Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

NOVA OBAVIJEST ZA STANOVNIKE OBROVCA / Zavod za javno zdravstvo objavio upute za čišćenje i dezinfekciju površina i predmeta koji su bili u dodiru s onečišćenom vodom

Objavljeno

-

U nastavku donosimo upute HZJZ vezanu uz posljedice poplave u Obrovcu:

U provedbi mjera u slučaju epidemije ili elementarnih nesreća (poplave) čl. 57  Zakona o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti (NN br.79/07,113/08 i 43/09), Zavod za javno zdravtsvo Zadar, Služba za epidemiologiju,  objavljuje slijedeće upute za postupanje:

Kako bi se spriječila epidemija zaraznih bolesti na poplavljenim područjima nakon što se voda povuče potrebno je poduzeti slijedeće mjere:

• Potrebno je provesti temeljito čišćenje stambenih poplavljenih prostorija, nakon povlačenja vode. Mehanički očistiti zidove i podove, ukloniti mulj i zemlju.

• Za vrijeme čišćenja obavezno koristiti zaštitna sredstva – rukavice,vodonepropusnu obuću i slično.

• U slučaju ozljede javiti se svom liječniku radi cijepljenja protiv tetanusa i potrebne primjene antibiotika.

• Pregledati hladnjake , ostave , ormare. Sva hrana što je bila u kontaktu s vodom mora se baciti. Ako hladnjak ili zamrzivač nije bio u funkciji sve što je bilo unutra mora se baciti.

• Otvoriti sva vrata i prozore da se prostor što više izrači.

• Odmaknuti sav namještaj i osloboditi kutove prostorije , namještaj koji se može odignuti , odignuti od poda.

• Odjeću , posteljinu , tekstil dobro oprati i osušiti . Pospremiti na suho mjesto.

• Sav namještaj iznijeti izvan kuće , izložiti na sunce.

• Tapecirani namještaj , tepihe, madrace, ako se ne mogu temeljito osušiti bolje baciti nego riskirati pojavu bolesti.

• Pojačati mjere osobne higijene , češćim pranjem ruku sapunom uz korištenje tekuće vode iz javnog vodoopskrbnog sustava ili prokuhane vode uz korištenje dezinfekcijskih sredstva dostupnih u ljekarni

• Unutarnje zidove nakon povlačenja vode premazati algicidima.

• Po mogućnosti očistiti septičke jame radi sprječavanja izljevanja, a ako je došlo do izljevanja provesti sanaciju tla klornim vapnom

• Uklanjanje uginulih životinja u dogovoru s ovlaštenim veterinarskim inspekcijskim službama.

PRIPREMA PROSTORA ZA DEZINFEKCIJU

1. Surađivati s izvođačima mjera (pogledati dodatak)

2.  Kuhinjske elemente i ostali namještaj isprazniti (od posuđa i namirnica), odmaknuti od zida, prekriti namirnice i posuđe, posude za prehranu kućnih ljubimaca kao i njihova boravišta (krletka, akvarij, košara).

4. Hladnjak i štednjak isključiti iz izvora struje i odmaknuti od zida

5. Obaviti sve kuhinjske poslove (kuhanje, pranje posuđa) da se ne ometaju djelatnici prilikom izvođenja dezinfekcije.

5. Djeca, starije i bolesne osobe, astmatičari, alergične osobe, bolesni od epilepsije te kućni ljubimci moraju napustiti prostor najmanje 1h sat tijekom i nakon izvođenja mjera.

6. Preporuča se da površine u kuhinji i radne površine budu čiste od masnoće, ostataka hrane ili prašine (usisavanje i čišćenje prije dezinsekcije)

7. Izprazniti kante za otpatke

8. Pokriti elektronske uređaje (računala), izvršiti svakodnevno čišćenje (metenje, usisavanje, brisanje vlažnom krpom) i to prije postupka dezinfekcije.

9. Dezinfekcija se vrši preparatom na bazi klora koji može izbijeliti tkaninu i korozivno djelovati na metale , stoga takve predmete maknuti ili prekriti.

DODATAK:

Popis DDD tvrtki koje  sudjeluju u provođenju mjera dezinfekcije poplavljenih javnih objekata – prioritetne skupine, (vrtići, škole, bolnice, domovi za stare i nemoćne, zdravstvene ustanove) i objekata fizičkih osoba.

Za područje Grada Obrovca:

  1. Ciklon d.o.o., kontakt osoba:  Jasminka Plenković 098 264 572

Za ostalo područje Županije:

  1. Dezinsekcija d.o.o. Rijeka: kontakt osoba: Tihomir Grgat 098 474 092
  2. Dezinsekcija Puntamika j.d.o.o., kontak osoba: Danijela Goleš 099 238 32 28
  3. Pecto d.o.o.,  kontakt osoba: Ante Žilić 099 495 21 92
  4. Veterinarska ambulanta Bokanjac, kontakt osoba:  Lokin Antonio 091 511 5092

Prije stavljanja na korištenje javnih objekata u funkciju preporuča se zatražiti od stručnih službi  Zavoda za javno zdravstvo Zadar (služba za zdravstvenu ekologiju) napraviti kontrolu kvalitete zraka u istim prostorima. Kontakt broj: 300-856; 300-857.

U slučaju potrebnih dodatnih informacija molimo vas kontaktirati Službu za epidemiologiju Zavoda za javno zdravstvo Zadar na broj mobitela: 098 332 765.

Postupak čišćenja i dezinfekcije površina i predmeta koji su bili u dodiru s onečišćenom vodom

  • Zidovi, podovi i brojne druge površine u kućanstvu mogu se čistiti sapunom i vodom te dezinficirati otopinom varikine (1 šalica varikine, cca 2 do 2.5 dcl na 20 litara vode). Unutarnje zidove nakon čišćenja i dezinfekcije varikinom, premažite algicidnim sredstvom (može se kupiti u prodavaonicama boja i lakova).

Važno je napomenuti:
– nikada ne miješati varikinu s amonijakom, kiselinama ili drugim sredstvom za čišćenje   jer se njihovim miješanjem stvaraju otrovne pare opasne po zdravlje,

– uvijek strogo slijediti upute proizvođača o upotrebi sredstva,

– čuvati sredstvo izvan dohvata djece,

– prije upotrebe varikinu razrijediti s vodom, pri čemu omjer varikine i vode ovisi o tome što će se čistitii dezinficirati (pridržavati se upute proizvođača),
– otvoriti prozore i vrata kako bi ulazio svježi zrak, tako se sprječava nakupljanje iritirajućih para u prostoru, te omogućava brže sušenje prostorija. 

  • Osobito obratite pažnju da temeljito dezinficirate površine koje dolaze u dodir s hranom poput kuhinjskih površina, ormara, polica, hladnjaka. 
  • Valja temeljito dezinficirati površine na kojima se igraju mala djeca. Nemojte dozvolite djeci da se igraju na poplavljenim površinama, često im perite ruke (uvijek prije jela) i ne dopustite djeci da se igraju igračkama koje su onečišćene poplavnim vodama, a nisu dezinficirane. Igračke možete također dezinficirati otopinom varikine (otopinu jedne šalice varikine, cca 2 do 2.5 dcl u 20 litara vode). 
  • Svu odjeću i posteljinu operite u vrućoj vodi s deterdžentom ili u kemijskoj čistionici. 
  • Madrace i tapecirani namještaj, koji se ne može prati vrućom vodom ni kemijskim čišćenjem, prozračite na suncu i temeljito pošpricajte dezinfekcijskim sredstvom. 
  • Sagove očistite parom pod tlakom. 
  • Ako su sagovi, madraci i tapecirani namještaj natopljeni poplavnim vodama, bacite ih na otpad. 
  • Ako se kanalizacija digla i poplavila prostorije, koristite gumene čizme i rukavice pri čišćenju kao i zaštitne maske (FFP2).
 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

PRIJAVE DO 12. PROSINCA / Dječji vrtić Radost raspisao javne natječaje za sedam radnih mjesta

Objavljeno

-

By

foto: DV Radost

Javni natječaji otvoreni su do 12. prosinca 2025. godine

Dječji vrtić radost traži odgojitelja/icu, psihologa/inju, stručnjaka za zaštitu na radu, tajnika/icu, spremačicu, pralju i pomoćnog kuhara/icu u kuhinji pri vrtiću. 

Provedbu javnih natječaja nadzirat će promatrači koje će Dječjem vrtiću Radost dodijeliti Grad na zahtjev Povjerenstva za provedbu natječaja. 

Više o uvjetima natječaja – na poveznici

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

Erlić na konferenciji u Solinu: “Osjećaj sigurnosti u gradu je najvažnija pretpostavka kvalitetnog života”

Objavljeno

-

By

foto: Grad Zadar

Uz Erlića, konferenciji su prisustvovali gradonačelnici Splita, Šibenika i Dubrovnika

U Solinu je danas otvorena dvodnevna 8. međunarodna konferencija “Sigurnost povijesnih gradova 2025.” koja okuplja stručnjake i predstavnike lokalnih vlasti s ciljem razmjene iskustava te jačanja sigurnosnih standarda u povijesnim urbanim cjelinama. 

Prvog dana konferencije održan je uvodni panel na kojem su sudjelovali gradonačelnici četiri dalmatinska grada – Tomislav Šuta, gradonačelnik Splita, Mato Franković, gradonačelnik Dubrovnika, Željko Burić, gradonačelnik Šibenika i Šime Erlić, gradonačelnik Zadra. Panel je bio posvećen razmjeni iskustava i modela upravljanja sigurnošću u povijesnim jezgrama te mogućnostima međugradskog povezivanja i kreiranja zajedničkih rješenja za izazove koje donosi turizam. 

– Osjećaj sigurnosti u gradu je najvažnija pretpostavka kvalitetnog života u svakom pojedinom gradu, i za lokalno stanovništvo i za turiste. Kako bi naši gradovi ostali sigurni, razgovarali smo o svim segmentima unaprjeđenja sustava sigurnosti grada, od prometa koji u sezoni guši grad i staru jezgru, preko suzbijanja kriminaliteta u suradnji s policijom, do nepoštivanja javnog reda i mira. Zato pripremamo novu prometnu regulaciju za sljedeću turističku sezonu, izmjene odluka o komunalnom redu, ulažemo u kupnju i postavljanje kamera i scan vozila za sankcioniranje prometnih prekršaja, te uvodimo bolju regulaciju ugostiteljske zone na Poluotoku – kazao je Erlić te dodao kako svi zajedno moramo raditi na sigurnosti, u suradnji s nadležnim institucijama, ali i građanima. 

Na 8. međunarodnoj konferenciji “Sigurnost povijesnih gradova 2025.” sudjelovali su predstavnici institucija i tvrtki iz Hrvatske i BiH. Konferencija se održava u organizaciji IPA-e Splitsko-dalmatinske, uz podršku suorganizatora iz Hrvatske udruge povijesnih gradova, Fakulteta forenzičkih znanosti, Turističke zajednice SDŽ i Partnerstva za sigurniju svakodnevnicu. 

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

VELIKO SRCE ZADARSKOG SPORTA – MLADEN MALIK BARBA / Sportaši jedanaesti put za Socijalnu samoposlugu 

Objavljeno

-

By

Pred nama je 11. humanitarna akcija za Socijalnu samoposlugu Zadar u organizaciji zadarske sekcije Hrvatskog zbora sportskih novinara. Tradicija je to koja, evo, ulazi već u svoje drugo desetljeće, ali ove je godine za nas sve drugačije, emotivnije, tužnije.

Početkom godine napustio nas je naš dragi član i prije svega prijatelj Mladen Malik, čovjek koji je ostavio neizbrisiv trag u zadarskom sportu, novinarstvu i društvu općenito. Stoga je najmanje što smo mogli učiniti da se od ove godine akcija, koju je od prvoga dana i on s nama stvarao, nazove: Veliko srce zadarskog sporta – Mladen Malik Barba.

Prošlogodišnja, jubilarna 10. akcija, bila je po mnogočemu posebna i rekordna, a vjerujemo kako će i ovogodišnja naići na velik odaziv zadarskih sportaša, klubova, saveza, udruga, rekreativaca, navijača i svih onih koji žele u nadolazeće blagdansko vrijeme napraviti jedno dobro i humano djelo.

Akcija će se održati u srijedu, 17. prosinca 2025. s početkom u 9:00 sati na adresi: Branimirova obala 18 – Zadar.

Najpotrebnije su stvari koje se najčešće koriste: ulje, brašno, sol, šećer, pašta, riža, mlijeko, konzerve, dječja hrana, higijenske potrepštine, pelene, prašak za rublje, deterdžent za suđe, sapun, pasta za zube, kava…

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu