Connect with us

magazin

OPREZNO! Ovo voće i povrće sadrži najviše pesticida…

Objavljeno

-

Unsplash

Liječnici i dijetetičari neprestano nas potiču da jedemo više voća i povrća bogatog vlaknima i hranjivim tvarima jer kažu da su dobri za nas! Nisu u krivu. Brojne studije hvale zdravstvene dobrobiti jedenja namirnica poput borovnica, špinata, mrkve, brokule i gljiva.

Ali što ako se pritom izlažete potencijalno štetnim pesticidima?

Upravo je to pokazalo najnovije istraživanje neprofitne skupine Environmental Working Group (EWG): više od 75% neorganskih svježih proizvoda prodanih u SAD-u sadrži ostatke pesticida. To je još veći postotak od rezultata slične studije EWG-a prošle godine. Izvješće se temelji na federalnim podacima prikupljenim iz tisuća uzoraka 46 različitog konvencionalno uzgojenog voća i povrća.

EWG koristi ove podatke za izradu dva popisa: “Dirty Dozen”, kako ga grupa naziva, uključuje voće i povrće koje je najviše kontaminirano pesticidima, i “Clean Fifteen”, sastavljeno od proizvoda s najnižom razinom pesticida.

Ideja je pomoći potrošačima da donesu informirane odluke o proizvodima u trgovini mješovitom robom.

Trebate li biti zabrinuti zbog pesticida na svojim proizvodima?

Ako ste zabrinuti zbog pesticida u hrani, najgora stvar koju možete učiniti je da potpuno smanjite unos voća i povrća. Većina Amerikanaca već ga ne jede dovoljno, prema CDC-u.

“Rizici povezani s nedovoljnom konzumacijom namirnica daleko nadmašuju svaku zabrinutost povezanu s konzumacijom namirnica s popisa prljavog voća i povrća”, rekla je Lauren Manaker, registrirana dijetetičarka.

I suprotno uvriježenom mišljenju, Manaker je rekla da pesticide ne sadrže samo konvencionalni proizvodi. Izraz “organski” ne znači “bez pesticida”, primijetila je.

“Organski ili prirodni pesticidi ili drugi dodaci mogu zvučati bezopasno, ali u nekim slučajevima visoka izloženost može biti zabrinjavajuća”, rekla je Manaker. “Primjerice, bakreni sulfat, prirodni spoj koji se koristi na određenim usjevima za sprječavanje rasta gljivica, može biti povezan s oštećenjem jetre kada je izloženost previsoka.”

Prema Manaker, količina ostataka pesticida koja je prisutna na proizvodima vjerojatno je premala da bi imala veliki utjecaj. “Nitko od nas ne jede količinu proizvoda koja bi imala značajan učinak na naše zdravlje – primjerice, žena bi trebala pojesti više od 400 jagoda svaki dan kako bi dosegla razine ostataka pesticida povezane s potencijalnim rizicima”, rekla je.

Dok su jagode i ove godine ostale na vrhu popisa “Dirty Dozen”, postoji nekoliko novih dodataka grupi — točnije, borovnice i mahune, koje su srušile rajčice na 13. mjesto, a celer na 15. mjesto.

“U usporedbi sa zadnjim putom kada je USDA testirala borovnice i mahune, 2014. odnosno 2016., broj uzoraka s vidljivim ostacima pesticida se povećao”, istaknuli su iz EWG-a, ističući da su kemikalije pronađene u 90 posto nedavnih uzoraka za obje namirnice.

Popis voća i povrća s najviše pesticida:

-Jagode

-Špinat
-Kelj, raštika i gorušica
-Breskve
-Kruške

-Nektarine
-Jabuke
-Grožđe
-Bell & Ljute papričice

-Trešnje
-Borovnice
-Zeleni grah

Ako ste obožavatelj avokada, postoje dobre vijesti za vas: ovo voće je i ove godine na vrhu popisa najčišćih proizvoda.

“Avokado ima debeli vanjski sloj koji ga štiti, što znači da poljoprivrednici mogu koristiti manje pesticida kada ga uzgajaju”, objašnjava ona. “S druge strane, osjetljivi proizvodi koji se uzgajaju blizu tla, poput jagoda i špinata, nisu toliko prirodno zaštićeni i stoga ih se više prska pesticidima.”

Gotovo 65% uzoraka Clean Fifteen nije imalo vidljive ostatke pesticida, prema EWG-u. Nešto više od 10% Clean Fifteen uzoraka imalo je ostatke dva ili više pesticida, a niti jedan uzorak iz prvih šest stavki nije bio pozitivan na više od tri pesticida, piše Eat This, Not That.

Popis voća i povrća s najmanje pesticida:

-Avokado
-Slatki kukuruz

-Ananas
-Luka
-Papaja

-Slatki grašak

-Šparoga
-Dinja
-Kivi
-Kupus

-Gljive
-Mango
-Slatki krumpir
-Lubenica

-Mrkva

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

magazin

Kako smanjiti znojenje na visokim temperaturama?

Objavljeno

-

By

Znojenjem se tijelo hladi, a znoj tijelo luči kroz žlijezde koje prekrivaju kožu. Znoj je uglavnom voda, ali također sadrži soli, šećer i neke kemikalije. Kada se znojimo, temperatura tijela pada.

Kada vježbate, potpuno je normalno da se puno znojite, no ponekad se prekomjerno znojenje može dogoditi nenajavljeno i biti prilično neugodno, ali srećom postoje načini da to spriječite, piše b92.

Evo što možete učiniti kako biste bolje kontrolirali svoje znojenje

1. Koristite antiperspirant

Riječ je o tvari koja će blokirati rad žlijezda, a može sadržavati metale poput cinka i aluminija koji blokiraju izlučivanje znoja kroz pore. Razlikuje se od dezodoransa koji samo prekriva miris znoja.

Iako ne ostavljaju ozbiljne posljedice na zdravlje, ponekad mogu iritirati kožu te izazvati pojavu osipa ili prištića.

Ima ih u većini ljekarni i lako se kombiniraju s dezodoransom. Iako se često prodaju pod nazivom dezodorans, na deklaraciji proizvoda pronaći ćete riječ antiperspirant. Neki jači oblici proizvoda dostupni su na recept, dodaje Tsippora Shainhouse, dermatologinja.

2. Savjeti kako spriječiti znojenje

Antiperspiranti se moraju nanijeti na kožu prije znojenja kako bi bili učinkoviti. Također je važno održavati kožu suhom kako bi minerali u proizvodu blokirali znoj.

Razmislite o brijanju: brijanje pazuha može samo povećati zaštitni učinak i smanjiti neugodan miris.

Ograničite unos začinjene, slane i masne hrane. Ono što jedete svakako će utjecati na to koliko se znojite. Ovo su namirnice koje treba izbjegavati:

Začinjena hrana, poput ljutih papričica: Dok tijelo obrađuje začinjenu hranu ili piće, može povećati otkucaje srca, što će povisiti tjelesnu temperaturu i izazvati znojenje.

Masna, prerađena hrana: Tijelo se mora malo više potruditi kako bi preradilo masnu hranu, koja može povećati tjelesnu temperaturu.

Slana hrana: Promijenite li prehranu i smanjite unos slane hrane, tijelo će bolje regulirati temperaturu i manje ćete se znojiti. Srećom, ovo je sezona koja nudi pregršt zdravih namirnica poput voća i povrća, koje sadrže puno vode i mogu rashladiti organizam.

3. Pijte puno tekućine

Tekućina će ohladiti tijelo i spriječiti prekomjerno znojenje, napominje Scheinhaus. Preporučene dnevne potrebe za tekućinom (uključujući vodu kao i druge tekućine uzete iz hrane i drugih pića) su 3,0 litre za muškarce i 2,2 litre za žene. Kod veće tjelesne aktivnosti, viših temperatura zraka, u vlažnoj i toploj klimi potrebno je unositi dodatne količine vode.

Potrebno je povećati unos vode tijekom trudnoće i dojenja te kod određenih zdravstvenih stanja (povišena tjelesna temperatura, proljev, povraćanje).

