Connect with us

Tech

Koje aplikacije prikupljaju i prodaju najviše podataka?

Objavljeno

-

Svakodnevno koristimo brojne aplikacije i sve je manje svakodnevnih stvari koje bismo teško ili nikako mogli obaviti bez njih, bez obzira je li riječ o razgovoru s prijeteljima, obitelji i poznanicima, praćenju naših fitnes aktivnosti ili pak igranju igara.

Nedavno provedeno istraživanje tvrtke pCloud, koja je pružatelj usluga pohrane podataka u oblaku, koristilo je Appleovu novu značajku oznake privatnosti tijekom korištenja App Storea, kako bi otkrili koje aplikacije prikupljaju najviše privatnih podataka korisnika za vlastitu uporabu, koje dijele najviše tih podataka s trećim stranama te koje su generalno gledano najinvazivnije. Rezultati su iznenađujući, piše Zimo.

Moglo bi vam zvučati iznenađujuće da 52 posto aplikacija dijele vaše privatne podatke s trećim stranama. Ti podaci mogu uključivati podatke poput vaše lokacije, povijesti pregleda na web pregledniku, detalje o kontaktima, fitnes podatke, detalje o bankarenju i tako dalje.

Dok su neki od razloga tih aplikacija za prikupljanje vaših privatnih podataka legitimni, poput praćenja načina vaše interakcije s dotičnim aplikacijama kako bi poboljšali vaše iskustvo i otklonili bugove, tvrtka koja stoji iza aplikacije tako prikupljene podatke može dalje prodavati trećim stranama, koje pak te podatke koriste za ciljano oglašavanje.

U stvarnosti, vaši podaci često završe u rukama kompanija za društveno osluškivanje, poput Hootsuite ili BuzzSumo, koje prikupljaju vaše podatke kako bi dozvolili tvrtkama da vas analiziraju te u konačnici prodaju vam proizvode.

Najgori prijestupnici

Među najgorim prijestupnicima po tom pitanju zapravo su aplikacije koje većina koristi svakodnevno, a to su Instagram, Facebook, eBay, LinkedIn i YouTube.

Prema istraživanju pClouda, Instagram je najgori jer dijeli 79 posto podataka prikupljenih od vas s trećim stranama, uključujući i osobne podatke, podatke o kupovini i povijest pretraživanja na webu.

Iza Instagrama je Facebook, koji to čini s 57 posto vaših podataka, a iza Facebooka su LinkedIn koji to čini s 50 posto privatnih podataka korisnika, zatim YouTube s 42 posto te TikTok s 36 posto.

YouTube privatne podatke korisnika dijeli tako da ih prodaje trećim stranama, koje pak korisnika ciljaju putem niza drugih platformi te koriste podatke za određivanje reklama koje će korisnici vidjeti tijekom pregleda videa.

I eBay dijeli 36 posto privatnih podataka korisnika s trećim stranama.

Čak kad i ne dijele vaše podatke, aplikacije ih prikupljaju radi vlastitih potreba (koje ne moraju nužno biti podlih namjera). Društvene mreže prednjače u ovoj kategoriji s procijenjenih 80 posto privatnih podataka korisnika koje koriste na takav način.

Facebook i Instagram zapravo su iznad tog prosjeka s 86 posto privatnih podataka korisnika koje koriste u vlastite svrhe. Twitter, LinkedIn i eBay to čine s oko 50 posto podataka korisnika koje prikupljaju.

Kako zaštititi privatne podatke?

Može li se uopće učiniti nešto po pitanju zaštite privatnih podataka od strane samih korisnika? Obzirom da je istraživanje provedeno na iOS uređajima, dobra vijest je da nadogradnja operativnog sustava iOS 14.5 dolazi s opcijom “App Tracking Transparency”, koja će korisnika upozoriti i ponuditi opciju da omogući ili onemogući aplikaciji praćenje privatnih podataka.

Isto tako dodirom na opciju “Ask App Not to Track”, korisnik aktivno može zaštititi svoje privatne podatke te ih zadržati privatnima.

Postoje naravno i aplikacije koje koriste vrlo malo privatnih podataka korisnika, a najpoznatiji primjeri su Skype, Microsoft Teams i Google Classrooms. Ako volite svoju privatnost na mobilnim uređajima, Signal je uvijek dobra alternativa WhatsAppu i brojnim drugim chat aplikacijama, prenosi Zimo.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Tech

WhatsApp nadogradio još jednu popularnu značajku

Objavljeno

-

By

Ako ste putem WhatsAppa slučajno poslali poruku krivoj osobi, a prošlo je više od sat vremena, više se ne morate brinuti.

Najnovija verzija aplikacije produljila je rok za brisanje krivo poslanih poslanih sadržaja na dva dana. Za brisanje poruka na način da ih ne može vidjeti ni primatelj, pritisnite dugo na poruku i odaberite opciju “briši za sve”. Ako ju želite izbrisati samo s vašeg uređaja, birajte “briši za mene”.

Prije nego što počnete brisati sve poruke u kojima ste se možda i osramotili, morat ćete voditi računa o dvije stvari. Svi primatelji moraju imati najnoviju verziju WhatsAppa kako bi značajka radila, a ako ju nemaju, nećete dobiti informaciju je li poruka izbrisana ili ne, pojašnjava Verge.

Ovo je i dalje vrlo korisna značajka koja Meti daje priliku uhvatiti korak sa Appleovom popularnom uslugom iMessage koja još ne nudi mogućnost brisanja poruka.

 
Nastavi čitati

Tech

Znanstvenici otkrili antitijela koja djeluju na sve sojeve koronavirusa!

Objavljeno

-

By

Katkad se čini da je koronavirus uvijek korak ispred: Nove varijante smanjuju učinkovitost postojećih lijekova i cjepiva s antitijelima. No, znanstvenici su možda na tragu rješenja, u obliku antitijela koje bi moglo biti primjenjivo na sve varijante koronavirusa.

Od samog početka pandemije nove varijante Sars-CoV-2 virusa koje se stalno pojavljuju stvaraju velike probleme čovječanstvu. Ali znanstvenici su izvijestili da su otkrili antitijelo koje bi možda moglo ponuditi učinkovitu zaštitu protiv svih postojećih, ali i budućih mutacija virusa.

I ne samo to – antitijelo o kojem govore je također učinkovito i protiv drugih smrtonosnih tipova koronavirusa, poput virusa Sars-CoV, koji je izazvao pandemiju SARS-a 2002. – 2004. u Aziji, i Mers-CoV virusa, koji se pojavio u Saudijskoj Arabiji 2012., i zatim doveo do epidemije MERS-a. Čini se da je antitijelo čak učinkovito i protiv nekoliko inače bezopasnih koronavirusa koji samo uzrokuju prehladu.

Znanstvenici su već dugo u potrazi za antitijelima opće namjene. Jedan tim s američkog Sveučilišta u Alabami koji se bavio tim istraživanjem pronašao je antitijelo označeno 1249A8 u uzorku krvi pacijenata s covidom-19, za kojeg se u priopćenju kaže da “vrhunski djeluje.”

Kao i druga antitijela, i ovo napada virus ciljanjem šiljastih proteine na samom virusu, koji se nalaze na njegovoj ovojnici i kojima se virus zakači za ljudske stanice. Međutim, za razliku od ostalih antitijela, 1249A8 za napad bira posebno slabu točku na virusu. Znanstvenici su o ovom otkriću objavili rad u znanstvenom časopisu PLOS Pathogens.

Dosadašnji lijekovi koji koriste antitijela i cjepiva uvijek su bili napravljeni da napadaju vrhove šiljastih proteina. Međutim, problem s tim je što se ta mjesta mijenjaju kako virus mutira, od varijante do varijante. Stoga su pojavom delte, game ili omikrona mnoga antitijela vremenom više nisu relevantna, kaže jedan od autora studije James Kobie. A kako se nova antitijela onda moraju razvijati od nule, to postaje beskonačna utrka. Ali 1249A8 ima drugačiji pristup i umjesto vrha cilja niže, na “stabljiku” šiljastog proteina. Budući da je ovaj dio gotovo identičan u svim oblicima virusa, i budući da bez njega virus ne može, to je njegova Ahilova peta.

“Postoji rizik da bi nove buduće varijante virusa mogle sasvim zaobići imunološki sustav, čak i kod cijepljenih ljudi ili kod onih koji su prethodno preboljeli bolest”, rekao je Kobie. Zbog toga postoji opasnost da će se u budućnosti pojaviti novi sojevi virusa koji bi opet mogli dovesti do globalne pandemije. Zato je potraga za novim lijekovima i za univerzalnim cjepivima, koja bi bila učinkovita protiv bilo kojeg oblika koronavirusa, od ključne važnosti.

No može li novo univerzalno antitijelo doista biti rješenje kojem se nadamo? Znanstvenici kažu da je tijekom pokusa na životinjama antitijelo uspjelo zaštititi miševe od zaraze.

U suradnji s tvrtkom Aridis, novo antitijelo, pomiješano u koktel s jednim drugim antitijelom, značajno je uspjelo smanjiti količinu virusa u zaraženim laboratorijskim hrčcima. Taj njihov koktel antijela, nazvan AR-701, će se ubuduće koristiti za liječenje ljudi. Namijenjen je da se primjenjuje udisanjem, kao sprej za nos i da antitijela koja pruža budu učinkovita na dulji period, godinu dana ili više.

U međuvremenu, znanstvenici se nadaju da bi ovakva otkrića mogla dovesti i do razvoja univerzalnog cjepiva protiv svih vrsta koronavirusa.

 
Nastavi čitati

Tech

WhatsApp uvodi zanimljivu promjenu oko nestajućih poruka

Objavljeno

-

By

Poznata Metina aplikacija za čavrljanje eksperimentira mogućnošću pohrane pojedinih poruka unutar razgovora koji se automatski brišu

Nakon razotkrivanja testne opcije komentiranja proslijeđenih dokumenata na desktop verziji WhatsAppa, kompanija razvija novi trik spremanja nestajućih poruka u nadolazećim beta verzijama WhatsAppa za Android, iOS i stolna računala, pišu iz WaBetaInfoa.

Najnoviji dodatak poruke koje se same brišu čini dostupnima i nakon isteka roka za brisanje. Sustav može samobrišuću poruku privremeno pretvoriti u onu standardnu te je zadržati u razgovoru čak i nakon što istekne. Pohranjene se poruke trenutno mogu čitati u posebnoj sekciji ‘zadržane poruke’, kojima mogu pristupiti svi sudionici razgovora, javlja tportal.

Ova je značajka još u stadiju razvoja, no WhatsApp radi na načinima na koje ju ugraditi u računalnu verziju bete.

Trik kod zadržanih poruka je što na njih mogu utjecati svi sudionici razgovora, što znači da ako netko odluči zadržati poruku, drugi korisnik to može isključiti. Opcija će biti podesiva i sa strane moderatora koji će, piše izvor, moći mijenjati njezine postavke unutar većih grupa.

Datum dolaska funkcije zadržavanja poruka još nije poznat.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi

U trendu