Connect with us

Zadar

KAKVI SU HRVATI U KRIZNOM SHOPPINGU? U početku planule maske i dezinficijensi, potom brašno i riža. Namireni svime i svačime, danas kupujemo online!

Objavljeno

-

U panelu odabranih trgovačkih lanaca koji čine oko 60% ukupne maloprodaje robe široke potrošnje, cjelokupna košarica prehrambenih i drogerijskih kategorija zabilježila je vrijednosni rast od od 65 % u drugom tjednu i 46 % u trećem tjednu ožujka ove godine u odnosu na isti period lani.

Prema analizi prodaje košarice prehrambenih i drogerijskih kategorija na temelju panela odabranih trgovačkih lanaca, koju je provela agencija Nielsen, širom svijeta zabilježena je rekordna prodaja proizvoda za zaštitu zdravlja, kao što su medicinske maske i sredstva za dezinfekciju. Međutim, kako je broj prijavljenih slučajeva oboljenja od virusa COVID-19 rastao, primijećeno je da potrošači mijenjaju svoje kupovne navike i sveobuhvatnije pristupaju kupovanju.

Analizirajući globalne trendove i ponašanje potrošača tijekom epidemije virusa COVID-19, Nielsen je identificirao šest faza kroz koje potrošači prolaze, a isti se mogu primijetiti i u Hrvatskoj.

Prva faza predstavlja proaktivno kupovanje s ciljem zaštite vlastite dobrobiti i zdravlja. Ta faza je započela već krajem veljače.

25. veljače potvrđen je prvi slučaj zaraze virusom u Hrvatskoj. I već taj tjedan, od 23. do 29. veljače primijećeni su znatni skokovi vrijednosne prodaje u odnosu na isti tjedan prethodne godine kod određenih kategorija poput konzervirane ribe (+159 %), tjestenine (+114 %), brašna (+108 %) i riže (+97 %).

Daleko najveći porast prodaje dogodio se u tjednu od 9. do 15. ožujka kada su trgovački lanci zabilježili u prosjeku 65 % povećanje vrijednosne prodaje ukupne košarice prehrambenih i drogerijskih kategorija u odnosu na isti tjedan prethodne godine. Kupci su tada ušli u drugu fazu potrošačkog ponašanja – fazu pripreme zaliha. Nekontrolirana potražnja dovela je do eksplozije prodaje određenih kategorija. Posljedično, pojavila se prijetnja skakanja cijena, što je (opravdano) rezultiralo Odlukom Vlade RH o iznimnim mjerama kontrole cijena za određene proizvode.

Promatrajući tjedan od 9. Do 15. ožujka godine u odnosu na isti tjedan prethodne godine porasla je prodaja kategorije brašna za +410 %, riže+ 301 %, praškastih proizvoda za pripremu kolača (kvasac, prašak za pecivo, puding) + 221 %, tjestenine + 210 %, gotovih umaka + 191%. U drogerijskom dijelu asortimana toaletni sapuni zabilježili su rast od 232 %, toaletni papir + 162 %, sredstva za čišćenje toaleta +156 %, dječje vlažne maramice +127 %, higijenski ulošci i potrepštine + 112 %, deterdženti za pranje rublja +103 %, dječje pelene i papirnate maramice + 102 %, sredstva za čišćenje kućanstva +98 %.

Treći tjedan ožujka (16.– 22. ožujka) donio je ublažavanje stopa rasta prodaje radi manjeg odlaska kupaca u trgovine, uz dodatne propisane mjere ograničenja rada maloprodajnih objekata. Međutim, rjeđi odlasci u trgovine nisu rezultirali značajno manjom potrošnjom, već rjeđim, ali većim košaricama. U tom tjednu cjelokupna košarica prehrambenih i drogerijskih kategorija bilježi rast od 46 % u odnosu na isti tjedan godinu ranije. Kategorije koje i dalje bilježe značajne stope raste u odnosu na prethodnu godinu su brašno (+313 %), sapuni (+231 %), prašci za pripremu kolača (suhi kvasac…) + 216 %, riža (+206 %), svježi kvasac (+177 %).

Kupci su tada ušli u treću fazu – fazu pripreme za život u karanteni. U ovom razdoblju u maloprodaji se pojavljuju izazovi u logističkoj opskrbi, otežanim predviđanjem potrebnih količina, kao i očitom pojavom tzv. „out of stock“ situacija na policama kad jednostavno nema dovoljne zalihe u cijelom lancu opskrbe da bi se proizvodi ponudili kupcima. I u tom trenutku kupci traže alternativu, što radi vlastite sigurnosti i pridržavanja propisanih mjera, što radi pronalaženja alternativnih kanala kako bi pronašli proizvode koje trebaju. Kupci sve više otkrivaju mogućnosti i dobrobiti internetske trgovine, a maloprodajni trgovci i lokalni proizvođači okreću se jedni drugima da bi pronašli kvalitetnije odgovore na potrebe svojih kupaca.

Trenutno se nalazimo u petoj fazi – fazi ograničenog življenja. Prema Nielsenovim globalnim analizama, ovu fazu će obilježiti online potražnja, gdje će sve ovisiti o visokim standardima dostave.

Posljednja, šesta faza je za sve građane „svjetlost na kraju tunela“, faza u kojoj se kupci vraćaju u svoju svakodnevicu. Međutim, to će biti jedna nova svakodnevica, u kojoj će kupci stavljati veliki fokus na svoje zdravlje i higijenske navike. Nova svakodnevica u kojoj će dolaziti do stalnih promjena u lancu opskrbe uz značajan fokus na online prodaju.

Rješenje za proizvođače i trgovce nalazi se u brzoj implementaciji tehnoloških rješenja online poslovanja, aplikacija za naručivanje, automatske pretplate i drugim opcijama online trgovine.

Zabrinutost koju potrošači dijele u Hrvatskoj i širom svijeta, kao i utjecaj novih načina ponašanja s vremenom će se smanjivati, ali neće u potpunosti nestati. One kompanije koje to što prije prepoznaju i prilagode se novim oblicima potreba ostvarit će uspjeh, stoji u zaključku Analize.

 

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Zadar

HNK Zadar: Otkazana večerašnja izvedba komedije Puni pansion

Objavljeno

-

By

Večerašnja izvedba komedije “Puni pansion” u HNK Zadar odgađa se zbog bolesti glumice. O novom terminu posjetitelji će biti naknadno obaviješteni.

Povrat za online kupljene ulaznice izvršit će se automatski u narednim danima, a za ulaznice kupljene na prodajnim mjestima potrebno je poslati zahtjev za povrat novca putem  https://www.entrio.hr/refund web forme najkasnije u roku od mjesec dana.

 
Nastavi čitati

Grad

JOŠ PET DANA! / Sedmo izdanje Street Food Festivala: Kulinarski i glazbeni spektakl na Puntamici

Objavljeno

-

By

Zadarski Street Food Festival ponovno oduševljava posjetitelje kombinacijom vrhunske hrane i živih izvedbi domaćih glazbenih zvijezda

Najpoznatiji gastronomski i glazbeni događaj u Zadru – Street Food Festival –  vraća se po sedmi put na omiljeno mjesto okupljanja ljubitelja dobre hrane i glazbe – na Puntamiku! Od 26. travnja do 5. svibnja ova će destinacija postati vaše omiljeno odredište.

Ovaj festival postao je nezaobilazna destinacija za sve posjetitelje, bilo domaće i strane, koji žele uživati u jedinstvenom spoju okusa i ritmova uz predivan pogled na more.

Street Food Festival poznat je po svojoj raznovrsnoj ponudi hrane koja seže od tradicionalnih lokalnih specijaliteta do egzotičnih internacionalnih delicija koju s entuzijazmom spremaju najbolji zadarski ugostitelji. Posjetitelji će u čak deset dana imati priliku kušati sve – od sočnih burgera i tacosa do egzotičnih azijskih jela i slatkih poslastica, dok će se istovremeno zabavljati uz izvrsnu glazbu domaćih izvođača.

Na najljepšu pozornici u Dalmaciji stiže Sandi Cenov, genijalna ekipa iz TBF-a,  Petar Dragojević i energična Indira!

Atmosfera na festivalu bit će nezaboravna, kao i uvijek, uz odlične nastupe koji će posjetitelje držati na nogama do kasno u noć.

Sedmo izdanje Street Food Festivala na Puntamici očekuje se kao najveće do sada, s više izlagača hrane i još raznovrsnijim glazbenim programom

Organizatori pozivaju sve ljubitelje dobre hrane, odlične glazbe i vrhunske zabave da se pridruže ovoj gastronomsko-glazbenoj manifestaciji i stvore nezaboravne uspomene u prekrasnom ambijentu uz more.

Vidimo se od 26. travnja sve do 5. svibnja.

Street food festival otvoren je svakim radim danom od 16 do 24 sata, dok vikendom te 01.05. već možete uživati  u finoj spizi i osvježavajućim pićima od  12 do 24 sata.

Sve informacije potražite na www.zadarfoodfestival.com

 
Nastavi čitati

Grad

”Plavi kaftan” i ”Priscilla” u Kino Zoni

Objavljeno

-

By

Ovog četvrtka u Kino Zoni vas ponovno očekuje dvostruki program i svi oni koji to nisu ranije stigli, imat će tako priliku pogledati na Canneskom festivalu nagradom ovjenčan ”Plavi kaftan”, a zatim je na rasporedu kinoteke i premijera biografske glazbene drame Sofije Coppole ”Priscilla” koja prati ljubavni odnos naslovne protagonistice i kralja R’N’R’-a, Elvisa Presleya!

Halim i Mina vode trgovinu tradicionalnih kaftana u jednoj od najstarijih medina u Maroku. Da bi mogli držati korak sa zahtjevima izbirljivih kupaca, angažiraju Youssefa. Talentirani šegrt pokazuje zavidnu predanost u učenju umijeća vezenja i krojenja kojima ga podučava Halim, a Mina polako uviđa koliko je njezin suprug dirnut mladićevom prisutnošću…

Na svjetskoj premijeri filma održanoj na festivalu u Cannesu gdje je u konačnici osvojio spomenutu nagradu FIPRESCI, film ”Plavi kaftan” nakon projekcije dobio je ovacije publike u trajanju od čak petnaest minuta, a sve što je tom prilikom redateljica Touzani uspjela reći bilo je da je ovo film o ljubavi. Kao i njezin prethodni uradak “Adam” i ”Plavi kaftan” također je humanistička priča u kojoj se glavni likovi nalaze u suprotnosti s okolinom u kojoj žive. Niti jedan od tih filmova nisu tragedije, već su priče o toplini i ljubavi u drugačijoj formi koje će gledatelja ostaviti spremnog za povjerovati u najbolje dijelove ljudske prirode.

U filmu su glavne uloge ostvarili Lubna Azabal, Saleh Bakri te Ayoub Missoui kojemu je ovo ujedno bio i prvi glumački nastup. Sve troje su prema mišljenju kritičara odradili senzacionalan posao uz mirnu, suptilnu i sigurnu redateljsku ruku Maryam Touzani te stvorili nezaboravnu priču koja govori o različitim vrstama ljubavi, a jednu takvu ćete imati priliku pogledati i u biografskoj glazbenoj drami ”Priscilla”. 

Kad tinejdžerica Priscilla Beaulieu upozna Elvisa Presleyja na jednoj zabavi čovjek koji je već u tom trenutku najveća moguća rock’n’roll superzvijezda u privatnim trenucima potpuno neočekivano postaje netko drugi: zaljubljen, saveznik u usamljenosti i ranjiv najbolji prijatelj…

U ovom duboko dirljivom i zanosno detaljnom portretu o ljubavi, fantaziji i slavi scenaristica i redateljica Sofia Coppola nam kroz Priscilline oči predstavlja do danas neviđenu stranu velikog američkog glazbenog mita, odnos Elvisa i Priscille te njihov turbulentan brak, od njemačke vojne baze do Gracelanda, njegovog imanja iz snova.

Naslovnu ulogu impresivno tumači Caillee Spaeny koja je za svoj nastup nagrađena nagradom za najbolju glumicu na festivalu u Veneciji i nominacijom za Zlatni Globus, dok ostatak glumačke ekipe čine još i: Jacob Elordi, Ari Cohen, Dagmara Dominczyk i Tim Post.

”Plavi kaftan” je na rasporedu u četvrtak 18. travnja s početkom od 18 h, dok nas od 20h očekuje ”Priscilla”. Projekcije se održavaju u Polivalentnoj dvorani Providurove palače, a ulaznice po cijeni od 4 eura mogu se kupiti na samoj lokaciji prikazivanja sat vremena prije projekcije.

*Ulaznice se mogu i rezervirati porukom u inbox profila Kino Zone na Facebooku i Instagramu, e-mailom na: info@kino-zona.com te SMS i WhatsApp porukom na 099/7208342.

*Program Kino Zone sufinanciran je sredstvima Grada Zadra, Hrvatskog audiovizualnog centra i Zaklade “Kultura nova”, a odvija se u partnerstvu s Koncertnim uredom Zadar.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu