Connect with us

Zadar

Izvrsne najave za turističku sezonu: u prvih pet mjeseci na 80 posto rekordne 2019. godine

Objavljeno

-

Prvi predsezonski podaci o broju dolazaka, noćenja i turista pokazuju da se turizam na velika vrata vraća u Zadar! Nakon pandemijske 2020. godine i prošle, u kojoj se boravak turista organizirao uz velike sigurnosne mjere, sudeći po svemu rezultati će se ove godine sasvim približiti rekordnoj 2019. godini, u kojoj je ostvareno 2.099.987 noćenja.

U prvih pet mjeseci ove godine u Zadru je ostvareno 93.619 dolazaka i 281.878 noćenja, što je porast od preko 110 posto u odnosu na prošlu godinu i 87 posto noćenja u odnosu na još uvijek rekordnu 2019. To nije sve – na dan 1. lipnja u gradu se bilježi 2.453 gostiju (2.143 stranih i 310 domaćih), što je porast od 29 posto u odnosu na 2021!

Ovakve brojke nisu rezultat samo popuštanja pandemije, nego i aktivnosti koje je Turistička zajednica grada Zadra provela od prošle sezone. Nakon Adventa i Nove godine, u čiju je vidljivost uloženo puno sredstava u vrlo kompliciranim okolnostima, ove godine odrađeno je nekoliko projekata od kojih su najvažnije kampanja kojom se destinacija promovira putem novog destinacijskog videa i manjim dijelom promidžbom upravo završenog eventa Tuna, Sushi & Wine Festival. Oba proizvoda promovirana su na srednjoeuropskim destinacijama kojima je Hrvatska nadohvat automobilom, u Sloveniji, Austriji, Mađarskoj, Slovačkoj i Češkoj. Ostaje nada kako najavljivana destabilizacija cijene goriva i inflacija uslijed nesretnog rata u Ukrajini neće uvelike narušiti turistički promet iz naših tradicionalnih emitivnih autodestinacija u nastavku ljeta.

Kroz ugovore s niskobudžetnim avio kompanijama u sklopu strateških projekata HTZ-a, velika sredstva uložena su i u promoviranje putem Ryanairovih kanala te u manjem omjeru i ostalih kompanija. Oglašavanje je dalo rezultata već u prvim predsezonskim mjesecima, pa je tako Zračna luka Zadar u ovoj godini primila približno jednak broj putnika kao u rekordnoj 2019. Kako je dodatno Ryanair u njoj bazirao čak tri zrakoplova i ujedno povećao broj linija, a isto su najavili i brojni drugi avioprijevoznici, čini se da bi sezona mogla trajati duboko u jesen.

– Mi smo već 2019. godine bili na rubu “pucanja” s postojećim kapacitetima, a u ovoj godini očekujemo sličnu situaciju. To je dobro za iznajmljivače, ugostitelje, sve one koji u ovom trenutku žive od turizma, ali ne i za dugoročni razvoj destinacije. Nama kronično nedostaju dva-tri gradska hotela sa 4+ ili 5 zvjezdica u samom gradu, kako bi mogli pratiti aktivnosti koje provodimo, ističe direktor TZ grada Zadra Mario Paleka.

Nedostatak kapaciteta visoke kategorije pokazat će se već ovog vikenda od 9. do 11. lipnja, kada se u Zadru organizira Sunset Sports Media Festival, koji bi bez problema napunio 200 soba visoke kategorije u gradskim hotelima, a zatim i 22. lipnja prilikom organizacije Europskog prvenstva mažoretkinja, kada će u Zadru boraviti 4.000 natjecateljica i još 3.000 osoba u pratnji.

 – Imamo veliki potencijal, a nismo u potpunosti konkurentni na ciljanom tržištu. Veseli me najava gradnje hotela Maraska, moguće obnove nekadašnjeg hotela Beograd, kao i sve inicijative drugih investitora za gradnjom novih hotela ili podizanjem kvalitete postojećih smještajnih jedinica i kapaciteta. Činjenica je kako nama u ovom trenutku nije problem dosegnuti osnovni statistički maksimum u noćenjima i dolascima iz 2019. godine, nego dobiti primjerene kapacitete koji bi uz ostale prateće sadržaje izmijenili demografsku i ekonomsku strukturu gostiju, ističe Paleka.

Struktura gostiju po nacijama dosta se promijenila, pa u Zadar dolazi sve više njih iz važnih emitivnih zemalja. Prvog dana lipnja prednjačili su Nijemci, slijedili su ih Hrvati, Austrijanci, Britanci, Poljaci, Francuzi, Ukrajinci (razlog je poznat), Amerikanci i Nizozemci. Gosti za poželjeti!

 – Sadašnje brojke su gotovo na razini 2019. godine, a najave za glavni dio sezone su fantastične. Hotelijeri su izuzetno zadovoljni prodajom, posezona bi mogla biti jako dobra, a imamo i pregršt aktivnosti koje će biti privlačne potencijalnim turistima. Na javnom pozivu dodijelili smo oko 1,2 milijun sredstava potpora manifestacijama, tri puta više nego prošle godine, kako bismo uvažili svakog tko se kandidirao s kvalitetnim programom. Ljudi koji ovdje žive su oni koji daju dodanu vrijednost našoj ponudi i u ovoj sezoni će imati našu punu podršku, najavio je Paleka.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Grad

Volonterski centar Zadar na poseban način obilježava Svjetski dan izbjeglica

Objavljeno

-

By

Ovog četvrtka, 20. lipnja 2024. od 12 do 14 sati, u Koncertnoj dvorani Kneževe palače, Volonterski centar Zadar organizira konferenciju „Kultura dobrodošlice – uloga zajednice u integraciji izbjeglica“ povodom Svjetskog dana izbjeglica.

„Za svijet u kojem su izbjeglice dobrodošle“ tema je ovogodišnjeg Svjetskog dan izbjeglica koji se svake godine obilježava 20. lipnja te slavi snagu i hrabrost ljudi koji su bili prisiljeni napustiti svoju domovinu kako bi pobjegli od sukoba ili progona.

Svrha susreta je podizanje svijesti o izazovima s kojima se suočavaju izbjeglice širom svijeta, a posebno raseljene osobe iz Ukrajine u hrvatskom društvu. Konferenciju će obogatiti predstavnici različitih organizacija aktivnih u pružanju podrške izbjeglicama u procesu integracije. Izlagači će kroz prezentacije podijeliti svoja iskustva rada s izbjeglicama, informirati širu javnost o njihovim pravima i potrebama, identificirati glavne izazove s kojima se izbjeglice suočavaju u procesu prilagodbe i integracije te razmotriti moguća rješenja kroz primjere dobre prakse i inovativne pristupe. Naglasak će biti i na osvještavanju prisutnih o važnosti podrške i uključivanju izbjeglica u sve aspekte društvenog života.

Konferencija će ujedno biti i prigoda za upoznavanje šire javnosti s projektom „Izgradnja društva dobrodošlice“ koji provodi Udruga „Mi“ – Split uz financijsku podršku UNHCR-a Hrvatska. Projekt je zamišljen kao program s ciljem poticanja veze među relevantnim dionicima, kreiranja novog sadržaja i aktivnosti te lakšeg prikupljanja i širenja relevantnih informacija o integraciji izbjeglica. Volonterski centar Zadar aktivno radi s raseljenim osobama iz Ukrajine gotovo od samog početka njihovog pristizanja u naš grad i županiju. Pritom su, u sklopu programa, organizirane brojne aktivnosti pružanja pomoći i podrške izbjeglicama, kao što su tečajevi hrvatskog i engleskog jezika, razne sportske i kulturne aktivnosti za djecu, izleti, grupa psihosocijalne podrške i mnoge druge.

Ovaj događaj prilika je za osnaživanje zajednice u prepoznavanju i odgovaranju na potrebe izbjeglica s poštovanjem i suosjećanjem. Pridružite nam se na konferenciji i postanite dijelom društva dobrodošlice!

 
Nastavi čitati

Grad

Franjevci rade kip Svetog Frane

Objavljeno

-

By

Prvi životopisac Svetog Franje Asiškog Toma Čelanski zabilježio je kako se Franjo s pratiteljem ukrcao na brod u želji da plovi u Siriju da bi propovijedao kršćansku vjeru i obraćenje Saracenima i drugim nevjernicima. Ali „protivni vjetrovi“ neočekivano su ih odnijeli u hrvatske krajeve, na obalu Sklavonije.

Taj izvor potvrđuje tradicija koja kaže da je Svetac na putu za Svetu Zemlju 1212. posjetio Zadar. Ona čuva i priču o zgodi prema kojoj je on tada ozdravio opaticu benediktinki iz susjednoga samostana Svetog Nikole, pa su benediktinke iz zahvale darovale franjevcima teren na kojem je kasnije izgrađena današnja crkva i samostan Svetog Frane. Riječ je o najstarijoj franjevačkoj crkvi s naše strane Jadrana, koja je već 1280. dobila naslov bazilike. Prostoru ispred franjevačke crkve i bivšeg samostana svetog Nikole grad Zadar dao je ime Trg Svetog Frane, čime je na neki način potvrdio tradiciju kako je Franjo hodao tim trgom. Grad Zadar ishodovao je i dozvolu za uređenje toga trga, na kojem je predviđen kip istoimenog Sveca.

Stoga, u prigodi 800. obljetnice Rana Sv. Franje (koja pada 17. rujna ove godine) franjevci su se obvezali financirati Svečev kip kojeg, po ideji fra Andrije Bilokapića („Blagoslovljeni brat vjetar“), radi renomirani kipar Ilija Skočibušić.

Zbog aktualnih cijena bronce, za ostvarenje ovog projekta franjevcima je potrebna pomoć dobročinitelja.  

 
Nastavi čitati

Grad

INOVAcija-Uspješno proveden program osposobljavanja iz područja multimedijskog dizajna

Objavljeno

-

By

U Ustanovi za razvoj kompetencija, inovacija i specijalizacije Zadarske županije INOVAcija završeno je  stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa za multimedijskog dizajnera/ multimedijsku dizajnericu. Osposobljavanje je bilo namijenjeno nezaposlenim osobama koje žele steći nove vještine te biti konkurentne na tržištu rada, a sudjelovalo je ukupno 10 osoba. Program je započeo u listopadu prošle godine, a završio 29. travnja 2024. godine.  Tijekom osposobljavanja polaznici su primali novčanu naknadu i refundaciju putnih troškova, a ujedno su stekli vrijedna znanja koja su aktualna i tražena na tržištu rada.

Program se provodio u suvremeno opremljenom Centru za kreativne industrije, a za uspješnu  provedbu programa polaznicima, predavačima i mentoru na raspolaganju su bili svi resursi koje taj Centar nudi -IT dvorana, tonski studio, suvremene kamere i foto oprema, vrhunski opremljena multifunkcionalna dvorana s profesionalnom rasvjetnom opremom, itd. Završetkom programa polaznici su naučili fotografirati s profesionalnom opremom u studiju i na terenu te izraditi fotografije prema različitim potrebama i namjenama, strateški planirati i dizajnirati web stranice, izraditi baze podataka te stvarati aktivne stranice, snimati video materijale u studiju i na terenu, izvesti postprodukciju i obradu materijala do finalnog proizvoda – reklame, prezentirati i prilagoditi finalni proizvod prema zahtjevima klijenata, dizajnirati i pripremiti materijale u tiskanoj formi koristeći prethodno znanje, komunicirati s klijentima i prezentirati uratke te su stekli i druge korisne vještine. Program osposobljavanja provodio se u suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, a u okviru mjere aktivne politike zapošljavanja.

O tijeku i rezultatima ovog programa zamolili smo za komentar i ocjenu gospođu Katarinu Colić, ravnateljicu INOVAcije, koja nam je rekla: „Izuzetno smo zadovoljni provedbom ovog programa te cjelopkupnom suradnjom svih uključenih aktera, od odaziva samih polaznika do suradnje s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje. Najznačajniji rezultat ovog osposobljavanja je taj što su naši polaznici sada stekli znanja koja su aktualna na tržištu rada te što su povećali vlastite izglede za pronalazak posla, a dio njih čak razmišlja o pokretanju vlastitog poslovanja i primjeni stečenih znanja za vlastiti obrt ili tvrtku. I dalje ćemo poticati razvoj i provedbu ovog i njemu sličnih edukacijskih programa s ciljem da Centar za kreativne industrije bude izvor novih znanja i vještina, posebno za kreativni sektor, ali i za poduzetništvo u cjelini“.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu