Connect with us

Hrvatska

Država će građanima sufinancirati kupnju električnih vozila ili hibrida, pogledajte koliko možete dobiti…

Objavljeno

-

foto: Pixabay

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost objavio je javni poziv vrijedan 15 milijuna eura kojim će se građanima sufinancirati kupnja energetski učinkovitih vozila, a prijave će se moći podnositi od 22. travnja.

Energetski učinkovitim vozilima čiju kupnju će sufinancirati Fond smatraju se vozila kategorija L1, L2, L3, L4, L5, L6, L7 na električni pogon, što uključuje i mopede i motocikle, kao i vozila kategorije M1 na električni, plug-in hibridni pogon ili pogon na vodik, što podrazumijeva osobna vozila koja osim sjedišta vozača imaju još najviše osam sjedišta.

“U smislu ovog poziva vozilom se smatra isključivo novo motorno vozilo homologirano za cestovni promet u Republici Hrvatskoj koje će nakon kupnje u RH biti prvi put registrirano”, navode iz Fonda, uz napomenu da predmet poziva nije sufinanciranje kupnje električnih bicikala, uključujući i bicikle s pomoćnim motorom.

Očekivani učinci provedbe poziva su ušteda energije i smanjenje emisija ugljičnog dioksida, a očekuje se da će se registrirati 2.000 novih energetski učinkovitih vozila. “Korisnici sredstava mogu biti punoljetne fizičke osobe s prebivalištem na području Hrvatske. Ukupno raspoloživ iznos sredstava Fonda po ovom pozivu je 15 milijuna eura”, navodi se u javnom pozivu objavljenom na internetskoj stranici Fonda.

Subvencije po vozilu od 2,5 do 9 tisuća eura

Fizička osoba može ostvariti sredstva za kupnju najviše jednog vozila, najviša cijena vozila može biti 50 tisuća eura s PDV-om, a najviše postotno učešće 40 posto. Pritom, ograničenje najviše cijene vozila ne primjenjuje se na vozila s pogonom na vodik.

Najviši iznos sredstava Fonda po vozilima na električni pogon iz kategorija L1 do L7 tako iznosi 2.500 eura, a devet tisuća eura za vozila M1 kategorije na električni pogon. Za kupnju vozila iz potonje kategorije na pogon na vodik također se može dobiti najviše devet tisuća eura, dok za kupnju vozila na plug-in hibridni pogon se može ostvariti pet tisuća eura poticaja.

Prijava mora sadržavati uvjerenje o prebivalištu prijavitelja, ponudu za kupnju vozila izdanu od strane prodajnog mjesta, račun za predujam te dokaz o primitku uplate obveznog minimalnog predujma na račun prodajnog mjesta, to jest dokaz prodajnog mjesta o primitku sredstava na račun u vidu ispisa iz transakcijskog računa ili fiskalizirani račun iz kojeg je vidljiva uplata sredstava.

“Prihvatljivi i opravdani trošak po pozivu je isključivo trošak kupnje vozila, koji može nastati kupnjom radi stjecanja vlasništva ili financijskim leasingom, najranije na dan objave ovog poziva (5. travnja, op.a.). Vrijeme nastanka troška utvrđuje se datumom izdavanja računa za kupnju vozila”, napominju iz Fonda.

Podnošenje prijava na poziv započinje 22. travnja 2024. u devet sati, a poziv će trajati do isteka kalendarske godine ili do iskorištenja sredstava. Pritom, informacija o iznosu iskorištenih sredstava bit će javno dostupna putem mrežne stranice Fonda te će se ažurirati u stvarnom vremenu.

Lista energetski učinkovitih vozila i prodajnih mjesta

Fond je na svojoj internetskoj stranici, na temelju ranije provedenog javnog poziva, objavio i listu energetski učinkovitih vozila, dakle modela koji udovoljavaju uvjetima poziva, te prodajnih mjesta raspoloživih za provođenje poziva.

“Prijavitelj podnosi prijavu na poziv isključivo preko prodajnog mjesta prema listi prodajnih mjesta s liste energetski učinkovitih vozila”, istaknuli su.

Između ostalog, iz Fonda napominju da je korisnik bespovratnih sredstava u obvezi zadržati u vlasništvu/korištenju sufinancirano vozilo dvije godine od datuma prve registracije.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Nezapamćen pomor dagnji! Krivac su visoke temperature mora?

Objavljeno

-

By

U Malostonskom zaljevu događa se nezapamćeni pomor dagnji, a prema prvim procjenama u uvali Brijesta, poznatoj po najmasovnijoj školjkarskoj proizvodnji u tom kraju, šteta iznosi gotovo 80 posto, objavio je HRT.

Veliki pomor dagnji uzgajivači pripisuju visokim temperaturama mora. Braća Lazić obiteljskim uzgojem dagnji bave se na površini od desetak hektara, a uginulo im ih je gotovo devedeset posto dagnji, navodi HRT.

Školjkar Zdravko Lazić, koji uzgaja dagnje u uvali Brijesta, ne pamti takav pomor.

“Mi imamo 25 godina obrt, cijeli život se bavimo ovim, kao i generacije prije nas. Nikada nisam ni čuo za ovakvo nešto”, naglasio je Lazić.

Uzgajivači pretpostavljaju da je uzrok pomora školjaka izrazita toplina mora, na ovome dijelu nezapamćena, gotovo 30 stupnjeva.

Za razliku od dagnji, kamenice se još uvijek drže.

Uzgajivači u zaljevu Bistrina i susjednim uvalama tvrde da kod njih zasad nema uginuća, no svakodnevno pomno prate stanje.

Ana Bratoš Cetinić, s Odjela za primijenjenu ekologiju Sveučilišta u Dubrovniku, ističe kako sve treba analizirati veterinarski inspektor i objašnjava utjecaj vrulja na području Bistrine, što je za razliku od Brijeste, na školjke moglo utjecati povoljno.

“Smatra se da je to otprilike 11 stupnjeva Celzijusa. Kada dođe određena količina slatke vode s tom temperaturom, jasno da onda i hladi to područje, pogotovo u dubljim slojevima, pa je onda i ugroženost od povišenih temperatura manja, ali to su sad sve špekulacije”, navela je za HRT Bratoš Cetinić.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Iz MUP-a otkrili koliko vozača ima negativne bodove i gdje ih je najviše

Objavljeno

-

By

U prvih šest mjeseci ove godine vozačima u Hrvatskoj izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova, u najvećem broju slučajeva zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Nedavno smo pisali o tome kako vozači jednostavno mogu provjeriti imaju li na svome kontu negativnih bodova za počinjenje težih prometnih prekršaja.

Vozaču je dovoljno da OVDJE, na stranicama MUP-a, unese serijski broj svoje vozačke dozvole, a potom i generiranu lozinku te dozna dokad mu je dozvola važeća, ima li i koliko negativnih prekršajnih bodova te izrečenih zaštitnih ili sigurnosnih mjera zabrane upravljanja motornim vozilom.

Ove godine 372.000 prekršaja

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, vozačima sa skupljenih 12 negativnih bodova, a mladim vozačima (do 24 godine starosti) s 9 negativnih bodova, ukida se i oduzima vozačka dozvola. Negativni prekršajni bodovi brišu se iz evidencije nakon proteka dvije godine od dana pravomoćnosti odluke o prekršaju na temelju koje su upisani.

Na naš upit, iz Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) rekli su nam da je u 2023. godini utvrđeno 760.373 prometnih prekršaja, uključujući i prekršaje u prometnim nesrećama, dok ih je u prvom polugodištu ove godine utvrđeno 371.958. Najviše je utvrđenih prekršaja bilo zbog vožnje brzinom većom od dopuštene, nekorištenja sigurnosnog pojasa, alkoholiziranosti vozača, nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje te upravljanja neregistriranim i tehnički nepregledanim vozilom.

Negativne bodove ima 96.000 vozača

Za prekršaje počinjene tijekom prošle godine izrečeno je 96.178 negativnih prekršajnih bodova, a u prvih šest mjeseci ove godine izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova. U najvećem broju slučajeva, negativni bodovi izrečeni su za vožnju pod utjecajem alkohola.

MUP nam je dostavio i tablicu s trenutnim stanjem negativnih prekršajnih bodova, razvrstanih prema broju bodova i prema policijskim upravama gdje su izrečene.

U Hrvatskoj je više od 2,3 milijuna vozača, a njih 96.052 ili oko 4 posto ima negativne bodove. Pribrojimo li im vozače s hrvatskim državljanstvom kojima je prebivalište izvan Republike Hrvatske, 96.412 vozača ima negativne bodove.

MUP RH

U Zagrebu 22.365 vozača s kaznenim bodovima

Najviše je vozača s tri negativna boda na kontu – njih čak 57.268, a potom onih sa šest negativnih bodova – njih 13.322. Više od 9 negativnih bodova skupilo je 4.048 vozača.

Najviše negativnih bodova izrečeno je, naravno, na područjima policijskih uprava gdje je i najveći broj stanovnika. Prednjači Grad Zagreb s 22.365 vozača s negativnim bodovima, slijede Splitsko-dalmatinska županija (13.410), Osječko-baranjska (6.710), Primorsko-goranska (4.682) te Istarska (4.617). Najmanje je vozača s negativnim bodovima na području Ličko-senjske (924) te Požeško-slavonske županije (2.217).

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Drama na nebu iznad Hrvatske, avion nije odgovarao kontroli leta, dignuti MIG-ovi

Objavljeno

-

By

Na nebu iznad Hrvatske odvijala se prava drama kada je maleni zrakoplov ušao u naš zračni prostor, ali nije odgovarao na pozive kontrole leta. Obaviješten je i MORH te su dignuti nadzvučni lovci presretači MiG-21.

Zrakoplov Piper PA-24 u nedjelju je oko 10:50 ušao u hrvatski zračni prostor, ali nije uspostavio komunikaciju s oblasnom kontrolom leta niti nakon desetak ponovljenih upita, piše Dnevnik.hr.

U presretanje jednomotornog zrakoplova poslan je dežurni dvojac 191. eskadrile lovačkih zrakoplova 91. krila HRZ-a, koji je presreo Piper te u okolici Slunja završio s akcijom, objavio je AvioRadar.

Nije uspostavljena radioveza

Taj incident potvrdila je i Hrvatska kontrola zračne plovidbe.

“Dana 21. 7. 2024. zrakoplov registarske oznake UR-OTF ušao je u zračni prostor RH u 10:51 UTC na visini od 7000 ft. Možemo potvrditi da s pilotom zrakoplova nakon višekratnih pokušaja na nekoliko radnih frekvencija nije uspostavljena uobičajena dvosmjerna radioveza. U ovom trenutku nemamo provjerenih pojedinosti o naravi problema, ali možemo sa sigurnošću potvrditi da je naša komunikacija na svim frekvencijama bila uredna s ostalim zrakoplovima. Zrakoplov je napustio zračni prostor RH u 12:11 UTC. Pokrenut je standardni postupak u takvim situacijama te je obaviješten MORH, koji nadzire hrvatski zračni prostor u ovom kontekstu.”

Prema neslužbenim informacijama kojima raspolaže AvioRadar, radiostanica spornog zrakoplova bila je namještena na pogrešan kanal, zbog čega nije bilo moguće uspostaviti komunikaciju sa zrakoplovom.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu