ZADAR / ŽUPANIJA
ZASJEDALO ZADARSKO POVJERENSTVO ZA PRAVA PACIJENATA Najčešće pritužbe odnose se – na lošu komunikaciju
Sukladno planu rada Povjerenstva za zaštitu i promicanje prava pacijenata Zadarske županije, održani su sastanci članova Povjerenstva s ravnateljstvima Opće bolnice Zadar i Specijalne bolnice za ortopediju Biograd na Moru. Cilj sastanaka je unaprjeđenje partnerskog odnosa sa zdravstvenim ustanovama Zadarske županije u svrhu bolje zaštite prava pacijenata.
Unatoč vrlo dobroj i učinkovitoj suradnji Povjerenstva i ravnateljstava zdravstvenih ustanova, zaključeno je da postoje i izazovi koje treba kontinuirano rješavati. Posebno sada u razdoblju iza pandemije koronavirusne bolesti, jer je tadašnje zatvaranje dovelo do otežanog pristupa zdravstvenoj zaštiti, a samim time i do smanjenja prava pacijenata. Sve je to dovelo do porasta nepovjerenja pacijenata u zdravstveni sustav.
Razgovorima na temu zaštite prava pacijenata članovi Povjerenstva upoznati su s radom odjela za kvalitetu kojima je primarna zadaća zaštita i sigurnost pacijenata prilikom ostvarivanja prava na zdravstvenu zaštitu. U odnosu na broj od približno 400 tisuća pruženih zdravstvenih usluga u OB Zadar, broj od 70-ak zaprimljenih pritužbi je gotovo zanemariv.
Sve su pritužbe provjerene, zatražena su očitovanja zdravstvenih djelatnika na koje su se pritužbe odnosile te su iste žurno rješavane.
Slično je i u Specijalnoj bolnici za ortopediju u Biogradu, gdje se prosječno zaprima jedna do dvije pritužbe mjesečno. Većina ih se odnosi na lošu komunikaciju ili nedostatak kvalitetnih informacija na osnovu kojih bi pacijent mogao donositi odluke koje se tiču njegovog liječenja. Vrlo česte su i pritužbe koje se odnose na dugačke liste čekanja, koje su se zbog pandemije koronavirusa dodatno produžile.
Zaključeno je da su brojni razlozi dugih lista čekanja te da postoji potreba za rješavanjem tog problema i drugačije upravljanje listama. Jedno od rješenja bi bilo i donošenje pravilnika o listama čekanja, koji imaju većina EU-a, s ciljem uspostave pravilnog i transparentnijeg postupanja. Na nacionalnoj razini je potrebna promocija kvalitetnog partnerstva s pacijentima, odnosno otkazivanje termina pregleda od strane pacijenata ukoliko su ih već obavili.
Kontrolni pregledi na koje se pacijenti naručuju ne bi se trebali stavljati na liste čekanja već na liste kontrolnih pregleda kako bi se kod pacijenata razvila osviještenost da će pacijenti, ukoliko se naručuju kod određenog liječnika specijalista, vjerojatno duže čekati.
U svrhu bolje komunikacije, koja je najčešći uzrok pritužbi, u obje županijske bolnice su tiskani plakati, brošure i ankete, ali je zaključeno da sve to nije dovoljno promovirano u široj javnost i medijima. Rezultat radnog sastanka su, između ostalog, zajednički planovi i projekti u slijedećem razdoblju o kojima će javnost biti obaviještena, a sve u svrhu uspostave povjerenja u zdravstveni sustav te stavljanje pacijenta i njegove sigurnosti u središte zdravstvenog sustava.
Ujedno se iskristalizirala i činjenica da pacijenti nedovoljno poznaju svoja prava, da ih brkaju s pravima iz zdravstvenog osiguranja, a ponekad i sa svojim željama. Stoga će promocija prava pacijenata i načini njihove zaštite biti jedan od naših ključnih zadataka, poručila je predsjednica Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata Dubravka Finka.
ZADAR / ŽUPANIJA
Erlić na konferenciji u Solinu: “Osjećaj sigurnosti u gradu je najvažnija pretpostavka kvalitetnog života”
Uz Erlića, konferenciji su prisustvovali gradonačelnici Splita, Šibenika i Dubrovnika
U Solinu je danas otvorena dvodnevna 8. međunarodna konferencija “Sigurnost povijesnih gradova 2025.” koja okuplja stručnjake i predstavnike lokalnih vlasti s ciljem razmjene iskustava te jačanja sigurnosnih standarda u povijesnim urbanim cjelinama.
Prvog dana konferencije održan je uvodni panel na kojem su sudjelovali gradonačelnici četiri dalmatinska grada – Tomislav Šuta, gradonačelnik Splita, Mato Franković, gradonačelnik Dubrovnika, Željko Burić, gradonačelnik Šibenika i Šime Erlić, gradonačelnik Zadra. Panel je bio posvećen razmjeni iskustava i modela upravljanja sigurnošću u povijesnim jezgrama te mogućnostima međugradskog povezivanja i kreiranja zajedničkih rješenja za izazove koje donosi turizam.
– Osjećaj sigurnosti u gradu je najvažnija pretpostavka kvalitetnog života u svakom pojedinom gradu, i za lokalno stanovništvo i za turiste. Kako bi naši gradovi ostali sigurni, razgovarali smo o svim segmentima unaprjeđenja sustava sigurnosti grada, od prometa koji u sezoni guši grad i staru jezgru, preko suzbijanja kriminaliteta u suradnji s policijom, do nepoštivanja javnog reda i mira. Zato pripremamo novu prometnu regulaciju za sljedeću turističku sezonu, izmjene odluka o komunalnom redu, ulažemo u kupnju i postavljanje kamera i scan vozila za sankcioniranje prometnih prekršaja, te uvodimo bolju regulaciju ugostiteljske zone na Poluotoku – kazao je Erlić te dodao kako svi zajedno moramo raditi na sigurnosti, u suradnji s nadležnim institucijama, ali i građanima.
Na 8. međunarodnoj konferenciji “Sigurnost povijesnih gradova 2025.” sudjelovali su predstavnici institucija i tvrtki iz Hrvatske i BiH. Konferencija se održava u organizaciji IPA-e Splitsko-dalmatinske, uz podršku suorganizatora iz Hrvatske udruge povijesnih gradova, Fakulteta forenzičkih znanosti, Turističke zajednice SDŽ i Partnerstva za sigurniju svakodnevnicu.
ZADAR / ŽUPANIJA
VELIKO SRCE ZADARSKOG SPORTA – MLADEN MALIK BARBA / Sportaši jedanaesti put za Socijalnu samoposlugu
Pred nama je 11. humanitarna akcija za Socijalnu samoposlugu Zadar u organizaciji zadarske sekcije Hrvatskog zbora sportskih novinara. Tradicija je to koja, evo, ulazi već u svoje drugo desetljeće, ali ove je godine za nas sve drugačije, emotivnije, tužnije.
Početkom godine napustio nas je naš dragi član i prije svega prijatelj Mladen Malik, čovjek koji je ostavio neizbrisiv trag u zadarskom sportu, novinarstvu i društvu općenito. Stoga je najmanje što smo mogli učiniti da se od ove godine akcija, koju je od prvoga dana i on s nama stvarao, nazove: Veliko srce zadarskog sporta – Mladen Malik Barba.
Prošlogodišnja, jubilarna 10. akcija, bila je po mnogočemu posebna i rekordna, a vjerujemo kako će i ovogodišnja naići na velik odaziv zadarskih sportaša, klubova, saveza, udruga, rekreativaca, navijača i svih onih koji žele u nadolazeće blagdansko vrijeme napraviti jedno dobro i humano djelo.
Akcija će se održati u srijedu, 17. prosinca 2025. s početkom u 9:00 sati na adresi: Branimirova obala 18 – Zadar.
Najpotrebnije su stvari koje se najčešće koriste: ulje, brašno, sol, šećer, pašta, riža, mlijeko, konzerve, dječja hrana, higijenske potrepštine, pelene, prašak za rublje, deterdžent za suđe, sapun, pasta za zube, kava…
ZADAR / ŽUPANIJA
JESTE LI SE VEĆ ULOGIRALI? / Online usluga „Moja čistoća“ za lakše upravljanje računima i obvezama
Tvrtka Čistoća d.o.o. razvila je personaliziranu online uslugu pod nazivom „Moja čistoća“ koju već šest godina mogu koristiti svi korisnici usluga iz skupine kućanstava. Registracijom na ovu uslugu, omogućen je uvid u račune, stanje duga, raspored odvoza različitih vrsta otpada (komunalni otpad, reciklabilni otpad) u određenom naselju te mogućnost odabira načina primanja računa (elektronički ili papirnati oblik).
Također, usluga pruža korisne informacije o povijesti uplata i omogućuje jednostavno plaćanje računa.
JEDNOSTAVNA NAVIGACIJA ZA SVAKOGA
Korisničko iskustvo korištenja ove online usluge osmišljeno je na način koji štedi vrijeme i smanjuje administrativne napore. Usluga je dostupna na računalima i mobilnim uređajima, omogućujući korisnicima da uživaju u svim njenim prednostima bez obzira na svoju lokaciju.
Proces prijave u sustav izuzetno je jednostavan. Korisniku je potreban samo OIB i šifra kupca, koja je lako dostupna na ranijim računima. Nakon što korisnik unese te podatke, sustav traži odabir e-mail adrese koja će služiti kao korisničko ime. Nakon potvrde putem automatske poruke, korisniku se omogućuje pristup i završava proces izrade korisničkog računa.
ODABERITE ODRŽIVOST I EKONOMIČNOST
Glavna ideja iza ove aplikacije i projekta je omogućiti korisnicima lakši pristup informacijama o stanju njihovih osobnih računa, rasporedu odvoza otpada te plaćanju njihovih obveza. Također, opcija elektroničke dostave računa omogućuje smanjenje troškova i ekološki održivije poslovanje.
Primarni cilj je olakšati korisnicima uvid u njihove obveze, ali i mogućnost elektroničke dostave računa. Korisnici jednim klikom mogu odabrati digitalnu dostavu računa, čime se u sustavu odmah zabilježi da se više ne izdaju papirnati računi i ne šalju na adresu stanovanja korisnika. Na taj se način štedi vrijeme, novac i papir, te ostvaruje cilj – učinkovitije i ekološki održivo poslovanje.
UPRAVLJANJE OBVEZAMA NADOHVAT RUKE
Korisnici aplikacije „Moja čistoća“ mogu jednostavno pratiti stanje svojih računa, preuzeti svoj račun, provjeriti uplate te biti sigurni da su one zaprimljene na pravo mjesto. Ova moderna i user friendly platforma omogućuje korisnicima da imaju kontrolu nad svojim obvezama u svakom trenutku.
Olakšajte si svakodnevicu te postanite korisnik ove jedinstvene usluge već danas! Za više informacija i registraciju na uslugu „Moja čistoća“, posjetite web stranicu tvrtke Čistoća Zadar na www.cistoca-zadar.hr.
https://moja.cistoca-zadar.hr/login
-
magazin3 dana prijeFOTOGALERIJA / Gastro turneja po adventskim kućicama u Zadru, 4. dio – đir po Božićnom gramofonu na Pijaci
-
magazin4 dana prijeMJESEČNI HOROSKOP ZA PROSINAC: Jarac ubire plodove svog truda, Vodenjak upoznaje posebnu osobu!
-
ZADAR / ŽUPANIJA2 dana prijeFOTOGALERIJA / Svečani domjenak u OB Zadar za djelatnike koji su otišli u mirovinu
-
Hrvatska4 dana prijeVUKOSAV, PEDIĆ, FRANCIŠKOVIĆ, VUČAK-LONČAR… / Objavljen je godišnji popis: Ovo su najbolji doktori i doktorice u Zadru i u Hrvatskoj…