Započnite dan jutarnjom čašom vode (2 dcl) i pijte tijekom dana. Čaša mlake vode ujutro potiče probavu i pomaže kod jutarnjeg pražnjenja crijeva.

Pijte vodu prije nego što ožednite. Pijte vodu što češće, čak i kada niste žedni, jer mehanizam za žeđ ne može točno pokazati kada je vrijeme za vodu i tako spriječiti dehidraciju.

Prava istina je sljedeća: kada osjetite žeđ, već ste lagano dehidrirali.

Izbjegavajte kofein i alkohol jer mogu samo povisiti tjelesnu temperaturu i izazvati znojenje.

4. Nosite prozračnu odjeću

Kako biste izbjegli znojenje, morate paziti što nosite. Najbolje su prozračne tkanine poput pamuka. Izbjegavajte sintetička vlakna, a i svila može izazvati prekomjerno znojenje. Boja vaše odjeće također može napraviti razliku, stoga nemojte nositi tamne košulje.

 
Nastavi čitati

magazin

Ovi suplementi mogu naškoditi mozgu ako ih nepotrebno uzimate

Objavljeno

-

By

unsplash

Kako bi poboljšali zdravlje i imunitet, mnogi odmah pomisle na suplemente. Liječnici i znanstvenici ističu da treba biti oprezan, jer neki mogu biti štetni za zdravlje i ostaviti posljedice.

Tri suplementa mogu oštetiti mozak ako se uzimaju bez recepta. Ako se konzumiraju u velikim dozama, mogu izazvati trajna oštećenja mozga.

Na popisu opasnih suplemenata nalaze se željezo, bakar i mangan.

Kada treba uzimati ova tri dodatka?

Suplemente željeza treba uzimati samo ako rezultati krvne pretrage potvrde nedostatak.

Oštećenje mozga

Bakar je mineral koji se često nalazi u multivitaminima. Povećana koncentracija bakra u tijelu može biti štetna. Visoke razine povećavaju slobodne radikale, koji mogu uzrokovati stres u tijelu, ali i oštećenje mozga. Za uspostavljanje ravnoteže važno je uzimati cink kao suplement ili kroz hranu bogatu ovim mineralom.

Željezo je esencijalni mineral koji u visokim koncentracijama može dovesti do gubitka pamćenja i može ubrzati proces starenja.

Neurološki problemi

Mangan je važan za naš organizam, ali u količinama koje je propisao liječnik. U povećanim koncentracijama može dovesti do ozbiljnih neuroloških problema, piše danas.rs.

 
Nastavi čitati

magazin

Ove grupe ljudi teže podnose vrućinu. Provjerite jeste li u rizičnoj skupini

Objavljeno

-

By

Toplina je opasna po ljudsko tijelo te može pogoršati postojeće zdravstveno stanje, a u ekstremnijim slučajevima može dovesti do smrti.

Doktor Prabu Selvam iz Americares ističe kako s rastom temperatura raste opasnost od dehidracije. “Kada dođe do dehidracije, ljudsko srce i pluća moraju jače raditi kako bi kisik i krv došli organa” , komentirao je za CNN.

“Kada ljudi imaju kronične zdravstvene tegobe, onda se stres od vrućine doda na to te naša tijela jednostavno nemaju sposobnost nositi se s tim kao što bi zdrava osoba mogla”, ističe.

“Ljudi s bolešću jetre ili pluća u velikom su riziku”, rekao je Selvam. “Važno je napomenuti da su ljudi koji su socioekonomski ugroženi, bez smještaja, koji žive u javnim stanovima bez klima-uređaja i slično, izloženi najvećem riziku od vrućine – a onda među tim ljudima, svi koji imaju zdravstvenih problema su izloženi još većem riziku.”

Problemi s bubrezima

Nepoznavanje stanja vaših bubrega i visoke temperature mogu biti opasna kombinacija. Svatko s visokim krvnim tlakom ili dijabetesom je u opasnosti, jer su to dva vodeća uzroka zatajenja bubrega, prema CDC-u. Ostali uzroci bolesti bubrega uključuju pretilost, srčanu bolest, obiteljsku anamnezu, stariju dob, abnormalnu veličinu ili strukturu bubrega i duga povijest uzimanja lijekova protiv bolova.

Pijenje puno vode je ključno. Ako vježbate, radite vani ili provodite vrijeme na vrućini, pokušajte popiti jednu čašu vode svakih 15 do 20 minuta. Voda je najbolje piće za konzumaciju jer sok, kava i energetski napitci mogu biti prepuni šećera i kofeina. Ispijanje nekoliko energetskih pića dnevno može ubrzati otkucaje srca, dodatno opterećujući tijelo.

Za vrijeme velikih vrućina bitno je jesti i hranu koja može nadomjestiti elektrolite. Namirnice koje sadrže velike količine elektrolita poput fosfata, magnezija, kalija, klorida, kalcija i natrija uključuju avokado, banane i citrusno voće, brokulu, leće, gljive, orahe i sjemenke suncokreta ili bundeve.

Opasnosti za trudnice

Prema stručnjacima, trudnoća je opasno razdoblje za pregrijavanje tijela jer visoke temperature mogu naštetiti i majci i fetusu u razvoju. Trudnice imaju veću vjerojatnost da dehidriraju te se teže mogu rashladiti znojenjem jer pokušavaju rashladiti fetus, ali i vlastito tijelo.

Jedan od uzroka ranih kontrakcija je dehidracija, prema American Heart Association. Dehidracija također može povećati mogućnost napadaja, vrtoglavice i nesvjestice.

Pregrijavanje tijela je povezano s “promjenama u strukturi srca fetusa i defektima neuralne cijevi, što može rezultirati stanjima kao što je spina bifida”, navodi American Heart Association. Studija iz 2019. predviđa povećanje fetalnih srčanih mana između 2025. i 2035. zbog zagrijavanja planeta.

Utjecaj topline na kognitivne i mentalne sposobnosti

Toplina opterećuje i mozak, utječući na sposobnost razmišljanja, planiranja, pažnje i kontrole impulsa, kažu stručnjaci. Toplina uzrokuje ubrzani rad srca, krvni tlak može pasti, a mentalna obrada je oslabljena. Te promjene mogu ostati i nakon što se tijelo ohladi. Studije su otkrile da sposobnost rješavanja kognitivnih konflikata ostaje narušena – što može objasniti zašto se prepirke često razbuktaju kad je vruće.

Ljudi koji imaju poremećaje pažnje, anksioznost, depresiju i druga stanja mentalnog zdravlja mogu se teško nositi s toplinom.

Laksativi i diuretici također potiču dehidraciju. Beta-blokatori koji se koriste za abnormalne srčane ritmove mogu usporiti protok krvi u koži.

Ostali lijekovi koji povećavaju rizik od bolesti povezanih s vrućinom uključuju antipsihotike kao što su benzodiazepini, koji smanjuju napadaje i pomažu kod tjeskobe i grčenja mišića. Rizik se povećava i kod korisnika blokatora kalcijevih kanala koji se koriste za snižavanje krvnog tlaka te lijekovi za štitnjaču.

Utjecaj godina

S obzirom na dob, najveći rizik od vrućine imaju starije osobe, osobito one iznad 70 godina, te mala djeca. “Za starije pacijente koji su imali značajne zdravstvene probleme, samo nekoliko sati na temperaturama od 26°C ili više može biti dovoljno da ih dovede u značajnu toplinsku bolest kao što je toplinska iscrpljenost ili toplinski udar”, navodi Selvam.

Djeca mogu biti izložena većem riziku zbog svog okruženja, rekao je Selvam.

“Dok odrasli možda provode vrijeme u uredu tijekom dana, od djece se očekuje da budu fizički aktivnija, čak i da izlaze van unatoč vrućini”, kaže. “Tijekom nastave, djeca možda nemaju pristup piću redovito, osim ako im to učitelji ne dopuste.”

Bez obzira na dob, oni koji se pretjerano naprežu na vrućini izloženi su većem riziku, dodao je Selvam.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu