Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

NE VOLE KAMPIRANJE NI GUŽVE Čak 74% Hrvata ove godine planira ići na ljetni godišnji odmor

Objavljeno

-

Odsjedaju primarno u privatnom smještaju, kod odabira destinacije im je najvažniji omjer cijene i kvalitete, a više od koronavirusa ih brine geopolitička situacija u Europi

 Ljetne praznike u Hrvatskoj planira provesti 74 posto ispitanika, znatno više u odnosu na 2021.
 Privatni smještaj (52%) i dalje je najpoželjnija opcija, a slijedi boravak u vlastitom smještaju ili kod obitelji i prijatelja (35%)
 Najpopularniji način rezervacije su specijalizirane web stranice za rezervaciju smještaja ili web stranice turističkih agencija (56%)
 Smještaj najčešće plaćamo karticama; slijedi plaćanje gotovinom, iako rjeđe nego godinu dana ranije, dok s druge strane raste učestalost plaćanja internetskim bankarstvom
 Omjer cijene i kvalitete (68%) te troškovi smještaja (64%) najvažnije su karakteristike pri odabiru destinacije
 U odnosu na prethodnu godinu, ispitanici putuju bezbrižnije; koronavirus više nije glavna briga, više od ¼ ispitanika spominje trenutnu geopolitičku situaciju u Europi
 Upitani gdje sve planiraju putovati, velika većina navode putovanja unutar Hrvatske (83%), podjednaki udio navodi susjedne zemlje regije ili Europu (23%; 21%), a njih samo 4% planira posjetiti destinacije na drugim kontinentima.

Epidemiološke mjere, strah zbog zaraze koronavirusom te financijska neizvjesnost bili su glavni razlozi velikog pada u segmentu putovanja tijekom pandemije. No, i to se polagano mijenja pa se sve više ljudi u Hrvatskoj – čak 20 postotnih poena više nego 2020. – odlučuje na godišnji odmor, pokazuju rezultati redovnog istraživanja MasterIndex koje je za kompaniju Mastercard u travnju ove godine provela agencija Improve.

U 2020. je tako 54% ispitanika planiralo ljetni godišnji odmor, a 2021. je broj onih koji imaju takve planove porastao na 68%. Otad je rast nešto usporio, pa ove godine na ljetovanje u Hrvatsku planira 74% ispitanika. Među njima prednjače oni s većim primanjima te ispitanici iz Zagreba (87%) .

Financije kao glavni izazov kad je riječ o putovanjima

Financijska nesigurnost je ove godine još snažniji motiv za propuštanje ljetovanja u Hrvatskoj. U 2021. godini ju je istaknulo 28% ispitanika, dok se ta brojka u 2022. godini podigla za 15 postotnih bodova pa je čak 43% onih koji neće na ljetni odmor upravo financije istaknulo kao glavni razlog. Poslovne obveze će omesti planove 22% ispitanika, a 18% njih živi na moru pa nemaju potrebu putovati.

Privatni smještaj najpoželjnija opcija

Kao i prethodnih godina, većina ispitanika ove godine planira ljetovati u privatnom smještaju, njih 52%, a na drugom mjestu je boravak u vlastitom smještaju ili kod rodbine i prijatelja (35%) koji uglavnom biraju ispitanici bez osobnih primanja (58%), odnosno s vrlo niskim primanjima (do 2.800 kn, 42%) i stanovnici Zagreba (49%).

Na trećem mjestu je smještaj u hotelima (18%) koji najvećim dijelim biraju ispitanici s primanjima većim od 9.000,00 kuna, dok je interes za kampiranjem pokazalo svega 7% Hrvata.

Online rezervacije najpopularnije, a internet bankarstvo poželjnije

Za većinu ispitanika (56%) najpopularniji način rezervacije smještaja je online putem specijaliziranih web stranica ili stranica turističkih agencija, a ispitanici primarno smještaj plaćaju karticama (češće debitnim, nego kreditnim i češće jednokratno nego obročno), gotovina je na drugom mjestu, a raste popularnost plaćanja putem internetskog bankarstva.

„Prije rezervacije smještaja, prosječan turist posjeti 38 turističkih web stranica i planira putovanje pet tjedana unaprijed, dok veći dio putovanja plaća digitalno“, rekao je Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda za Hrvatsku i Rumunjsku.

„Ovakvi trendovi potiču svakog poduzetnika u turizmu da prihvati digitalizaciju uspostavljanjem svog digitalnog identiteta, svoje prisutnosti u digitalnoj sferi. Poduzetnici moraju držati korak s potrošačima na njihovim sve više digitaliziranim potrošačkim putovanjima.”

Za odabir destinacije najvažniji su omjer cijene i kvalitete

Istraživanje je pokazalo da je najbitnija stavka prilikom odabira destinacije percepcija omjera cijene i kvalitete (68%), a slijede troškovi smještaja (64%). Gotovo polovica ispitanika je izjavila da su im draže manje gužve zbog čega biraju nešto osamljenije destinacije poput manjih mjesta ili otoka.

Očekivano to je manje važno mladima koji prilikom odabira destinacije veću pozornost pridaju dobrom noćnom životu, koncertima ili nekim drugim specifičnim događajima, mogućnostima za kupovanje, ali i troškovima prijevoza. 41% ispitanika navodi da su im pri odabiru destinacije važni klimatski uvjeti što nešto više ističu ispitanici iz Sjeverne Hrvatske (55%).

Geopolitička situacija u Europi utječe na stavove potrošača prema putovanjima

U odnosu na prethodnu godinu, ispitanici putuju bezbrižnije – čak 61% njih, za razliku od 51% 2021., je izjavilo da ih ništa vezano uz putovanja ne brine. Zanimljivo je da ove godine znatno manje brinu o infekciji koronavirusom (8% u usporedbi s 20% u 2021.), no na vrh popisa briga je sada isplivala geopolitička situacija u Europi koja zabrinjava 28% ispitanika.

Kad je riječ o budućim planovima za putovanja, koji sežu nešto dalje od ovog ljeta, najveći broj ispitanika, njih 83%, planira putovati unutar zemlje. 23% planira putovati u susjedne države, a 21% unutar kontinenta, dok je 8% ispitanika u istraživanju navelo da nemaju planova za putovanje.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

“UČINIMO PRIVLAKU PRIVLAČNIJOM” / U subotu u Privlaci akcija čišćenja podmorja i priobalja

Objavljeno

-

By

U Privlaci se priprema akcija čišćenja podmorja i priobalja pod nazivom “Učinimo Privlaku privlačnijom”. Akcija će održati u subotu 25. svibnja od 9 do 12 sati u glavnoj luci u privlačkom Selu.

Udruga “Šijavoga” iz Privlake je glavni organizator, a u čišćenju će im se pridružiti ronilački klub Sv. Roko iz Bibinja, volonteri Gradskog društva Crvenog Križa Zadar, ronioci Međunarodnog centra za podvodnu arheologiju u Zadru, Dječji Vrtić Sabunić iz Privlake, udruga Kanata te brojni drugi volonteri koji će pomoći veslajući na barkama ili skupljajući smeće uz obalu. Akciju sponzoriraju Općina Privlaka, TZ Općine Privlaka i T.O. Alen iz Privlake.

Sudionici se okupljaju na glavnom mulu u Selu od 9 sati, a nakon akcije se sve sudionike očekuje roštilj i dobra zabava.

Pozivaju se svi koji su spremni pomoći u akciji i pritom se dobro zabaviti da sutra u jutro dođu na glavni mul u Selu.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

VAŽNA OBAVIJEST S VIŠNJIKA: Vlasnici zamoljeni da uklone autobuse uoči utakmice Zadar – Split!

Objavljeno

-

By

Športski centar Višnjik informira sve korisnike i javnost o sljedećem:

petak, 24. svibnja 2024. u 20 sati i u nedjelju, 26. svibnja 2024., u 20 sati, u dvorani Krešimir Ćosić održavaju se finalne utakmice između KK Zadar i KK Split (FAVBET Premijer liga). Zbog velikog interesa publike i navijača, molimo sve vlasnike autobusa da ih uklone kako bi oslobodili parkiralište za posjetitelje utakmica.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

JAVNI POZIV / Turistička zajednica ZŽ dijeli potpore za razvoj turističkih proizvoda posebnih interesa

Objavljeno

-

By

Turistička zajednica Zadarske županije je na svojim mrežnim stranicama objavila Javni poziv za dodjelu potpora za razvoj turističkih proizvoda posebnih interesa. 

Ovaj javni poziv omogućuje bespovratna sredstava za programe i projekte koji obogaćuju turističku ponudu i stvaraju motive za dolazak kroz cijelu godinu. Uz to, cilj je produljiti potaknuti ravnomjerni razvoj turizma u svim dijelovima županije, kao i stvaranje prepoznatljivosti i brenda Zadarske županije kao destinacije turizma posebnih interesa, destinacije raznovrsne ponude i posebnih doživljaja. 

Potpore su namijenjene za edukaciju radi specijalizacije, promotivne svrhe ili nabavku opreme i uređenje prostora koji će podići razinu kvalitete ili dati dodatnu vrijednost na postojeću uslugu. U svakome slučaju ova inicijativa želi pružiti priliku za unapređenje i stvaranje jedinstvenih doživljaja za posjetitelje.  

U tu svrhu je protekle godine TZ Zadarske županije izdala „Priručnik za stvaranje doživljaja u Zadarskoj županiji“ koji može potencijalnim korisnicima pomoći u planiranju i realizaciji transformacije klasičnog i uobičajenog turističkog proizvoda ka autentičnom i relevantnom doživljaju koji ima dodanu vrijednost i koji se pamti. 

Korisnici mogu biti turističke zajednice i jedinice lokalne samouprave, ustanove; tvrtke i i obrtnici koji imaju registriranu ugostiteljsku djelatnost ili djelatnost pružanja usluga u turizmu, te OPG-i. 

Predmetni Javni poziv objavljen je na mrežnim stranicama Turističke zajednice Zadarske županije na poveznici https://www.zadar.hr/hr/o-nama/natjecaji-pozivi-i-obavijesti, dok će online prijave biti dostupne do 7. lipnja na poveznici:  https://www.zadar.hr/hr/o-nama/prijava-projekta.  

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu