Connect with us

Tech

U budućnosti sve ćemo kupovati preko mobitela

Objavljeno

-

‘Svojevremeno se govorilo kako će prodaja putem kataloga dokinuti klasične trgovine, zatim se strahovalo od TV šopinga, a danas se najviše spominje online kupnja koja bi mogla zamijeniti odlazak u trgovinu.’ Tim je riječima Terry Lundgren, direktor američkog trgovačkog lanca Macy’s u tjedniku The Economist, reagirao na najave kako fizičke trgovine neminovno gube primat pred online kupnjom. Istina, u doba ekonomske krize, jedino sektor online trgovine bilježi znatni rast, često i dvoznamenkasti, dok se u domeni klasične kupovine bilježi u najboljem slučaju stagnacija, a u većini slučajeva i lagani pad.

No prije no što futurolozi i brojni marketinški stručnjaci proglase i konačan kraj anakrone epohe fizičkog odlaska u trgovinu i čekanja na blagajni, valja pogledati brojke. Prema zadnjim podacima, u SAD-u online trgovina, unatoč jakom zamahu, čini tek 8 posto u ukupnom trgovinskom prometu, dok primjerice u Francuskoj, prema istraživanju Nouvel Obsa, ona čini 7 posto. Stoga, zatvaranje trgovina koje će zamijeniti virtualni izlozi nije baš izgledno u bliskoj budućnosti, no sektor maloprodaje već je sada prisiljen na niz bitnih preinaka u poslovanju.

Suočene s jakom konkurencijom Amazona čiji godišnji promet iznosi respektabilnih 48 milijardi dolara (primjerice, Macy’s, sa svojih 810 trgovina i samostalno vođenim odjelom online prodaje ostvaruje godišnje oko 26 milijardi dolara), fizičkim trgovinama ne preostaje ništa drugo no prilagodba i inovacija. U iscrtavanju budućeg razvoja, došlo se, s obje strana Atlantika, do veoma sličnih zaključaka. Trgovine koje žele preživjeti u doba e-trgovine morati će samostalno razviti online servise kupnje, koji će prije svega biti prilagođeni glavnom šoping alatu budućnosti, smartphone-u.

A pejzaž budućeg šopinga u kojem će dakle smartphone imati glavnu ulogu, (previđa se oko 2014. ili 2015.) najavljuje se ni manje ni više nego kao potrošačka ‘zemlja dembelija’. Takav će šoping, tvrdi se, biti visoko personaliziran, jako reaktivan te će se moći odvijati 24 sata dnevno. U prikazu novih potrošačkih navika digitalnog doba, iscrtava se nekoliko mogućih scenarija, od kojih je dobar dio već u testnoj fazi.

Budući da trgovina više nema potrebe za fizičkim prostorom, aktivnost šopinga može se odvijati bilo kad i bilo gdje. Tako bi se najobičnija šetnja gradom mogla pretvoriti u potragu za akcijama i popustima, zahvaljujući brojnim aplikacijama koje će automatski korisniku dostavljati podatke o najbližim mogućnostima trošenja, koje su naravno, potpuno prilagođene svakom individualnom korisniku.

Potrošač će u budućnosti raspolagati golemim viškom informacija, komparativnim analizama cijena, ocjenama ostalih korisnika te će čak biti i upućen u stanje robe na skladištu. Ta se pogodnost objašnjava na slijedeći način, naime nijedan trgovac budućnosti koji drži do sebe ne želi svom klijentu reći kako je određeni predmet trenutno nedostupan.

Zahvaljujući sasvim pristojnom broju osobnih podataka kojima će raspolagati trgovine, marketinške strategije će biti isključivo

usmjerene na igru pogađanja ‘što određenom klijentu sve još treba iz naše ponude?’ U tom slučaju, ne treba sumnjati ni u pomanjkanje ideja ili mogućih proizvoda i usluga. Biti će tu i neizostavnih gadgeta, poput vizualizacije sobe pri kupnji namještaja ili boje frizure u salonu, popusti će se dobivati na račun tzv. ‘socijalnog šopinga’ u kojem se vrbuje prijatelje za kupovanje određenih proizvoda, a virtualni izlozi s hranom mogli bi se pojavljivati na ekranima telefona u javnom prijevozu, jer upravo se to vrijeme drži još nedovoljno iskorištenim …

Ukratko, šoping budućnosti najavljuje se kao jedna intenzivna i deterministička rabota u kojoj zaista nema vremena za ikakve distrakcije.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

WhatsApp testira novu značajku, obavijestit će korisnike koji su kontakti nedavno bili online

Objavljeno

-

By

WhatsApp navodno razvija novu značajku koja prikazuje nedavno aktivne kontakte u obliku popisa. Značajka je trenutno u fazi testiranja i vjerojatno će biti uvedena u budućem ažuriranju.

Prema najnovijim vijestima, WhatsApp ima još jednu značajku koja vam može pomoći da odlučite kome ćete prvom poslati poruku, piše India Today.

Ova bi se značajka mogla pokazati korisnom ako želite provjeriti tko je nedavno bio aktivan na platformi za razmjenu poruka i najvjerojatnije će prvi odgovoriti na vaše poruke ili pozive.

Ova bi značajka također mogla poboljšati korisničko iskustvo i ukloniti potrebu za pojedinačnom provjerom statusa aktivnosti svakog kontakta.

Ovo nije jedina značajka koju WhatsApp testira kako bi vas potaknuo na interakciju s vašim kontaktima.

Ranije izvješće govorilo je da bi WhatsApp mogao korisnicima početi predlagati kontakte s kojima bi trebali razgovarati. Ti bi kontakti bili oni s kojima korisnik nije razgovarao dugo vremena.

Obje značajke trenutno se testiraju i mogli bismo ih vidjeti u budućem ažuriranju aplikacije.

 
Nastavi čitati

Svijet

WhatsApp snižava minimalnu dob u Europi, zagovornici dječjih prava bijesni

Objavljeno

-

By

Novo dobno ograničenje stupilo je na snagu u četvrtak u Europskoj uniji. Nova minimalna dob od 13 godina također je najavljena za korisnike u Ujedinjenom Kraljevstvu u veljači. Usluga za razmjenu poruka – koju je Meta kupila prije deset godina – navodi na svojoj web stranici da promjene osiguravaju “minimalnu dob za WhatsApp na globalnoj razini”.

Međutim, donja dobna granica izazvala je kritike – zagovornici dječjih prava u Ujedinjenom Kraljevstvu tvrde da ona dodatno izlaže mlade ljude opasnostima interneta.

U priopćenju od četvrtka, grupa za kampanju Smartphone Free Childhood sa sjedištem u Velikoj Britaniji pozvala je WhatsApp da promijeni novu politiku. “WhatsApp stavlja dobit dioničara na prvo mjesto, a sigurnost djece na drugo”, rekla je Daisy Greenwell, suosnivačica grupe.

“Smanjenje dobne granice ignorira sve glasnije zvonce za uzbunu koje oglašavaju znanstvenici, liječnici, učitelji, stručnjaci za sigurnost djece, roditelji i stručnjaci za mentalno zdravlje zbog štetnosti korištenja društvenih medija za djecu”, rekla je Greenwell.

Vicky Ford, britanska zastupnica iz vladajuće Konzervativne stranke i članica ključnog vladinog odbora za obrazovanje, nazvala je odluku o snižavanju minimalne dobi bez prethodnog razgovora s roditeljima ‘neodgovornom’, izvijestila je PA Media.

Glasnogovornik WhatsAppa rekao je u petak za CNN:: ‘Svim korisnicima dajemo opcije da kontroliraju tko ih može dodati u grupe i, kada prvi put primite poruku s nepoznatog broja, dajemo vam opciju da blokirate i prijavite račun’. Europska komisija, izvršno tijelo EU-a, nije odgovorila na zahtjev za komentar.

Meta pod paljbom

Meta se u prošlosti našla pod kritika zbog nastojanja da smanji dobna ograničenja na svim platformama u Sjedinjenim Državama. Prošle je godine tvrtka rekla da planira smanjiti minimalnu dob za svoju aplikaciju za virtualnu stvarnost s 13 na 10 godina, unatoč pritisku američkih zakonodavaca da takve usluge ne plasiraju mlađim korisnicima.

CNN je također izvijestio prošle godine da je izvršni direktor Mete Mark Zuckerberg osobno i više puta osujetio inicijative koje su imale za cilj poboljšati dobrobit tinejdžera na Facebooku i Instagramu, platforma koje su također u vlasništvu Mete.

Ponekad je Zuckerberg izravno nadglasavao neke od svojih najviših rukovoditelja, koji su se zalagali za veću zaštitu adolescenata, prema internoj komunikaciji objavljenoj u sklopu tužbe protiv tvrtke, prenosi tportal.

No, u priopćenju za medije od četvrtka – nevezno uz promjene WhatsAppove dobne politike u Europi – Meta je rekla da testira značajke za zaštitu mladih od opasnosti ‘seksualnog iznuđivanja’ i ‘zloupotrebe intimnih slika’. Nadaju se da će nove značajke ‘potencijalnim prevarantima i kriminalcima otežati pronalaženje i interakciju s tinejdžerima’.

Predatori seksualnog iznuđivanja (engl. sextortion) obično varaju mlade žrtve tako oni povjeruju da razgovaraju s ljudima svoje dobi. Nagovaraju ih da pošalju eksplicitne fotografije i videa, a kasnije prijete da će objaviti te slike ako im se ne uplati određena svota.

 
Nastavi čitati

Magazin

Samsung ponovo svjetski broj jedan po prodaji mobitela

Objavljeno

-

Južnokorejski tehnološki div Samsung ponovo je u prvom tromjesečju zauzeo prvo mjesto svjetske ljestvice po prodaji mobitela, premašivši Apple, otkrili su preliminarni podaci istraživačke tvrtke IDC.

Prodaja mobitela porasla je u razdoblju od siječnja do ožujka za 8,7 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, uz isporučenih 289,4 milijuna uređaja, objavio je IDC.

Apple drugi, treći Xiaomi

Samsung je prodao 60,1 milijun, a Apple 50,1 milijun mobitela, procijenili su, što odgovara tržišnim udjelima od 20,8 odnosno 17,3 posto.

“Kao što se i očekivalo, oporavak je nastavljen, a među vodećim brendovima polako se širi optimizam”, rekao je potpredsjednik grupe IDC-a za svjetsku mobilnost i praćenje potrošačkih uređaja Ryan Reith.

“Krajem 2023. Apple se probio na prvo mjesto, ali u prvom tromjesečju Samsung se vratio na poziciju vodećeg dobavljača pametnih telefona”, naveo je Reith.

Četvrti po redu proizvođač koji najviše posluje u Africi

Na trećem je mjestu kineski Xiaomi, a na četvrtom i petom njegovi domaći konkurenti Transsion i OPPO. Transsion posluje u prvom redu u Africi, a u prvom je tromjesečju gotovo udvostručio prodaju, prema izračunima IDC-a.

“Tržište pametnih telefona izlazi iz razdoblja turbulencija u posljednje dvije godine snažnije, nakon značajnih promjena”, zaključila je Nabila Popal iz IDC-a, direktorica istraživačkog tima koji prati stanje na svjetskom tržištu.

“Xiaomi se snažno oporavio od velikih padova u protekle dvije godine, a Transsion je učvrstio poziciju među pet vodećih kompanija agresivnim rastom na međunarodnim tržištima”, dodala je Popal.

Samsung i Apple prodali su pak manje telefona u prvom tromjesečju, ali čini se da je Samsung u cjelini gledano u jačoj poziciji nego što je bio u proteklim tromjesečjima, primijetila je.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu