Connect with us

Hrvatska

Još najmanje 15 hrvatskih policajaca primilo poziv za srpsku vojsku?

Objavljeno

-

ilustracija, MORH/ J. Kopi

U Srbiji, kao ni u Hrvatskoj, od 2011. nema obaveznog vojnog roka, ali punoljetni srpski državljani upisuju se u vojnu evidenciju kako bi ih se moglo pozvati u rezervni sastav. Vrijedi to i za pripadnike srpske nacionalne manjine u Hrvatskoj koji, osim hrvatskog, posjeduju i državljanstvo Srbije i tko zna koliko ih se već nalazi u vojnoj evidenciji susjedne države.

No nedavno je ovo postalo tema u Hrvatskoj zato što je javnost doznala za slučaj 21-godišnjeg policajca iz Mirkovaca pokraj Vinkovaca, koji se u studenom prošle godine u Sremskoj Mitrovici upisao u srpsku vojnu evidenciju. Čini se da nije bio oduševljen time jer je prethodno od 2019. ignorirao tri poziva koja su mu stigla, ali naposljetku je svoju dužnost kao srpski državljanin ispunio možda i zbog novčane pa čak i zatvorske kazne koje su mu prijetile, piše Novi list.

U MUP-u su nekako doznali što je učinio i protiv njega je pokrenut stegovni postupak “radi preuzimanja poziva za upis u vojnu evidenciju Republike Srbije, bez da je o tome obavijestio svog neposredno nadređenog rukovoditelja”. Dok taj postupak traje, mladić je udaljen iz službe koju je obavljao na graničnom prijelazu Tovarnik.

Hrvatski suverenisti tvrde da je još petnaestak policajaca s područja policijskih uprava osječko-baranjske i vukovarsko-srijemske koji su i državljani Srbije od listopada primilo poziv kakav je policajcu iz mirkovaca prouzročio nevolje i u petak su zbog toga zatražili sazivanje sjednice saborskog Odbora za nacionalnu sigurnost.

“Informacija je to koja kola među policijskim službenicima i mi smo je odlučili objaviti. Slučaj s kojim je javnost upoznata sigurno nije izoliran. Velik je problem što u našem MUP-u ne raspolažu podacima o tome koji policajci imaju dvostruko državljanstvo, to je nevjerojatno, rekao je Novom listu predsjednik Hrvatskih suverenista Marijan Pavliček.

Za njega nije sporan upis u vojnu evidenciju Srbije samo hrvatskih policajaca koji su nositelji i srpskog državljanstva nego općenito svih pripadnika srpske nacionalne manjine koji posjeduju dvostruko državljanstvo.

“Apsurdno je da se netko tko živi u jednoj državi upisuje u vojnu evidenciju druge države, ne odnosi se to samo na djelatnike MUP-a. Čemu to? Znači li da bi ti ljudi bili voljni ratovati za drugu državu? Meni je to nepojmljivo. No, zahtjev za sjednicu Odbora za nacionalnu sigurnost uputili smo konkretno u vezi s policajcima koji imaju srpsko državljanstvo, nije mi jasno da naše službe nisu reagirale na te pozive koji njima dolaze iz Srbije. Ogroman je to sigurnosni propust, imate, dakle, možda policajaca kojima su u Hrvatskoj dostupne osjetljive informacije o svima nama, a istovremeno su u vojnoj evidenciji Srbije i moglo bi ih se jednom mobilizirati”, naglašava Pavliček.

Predsjednik Odbora na nacionalnu sigurnost Siniša Hajdaš Dončić (SDP) kazao je da će s ovom inicijativom postupiti kao i sa svim sličnim dosada. Prvo će zatražiti očitovanje MUP-a, a potom će odlučiti o tome hoće li sazvati sjednicu tijela kojem je na čelu.

Pupovac svjestan specifičnosti situacije

I predsjednik SDSS-a Milorad Pupovac je svjestan specifičnosti ove situacije.

“Ima i Hrvata koji žive u Srbiji s dvostrukim državljanstvom, srpskim i hrvatskim. Stoga je nužno da dvije države razgovaraju kako bi se definiralo primarno i sekundarno državljanstvo, na osnovu kojeg se stječe vojna obveza, što to onda uključuje i pozive ovakve vrste, a na osnovu kojeg ne. Pripadnik hrvatske policije, vojske ili zaposlenik negdje drugdje u državnoj upravi, a posjeduje dvostruko državljanstvo, sasvim sigurno se ne bi trebao naći u ovakvoj situaciji. Onaj tko se sada ipak nađe, kao što je taj mladi policajac, morao bi znati da je u koliziji s državom u kojoj živi i da to predstavlja probem. Nažalost, taj mladić nije to znao ili je zanemario, možda se nije niti s nekim posavjetovao i ušao je tako u zonu rizika”, rekao je predsjednik SDSS-a.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Nezapamćen pomor dagnji! Krivac su visoke temperature mora?

Objavljeno

-

By

U Malostonskom zaljevu događa se nezapamćeni pomor dagnji, a prema prvim procjenama u uvali Brijesta, poznatoj po najmasovnijoj školjkarskoj proizvodnji u tom kraju, šteta iznosi gotovo 80 posto, objavio je HRT.

Veliki pomor dagnji uzgajivači pripisuju visokim temperaturama mora. Braća Lazić obiteljskim uzgojem dagnji bave se na površini od desetak hektara, a uginulo im ih je gotovo devedeset posto dagnji, navodi HRT.

Školjkar Zdravko Lazić, koji uzgaja dagnje u uvali Brijesta, ne pamti takav pomor.

“Mi imamo 25 godina obrt, cijeli život se bavimo ovim, kao i generacije prije nas. Nikada nisam ni čuo za ovakvo nešto”, naglasio je Lazić.

Uzgajivači pretpostavljaju da je uzrok pomora školjaka izrazita toplina mora, na ovome dijelu nezapamćena, gotovo 30 stupnjeva.

Za razliku od dagnji, kamenice se još uvijek drže.

Uzgajivači u zaljevu Bistrina i susjednim uvalama tvrde da kod njih zasad nema uginuća, no svakodnevno pomno prate stanje.

Ana Bratoš Cetinić, s Odjela za primijenjenu ekologiju Sveučilišta u Dubrovniku, ističe kako sve treba analizirati veterinarski inspektor i objašnjava utjecaj vrulja na području Bistrine, što je za razliku od Brijeste, na školjke moglo utjecati povoljno.

“Smatra se da je to otprilike 11 stupnjeva Celzijusa. Kada dođe određena količina slatke vode s tom temperaturom, jasno da onda i hladi to područje, pogotovo u dubljim slojevima, pa je onda i ugroženost od povišenih temperatura manja, ali to su sad sve špekulacije”, navela je za HRT Bratoš Cetinić.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Iz MUP-a otkrili koliko vozača ima negativne bodove i gdje ih je najviše

Objavljeno

-

By

U prvih šest mjeseci ove godine vozačima u Hrvatskoj izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova, u najvećem broju slučajeva zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Nedavno smo pisali o tome kako vozači jednostavno mogu provjeriti imaju li na svome kontu negativnih bodova za počinjenje težih prometnih prekršaja.

Vozaču je dovoljno da OVDJE, na stranicama MUP-a, unese serijski broj svoje vozačke dozvole, a potom i generiranu lozinku te dozna dokad mu je dozvola važeća, ima li i koliko negativnih prekršajnih bodova te izrečenih zaštitnih ili sigurnosnih mjera zabrane upravljanja motornim vozilom.

Ove godine 372.000 prekršaja

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, vozačima sa skupljenih 12 negativnih bodova, a mladim vozačima (do 24 godine starosti) s 9 negativnih bodova, ukida se i oduzima vozačka dozvola. Negativni prekršajni bodovi brišu se iz evidencije nakon proteka dvije godine od dana pravomoćnosti odluke o prekršaju na temelju koje su upisani.

Na naš upit, iz Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) rekli su nam da je u 2023. godini utvrđeno 760.373 prometnih prekršaja, uključujući i prekršaje u prometnim nesrećama, dok ih je u prvom polugodištu ove godine utvrđeno 371.958. Najviše je utvrđenih prekršaja bilo zbog vožnje brzinom većom od dopuštene, nekorištenja sigurnosnog pojasa, alkoholiziranosti vozača, nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje te upravljanja neregistriranim i tehnički nepregledanim vozilom.

Negativne bodove ima 96.000 vozača

Za prekršaje počinjene tijekom prošle godine izrečeno je 96.178 negativnih prekršajnih bodova, a u prvih šest mjeseci ove godine izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova. U najvećem broju slučajeva, negativni bodovi izrečeni su za vožnju pod utjecajem alkohola.

MUP nam je dostavio i tablicu s trenutnim stanjem negativnih prekršajnih bodova, razvrstanih prema broju bodova i prema policijskim upravama gdje su izrečene.

U Hrvatskoj je više od 2,3 milijuna vozača, a njih 96.052 ili oko 4 posto ima negativne bodove. Pribrojimo li im vozače s hrvatskim državljanstvom kojima je prebivalište izvan Republike Hrvatske, 96.412 vozača ima negativne bodove.

MUP RH

U Zagrebu 22.365 vozača s kaznenim bodovima

Najviše je vozača s tri negativna boda na kontu – njih čak 57.268, a potom onih sa šest negativnih bodova – njih 13.322. Više od 9 negativnih bodova skupilo je 4.048 vozača.

Najviše negativnih bodova izrečeno je, naravno, na područjima policijskih uprava gdje je i najveći broj stanovnika. Prednjači Grad Zagreb s 22.365 vozača s negativnim bodovima, slijede Splitsko-dalmatinska županija (13.410), Osječko-baranjska (6.710), Primorsko-goranska (4.682) te Istarska (4.617). Najmanje je vozača s negativnim bodovima na području Ličko-senjske (924) te Požeško-slavonske županije (2.217).

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Drama na nebu iznad Hrvatske, avion nije odgovarao kontroli leta, dignuti MIG-ovi

Objavljeno

-

By

Na nebu iznad Hrvatske odvijala se prava drama kada je maleni zrakoplov ušao u naš zračni prostor, ali nije odgovarao na pozive kontrole leta. Obaviješten je i MORH te su dignuti nadzvučni lovci presretači MiG-21.

Zrakoplov Piper PA-24 u nedjelju je oko 10:50 ušao u hrvatski zračni prostor, ali nije uspostavio komunikaciju s oblasnom kontrolom leta niti nakon desetak ponovljenih upita, piše Dnevnik.hr.

U presretanje jednomotornog zrakoplova poslan je dežurni dvojac 191. eskadrile lovačkih zrakoplova 91. krila HRZ-a, koji je presreo Piper te u okolici Slunja završio s akcijom, objavio je AvioRadar.

Nije uspostavljena radioveza

Taj incident potvrdila je i Hrvatska kontrola zračne plovidbe.

“Dana 21. 7. 2024. zrakoplov registarske oznake UR-OTF ušao je u zračni prostor RH u 10:51 UTC na visini od 7000 ft. Možemo potvrditi da s pilotom zrakoplova nakon višekratnih pokušaja na nekoliko radnih frekvencija nije uspostavljena uobičajena dvosmjerna radioveza. U ovom trenutku nemamo provjerenih pojedinosti o naravi problema, ali možemo sa sigurnošću potvrditi da je naša komunikacija na svim frekvencijama bila uredna s ostalim zrakoplovima. Zrakoplov je napustio zračni prostor RH u 12:11 UTC. Pokrenut je standardni postupak u takvim situacijama te je obaviješten MORH, koji nadzire hrvatski zračni prostor u ovom kontekstu.”

Prema neslužbenim informacijama kojima raspolaže AvioRadar, radiostanica spornog zrakoplova bila je namještena na pogrešan kanal, zbog čega nije bilo moguće uspostaviti komunikaciju sa zrakoplovom.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu