođači okreću se jedni drugima da bi pronašli kvalitetnije odgovore na potrebe svojih kupaca.
Trenutno se nalazimo u petoj fazi – fazi ograničenog življenja. Prema Nielsenovim globalnim analizama, ovu fazu će obilježiti online potražnja, gdje će sve ovisiti o visokim standardima dostave.
Posljednja, šesta faza je za sve građane „svjetlost na kraju tunela“, faza u kojoj se kupci vraćaju u svoju svakodnevicu. Međutim, to će biti jedna nova svakodnevica, u kojoj će kupci stavljati veliki fokus na svoje zdravlje i higijenske navike. Nova svakodnevica u kojoj će dolaziti do stalnih promjena u lancu opskrbe uz značajan fokus na online prodaju.
Rješenje za proizvođače i trgovce nalazi se u brzoj implementaciji tehnoloških rješenja online poslovanja, aplikacija za naručivanje, automatske pretplate i drugim opcijama online trgovine.
Zabrinutost koju potrošači dijele u Hrvatskoj i širom svijeta, kao i utjecaj novih načina ponašanja s vremenom će se smanjivati, ali neće u potpunosti nestati. One kompanije koje to što prije prepoznaju i prilagode se novim oblicima potreba ostvarit će uspjeh, stoji u zaključku Analize.
Zadar
Radionica u Zadru – Kako unaprijediti kvalitetu obiteljskog smještaja
“KAKO UNAPRIJEDITI KVALITETU OBITELJSKOG SMJEŠTAJA? ” – Poziv na radionicu
14.11. 2025. / 10:00h – 13:30h
Hotel Kolovare, Zadar — Ul. Bože Peričića 14
Prijavite se putem obrasca:
[Kako unaprijediti kvalitetu obiteljskog smještaja – https://forms.gle/jyYmqMVrzFbFrzYz8 ]
Turistička zajednica Zadarske županije, u suradnji s Udrugom hrvatskih putničkih agencija (UHPA), organizira edukativnu radionicu „Kako unaprijediti kvalitetu obiteljskog smještaja?“ namijenjenu pružateljima usluga u obiteljskom smještaju i svima koji žele unaprijediti svoje poslovanje u turizmu.
Radionica ima za cilj upoznati polaznike s kvalitetom usluge u obiteljskom smještaju s naglaskom na aktivnosti za unapređenje kvalitete u cilju većeg zadovoljstva gosta.
Predavačica
Prof. dr. sc. Ana-Marija Vrtodušić Hrgović
Prodekanica za nastavu Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci. Renomirana je stručnjakinja u području upravljanja kvalitetom u turizmu i ugostiteljstvu.
Nositeljica je niza kolegija i edukacijskih programa, a stručno se usavršavala kroz međunarodne seminare za interne i vodeće auditore, kao i Travelife auditore za hotele i putničke agencije.
Kao članica tima internih auditora UHPA-e, povezuje teorijsko znanje s bogatim praktičnim iskustvom u unapređenju kvalitete i održivosti turističkih usluga.
Sudjelovanje na radionici je besplatno, uz obaveznu prijavu putem online obrasca.
Broj mjesta je ograničen.
Izvor: BNM portal
Zadar
Međunarodni simpozij „Čovjek je čovjeku lijek“ uz osnivanje Europskog edukacijskog centra u Zadru
U povodu obilježavanja Svjetskog dana mentalnog zdravlja i Svjetskog dana palijativne skrbi u petak, 10. listopada 2025. godine u crkvi Svetog Nikole u Zadru od 11 do 15 sati održat će se međunarodni simpozij pod nazivom „Čovjek je čovjeku lijek” u organizaciji Europskog instituta medicine usmjerene prema osobi (EIMO), Odjela za zdravstvene studije Sveučilišta u Zadru i Hrvatske lige za hipertenziju.
U sklopu simpozija „Čovjek je čovjeku lijek” ujedno će biti osnovan Europski edukacijski centar usmjeren prema osobi koji će nositi naziv „Čovjek je čovjeku lijek” a djelovat će pri Odjelu za zdravstvene studije Sveučilišta u Zadru.
Europski edukacijski centar bit će dio svjetske i europske mreže medicine usmjerene prema osobi, što je veliko priznanje svim stručnjacima i volonterima u Hrvatskoj koji su zadnjih 15 godina surađivali na projektu.
Tijekom simpozija stručnjaci iz Hrvatske i svijeta govorit će o tome što obuhvaća pojam Medicine usmjerene prema osobi i što učiniti kako bi ovaj koncept koje su prihvatile sve vodeće svjetske medicinske institucije i organizacije zaživio u svakodnevnoj kliničkoj praksi.
Uz predavanja vrhunskih stručnjaka iz Velike Britanije i Švicarske, koji su suradnici Svjetske zdravstvene organizacije i pokretači velikih promjena u medicini tijekom zadnjih desetljeća, na simpoziju će se organizirati i tri okrugla stola posvećena medicini usmjerenoj prema osobi na području mentalnog zdravlja, palijativnoj medicini i kardio-reno-metaboličkom zdravlju.
Svečano otvaranje predviđeno je u 11 sati u crkvi sv. Nikole (Međunarodni centar za podvodnu arheologiju, Božidara Petranovića 3).
Zadar
Hit predstava “Sve zbog jednog Marka” otvara sezonu u HNK Zadar
Hrvatsko narodno kazalište Zadar otvara novu kazališnu sezonu u utorak, 14. listopada u 20 sati s hit predstavom Satiričkog kazališta Kerempuh , SVE ZBOG JEDNOG IMENA, nastalom prema tekstu Matthieua Delaportea i Alexandrea de la Patellièra. Režiju potpisuje Saša Broz. Igraju: Anita Matić Delić, Damir Poljičak, Domagoj Ivanković, Borko Perić i Mirela Videk Hranjec.
Hit predstava Satiričkog kazališta Kerempuh britka je francuska komedija originalnog naslova Le Prénom napisana 2010. godine. Od tada je izvedena gotovo 250 puta u Parizu te igrana u više od 45 zemalja diljem svijeta. Praizvedba u Parizu osvojila je šest nominacija za nagradu Molière, uključujući i onu za najbolju komediju i najbolju režiju. Godine 2012. je uspješno adaptirana u film koji je pogledalo tri milijuna gledatelja.
Ova satirična komedija, psihodrama o licemjernome građanskome sloju razotkriva i ismijava sve mane društva i pojedinaca, međusobnu netrpeljivost, poziciju žene, odnos prema djeci u zatvorenome i izoliranome prostoru ograničenome kućnim zidovima unutar kojih se mimetički saznaju djelići grubih pojedinačnih i obiteljskih istina zavijenih igrivo i zaigrano u komedijske situacije. Savjet: svakako pogledati.
(Vesna Muhoberac, KAZALIŠTE.hr )
Cijena ulaznice iznosi 13 eura , a u prodaji su na blagajni HNK Zadar i putem sustava Eventim https://www.eventim.hr/eventseries/predstava-sve-zbog-jednog-imena-3997574/
-
magazin4 dana prijeFOTOGALERIJA / Gastro turneja po adventskim kućicama u Zadru, 4. dio – đir po Božićnom gramofonu na Pijaci
-
ZADAR / ŽUPANIJA3 dana prijeFOTOGALERIJA / Svečani domjenak u OB Zadar za djelatnike koji su otišli u mirovinu
-
Sport5 dana prijePK JADERA / Mate molnar juniorski i seniorski regionalni prvak! Doplivao do 5 medalja na regionalnom PH
-
Tech4 dana prijeFOTOGALERIJA IZ PROVIDUROVE / Digitalne inovacije i pametno poduzetništvo – na ovogodišnjem Hackathonu natječe se 16 timova







