Connect with us

Hrvatska

Uvode se elektroničke vinjete: Ministar otkrio kad kreće nova naplata cestarine

Objavljeno

-

Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković, gostovao je u N1 studiju uživo.

Mislim da je ministar Filipović bio jasan. Činjenica je da je bezrazložno došlo do povećanja cijena što kod nekih trgovačkih lanaca, što kod nekih distributera goriva. Činjenica je da je Vlada poglavito u jesenskom dijelu intervenirala paketom od 21 milijardu kuna da bi pomogla gospodarstvu, kad govorimo o cijeni plina, struje i goriva tako da nije bilo nikakvog razloga da se povećaju cijene, rekao je Butković.

Ministar kaže da živimo u tržišnoj ekonomiji pa ne bi bilo dobro da Vlada nameće cijene ili uvodi mjere poput popisa trgovaca koji su nepotrebno previše povisili cijene. “Ima puno stvari koje Vlada može koristiti, ali ne bi bilo dobro da do toga dođe. Pozivam sve da se urazume. Razlog ne može biti uvođenje eura, da dođe do bilo kakvih povećanja cijena”, rekao je Butković.

Ugostiteljstvo i prodaja hrane bilježe najveću inflaciju, kaže ministar, dodavši da to nije dobro.

“Niste mogli uvesti crnu listu kad niste znali da će netko to napraviti 1. 1. Niste mogli znati da je netko povisio cijene dok se to nije dogodilo. Pravila igre su postojala kod pretvaranja kune u euro, a ovo što se dogodilo sad, dogodilo se u zadnja dva dana”, rekao je ministar.

Nije ga, kaže, previše iznenadilo što su cijene rasle, “poznavajući naš mentalitet”.

Što se tiče ulaska u Schengen, u svim vrstama prometa stvari su krenule od početka nove godine, rekao je Butković.

Prije uvođenja novog sustava naplate, postoje modeli koje će Vlada uvesti na Bregani i Rupi. Jedna od opcija je i ukidanje naplate, rekao je Butković.

“Ali, pričekajmo, imamo još nekoliko varijanti”, rekao je.

O novom sustavu naplate cestarine

“Mi smo ove godine imali povijesno naplaćenu cestarinu na našim autocestama, preko tri milijarde kuna, to nikad nismo imali. U tom smislu idemo u implementaciju novog sustava naplate cestarine koji će biti beskontaktni”, rekao je Butković.

Taj se sustav može očekivati već iduće godine. “Cilj je da bude 1.1. 2024. godine. Ranije ne može biti”, rekao je Butković, dodavši da će cijeli sustav koštati 500 milijuna kuna.

“Neće biti rampi, imat ćete poseban račun na kojem ćete imati posebna sredstva koja će se skidati ulaskom i izlaskom s autoceste. Više nema rampi, nema gužvi i cilj je povećati promet na autocestama. To je vid elektroničke vinjete, vidite da se klasične vinjete napuštaju”, rekao je Butković.

Nismo mi zemlja koja može sve graditi i završiti i početi u isto vrijeme, rekao je Butković o unapređenju željezničke infrastrukture.

O koncertu Bečke filharmonije

Govorio je i o svom odlasku na novogodišnji koncert Bečke filharmonije.

“Platio sam svoju ulaznicu. Vi ste mene navikli gledati na gradilištima i u poslu pa je možda bilo čudno da sam se našao na takvom jednom koncertu. Ja sam imao dugo godina želju na takvo nešto otići. Prijatelj je nabavio te karte po redovnoj proceduri. Supruga mu je bila bolesna pa sam išao ja s njim, rekao je Butković, ponovivši da je svoju kartu platio, ali da cijena nije bila 1200 eura.

“To nije poklon, to nije bio nikakav službeni protokol, ja sam išao isključivo u privatnom aranžmanu. Bilo je lijepo. Jedanput u životu vam se pruži prilika da takvo nešto vidite”, rekao je Butković.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Nezapamćen pomor dagnji! Krivac su visoke temperature mora?

Objavljeno

-

By

U Malostonskom zaljevu događa se nezapamćeni pomor dagnji, a prema prvim procjenama u uvali Brijesta, poznatoj po najmasovnijoj školjkarskoj proizvodnji u tom kraju, šteta iznosi gotovo 80 posto, objavio je HRT.

Veliki pomor dagnji uzgajivači pripisuju visokim temperaturama mora. Braća Lazić obiteljskim uzgojem dagnji bave se na površini od desetak hektara, a uginulo im ih je gotovo devedeset posto dagnji, navodi HRT.

Školjkar Zdravko Lazić, koji uzgaja dagnje u uvali Brijesta, ne pamti takav pomor.

“Mi imamo 25 godina obrt, cijeli život se bavimo ovim, kao i generacije prije nas. Nikada nisam ni čuo za ovakvo nešto”, naglasio je Lazić.

Uzgajivači pretpostavljaju da je uzrok pomora školjaka izrazita toplina mora, na ovome dijelu nezapamćena, gotovo 30 stupnjeva.

Za razliku od dagnji, kamenice se još uvijek drže.

Uzgajivači u zaljevu Bistrina i susjednim uvalama tvrde da kod njih zasad nema uginuća, no svakodnevno pomno prate stanje.

Ana Bratoš Cetinić, s Odjela za primijenjenu ekologiju Sveučilišta u Dubrovniku, ističe kako sve treba analizirati veterinarski inspektor i objašnjava utjecaj vrulja na području Bistrine, što je za razliku od Brijeste, na školjke moglo utjecati povoljno.

“Smatra se da je to otprilike 11 stupnjeva Celzijusa. Kada dođe određena količina slatke vode s tom temperaturom, jasno da onda i hladi to područje, pogotovo u dubljim slojevima, pa je onda i ugroženost od povišenih temperatura manja, ali to su sad sve špekulacije”, navela je za HRT Bratoš Cetinić.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Iz MUP-a otkrili koliko vozača ima negativne bodove i gdje ih je najviše

Objavljeno

-

By

U prvih šest mjeseci ove godine vozačima u Hrvatskoj izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova, u najvećem broju slučajeva zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Nedavno smo pisali o tome kako vozači jednostavno mogu provjeriti imaju li na svome kontu negativnih bodova za počinjenje težih prometnih prekršaja.

Vozaču je dovoljno da OVDJE, na stranicama MUP-a, unese serijski broj svoje vozačke dozvole, a potom i generiranu lozinku te dozna dokad mu je dozvola važeća, ima li i koliko negativnih prekršajnih bodova te izrečenih zaštitnih ili sigurnosnih mjera zabrane upravljanja motornim vozilom.

Ove godine 372.000 prekršaja

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, vozačima sa skupljenih 12 negativnih bodova, a mladim vozačima (do 24 godine starosti) s 9 negativnih bodova, ukida se i oduzima vozačka dozvola. Negativni prekršajni bodovi brišu se iz evidencije nakon proteka dvije godine od dana pravomoćnosti odluke o prekršaju na temelju koje su upisani.

Na naš upit, iz Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) rekli su nam da je u 2023. godini utvrđeno 760.373 prometnih prekršaja, uključujući i prekršaje u prometnim nesrećama, dok ih je u prvom polugodištu ove godine utvrđeno 371.958. Najviše je utvrđenih prekršaja bilo zbog vožnje brzinom većom od dopuštene, nekorištenja sigurnosnog pojasa, alkoholiziranosti vozača, nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje te upravljanja neregistriranim i tehnički nepregledanim vozilom.

Negativne bodove ima 96.000 vozača

Za prekršaje počinjene tijekom prošle godine izrečeno je 96.178 negativnih prekršajnih bodova, a u prvih šest mjeseci ove godine izrečeno je 14.604 negativnih prekršajnih bodova. U najvećem broju slučajeva, negativni bodovi izrečeni su za vožnju pod utjecajem alkohola.

MUP nam je dostavio i tablicu s trenutnim stanjem negativnih prekršajnih bodova, razvrstanih prema broju bodova i prema policijskim upravama gdje su izrečene.

U Hrvatskoj je više od 2,3 milijuna vozača, a njih 96.052 ili oko 4 posto ima negativne bodove. Pribrojimo li im vozače s hrvatskim državljanstvom kojima je prebivalište izvan Republike Hrvatske, 96.412 vozača ima negativne bodove.

MUP RH

U Zagrebu 22.365 vozača s kaznenim bodovima

Najviše je vozača s tri negativna boda na kontu – njih čak 57.268, a potom onih sa šest negativnih bodova – njih 13.322. Više od 9 negativnih bodova skupilo je 4.048 vozača.

Najviše negativnih bodova izrečeno je, naravno, na područjima policijskih uprava gdje je i najveći broj stanovnika. Prednjači Grad Zagreb s 22.365 vozača s negativnim bodovima, slijede Splitsko-dalmatinska županija (13.410), Osječko-baranjska (6.710), Primorsko-goranska (4.682) te Istarska (4.617). Najmanje je vozača s negativnim bodovima na području Ličko-senjske (924) te Požeško-slavonske županije (2.217).

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Drama na nebu iznad Hrvatske, avion nije odgovarao kontroli leta, dignuti MIG-ovi

Objavljeno

-

By

Na nebu iznad Hrvatske odvijala se prava drama kada je maleni zrakoplov ušao u naš zračni prostor, ali nije odgovarao na pozive kontrole leta. Obaviješten je i MORH te su dignuti nadzvučni lovci presretači MiG-21.

Zrakoplov Piper PA-24 u nedjelju je oko 10:50 ušao u hrvatski zračni prostor, ali nije uspostavio komunikaciju s oblasnom kontrolom leta niti nakon desetak ponovljenih upita, piše Dnevnik.hr.

U presretanje jednomotornog zrakoplova poslan je dežurni dvojac 191. eskadrile lovačkih zrakoplova 91. krila HRZ-a, koji je presreo Piper te u okolici Slunja završio s akcijom, objavio je AvioRadar.

Nije uspostavljena radioveza

Taj incident potvrdila je i Hrvatska kontrola zračne plovidbe.

“Dana 21. 7. 2024. zrakoplov registarske oznake UR-OTF ušao je u zračni prostor RH u 10:51 UTC na visini od 7000 ft. Možemo potvrditi da s pilotom zrakoplova nakon višekratnih pokušaja na nekoliko radnih frekvencija nije uspostavljena uobičajena dvosmjerna radioveza. U ovom trenutku nemamo provjerenih pojedinosti o naravi problema, ali možemo sa sigurnošću potvrditi da je naša komunikacija na svim frekvencijama bila uredna s ostalim zrakoplovima. Zrakoplov je napustio zračni prostor RH u 12:11 UTC. Pokrenut je standardni postupak u takvim situacijama te je obaviješten MORH, koji nadzire hrvatski zračni prostor u ovom kontekstu.”

Prema neslužbenim informacijama kojima raspolaže AvioRadar, radiostanica spornog zrakoplova bila je namještena na pogrešan kanal, zbog čega nije bilo moguće uspostaviti komunikaciju sa zrakoplovom.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu