Connect with us

Hrvatska

ISTRAŽIVANJE / Turisti otkrili što ih najviše smeta u Hrvatskoj, ali i gdje se nalaze najbolji domaćini

Objavljeno

-

foto: Saša Čuka

Istraživanje u kojem je sudjelovalo nešto manje od 20 tisuća turista pokazalo je da su najbolji domaćini u Istri, ali i što najviše smeta naše goste.

Studiju potpisuju kompanije GetByFerry.com i GetByBus.com.

Kada je riječ o općenitim iskustvima i razinom zadovoljstva putnika u Hrvatskoj, istraživanje je pokazalo da se čak 90% posjetitelja namjerava vratiti u Hrvatsku, a da bi njih 96% Lijepu našu preporučilo prijateljima, prenosi tportal.

Hrvatska je i dalje izuzetno popularna među solo putnicima. Konkretno, čak 30% posjetitelja navelo je da su u Hrvatsku putovali sami, što je gotovo isti rezultat kao prošle godine. No, kada govorimo s kime su putnici posjećivali Hrvatsku, slika se blago promijenila. Partneri i obitelj su i dalje vodeća pratnja naših putnika, a ove godine njihova zastupljenost je skočila na 52%.

S druge strane, nešto se smanjio broj posjetitelja koji su nas posjetili u društvu prijatelja. Ove godine ih je ukupno 16%, dok ih je prošle godine bilo 22%. Mlađi putnici češće će putovati s prijateljima, dok će oni nešto stariji odmor radije provesti s partnerom ili obitelji.

Gotovo trećina putnika odgovorila je kako su se odlučili za posjet Hrvatskoj zbog odmora i relaksacije, a slijedeći najzastupljeniji razlozi dolaska putnika su razgledavanje, zabava i kultura pa možemo zaključiti da preko 80% posjetitelja bira Hrvatsku u svrhu opuštajućeg ljetnog odmora. Ostali, manje zastupljeni razlozi zauzimaju oko 20%, a u to spadaju obiteljski, sportski, poslovni, zdravstveni i drugi razlozi posjete.

Kada je riječ o gradovima, turisti su u Zagrebu bili najzadovoljniji smještajem, dok se u pogledu omjera kvalitete i cijene smještaja na dnu nalazi Split. Ipak, Split je prema podacima sveukupno bio najpopularniji, a turisti su u njemu većinom ostajala od jednog do dva tjedna.

U Dubrovniku, posjetitelji su najbolje ocijenili atrakcije te aktivnosti i povezanost s drugim gradovima i otocima, dok su u Zadru ostali oduševljeni – izborom restorana.

Turisti su jasno dali do znanja i da Hvar, Novalja i Vodice ostaju najpopularnije party destinacije, a kada je riječ o plažama, tvrde da su najbolje one na otoku Krku, s Malinskom i Baškom pri samom vrhu. Slijede ih plaže otoka Raba i Lošinja te Brača i Korčule.

U kategoriji restorana i njihovih cijena, očekivanja posjetitelja najviše su ispunili Baška i Poreč s visokim ocjenama i za ponudu i cijene restorana. S druge strane, na dnu liste našao se Ston gdje je tek oko 60% ispitanika reklo da je zadovoljno cijenama u restoranu, a oko 70% bilo je zadovoljno samim izborom restorana. Ponudu smještaja posjetitelji su najniže ocijenili u Starom Gradu na Hvaru te u Skradinu.

Za kraj, turisti su se iskreno izjasnili i o ljubaznosti domaćina te je njih čak 94% izrazili zadovoljstvo uslužnošću lokalnog stanovništva, a kao najljubazniji lokalci posebno su se istaknuli – Istrani. Naime, Rovinj, Pula i Poreč apsolutno su oduševili naše posjetitelje svojim gostoprimstvom te tako Istri osigurali titulu domaćina godine.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Zbog salmonele povučen pršut s tržišta: Provjerite frižidere

Objavljeno

-

By

Pixabay

Zbog utvrđene bakterije salmonele Državni inspektorat RH s tržišta je opozvao “Pršut bez kosti ostaci narezivanja”, koji proizvodi osječka poljoprivredna tvrtka Žito, izvijestila je u petak Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH).

