magazin
Psihologija boja: Kako su vaša osobnost i omiljena boja povezani
Psihologija boja već godinama se koristi u marketingu i na području brendiranja te osmišljavanja proizvoda. Posljednjih desetak godina sve više se istražuje povezivanje osobnosti i karakteristika boja.
Naime, one nisu povezane sam s emocijama, već ujedno utječu na našu percepciju. Studije dokazuju da kroz godine boje mogu oblikovati našu osobnost te utječu na našu radnu etiku.
Ljudi generalno nisu svjesni utjecaja boja na njih same. Ipak, moguće da nešto kupujemo od stvari i radi boje, odnosno kolorita na oglasu i slično.
Kompanije koriste utjecaj boje na naše odluke i raspoloženje te time utječu na našu potrošnju. Za pouzdanost brendovi koriste plavu, a za zabavu narančastu – samo je jedan od primjera.
Ona se koristi posvuda, i kod nas, no toga nismo svijesni. No, psihologija boja utječe ne samo na to što kupujemo, već i na značenje koje pridodajemo stvarima. Upravo zato – omiljena boja otkriva našu osobnost, piše 24sata.
Crvena za strast i hrabrost
Crvena je hrabra i snažna te se obično referira na nešto što treba brzo uvidjeti. Ona u nama izaziva emocije te nas potiče na reakciju.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: odvažni, pustolovni, impulzivni, ponekad neustrašivi i strastveni.
Narančasta za kreativnost i sreću
Narančasta je nerijetko simbol kreativnosti, sreće, slobode, uspjeha i ravnoteže. Stručnjaci s područja marketinga koriste je kako bi privukli pažnju, no nije snažna poput crvene.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: zabavni, društveni, ekstrovertirani, komunikativni i produktivni.
Žuta je simbol pozitive i topline
Podsjeća nas na ljetno sunce te je simbol pozitive i sreće. Brendovi će koristiti ovu boju jer žele da se mi radi toga osjećamo sretno. Žuta je česta za poruke koje vas mogu oduševiti – primjer je besplatna dostava i slično.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: optimistični, smireni, duhoviti, kreativni, šarmantni i jedinstvene osobnosti.
Plava je pouzdanje i sklad
Plava je boja koju krase stabilnost, sklad, mirnoća i pouzdanost. Kompanije koje šalju tu poruku koriste plavu na razne načine. To su često velike kompanije koje moraju djelovati dugotrajno pouzdano.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: pouzdani, stabilni, diplomatični, odani, empatični i inteligentni.
Zelena za prirodu
Svije značajne stvari na svijetu su zelene, a to su novac i priroda. Zelena je dio svijeta ekologije te podsjeća na rast i razvoj, plodnost i dobrobit. No, zelena je i ljubomora ili zavist, neki ih vežu uz te karakteristike.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: praktični, racionalni, vole davati savjete, pomagati, vole biti na otvorenom, analitični su i izrazito kreativni.
Ljubičasta za privilegiju, ali i duhovnost
Ljubičasta se može povezati s kraljevstvom, moći, privilegijom, mudrošću i duhovnošću. Ljubičasta može biti i shvaćena kao arogantna ili iskričava, pa zato web stranice miješaju ljubičastu s malo bijele (poput Hallmarka ili Yahoo-a).
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: originalni, ne podnose velike grupe, brzo misle, umjetničke duše, ponekad djeluju umišljeno, skloni ljepoti i estetici.
Ružičasta za razigranost i ženstvenost
Ružičasta je često simbol romantike, ženstvenosti i ljubavi. No, ponekad je smatramo malo nezrelom, radi konotacije sa svijetom odrastanja. Puno je toga rozo u svijetu igračaka. No, koriste je i neki brendovi donjeg rublja.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: zabavni, razigrani, pomalo nezreli, sanjari, izrazito emotivni, obiteljski tipovi.
Bijela je čistoća
Zapadna kultura predstavlja bijelu kao simbol vjenčanja i bolnica – ona je predstavnica čistoće i nevinosti. Brendovi je koriste i kad žele ublažiti neku boju, pa rade razne pastelne nijanse.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: smireni, nevini, odlučni, iskreni, direktni, zanimljivi.
Crna za tajanstvenost
Crno znači svašta, od smjelosti i jedinstvenosti do snage i spletki. No, također može biti i bol i tuga.
Povezana je u zapadnoj kulturi s tugom, no ujedno može biti luksuzna i moćna. značiti toliko različitih stvari: smjelost, jedinstvenost, tajanstvenost, spletke i snagu. Ali to također može značiti nesreću, tamu, tugu, bol ili tugu.
Ljudi kojima je ta boja omiljena su: odvažni, vole riskirati, promjenjive naravi i ciljeva, impresivni, naizgled prepotentni, snažne ličnosti, piše 24sata.
magazin
(FOTO/VIDEO) Zadarski band aid okupio se nakon 31 godinu i zapjevao pjesmu “Božić u Zadru”
Zadarski glazbenici tu su pjesmu otpjevali davne 1994. godine
U vrijeme Božića pjesma grije dušu, a znaju to dobro i zadarski glazbenici koji su se okupili nakon više od tri desetljeća kako bi ponovno snimili pjesmu “Božić u Zadru”. Tekst za pjesmu koja je snimljena 10. prosinca 1994. godine napisao je Davor Žagar, a uglazbio ju je Nenad Nakić-Njake. Bila je to pjesma koja je bila odraz zadarske nade, mira i ljubavi iz vremena ratom namučenog Zadra.

Inicijativa za okupljanje glazbenika krenula je iz Grada Zadra, a za sve je kriv jedan DVD u kojem žuti vlakić ’96. godine vozi po Polutuoku, a u podlozi svira upravo pjesma “Božić u Zadru”. Bila je to idealna prilika da se pozove zadarske glazbenike: Amendu, Gogu, Davora, Rikija, Simu, Tomu, Mladena, Jeru i Daria da se ponovno okupe i naprave “remake” zadarske božićne pjesme.
– Nije bilo upitno kad su nas zvali. Prvo, prošlo je puno godina, a svi smo hvala Bogu na broju, i evo – da se podružimo i da osvježimo pjesmu. Divota. Božić je. – kazao je glazbenik Rikardo Perković.

Iskusnijim kolegama, pridružila se i mlađa generacija zadarskih glazbenika i to na poziv Saše Miočića iz Koncertnog ureda Zadar koji je zadužen za novi aranžman pjesme.
– Zvao me Sale da sudjelujem u projektu i nije ni završio rečenicu, a ja sam rekla: Može! – govori Matea Biloglav, voditeljica A.K.A. Crescenda koja je u vrijeme kad je pjesma nastala imala tri godine.
Trideset i jednu godinu poslije zadarski glazbenici pokazali su zajedništvo, baš kao nekad, i bio je dovoljan jedan telefonski poziv kako bi se svi okupili i još jednom potaknuli duh zadarskog Badnjaka i Božića. U idućim danima bit će gotov i spot za što je zaslužan Igor Goić iz Kreathia studija.

– Hvala svima što su se odazvali. Ovo budi posebnu emociju u svinma nama i sve nas podsjeća da su nam nada, ljubav, mir i vjera u životu itekako potrebni – kazao je gradonačelnik Šime Erlić te se posebno zahvalio obitelji Nenada Nakića – Njake i Davoru Žagaru koji su autori ove pjesme, na podršci i povjerenju.
Podsjetimo se kako je to izgledalo 1994.:
magazin
Koliko zarađuju hrvatski influenceri? Prihodi su im sve veći, ali ih brine jedna stvar
Zagrebačka agencija Dialog komunikacije predstavila je rezultate istraživanja DIABLOG, najnovijeg i najopsežnijeg pregleda domaće industrije kreatora sadržaja. Kako funkcionira influencer marketing, kolika je zarada, koji su izazovi s kojima se influenseri susreću… za Novi dan govorila je Marina Čulić Fischer, direktorica Dialog komunikacija
“Posljednje istraživanje provedeno je 2020. godine. Scena se promijenila u tih pet godina. Sazrela je. Influenceri imaju i stalni posao, ali se infuencer marketingom bave dosta ozbiljno. Troše u prosjeku između osam i 10 sati tjedno. To im je dosta važan izvor prihoda”, kaže Čulić Fischer i dodaje da usporedba dvaju razdoblja jasno pokazuje kako je hrvatski influencer marketing u pet godina prošao kroz značajnu profesionalizaciju i rast prihoda, ali i da se suočava s novim izazovima kao što su negativan stav javnosti i regulacija, posebno u kontekstu suradnji s brendovima i korištenja AI alata.
Rezultati istraživanja
Prema rezultatima istraživanja, 47,6% kreatora u influencer marketingu je aktivno više od pet godina, što potvrđuje da se scena profilirala u stabilnu i profesionalnu industriju. Istodobno, čak 90,5% kreatora monetizira svoj sadržaj, a 38,1% influencer marketing navodi kao glavni izvor prihoda.
Koliko zarađuju?
Više od 46% kreatora zarađuje preko 1.000 eura mjesečno od svojih online aktivnosti, a 73,8% ih očekuje daljnji rast prihoda u sljedećoj godini.
“U Hrvatskoj ne postoje točni podaci ulaganja u influencer marketing, ali na svjetskoj razini taj broj doseže 33 milijarde dolara ulaganja”, kaže Čulić Fischer i dodaje da ispitanici kao najveću prepreku daljnjem poslovnom razvoju navode algoritme, odnosno pad organskog dosega.
Influencer marketingom upravljaju mlade žene
Industrija je i dalje izrazito ženska i urbana: 89,2% ispitanika su žene, a 69% ih živi u Zagrebu. I kreatori i njihova publika najdominantniji su u dobnoj skupini od 25 do 34 godine, što jasno pozicionira influencer marketing kao tržište kojim upravljaju mlađe odrasle žene.
Instagram i dalje prvi izbor
Čulić Fischer kaže da TikTok najviše raste u odnosu na druge platforme iako još ne zauzima broj jedan.
“Nama je Facebook dugo bio broj jedan, ali tu su se stvari malo promijenile. Instagram je apsolutno sada prvi. Svi kreatori koji su sudjelovali u istraživanju (100%) aktivni su na Instagramu. TikTok koristi 78,6% ispitanika, što ga čini drugom najvažnijom platformom”, otkrila je Čulić Fischer i dodala da je dominantni sadržajni trend kratki video. Najpopularnije teme i dalje su lifestyle, ljepota, moda i putovanja.
Korištenje AI-a mora biti označeno
Više od polovice kreatora (54,8%) pozdravlja regulaciju influencer marketinga.
“Postoji samoregulacija. Tu imamo dva važna faktora, a to su upotreba AI-a i suradnja s brendovima. Jedno i drugo je važno naznačiti”, kaže Čulić Fischer.
Istraživanje je pokazalo i da se većina slaže da je transparentnost nužna, kako u kontekstu suradnji s brendovima, tako i u kontekstu korištenja AI alata u kreiranju sadržaja. Kreatori smatraju da AI treba označiti onda kada čini bitan dio sponzoriranog sadržaja.
Autentičnost je valuta povjerenja
Autentičnost za ispitanike predstavlja ključnu osobnu vrijednost: 82,1% je smatra “jako važnom”, a većina navodi da povjerenje publike gradi prvenstveno birajući suradnje s brendovima u koje osobno vjeruju.
Čak 93% kreatora sadržaja barem jednom je odbilo suradnju s brendom zbog nesklada s vlastitim uvjerenjima.
Najveći problem – negativan stav javnosti
Velika većina ispitanika (74,7%) smatra da je negativan stav javnosti najveći problem domaće influencer scene. Kreatori ističu kako taj stav utječe na percepciju profesionalizma, kvalitetu sadržaja i poslovne prilike.
Gledajući unaprijed, kreatori svoj razvoj vide u kvalitetnijoj produkciji, većoj povezanosti s medijima i širenju na offline aktivnosti, što potvrđuje da domaća scena ulazi u novu fazu razvoja koja će oblikovati iduće razdoblje influencer marketinga u Hrvatskoj.
magazin
ADVENT U ZADRU / Klapa Puntamika večeras predstavlja novi božićni hit!
Klapa „Puntamika” s Denisom Maričićem nastupit će na „Adventu u Zadru” večeras, u utorak od 19:30 sati na Trgu Petra Zoranića, dok će pola sata kasnije na zadarskoj Tržnici u sklopu „Božićnog gramofona” DJ Antonio u Studio Advent programu puštati regionalnu alternativnu glazbu.
Dakle, alternativci će biti na „alternativnoj” lokaciji, dok će na adventskoj pozornici nastupiti popularna zadarska klapa, gotovo odmah nakon promocije nove pjesme na CMC-ju i zahuktalih priprema za treći album koji samo što nije ugledao svjetlo dana. „Croatia Records” spot za pjesmu „Božić je u svitu” već je pustila na svom YouTube kanalu.
– Na adventskom koncertu imat ćemo premijeru te božićne pjesme uživo, a to mi je posebno drago. Inače atmosfera je radna, savršena, letimo i stižemo na sve strane – kaže Denis Maričić iz Puntamike, Zadranima poznatiji kao Dendo. Maričić je autor glazbe i teksta za legendarnu pjesmu „Oči boje lavande”, kao što je uostalom i potpisnik pjesama klape Puntamika.
Uz stare, dobre, okušane i opjevane hitove, zadarska će klapa dio pjesama s novog albuma predstaviti na adventskoj pozornici. Iza Maričića su dva albuma bratskog dua „Denis & Pino”, dok je treći album Puntamike u pripremi.
– Predstavit ćemo dio pjesama s albuma koji će se zvati „Dite Dalmacije”. Izaći će početkom sljedeće godine, ne znam točno kada, ali bit će vrlo skoro. Što se koncerta tiče, imamo dovoljno naših lijepih pjesma sa svih tih albuma – govori Maričić. Klapa Puntamika nastupila je nekoliko puta na „Adventu u Zadru” i kao svim izvođačima, pogled s pozornice na šušur Trga Petra Zoranića posebna je vrijednost koncertnog nastupa.
– Ugodno je, zaista je jako lijepo. Inače volim napraviti đir i doći do adventskog trga. Ne baš svaki dan, ali „Advent u Zadru” kao događaj nikad ne propuštam – poručuje zadarski glazbeni autor. Koncert klape Puntamika počinje u 19:30 sati, a ulaz je slobodan.
-
magazin3 dana prijeŠPICA!
-
ZADAR / ŽUPANIJA2 dana prijePLANIRAJTE NA VRIJEME / Danas u Zadru rade samo ove trgovine…
-
Tech4 dana prijeDolazi pomrčina stoljeća: 15.000 kilometara tame prekrit će Zemlju
-
Sport5 dana prijeFOTOGALERIJA / Prvaci Hrvatske iz “RK Zadar 2013” na prijemu kod gradonačelnika Erlića







