magazin
AURORA RESIDENCES / FMTG predstavlja novi projekt u Falkensteiner Resortu Punta Skala
Završetak gradnje novih 88 Falkensteiner Premium Living apartmana za najam i prodaju, pod vodstvom poznatog arhitekta Borisa Podrecce, očekuje se u lipnju 2025.
Potražnja za apartmanima s dodatnom uslugom i dalje raste. FMTG je rano prepoznao ovaj trend i već 20 godina ih razvija pod brendom Falkensteiner Premium Living i integrira u infrastrukturu Falkensteiner hotela. Najnoviji projekt razvijat će se od jeseni u Falkensteiner Resortu Punta Skala u Hrvatskoj. Pod vodstvom poznatog arhitekta Borisa Podrecce, FMTG će do 2025. izgraditi 88 novih vrhunskih stambenih jedinica. Zainteresirani investitori mogu sudjelovati u razvoju projekta kroz trenutnu crowdinvestment kampanju FMTG Investa.
“Kada gradimo apartmane za najam i prodaju, prodamo oko trećinu prije početka gradnje”, rekao je Otmar Michaeler, izvršni direktor FMTG-a. Tvrtka ove godine puni 67 godina i tijekom desetljeća se razvila u međunarodnu turističku grupu i najpoznatiji austrijski turistički brend.
“Moji su roditelji započeli s malim pansionom u Južnom Tirolu, a s FMTG-om smo stvorili strukturu koja je jedinstvena u Europi. Gradimo, razvijamo, savjetujemo. Kroz savjetovanje drugih tvrtki neprestano učimo i vrlo rano uočavamo trendove”, kazao je Erich Falkensteiner, predsjednik Nadzornog odbora FMTG-a.
Turistička grupacija već 20 godina nudi apartmane za najam i prodaju pod brendom Premium Living. Oni su integrirani u infrastrukturu Falkensteiner hotela, nudeći vlasnicima mogućnost uživanja u hotelskim pogodnostima.
“Kupac odlučuje koje usluge želi. Ako nekretninu za odmor ne koristi, može nam ju dati u daljnji najam”, kaže Michaeler. Tako FMTG izbjegava prazne krevete, a vlasnici apartmana ostvaruju određeni dio prihoda. Tvrtka se u budućnosti planira još više fokusirati na ovaj model. Potražnja će i dalje rasti, u što je Michaeler uvjeren, a mnogo je razloga za to. Na primjer, modeli rada značajno su se promijenili od pandemije.
“Workation je trend koji sve više jača. Premium Living apartmani koji se mogu koristiti tijekom cijele godine nude savršeno mjesto za kombiniranje posla i odmora”, objašnjava Michaeler. Statistike također pokazuju da apartmani s dodatnim uslugama postaju sve popularnije kod umirovljenika.
“Postajemo zdraviji kako starimo. Mnogi ljudi žele uživati u zlatnim godinama negdje drugdje i pritom se osjećati kao kod kuće”, dodao je.
Ne samo da su porasli troškovi izgradnje, već i visoke kamatne stope danas otežavaju razvoj nove nekretnine isključivo putem bankovnog financiranja. Ovdje popularni apartmani nude atraktivnu opciju za unakrsno financiranje. Za Michaelera je to sada uvjet.
“Ako danas ne možemo unakrsno financirati hotel s apartmanima, razvijamo se samo na mjestima gdje dobivamo javna sredstva”, kazao je.
Novi apartmani u Falkensteiner Resortu Punta Skala
Gradi se isključivo na vrhunskim lokacijama i uvijek u suradnji s renomiranim arhitektima i dizajnerima, poput Mattea Thuna ili Richarda Meyera. Jedan od vodećih projekata turističke grupe je Falkensteiner Resort Punta Skala u blizini Zadra. Resort već uključuje dva hotela s 5 zvjezdica, Premium Living apartmane, luksuzne vile i Fortis Club, vrhunski sportski i zabavni centar.
Gradnju na poluotoku Falkensteiner nastavlja u jesen. Pod vodstvom austrijskog arhitekta Borisa Podrecce razvijaju se novi Premium Living apartmani “Aurora Residences”.
“Za mene Punta Skala utjelovljuje čežnju za horizontom. More i nebo zrcale se posvuda. S novim apartmanima želim dalje razvijati taj kontinuitet. Zgrade su poredane kao prsti, okrenute prema moru i tako da jedna drugoj ne zaklanjaju pogled na horizont”, kaže Podrecca. Ukupno će se u četiri zgrade izgraditi 88 apartmana. Zainteresirani kupci mogu birati između četiri različite veličine od 42m2 do 175m2. Završetak je predviđen za lipanj 2025. godine.
Inovativni koncept crowdinvestmenta
Više od sedam godina FMTG uspješno povezuje inovativne projekte s vlastitim crowdinvestment konceptom – već dvije godine i kroz vlastitu platformu FMTG Invest.
“Naši investitori znaju točno u koje projekte ulazi njihov novac sa svakom kampanjom i kasnije mogu uživati u rezultatu kao gosti hotela”, rekla je Anne Aubrunner, direktorica FMTG Investa. Naime, kamate se isplaćuju ili u gotovini ili u obliku hotelskih vaučera.
“Nešto više od polovice naših investitora odlučuje se za otplatu kamata u vaučerima i tako postaju gosti”, kaže Aubrunner o uspješnom konceptu.
“Za naše višestruke ulagače posebno je popularna kombinacija gotovinskih kamata i hotelskih vaučera”, dodala je. FMTG Invest tim stavlja poseban fokus na transparentnost i redovitu komunikaciju s investitorima.
“Za nas odnos ne završava završetkom investicije, već počinje”, objašnjava Aubrunner osobni pristup. Trenutno je FMTG Invest u 12. krugu crowdinvestmenta. Prikupljena sredstva će, između ostalog, ići za realizaciju Aurora Residencesa u Falkensteiner Resortu Punta Skala.
Upozorenje o riziku: Ulaganje uključuje značajne rizike i može dovesti do potpunog gubitka uloženog kapitala. Prospekt u skladu s odredbama austrijskog Zakona o tržištu kapitala, uključujući sve dodatke, dostupan je nakon pregleda od strane ispitivača prospekta u skladu sa § 7 KMG putem www.fmtg-invest.com i www.fmtg-invest.at. Tiskanu verziju prospekta i sve dodatke možete zatražiti od FMTG – Falkensteiner Michaeler Tourism Group AG, Walcherstrasse 1A, 1020 Beč, +43 (0) 509 912 1113, tijekom uobičajenog radnog vremena.
magazin
ADVENT U ZADRU / U četvrtak na zadarskoj Tržnici klape „Maraška”, „Žurnata”, „Diadora” i „Koporan”
Klape „Maraška”, „Žurnata”, „Diadora” i „Koporan” u četvrtak će od 18 sati nastupiti na zadarskoj Tržnici u ambijentu Božićnog gramofona na kojem još nisu pjevali, no za iskusne klapske pivače i pivačice, pogotovo u blagdansko vrijeme, priča je uvijek ista bez obzira na lokaciju i vrijeme.
„Pjevat ćemo božićne pjesme s obzirom na to, naravno, da se bližimo Božiću. Pjevamo jako dugo i ne odustajemo”, kaže Jelena Laća iz mješovite zadarske klape „Maraška” koja, poznato je, nosi ime po sorti višnje koja se uzgaja samo u zaleđu Zadra. „Maraška” je 2017. osvojila srebrenu plaketu na Festivalu dalmatinskih klapa u Pakoštanima, a više su puta divojke i klapski momci iz „Maraške” nastupili na najprestižnijem Festivalu dalmatinskih klapa u Omišu. Redoviti su sudionici Smotre klapa Zadarske županije u crkvi svetog Donata, i to u ambijentu i povijesnom prostoru u kojemu se sljubljuju stari napjevi, emocije i identitet. Tržnica također ima svoju povijesnu priču oživljenu u Adventu u Zadru.
„Nismo još nastupali na Tržnici, a riječ je o novom programu koji mi se sviđa i koji zaslužuje sve pohvale. Neće nam biti prvi put i da pjevamo s mikrofonima. Posao ćemo odraditi s radošću i profesionalno”, poručuje Laća koja će s ostatkom mješovite klape „Maraška” prva izaći na pozornicu. Potom slijedi klapa „Žurnata” iz Svetog Filipa i Jakova koja djeluje pet godina, a osnovana je spontano i međusobnim poznanstvom članova iz nekoliko drugih klapa. U Omišu su nastupili više puta njegujući a cappella pjevanje, kao i izvođenje skladbi sakralnog karaktera. Žurnata je talijanizam koji označava nadnicu, ili naknadu za težak fizički rad koji je obilježio prošlost Dalmacije i njezinih stanovnika. Tvrdi momci iz klape „Žurnata” zato su lakoćom odoljeli gripi koja hara Dalmacijom i koja je iz uobičajenog ritma nastupa izbacila mnoge klapske pivačice i pivače.
„Držimo se”, napominje prvi tenor Zvonimir Dražović, „i očekujem da će sve biti u najboljem redu. Spremamo nekoliko božićnih i pučkih pjesama da se proveselimo s ljudima i uživamo u božićnom duhu”. Klapi „Žurnata” ovo će biti prvi koncert na Tržnici i prvi adventski nastup.
„Pozivamo sve ljubitelje klapskog pivanja da dođu na koncert i zapivaju s nama”, dodaje Dražović. Klapski koncert počinje u 18 sati na Tržnici Zadar, ulaz je besplatan, a događaj organiziraju Grad Zadar i zadarska Turistička zajednica.
magazin
ADVENT U ZADRU / Koncert Marine Tomašević u četvrtak na Trgu Petra Zoranića
Prosinac je ove godine poznatoj zadarskoj pjevačici i likovnoj umjetnici Marini Tomašević donio obilje i blagodat. Na međunarodnom umjetničkom festivalu „Qatar International Art Festival” u Dohi u društvu drugih umjetnika iz sedamdesetak svjetskih zemalja, Tomašević je predstavila moderniziranu verziju drevne i egzotične slikarske tehnike vinorel, odnosno slikanja vinom na papiru. Zlatko Kozina i Ivica Kiš oživjeli su ovu tehniku u Hrvatskoj, a zadarska umjetnica uspješno ju je vratila u suvremeni likovni izraz te predstavila u Dohi. Osjećaj je, kaže Tomašević, bio fantastičan.
„Doha je mrak! Treba doći i vidjeti kako to sve izgleda. Katar je jedna od najbogatijih zemalja na svijetu i to se vidi na svakom koraku. Izvrsno sam prošla na Festivalu, a kada su shvatili da još i pjevam, pozvali su me da sljedeće godine ponovno dođem i zapjevam”, kaže zadarska umjetnica. Do novog i očekivanog druženja sa svjetskim umjetnicima u Dohi ima još dosta vremena, pa će Marina Tomašević dotad zapjevati na drugom mjestu. Već u četvrtak na adventskoj pozornici na Trgu Petra Zoranića od 20.30 sati Marina će prošarati glazbenim repertoarom koji će biti koliko blagdanski, toliko i šaren.
„Drago mi je što ću nakon toliko vremena moći priuštiti zabavu ljudima koji su moja generacija i stariji, ali i onima mlađima. Glazba nikad ne umire, jer je mladi često otkrivaju kao nešto novo”, objašnjava pjevačica koja će u četvrtak zadarskoj publici ponuditi najmanje „100 minuta fešte”, kako glasi jedan od njezinih kompilacijskih albuma objavljen još prije dvadesetak godina. Dakle, feštarski i glazbeno šareno.
„Bit će to šarolik repertoar, odnosno blagdanski i zabavan. Fešta, fešta, fešta… Moramo feštati, pjevati i zabavljati se. Ako bude zima, ugrijat ćemo se, a ako bude padala kiša, imamo kišobrane. Veselim se koncertu”, poručuje zadarska pjevačica.
Tomašević neće prvi put nastupiti na „Adventu u Zadru”, a još je preciznije primijetiti kako je zadarska glazbenica bila sudionica prvog zadarskog „Adventa” prije deset godina. Tada 2015. godine adventska manifestacija bila je u povojima kako u Zadru, tako i u cijeloj Hrvatskoj, pa je Tomašević dio sebe ugradila u zadarsku adventsku priču.
„To smo odradili volonterski sa željom da i naš grad bude uključen u organiziranje adventske manifestacije. Htjeli smo pokazati da se može, odnosno da Zadar zaslužuje i treba imati adventsku manifestaciju”, priča Tomašević. Deset godina kasnije „Advent u Zadru” jedan je od najljepših domaćih adventskih evenata, a sama glazbena pozornica na Trgu Petra Zoranića izvođačima je veoma posebna, šarmantna i pamtljiva.
„Prije deset godina događaj se odrađivao srcem i volonterski, ali postignut je uspjeh. Trg je zatvoren i zaštićen od utjecaja vjetra, a ima povijesni element vezan uz urbanu sredinu. Vrlo je intiman, šaren i sve je tamo prilično veselo i prekrasno. Nije moglo bolje, pa je pjevanje s pozornice zaista poseban doživljaj”, kaže Tomašević kojoj se i prostor zadarske Tržnice, kao drugo adventsko okupljalište i mjesto odvijanja programa, čini dobrim izborom.
“Lijepo je što postoji dodatni adventski đir kako bi se zadovoljio ukus publike koja voli nešto drugo. Grad Zadar i Turistička zajednica napravili su dobar posao, jer se Zadar pokazuje kao grad pjesme, ljudi dobre volje i energije. Za svakoga ima ponešto”, ističe Zadranka. Koncert počinje sutra, u četvrtak u 20.30 sati, a ulaz je besplatan.
magazin
GLOBALNI SPEKTAKL / K-POP FOREVER! stiže u Zadar!
Globalni K-pop spektakl K-POP FOREVER!, inspiriran Netflixovim animiranim filmom K-POP Demon Hunters, dolazi u Zadar i Rijeku. Koncerti će se održati 22. ožujka 2026. u dvorani Zamet u Rijeci, te 29. ožujka 2026. u dvorani Višnjik u Zadru. Ulaznice za koncerte bit će u prodaji u četvrtak, 18. prosinca u 12 sati putem sustava Eventim.hr, a early bird cijene biti će dostupne isključivo tijekom prva 24 sata.
Najava novih datuma dolazi nakon iznimnog interesa publike u Zagrebu, gdje je prvi koncert u Areni Zagreb rasprodan u manje od 15 dana, što je dovelo do otvaranja dodatnog termina 21. ožujka 2026. Zbog velikog interesa turneja se proširuje na više hrvatskih gradova, potvrđujući kontinuirani interesa za K-pop sadržaje.
Projekt K-POP FOREVER! dio je velike europske turneje koja bilježi snažnu prodaju u gradovima poput Dublina, Corka i Belfasta. Show donosi više od 90 minuta scenske produkcije, uz live vokale, profesionalne plesače i suvremene vizualne efekte.
Projekt je nadahnut planetarnim uspjehom Netflixova animiranog filma K-POP Demon Hunters. Program uključuje izvedbe inspirirane izvođačima BTS, BLACKPINK, TWICE i MELOMANCE, kao i hitove izvođača HUNTR/X i SAJA BOYS, čiji je soundtrack dosegnuo vrh Billboard 200 ljestvice. Publika će čuti i pjesme „Soda Pop” i „Golden”.
Publiku u Areni očekuje jedna od najspektakularnijih europskih produkcija posvećenih K-popu: monumentalna scenografija, LED ekrani visoke rezolucije, specijalni efekti, dinamičan light-show te tim profesionalnih plesača i izvođača koji oživljavaju estetiku i koreografsku snagu korejskih superzvijezda.
Ulaznice za koncerte u Rijeci i Zadru bit će dostupne putem sustava Eventim.hr.