Riječ je isključivo o proizvodu s oznakom LOT 25-00603, najbolje upotrijebiti do 30. lipnja 2025.

U proizvodu je utvrđena bakterija iz roda Salmonella spp. te nije u skladu s Uredbom Komisije (EZ) br. 2073/2005 o mikrobiološkim kriterijima za hranu, navodi se u priopćenju.

Proizvela ga je i stavila na tržište osječka tvrtka Žito d.d.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Croatia Airlines uveo novu sezonsku liniju

Objavljeno

-

By

U Pragu su predstavljene novosti hrvatske turističke ponude.

Hrvatska turistička zajednica i Croatia Airlines u Pragu su održali zajedničko predstavljanje ukupne hrvatske turističke ponude, odnosno letove hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika. Predstavnicima više od 50 čeških turističkih agencija, turoperatora obratili su se Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, Mato Radić, rukovoditelj prodajnog tržišta Croatia Airlinesa za središnju Europu te Miodrag Mlačić, direktor Predstavništva HTZ-a za Češku i Slovačku.

Direktor Staničić predstavio je novosti i trendove hrvatskog turizma, a pritom je posebno naglasio važnost tržišta Češke za njegove ukupne rezultate. “Hrvatska se tradicionalno nalazi među najpopularnijim inozemnim destinacijama čeških ljubitelja putovanja. Češka se nalazi među top 5 tržišta s kojih hrvatski turizam ostvaruje najveći broj turističkih dolazaka i noćenja. Tako je bilo i lani kada su Česi u našoj zemlji ostvarili više od 5 milijuna noćenja te u ovoj godini želimo zadržati tu razinu prometa. Međutim, to neće biti lako, globalni sektor putovanja se suočava s brojnim izazovima, a kako ništa ne želimo prepustiti slučaju cilj nam je hrvatsku turističku ponudu i novosti dodatno približiti našim partnerima, ali i svim potencijalnim gostima koji će, siguran sam, u velikom broju birati hrvatske destinacije“, poručio je direktor Staničić, a piše Poslovni dnevnik.

Iz Croatia Airlinesa ovom su prilikom posebno istaknuli i predstavili novu sezonsku liniju Zagreb – Prag, koja je uvedena u ovogodišnjem ljetnom redu letenja. Izravni međunarodni letovi na ovoj su relaciji planirani triput na tjedan, odnosno ponedjeljkom, srijedom i petkom, u razdoblju od početka srpnja do kraja listopada ove godine.

“Izuzetno nam je drago što u svojoj ponudi imamo direktni let kojim spajamo glavne gradove Hrvatske i Češke. Ti bi se letovi trebali obavljati novim zrakoplovima Airbus A220, kojima uspješno obnavljamo postojeću flotu. Očekujemo vrlo dobar interes i popunjenost u oba smjera, na ovaj način olakšavamo turističke, ali i poslovne dolaske, a kreirali smo i vrlo atraktivne pakete pa se karta na ovoj relaciji može naći po cijeni već od 129 eura. Osim ove nove linije, tijekom sezone obavljat ćemo i sezonske letove Split – Prag i Dubrovnik – Prag“, naglasio je Radić, nadodavši kako će Croatia Airlines tijekom ovogodišnje turističke sezone Zagreb izravno povezivati s 23 međunarodna odredišta, dok će Hrvatsku povezivati s ukupno 30 odredišta.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Sprema se velika promjena: Uskoro nova pravila o tehničkim pregledima vozila?

Objavljeno

-

By

Europska komisija je u četvrtak predložila važne promjene pravila o periodičnim tehničkim pregledima vozila, kako bi se u obzir uzeo sve veći broj električnih automobila, napredni sustavi za pomoć u vožnji te smanjile prijevare povezane s brojačem kilometara.

Nova pravila trebala bi smanjiti emisije štetnih tvari, prijevare povezane s brojačem kilometara i povećati sigurnost na cestama.

Komisija je predložila reviziju triju direktiva: o periodičnom tehničkom pregledu vozila; o dokumentima o registraciji vozila; o pregledu na cesti gospodarskih vozila.

Komisija predlaže da se uvedu obvezni tehničkih pregledi automobila i kombija starijih od 10 godina, jednom godišnje umjesto sadašnje obveze svakih dvije godine. Ta obveza već postoji u većini država članica, među njima i u Hrvatskoj, ali u 11 država članica automobili i kombiju stariji od 10 godina moraju ići na tehnički pregled tek svake dvije godine.

U nekim državama članicama obvezni tehnički pregledi jednom godišnje provode se već nakon tri ili četiri godine starosti vozila.

Kako bi se smanjile prijevare povezane s brojačem kilometara, države članice će, prema prijedlogu, morati uspostaviti nacionalne baze podataka o očitanjima brojača kilometara.

Očitanja se moraju zabilježiti pri svakom servisiranju ili popravku vozila, čak i kada je riječ o zamjeni žarulja ili zamjeni guma. Takve baze podataka već postoje u Belgiji (Car-Pass) i i u Nizozemskoj (Nationale Auto Pas, NAP) i sada bi trebale postati obveza u svim državama članicama.

Ako rabljeni automobil bude prodan u neku državu članicu, država članica iz koje je izvezen morat će podijeliti povijest kilometraže tog automobila ili kombija s državom članicom u kojoj se ponovno registrira.

Prema postojećoj direktivi o periodičnim tehničkim pregledima, kilometraža se mora bilježiti pri svakom takvom pregledu, a manipuliranje kilometražom smatra se kaznenim djelom. Međutim, problem je u tome što se tehnički pregledi provode samo svake godine, još češće svake dvije godine, a kod novih vozila tek nakon tri ili četiri godine. Znatan dio prijevara povezanih s brojačem kilometara već se događaju prije prvog pregleda jer se veći dobici u cijeni mogu postići neovlaštenim zahvatima na brojačima kilometara relativno novih vozila.

Suzbijanje prijevara povezanih s kilometražom važno je sa stajališta zaštite potrošača, ali i za pošteno tržišno natjecanje u trgovini vozilima. Prijedlog bi trebao pridonijeti smanjenju nedopuštenih zahvata na brojačima kilometara u domaćoj i prekograničnoj prodaji rabljenih vozila, što bi posebno trebalo koristiti potrošačima u zemljama s velikim brojem rabljenih vozila.

Predlaže se ispitivanje emisija primjenom naprednih metoda za ultrasitne čestice i dušikovih oksida (NOx). Sadašnje preporučene granične vrijednosti od 250 000 čestica/cm3 postale bi prag za prolaz na tehničkom pregledu.

Predlaže se da se periodični tehnički pregledi prilagode za ispitivanje električnih vozila te da pregledi obuhvate i napredne značajke za pomoć u vožnji.

Predlaže se i digitalizacija zapisnika o tehničkom pregledu vozila i uvođenje digitalnih potvrda o registraciji vozila, zatim međusobno povezivanje nacionalnih registara vozila i proširenje skupa usklađenih podataka o vozilima u tim registrima, na primjer podataka o zemlji prve registracije, statusa registracije i informacijama o znatnim izmjenama vozila.

Certifikati o tehničkoj ispravnosti vozila u elektroničkom obliku trebali bi postati obvezni i postupno zamijeniti papirnati oblik.

Predviđa se mogućnost obavljanja tehničkog pregleda u nekoj drugoj državi članici u kojoj vozilo nije registrirano. Potvrda o takvom pregledu vrijedila bi do šest mjeseca s tim da se sljedeći tehnički pregled mora obaviti u zemlji u kojoj je vozilo registrirano.

Prijedloge će sada razmotriti Europski parlament i Vijeće u okviru redovnog zakonodavnog postupka. Sada je na zakonodavnim tijelima Vijeću i Parlamentu da se izjasne o prijedlozima. Nakon što se postigne dogovor, Komisija će pripremiti potrebne delegirane i provedbene akte za određene aspekte provedbe novih pravila.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu