Connect with us

Tech

Apple vrijedi poput Googlea i Microsofta zajedno

Objavljeno

-

Unatoč nedavnom odlasku Stevea Jobsa u mirovinu, Appleove dionice i dalje rastu, a trenutno ta firma – barem prema tržišnoj kapitalizaciji – vrijedi gotovo kao Microsoft i Google zajedno.

Appleova je dionica sinoć na kraju trgovine vrijedila 411.63 dolara, što je najviša cijena dionice u povijesti te kompanije. Ta činjenica je još i značajnija kad znamo da je legendarni direktor Applea Steve Jobs zbog bolesti nedavno morao u penziju, i pokazuje da investitori vjeruju da Apple može dalje i bez njega.

Pri trenutnoj cijeni, tržišna kapitalizacija Applea je nevjerojatnih 381.62 milijardi dolara, što Apple čini najvrijednijom kompanijom na svijetu.

Microsoft trenutno vrijedi 227.9 milijardi dolara, a Google 176.5 milijardi, što znači da Appleu treba još oko dvadeset i pet milijardi dolara (uz pretpostavku da vrijednost dionica Microsofta i Googlea neće puno narrasti) u tržišnoj kapitalizaciji da postane vrijednijim od ova dva diva – zajedno.

Kako je krenulo, tako nešto više uopće nije nemoguće.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Tech

Upozorenje za korisnike Gmaila: Promijenite lozinke odmah

Objavljeno

-

By

Unsplash/Solen Feyissa

Googleov potpredsjednik za sigurnost i privatnost Evan Kotsovinos izdao je ozbiljno upozorenje za sve korisnike Gmaila (kojih je skoro dvije milijarde) – zamijenite svoju lozinku odmah.

Prema podacima, čak 61% američkih korisnika bilo je meta pokušaja napada putem e-maila, a stručnjaci upozoravaju – stvar je ozbiljna i više nije pitanje ako, već kada.

Lozinke, iako još uvijek najrašireniji način prijave, sve su ranjivije. Ljudi ih rijetko mijenjaju, često ih koriste na više servisa i biraju prejednostavne varijante. Novo istraživanje otkriva da gotovo polovica odraslih Amerikanaca koristi “rizične” lozinke, uključujući imena kućnih ljubimaca, članova obitelji ili čak vlastitu adresu. Još gore, 8% ispitanika koristi lozinku za koju već znaju da je kompromitirana.

Zato Google predlaže sigurniju alternativu: passkey.

Što je točno passkey i zašto je sigurniji?

Passkey je oblik autentifikacije bez lozinke koji koristi kombinaciju javnog i privatnog ključa. Javni ključ čuva se na serveru, dok je privatni ključ sigurno pohranjen na vašem uređaju. Za razliku od lozinke, passkey ne može biti pogađen, ukraden ili iskorišten u phishing napadu. Sve ostaje na vašem uređaju – a prijava se vrši prepoznavanjem lica, otiskom prsta ili PIN-om.

Čak i ako izgubite uređaj, svoje passkeyeve možete povratiti putem Google računa – oni su povezani s vašim korisničkim identitetom, a ne s konkretnim uređajem, prenosi Index.hr.

Kako prijeći s lozinke na passkey u tri koraka

Google savjetuje da prije svega imate:

  • računalo s Windows 10, macOS Ventura ili novijim, ili ChromeOS 109+
  • pametni telefon s iOS 16 ili Android 9+, s uključenim Bluetoothom i zaključavanjem zaslona
  • najnoviju verziju preglednika (Chrome, Safari, Firefox ili Edge)
  • ako ste Apple korisnik, omogućite iCloud Keychain

Zatim:

  • Otvorite postavke Google računa i idite na Security Settings → Passkeys
  • Odaberite Create a passkey i slijedite upute
  • Potvrdite identitet putem otiska prsta, lica ili PIN-a

I to je to. Uspješno ste zamijenili lozinku s najsigurnijim oblikom autentifikacije dostupnim danas.

Zašto ovo treba učiniti sada?

Cyber napadi postaju sve sofisticiraniji, često koristeći umjetnu inteligenciju i društvene mreže za krađu identiteta. Gmail – kao najrašireniji e-mail servis – posebno je na meti. Uz pomoć passkey sustava, izravno uklanjate najranjiviji dio svog računa: lozinku.

Kotsovinos poručuje: “Želimo prijeći preko lozinki i učiniti prijave sigurnima i jednostavnima.” Ako se već morate prijavljivati, neka to barem bude bez brige da će vam netko provaliti u inbox.

 
Nastavi čitati

Tech

Skriveni mozak Instagrama: Kako AI odlučuje što ćete gledati

Objavljeno

-

By

unsplash

Svaki put kad listate feed na Instagramu, iza tog naizgled jednostavnog pokreta krije se prava tehnološka čarolija – ili možda zavjera, ovisno o tome kako to gledate.

Naime, vaš feed nije slučajan. On je pažljivo oblikovan pomoću više od tisuću modela umjetne inteligencije koji paralelno rade kako bi Vas zadržali što dulje na aplikaciji.

Kako vas Instagram “čita”

Meta koristi sofisticirane sustave strojnog učenja kako bi procijenila što ćete najvjerojatnije lajkati, spremiti, komentirati ili podijeliti.

Svaki sadržaj koji vidite u svom feedu ima svoj “podatkovni rejting” – sustav automatski procjenjuje vjerojatnost Vaše interakcije i na temelju toga određuje njegov rang.

Ako sustav procijeni da ćete nešto gotovo sigurno pogledati ili lajkati, taj sadržaj bit će plasiran na sam vrh. Ako predviđanja nisu točna, aktivira se automatska korekcija. U terminologiji kompanije Meta, to je “mod panike” – sustav se odmah pokušava prilagoditi.

Vaš lajk je podatak

Nekoć je treniranje i ažuriranje ovakvih modela trajalo danima. Danas je cijeli proces automatiziran. Testiranje, validacija i lansiranje novih modela odvijaju se gotovo u stvarnom vremenu. Time se vaš feed neprekidno prilagođava – bez potrebe za ljudskom intervencijom.

Zanimljivo je da su unutar kompanije uspostavljeni virtualni “bazeni resursa” kako bi se AI timovi međusobno neometano razvijali.

Svaki tim ima svoj prostor za eksperimentiranje i uvođenje novih algoritama, neovisno o drugima.

Bez obzira na to jeste li neki video pogledali do kraja, preskočili ga ili ostavili komentar – svaki vaš potez Instagram bilježi. I ne samo da bilježi, već i uči. Svakim skrolanjem vi zapravo trenirate algoritam da postane “pametniji” i još preciznije predvidi što biste željeli vidjeti sljedeće.

 
Nastavi čitati

Tech

Upozorenje: Ne nasjedajte! Povećan broj lažnih aplikacija, evo kako se predstavljaju

Objavljeno

-

By

Hrvatska Lutrija upozorava javnost na sve češću pojavu lažnih mobilnih aplikacija i profila na društvenim mrežama koji se predstavljaju kao službeni kanali Hrvatske Lutrije.

Ti sadržaji nerijetko koriste naziv, logotip, fotografije i druge elemente vizualnog identiteta Hrvatske Lutrije, čime kod korisnika, osobito među mlađom populacijom, stvaraju dojam da je riječ o službenim, sigurnim i legalnim sadržajima.

Iz kompanije navode i da se, od stupanja na snagu novog Zakona o igrama na sreću, na platformama Google Play i Apple Store bilježi porast nereguliranih aplikacija iza kojih često stoje inozemni i neovlašteni priređivači igara na sreću.

“Posebno zabrinjava činjenica da mnoge od tih aplikacija ne provode ni osnovne sigurnosne mjere, poput provjere dobi korisnika, dok se neke čak oglašavaju kao sadržaj namijenjen djeci”, navode iz HL i pozivaju korisnike da ne dijele osobne ni financijske podatke putem sumnjivih aplikacija i profila.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu