Connect with us

Hrvatska

ISTRAŽIVANJE / Turisti otkrili što ih najviše smeta u Hrvatskoj, ali i gdje se nalaze najbolji domaćini

Objavljeno

-

foto: Saša Čuka

Istraživanje u kojem je sudjelovalo nešto manje od 20 tisuća turista pokazalo je da su najbolji domaćini u Istri, ali i što najviše smeta naše goste.

Studiju potpisuju kompanije GetByFerry.com i GetByBus.com.

Kada je riječ o općenitim iskustvima i razinom zadovoljstva putnika u Hrvatskoj, istraživanje je pokazalo da se čak 90% posjetitelja namjerava vratiti u Hrvatsku, a da bi njih 96% Lijepu našu preporučilo prijateljima, prenosi tportal.

Hrvatska je i dalje izuzetno popularna među solo putnicima. Konkretno, čak 30% posjetitelja navelo je da su u Hrvatsku putovali sami, što je gotovo isti rezultat kao prošle godine. No, kada govorimo s kime su putnici posjećivali Hrvatsku, slika se blago promijenila. Partneri i obitelj su i dalje vodeća pratnja naših putnika, a ove godine njihova zastupljenost je skočila na 52%.

S druge strane, nešto se smanjio broj posjetitelja koji su nas posjetili u društvu prijatelja. Ove godine ih je ukupno 16%, dok ih je prošle godine bilo 22%. Mlađi putnici češće će putovati s prijateljima, dok će oni nešto stariji odmor radije provesti s partnerom ili obitelji.

Gotovo trećina putnika odgovorila je kako su se odlučili za posjet Hrvatskoj zbog odmora i relaksacije, a slijedeći najzastupljeniji razlozi dolaska putnika su razgledavanje, zabava i kultura pa možemo zaključiti da preko 80% posjetitelja bira Hrvatsku u svrhu opuštajućeg ljetnog odmora. Ostali, manje zastupljeni razlozi zauzimaju oko 20%, a u to spadaju obiteljski, sportski, poslovni, zdravstveni i drugi razlozi posjete.

Kada je riječ o gradovima, turisti su u Zagrebu bili najzadovoljniji smještajem, dok se u pogledu omjera kvalitete i cijene smještaja na dnu nalazi Split. Ipak, Split je prema podacima sveukupno bio najpopularniji, a turisti su u njemu većinom ostajala od jednog do dva tjedna.

U Dubrovniku, posjetitelji su najbolje ocijenili atrakcije te aktivnosti i povezanost s drugim gradovima i otocima, dok su u Zadru ostali oduševljeni – izborom restorana.

Turisti su jasno dali do znanja i da Hvar, Novalja i Vodice ostaju najpopularnije party destinacije, a kada je riječ o plažama, tvrde da su najbolje one na otoku Krku, s Malinskom i Baškom pri samom vrhu. Slijede ih plaže otoka Raba i Lošinja te Brača i Korčule.

U kategoriji restorana i njihovih cijena, očekivanja posjetitelja najviše su ispunili Baška i Poreč s visokim ocjenama i za ponudu i cijene restorana. S druge strane, na dnu liste našao se Ston gdje je tek oko 60% ispitanika reklo da je zadovoljno cijenama u restoranu, a oko 70% bilo je zadovoljno samim izborom restorana. Ponudu smještaja posjetitelji su najniže ocijenili u Starom Gradu na Hvaru te u Skradinu.

Za kraj, turisti su se iskreno izjasnili i o ljubaznosti domaćina te je njih čak 94% izrazili zadovoljstvo uslužnošću lokalnog stanovništva, a kao najljubazniji lokalci posebno su se istaknuli – Istrani. Naime, Rovinj, Pula i Poreč apsolutno su oduševili naše posjetitelje svojim gostoprimstvom te tako Istri osigurali titulu domaćina godine.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Hibridna operacija zahvatila i Hrvatsku: “To je izrazito opasno, nameću ono što odgovara Rusiji”

Objavljeno

-

By

U Hrvatsku je stigao ruski propagandni web portal. Rusija je od početka invazije na Ukrajini 2014. godine postala svjetska predvodnica u dezinformiranju. Prva je počela koristiti farme botova za širenje lažnih vijesti o svojoj invaziji, a odnedavno je u Hrvatskoj dostupan i prvi ruski propagandni portal s lažnim vijestima.

Ruski propagandni portal pod nazivom Pravda postavljen je krajem travnja čime je zaokruženo prisustvo ovog portala u svim zemljama Europske unije, piše Dnevnik.hr.

“Njegova funkcija je širenje dezinformacija i propagande u smislu nametanja percepcije koja bi odgovarala ruskoj strani. To su lažne vijesti koje imaju svrhu obmane i donošenje krivih zaključaka“, rekao je Roman Domović s Instituta za istraživanje hibridnih sukoba.

Objasnio je da se vijesti skupljaju primarno s poznatih ruskih portala kao što su RIA, Tass, ali i Telegram kanala i onda se automatizirano stavljaju na web stranice.

Web stranica portala namijenjena hrvatskim čitateljima prilično je loša. Teško je razumljiva i prepuna pogrešaka, a ovo su samo neki od primjera:

“Na uskrsnim službama trgovačkog centra (vojni komesari) planiraju grabljati ljude.”

“Na ruskim Telegram kanalima drugi dan fotografija hoda albanski militant koji je ubijen negdje u blizini Avdeevke.“

“Ukrajinski “huligani” i dalje su krenuli u napade, hvatajući voljene, ali postoji jedna nijansa.“

Rusku hibridnu operaciju u veljači je otkrila francuska agencija Viginum, kao nadzornica stranih dezinformacija. Tada je otkriveno da se kampanja fake newsa priprema najprije u Francuskoj, Njemačkoj i Poljskoj, a potom i u ostalim europskim zemljama pa tako i u Hrvatskoj.

“Inače možemo razlikovati informacijske operacije koje dugoročno ciljaju na promjenu korpusa javnog znanja o nečemu ili trenutnih koje obično nazivamo upravljanje percepcijom. Najčešće se ovaj drugi primjer pronalazi netom prije izbore kada se pokušavaju plasirati dezinformacije“, rekao je Domović.

Objasnio je i da ne mora biti riječ samo o lažnim vijestima, nego to mogu biti i spinovi gdje se određeni kut ističe kako bi se pridobilo publiku da vjeruje u nešto drugo.

Propagandnim ratom bavio se i Jadranski opservatorij za digitalne medije (ADMO). U sklopu istraživanja globalnih teorija zavjere analizirali su i Facebook stranice ruskih veleposlanstava u regiji.

“One funkcioniraju kao svojevrsni propagatori što nas ne treba čuditi. Mi smo s propagandom svakodnevno suočeni. Često od početka rata Ukrajine i Rusije teško razlikujemo što je propaganda, a što su točne informacije. To je jako opasno“, rekao je Nebojša Blanuša iz ADMO-a.

Ovo je prvi inozemni propagandni portal u Hrvatskoj, a o njegovoj eventualnoj zabrani ili ograničenju radu može odlučivati agencija za mrežne djelatnosti u okviru HAKOM-a.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Pravoslavci danas slave Uskrs

Objavljeno

-

By

Pravoslavni kršćanski vjernici danas proslavljaju najveći blagdan – Uskrs. Kršćanske crkve širom svijeta Uskrs slave u spomen na Kristovo uskrsnuće, njegovu pobjedu nad smrću i grijehom, a danas Uskrs slave srpska, ruska, grčka, bugarska i etiopska crkva, kao i jedan broj Eskima na Aljasci i pravoslavni vjernici u Egiptu.

Pravoslavci Uskrs slave prvu nedjelju punog mjeseca nakon proljetne ravnodnevnice, ali obvezno nakon židovske Pashe.

Ovaj blagdan ne slavi se uvijek istog datuma, može se slaviti u razmaku od čak 35 dana. Prema julijanskom kalendaru najranije se može slaviti 4. travnja, a najkasnije 8. svibnja, dok je najraniji datum za obilježavanje Uskrsa po gregorijanskom kalendaru 22. ožujka, a najkasniji 25. travnja.

Pravoslavci Uskrs slave tri dana. Za ovaj blagdan vezuje se običaj poklanjanja jaja. Jaje je simbol obnavljanja prirode i života i simbolizira Isusov izlazak iz groba i ponovno rađanje.

Prvo obojeno naziva se čuvarkuća i u pravilu je crvene boje. Crvena boja simbolizira krv koju je Isus prolio na Golgoti, ali je i boja uskrsnuća. Ovo jaje čuva se sve do sljedećeg Uskrsa i ima poseban značaj. Prema predaji, Marija Magdalena je rimskom caru Tiberiju, koji nije vjerovao u Kristovo uskrsnuće, dala crveno jaje i pozdravila ga riječima „Hristos Vaskrse“.

Danas je običaj da uskršnje slavlje počinje nakon jutarnje službe, nakon čega se vjernici pozdravljaju rečima „Hristos Vaskrse“ i „Vaistinu Vaskrse“.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Zbog kolektivnog ugovora rastu minimalne plaće u ugostiteljstvu

Objavljeno

-

By

unsplash

Primjenom novog Kolektivnog ugovora ugostiteljstva od 1. svibnja 2024. minimalne plaće povećavaju se prosječno 17 posto za temeljna ugostiteljska zanimanja i odnosi se na sve poslodavce i radnike u RH u djelatnostima pružanja smještaja, pripreme i usluživanja hrane, izvijestili su u četvrtak iz HUP-a.

To je, ističu iz HUP-a (Hrvatske udruge poslodavaca), najveće povećanje minimalnih plaća kroz kolektivni ugovor ugostiteljstva na godišnjoj razini do sada i rezultat odluke o proširenju primjene novog Kolektivnog ugovora ugostiteljstva koju je donijelo Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.

Uz plaću, poslodavci u turizmu osiguravaju dodatne beneficije, smještaj, prehranu i drugo, pri čemu i oni i sindikati u turizmu poručuju da je ključno da svi dionici u turizmu razmišljaju kako osigurati što konkurentnije uvjete rada u odnosu na zemlje u okruženju.

Iza novog ugovora, kao partneri, osim Ministarstva rada, stoje HUP-ova Udruga ugostiteljstva i turizma te Sindikat turizma i usluga Hrvatske (STUH) i Sindikat Istre, Kvarner i Dalmacije (SIKD).

Povećanja plaća u četiri razreda od 11 do 20 posto važi i za strane i agencijske radnike

Povećanje osnovnih bruto plaća bez dodataka zaposlenih u ugostiteljstvu dogovoreno je u četiri razreda prema složenosti poslova – od najnižeg povećanja od 11 posto do najvišeg od 20 posto.

Tako je za prva dva razreda – jednostavni i manje zahtjevni poslovi poput čistača, spremača, servira, portira, nosača prtljage, odnosno sobarica, pomoćnih konobara, kuhara, recepcionara, slastičara i slično – dogovoreno povećanje bruto plaće za 20 posto te iznosi 840, odnosno 850 eura.

Za konobare, kuhare, slastičare, recepcionare ugovoren je iznos od 880 eura, što je povećanje od 16 posto, a za konobare i kuhare specijaliste povećanje minimalne bruto plaće je za 11 posto, na 980 eura.

Uz povećanje plaća Kolektivnim ugovorom definirana su i druga materijalna prava zaposlenih, kako kažu iz HUP-a “značajno iznad zakonski propisanih, koje turistički sektor prati kroz 20 godina dugu tradiciju uspješnog pregovaranja sindikata i poslodavaca u ovom sektoru”.

Novi Kolektivni ugovor ugostiteljstva u primjeni je od ove godine do kraja 2025., a novost je da je ugovoreno da se primjenjuje i na strane i agencijske radnike te dopune odredbe o rasporedu radnog vremena i odredbe o preraspodjeli.

Povodom proširenja tog Ugovora, predsjednik HUP Udruge ugostiteljstva i turizma Željko Kukurin naglasio je da su ljudi “temelj kvalitetne turističke usluge” te da u Hrvatskoj svi koji rade i odlučuju u turizmu moraju stvarati konkurentne uvjete rada u odnosu na zemlje u okruženju.

“Cijela industrija se trudi kontinuirano unapređivati uvjete rada za zaposlenike, a proširenje Kolektivnog ugovora još je jedan korak u tom smjeru. Sindikati u turizmu važan su partner na tom putu i zato mi je drago da s njima postižemo konsenzus oko važnih pitanja i zajedno unapređujemo sektor u kojem radimo”, zaključio je Kukurin.

Iz HUP-a još ističu da je proširena primjena Kolektivnog ugovora ugostiteljstva posebno važna za ugostitelje poduzetnike jer zbog različitih intenziteta poslovanja i specifičnosti dnevnog i tjednog rasporeda radnog vremena, bez takvog ugovora ne bi mogli koristiti preraspodjele u maksimalnom trajanju od 60 sati unutar 6 mjeseci niti mogućnosti korištenja skraćenog dnevnog odmora od 8 sati, ako nisu članovi HUP-a ili nemaju sklopljen kućni kolektivni ugovor.

Predsjednici sindikata iz sektora Eduard Andrić (STUH) i Marina Cvitić (SIKD) naglašavaju da se novim proširenim ugovorom osiguravaju bolji uvjeti rada i materijalna prava radnicima te da se ugovorenim rastom minimalnih plaća za četiri razreda složenosti poslova sužava prostor za prijavu radnika na niže plaće i isplatu razlike do dogovorene plaće na ruke.

Poručuju i da nastavljaju s poslodavcima pregovarati o povećanju plaća da se približe plaćama u konkurentnim državama EU i zaustavi odljev naših kvalificiranih i iskusnih radnika.

Kažu i da nove plaće još nisu dostatne, ali su zagarantirane, i interes svima mora biti zajednički – zadržavanje kvalitetnih kadrova i povratak onih koji su otišli, što se, po njima, može samo kroz veće plaće i bolje uvjete rada.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu