Connect with us

Svijet

Zašto Lufthansa započinje suradnju s njemačkom vojskom

Objavljeno

-

Prekretnica u njemačkoj politici dovodi i do sve većeg značaja Lufthansine firme Lufthansa Technik i njene suradnje s vojnom industrijom. Ono što je prije bila samo sporedna djelatnost, sve više dolazi u središte pažnje.

Sektor za održavanje vojnih aviona je u velikoj transformaciji.

Stručnjaci za održavanje vojne avijacije su toliko traženi da kompanije poput Lufthansa Technik (LHT) čak pristaju na prekvalifikaciju i usavršavanje radnika iz drugih sektora. Često se stručnjaci dovode iz kompanija koje su radile kao dobavljači dijelova za automobilsku industriju, čiji proizvodi nisu više traženi zbog prelaska na električne automobile.

“Lufthansa Technik, u potrazi za stručnjacima, preuzima mehatroničare iz automobilske industrije”, potvrdio je avio-stručnjak Heinrich Großbongardt u intervjuu za DW. “Oni imaju dobro obrazovanje. Sada se vrši njihova prekvalifikacija u avio-mehaničare, što je ranije bilo nezamislivo!”Nakon ruskog napada na Ukrajinu, stvorena su nova poslovna područja i dati novi poticaji etabliranim kompanijama, uz investicije za kupovinu novih aviona u milijardama eura. Kao u slučaju Lufthansa Technik, koja je nedavno osnovala podružnicu LHT Defense.

LHT je podružnica njemačke Lufthanse za održavanje i popravke. Prema vlastitim navodima, LHT opslužuje više od 800 klijenata širom svijeta i ima više od 20.000 zaposlenih.

Prekretnica za Lufthansu i njemački strahovi

“Prije deset godina to bi bilo teško zamislivo u Lufthansi Technik i u Lufthansa grupi, uzimajući u obzir ESG-rangiranje (Environment, Social und Governance). To je ocjena poduzeća kad je riječ o okolišu, društvu i upravljanju”, kaže Großbongardt. “Defense je tada nešto što nije dolazilo u obzir”, kaže ovaj stručnjak iz Hamburga.

Desetljećima nakon Drugog svjetskog rata, u velikim dijelovima njemačkog društva bilo je omraženo sve što je imalo veze s vojskom. Njemačka vojna tehnologija je bila tražena u inozemstvu, ali je u njemačkoj politici i društvu uvijek bila predmet spora.

Nakon ruskog napadana Ukrajinu i najave njemačke vlade da će uložiti 100 milijardi eura u jačanje vojske, situacija se promijenila. “Sada se na to drugačije gleda. I zato to više nije negativna tema za Lufthansu”, objašnjava Großbongardt.

Prvi korak u tom pravcu bit će održavanje pet Boeing P-8 Poseidon za elektronsko promatranje, koje je njemačka mornarica naručila krajem lipnja 2021. godine. Osim SAD-a, Australije, Indije, Velike Britanije, Norveške, Južne Koreje i Novog Zelanda, Njemačka je osmi kupac koji će ove zime u svoju vojnu flotu uvesti Boeing Poseidon.

Civilni Know-How za vojne avione

“Ovi avioni su u biti poput civilnog Boeinga 737, dakle obični putnički avioni u koje su ugrađeni vojni sistemi”, kaže Großbongardt. Lufthansa ima puno iskustva u održavanju Boeinga 737. “Već ranije se postavilo pitanje, tko bi mogao održavati vojne boinge u Njemačkoj? I tu se ne može zaobići Lufthansa Technik, posebno jer su oni uključeni u održavanje i unutrašnje uređenje njemačkih vladinih aviona.”

Za Bundeswehr i Njemačku ima smisla da u održavanje uključe LHT. Jer, bilo bi puno skuplje kada bi Bundeswehr morao sam razviti te kapacitete. “LHT može koristiti postojeće resurse, a to je dobro i za aviokompaniju jer stvara nova radna mjesta u Hamburgu.”

Lufthansa Technik uživa odličnu međunarodnu reputaciju, naglašava Großbongardt. “Kao što Amerikanci kažu, LHT je svjetski lider u tehničkom održavanju aviona i motora.”

Narudžba helikoptera iz Njemačke

Sredinom svibnja, kada je njemački ministar obrane Boris Pistorius posjetio američku kompaniju Boeing u Filadelfiji, osim narudžbe za Poseidone, naručio je i 60 transportnih helikoptera tipa CH47-F Chinook. Lufthansa planira ući i tu u posao održavanja i nabavke rezervnih dijelova.

A uz to LHT želi sudjelovati i u održavanju 35 bombardera F-35, koje je od američkog proizvođača Lockheed naručilo njemačko ratno zrakoplovstvo.

Kada NATO narednih godina zamijeni svoje Awacs avione za elektronsko promatranje novim tipom E-7, LHT šef Sören Stark se nada da će LHT biti uključen ne samo u održavanje. “Već desetljećima je u našoj DNA da brzo razumijemo i servisiramo novu avio-tehnologiju”, rekao je Stark za Handelsblatt. “Tako bi i modifikaciju civilnog Boeinga 737 u E-7 avione NATO-a mogli izvesti u Hamburgu, u uskoj suradnji s Boeingom”, kaže Stark.

Poslovi za specijaliste u Njemačkoj

Ovo je posebnost novog poglavlja, koje otvara Lufthansa. Ovaj put, novi poslovi se ne vode na LHT lokacijama u Malti, Sofiji ili Manili, već u Njemačkoj.

„Prijaviti se za održavanje novih radarskih aviona za NATO je mudra odluka”, smatra Großbongardt, jer LHT u tome može koristiti svoje iskustvo, koje ima s putničkim avionima, tim prije što je novi model E-7 Wedgetail također baziran na civilnom Boeingu 737. „Kada jednom dobijete priliku da uđete na to tržište, postoji dodatni potencijal za poslovne naloge unutar NATO-a”, kaže ovaj avio-stručnjak, a piše Deutsche Welle.

Šef Lufthansa Technik (LTH) Sören Stark ima ambiciozne planove: do 2030. godine, prihodi koncerna bi trebali porasti s 6,5 milijardi eura na više od deset milijardi eura. Dobit bi trebala porasti s 630 miliona eura na više od milijardu eura. Ciljevi su ambiciozni, ali nisu nerealni.

“Vidim dobre šanse za Lufthansa Technik da djeluje kao generalna kompanija odnosno generalni izvođač radova za američke programe”, kaže avio-savjetnik Michael Santo iz konzultantske firme “H und Z” za list Handelsblatt.

Da će LHT u budućnosti raditi i veće poslove od održavanja avio-tehnike i motora na vojnim avionima, za stručnjaka Großbongardta nije vjerojatno. “Lufthansa Technik nikada neće ući u proizvodnju oružane tehnologije, oni nemaju tu kompetenciju.” Ovaj stručnjak, međutim, računa da će LHT za to angažirati partnere. “Lufthansa Technik bi bila glavni izvođač i brinula bi se samo o motorima i avionima. Za sve što se tiče oružja i radarskih sistema, brinut će se partner”, zaključuje Großbongardt.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Svijet

Biden ima koronu

Objavljeno

-

By

Predsjednik SAD-a Joe Biden pozitivan je na koronavirus, potvrdila je Bijela kuća nakon što je Biden nazočio događaju u Las Vegasu na kojem je trebao govoriti.

Glasnogovornica Bijele kuće Karine Jean-Pierre objavila je pozitivan test za 81-godišnjeg Bidena nakon što je predsjednik UnidosUS-a, latinoameričke organizacije za građanska prava, rekao da Biden neće moći govoriti na zakazanom događaju u Las Vegasu zbog dijagnoze.

Bijela kuća tvrdi kako Biden ima blaže respiratorne smetnje te da se iz Las Vegasa vraća u Delaware, gdje će biti stavljen u samoizolaciju. “Cijepljen je i stimuliran te ima blage simptome, rekala je Jean-Pierre.

Američki predsjednik je primio i prvu dozu lijeka Paxlovida, kazao je Bidenov liječnik.

 
Nastavi čitati

Svijet

NIJE SAMO HRVATSKA / Dijelove Europe zahvatio je “povijesni toplinski val”

Objavljeno

-

By

Copernicus

Nije samo Hrvatska zahvaćena neobično dugim toplinskim valom.

Cijeli Balkan i dijelovi Istočne Europe su pod toplinskim valom od početka srpnja, a predviđa se da će vrućina potrajati još oko dva tjedna, piše meteorološki servis Severe Weather Europe.

“Ovo je povijesni toplinski val s temperaturama koje dnevno prelaze prag od 40°C. Najintenzivniji je na Balkanskom poluotoku i istočnoj Europi. Mora u mediteranskoj regiji također postaju vruća, mjestimice dosežući 30°C

Prema prognozama globalnih vremenskih modela, temperature će tijekom srpnja ostati znatno iznad prosjeka diljem južne i istočne Europe. Za Balkanski poluotok prognoziraju se za ovaj tjedan rekordne vrijednosti”, piše SWE.

Temperature su dosegle više od 30 stupnjeva u mnogim područjima, a više od 40°C zabilježeno je u Rumunjskoj, Srbiji, Albaniji, Bugarskoj, Bosni, Sjevernoj Makedoniji i Grčkoj posljednjih dana.

Najviša minimalna temperatura ikad zabilježena u Srbiji

U Srbiji su, piše SWE, zabilježene povijesne vrućine. Meteorološka stanica u Vršcu (sjeveroistočna Srbija) zabilježila je minimalne temperature od 30.6°C u subotu i 31.2°C u nedjelju, što je najviša minimalna temperatura ikad zabilježena u Srbiji.

Glavni grad Srbije, Beograd, izvijestio je o minimalnoj temperaturi od 27.3°C u subotu i 27.5°C u nedjelju. Te su vrijednosti također vrlo blizu rekordnih, prenosi Index.

Visoke noćne temperature zabilježene su i u zemljama u okruženju, poput Hrvatske, BiH, Rumunjske i Sjeverne Makedonije. Grčka je također primijetila da minimalna temperatura nije padala ispod 30°C na nekim postajama tijekom vikenda.

Severe Weather Europe

Toplinski val će trajati još 7-10 dana

“Srpanj je poznat kao najtopliji mjesec ljeta, no temperature će ovih dana i narednih 7-10 dana biti znatno više od prosjeka. Dnevni prosjek u mnogim regijama bit će oko 10 stupnjeva viši od prosjeka”, najavljuje SWE.

Dodaju da je za ovakvu situaciju odgovorna toplinska kupola.

 
Nastavi čitati

Svijet

Velika prognoza: Rijedak događaj započeo iznad južnog pola, razvijaju se neobično jake anomalije

Objavljeno

-

By

Pixabay

Na južnoj hemisferi trenutačno je zimska sezona, a dinamični vremenski obrasci potaknut će snažno zagrijavanje u stratosferi iznad Južnog pola. Ovi su događaji rijetki na južnoj hemisferi, ali snažni i poznato je da imaju učinak na cijeli svijet.

Ovi događaji stratosferskog zagrijavanja sadrže mnogo energije i mogu utjecati na cijelu hemisferu. Imali smo nekoliko slučajeva gdje se to dogodilo na sjevernoj hemisferi, utječući na zimske vremenske uzorke, piše Severe Weather.

Na južnoj hemisferi ova zimska stratosferska zagrijavanja nisu tako česta, uz samo nekoliko njih u prošlim desetljećima.

Polarno kruženje vrtloga

Pokretačka snaga ovih događaja je polarni vrtlog (polar vortex). Jednostavno rečeno, to je samo naziv koji opisuje široku zimsku cirkulaciju nad sjevernom (i južnom) hemisferom.

Polarni vrtlog proteže se visoko u atmosferu. Najniža razina naziva se troposfera, gdje se događaju svi vremenski događaji. Ali iznad toga, imamo stratosferu, dublji i suši sloj u kojem se nalazi ozonski omotač.

Općenito, polarni vrtlog se ponaša kao vrlo veliki ciklon, pokrivajući cijeli sjeverni pol do srednjih geografskih širina. Povezan je kroz sve atmosferske razine, od temelja, ali može imati različite oblike na različitim nadmorskim visinama.

Proces je potpuno isti na južnoj hemisferi. No na južnoj hemisferi ima mnogo manje terena, pa ima manje poremećaja stratosferskog polarnog vrtloga.

Polarni vrtlog u stratosferi

Polarni vrtlog nije samo jedna zimska oluja ili hladnoća koja se kreće sa srednjeg zapada na sjeveroistok Sjedinjenih Država. To je moćna cirkulacija velikih razmjera i može imati dubok utjecaj na naše svakodnevno vrijeme.

Polarni vrtlog uglavnom dijelimo na snažan/stabilan polarni vrtlog koji obično znači jaku polarnu cirkulaciju i mlazno strujanje, te slabi/poremećeni polarni vrtlog koji stvara slab uzorak mlazne struje. Takve događaje nazivamo “Iznenadno zagrijavanje stratosfere”, kao što ime sugerira, brz porast temperature u stratosferi.

Zagrijavanje stratosfere

Snaga polarnog vrtloga obično se mjeri snagom vjetrova unutar i oko njega. To se radi mjerenjem zonalnih (krećući se od zapada prema istoku) brzina vjetra oko polarnog kruga (60° zemljopisne širine).

NASA je promatrala stratosfersko zagrijavanje 5. siječnja ove godine, kada su se vjetrovi oko polarnog kruga okrenuli. Val stratosferskog zagrijavanja prešao je cijeli Sjeverni pol u stratosferi, učinkovito cijepajući hladnu jezgru polarnog vrtloga na dva dijela.

Jedan dio prekinutog polarnog vrtloga prešao je iznad Sjeverne Amerike, a jedan iznad Europe. U tom trenutku to nije imalo izravan utjecaj na zimsko vrijeme na površini, budući da se nalazi na 30 km nadmorske visine.

Snažne pozitivne vrijednosti viđene su u stratosferi početkom siječnja, povezane s visokim tlakom tijekom zagrijavanja stratosfere. Događaj i njegov utjecaj polako su se smanjivali tijekom vremena, dosegnuvši niže razine sredinom i krajem siječnja.

Zagrijavanje stratosfere južnog pola

Južna hemisfera ima suprotna vremenska doba od sjeverne hemisfere. Dakle, dok idemo prema kasnom ljetu, još uvijek je zima na južnoj hemisferi, što znači da ima aktivnu cirkulaciju polarnog vrtloga.

Gledajući prognozu vjetra i temperature za ovu razinu stratosfere, može se vidjeti kako se vjetrovi smanjuju kako je polarni vrtlog pod pritiskom. Također, može se vidjeti snažan vrhunac temperatura kako se zagrijavanje stratosfere razvija do svoje maksimalne anomalije.

Uz visoki tlak dolaze i dva vala zagrijavanja u stratosferi. Anomalije pokazuju kako neuobičajeno visoke temperature u stratosferi ometaju polarni vrtlog i cirkulaciju nad južnom hemisferom.

Globalni doseg

Ako živite na sjevernoj hemisferi, zašto bi vas bilo briga za događaj stratosferskog zagrijavanja iznad Južnog pola? Zbog globalne cirkulacije zraka između hemisfera mnogo je više protoka i dinamike na zimskoj hemisferi, dok je ljetna hemisfera općenito mirnija.

To se naziva “Brewer-Dobsonova cirkulacija” i povezuje cirkulaciju iz obje hemisfere više u atmosferi. Ovo u osnovi pokazuje da su i sjeverna i južna stratosfera povezane.

Sve u svemu, ova je studija otkrila i pozitivne i negativne poremećaje u termosferskom omjeru kisik/dušik i ukupnom sadržaju elektrona u Sjedinjenim Državama i Europi. Ovi čimbenici igraju ulogu u geomagnetskoj aktivnosti Zemljine atmosfere, a promjene su bile dovoljno jake da se mogu otkriti i izmjeriti.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu