magazin
Streljane, kuglane i kućna kina: Nezadovoljni sigurnim sobama, superbogati grade luksuzne tvrđave
Čini se da malo stvari umiruje egzistencijalne tjeskobe superbogatih poput bunkera dizajniranog da izdrži sve. Ipak, milijarderu više nije dovoljno staviti neprobojnu sigurnu sobu u podrum. U današnjim nekretninama bogatih bunkeri su postali ozbiljno luksuzni i visokotehnološki, u nekim slučajevima rastu do te mjere da cijele kuće postaju utvrde 21. stoljeća.
“Vidjeli smo da se puno više fokusira na zabavu”, rekao je Al Corbi, koji je 50 godina bio na čelu sigurnog luksuza kao predsjednik i osnivač SAFE (Strategically Armored & Fortified Environments), sa sjedištem u Virginiji, u SAD-u. “Ako ćete moći preživjeti pod zemljom, želimo da se zabavljate.”
Corbi, koji je pomogao osigurati privatnu kuću od 27 katova u Mumbaiju za milijardera industrijalca Mukesha Ambanija (čiji je sin Anant nedavno dospio na naslovnice svojim raskošnim proslavama vjenčanja), trenutno radi na prostranoj kući na šumovitoj parceli.
Sigurnost i zabava
Sama kuća, rekao je Corbi u intervjuu putem Zooma, je ultra-sigurna s vratima otpornim na eksploziju, neprobojnim prozorima i biometrijskim sustavima za ulaz. Zatim tu je jarak dubok 30 stopa s pokretnim mostom, vodeni topovi koji mogu uništiti helikoptere, dronove ili padobrane i film zapaljive tekućine koji se može automatski rasporediti po površini umjetnog jezera i zapaliti kako bi se stvorio obrambeni vatreni obruč, piše CNN.

“Pogledajte u srednjovjekovna vremena, jarak je jedan od najvećih faktora odvraćanja”, rekao je Corbi. “Ali tada nisu imali vodene skutere.” Corbijev klijent, poslovni mogul i strastveni obožavatelj vodenih sportova, vidio je dvostruku namjenu za svoj jarak i planira ga koristiti i kao trkaću stazu za svoje alfa prijatelje.
Vrlo bogati uvijek su bili mete, bilo od uljeza, otmičara ili ubojica. Strahovi su sada porasli i uključuju antikapitalističke aktiviste tipa “jedite bogate”, ekstremne vremenske uvjete uzrokovane klimatskim promjenama, teroriste, nepredviđene apokaliptične događaje – i višegodišnju prijetnju pandemijom koja je 2020. postala previše stvarna.
“Kao Ritz-Carlton, pod zemljom”
Corbi, koji je također izgradio podzemne tunele za bijeg koji služe i kao karting staze, rekao je da među njegovim klijentima nema apetita za utilitarnim dizajnom u sigurnim prostorima. Čak i prije 50 godina, kaže da su tradicionalni bunkeri izgledali kao vrhunski hoteli – “nešto kao Ritz Carlton, pod zemljom”. Ali sada bi se njegovi najbogatiji klijenti rugali takvoj skromnosti.
Nekoliko stručnjaka izvijestilo je o velikom broju upita otkako su se prošle godine pojavila izvješća o ogromnom kompleksu koji osnivač Facebooka Mark Zuckerberg gradi na Havajima, a koji, kako su otkrili javni planski dokumenti, uključuje podzemno sklonište od 5000 kvadratnih stopa sa životnim prostorom, pogonom i strojarskom prostorijom kako bi bunker bio operativan, i otvor za bijeg. Bill Gates navodno ima bunkere ispod svih svojih domova.
Graham Harris, osnivački partner u SHH Architecture and Interior Design u Londonu, jednom od vodećih svjetskih dizajnerskih studija visoke neto vrijednosti, rekao je da i on odgovara na promjenjive zahtjeve. Ne tako davno, klijenti su gradili kupaonice svojih primarnih apartmana kako bi izdržale napade. Unutarnji zidovi bili bi izrađeni od betona, a sigurnosna vrata dizajnirana su tako da se stapaju s uređenjem doma. Bolje je moći svratiti do susjedne kuće noću nego pokušavati juriti u daleki podrum.
Kino kao sigurna soba
“Sada su stvarno porasli u veličini”, rekao je Harris, koji sada često osigurava cijeli apartman, a ne samo kupaonicu, dopuštajući klijentima da se učahure pritiskom na prekidač na noćnom ormariću. “Također smo napravili kuću u Highgateu (otmjeno područje sjevernog Londona) gdje je kino zapravo bila sigurna soba s vlastitim zasebnim dovodom filtriranog zraka, sigurnim vratima, čajnom kuhinjom i potpuno opskrbljenim prostorom koji je mogao održati obitelj dulje od tjedan.”

Drugi je klijent svoju umjetničku galeriju od 3000 kvadratnih stopa pretvorio u sigurnu sobu, koja je također imala zasebno napajanje. Kako bi takvi prostori ostali udobni, pametni “svjetlarnici” mogu se ugraditi u strop kako bi oponašali vrijeme i vanjsko vrijeme, kupajući podzemne interijere u stalno promjenjivom “prirodnom” svjetlu.
Spremnici za morske pse, streljane
Tajna vrata i prolazi postali su jednako poželjna novost za pokazivanje gostima nakon večere kao i vitalna sigurnosna značajka. Creative Home Engineering iz Arizone — tvrtka koja se specijalizirala za njihovu izradu i ugradnju za klijente širom svijeta — nedavno je izgradila divovski radni rotirajući kamin koji se okreće kako bi otkrio podzemni ulaz u streljanu. U drugoj kući, stara britanska telefonska govornica projektirana je tako da kada se na tipkovnici unese pravi kod, stakleni prozori postaju neprozirni, a stražnji zid se otvara i otkriva tobogan koji vodi do sigurnog podrumskog kompleksa koji uključuje simulator letenja i spremnik za morske pse.
Corbi je rekao da su milijarderi uvijek bili mudri u opasnosti, ali sada je primijetio mnogo više upita od strane milijunaša koji su tradicionalno bili zadovoljni standardnim sigurnosnim mjerama. Za ovo tržište postojeće sobe mogu se osigurati za nekoliko tisuća dolara. Za stotine tisuća, montažni modularni čelični bunkeri mogu se spustiti u zemlju ispod novosagrađene kuće.
magazin
(FOTO/VIDEO) Zadarski band aid okupio se nakon 31 godinu i zapjevao pjesmu “Božić u Zadru”
Zadarski glazbenici tu su pjesmu otpjevali davne 1994. godine
U vrijeme Božića pjesma grije dušu, a znaju to dobro i zadarski glazbenici koji su se okupili nakon više od tri desetljeća kako bi ponovno snimili pjesmu “Božić u Zadru”. Tekst za pjesmu koja je snimljena 10. prosinca 1994. godine napisao je Davor Žagar, a uglazbio ju je Nenad Nakić-Njake. Bila je to pjesma koja je bila odraz zadarske nade, mira i ljubavi iz vremena ratom namučenog Zadra.

Inicijativa za okupljanje glazbenika krenula je iz Grada Zadra, a za sve je kriv jedan DVD u kojem žuti vlakić ’96. godine vozi po Polutuoku, a u podlozi svira upravo pjesma “Božić u Zadru”. Bila je to idealna prilika da se pozove zadarske glazbenike: Amendu, Gogu, Davora, Rikija, Simu, Tomu, Mladena, Jeru i Daria da se ponovno okupe i naprave “remake” zadarske božićne pjesme.
– Nije bilo upitno kad su nas zvali. Prvo, prošlo je puno godina, a svi smo hvala Bogu na broju, i evo – da se podružimo i da osvježimo pjesmu. Divota. Božić je. – kazao je glazbenik Rikardo Perković.

Iskusnijim kolegama, pridružila se i mlađa generacija zadarskih glazbenika i to na poziv Saše Miočića iz Koncertnog ureda Zadar koji je zadužen za novi aranžman pjesme.
– Zvao me Sale da sudjelujem u projektu i nije ni završio rečenicu, a ja sam rekla: Može! – govori Matea Biloglav, voditeljica A.K.A. Crescenda koja je u vrijeme kad je pjesma nastala imala tri godine.
Trideset i jednu godinu poslije zadarski glazbenici pokazali su zajedništvo, baš kao nekad, i bio je dovoljan jedan telefonski poziv kako bi se svi okupili i još jednom potaknuli duh zadarskog Badnjaka i Božića. U idućim danima bit će gotov i spot za što je zaslužan Igor Goić iz Kreathia studija.

– Hvala svima što su se odazvali. Ovo budi posebnu emociju u svinma nama i sve nas podsjeća da su nam nada, ljubav, mir i vjera u životu itekako potrebni – kazao je gradonačelnik Šime Erlić te se posebno zahvalio obitelji Nenada Nakića – Njake i Davoru Žagaru koji su autori ove pjesme, na podršci i povjerenju.
Podsjetimo se kako je to izgledalo 1994.:
magazin
Koliko zarađuju hrvatski influenceri? Prihodi su im sve veći, ali ih brine jedna stvar
Zagrebačka agencija Dialog komunikacije predstavila je rezultate istraživanja DIABLOG, najnovijeg i najopsežnijeg pregleda domaće industrije kreatora sadržaja. Kako funkcionira influencer marketing, kolika je zarada, koji su izazovi s kojima se influenseri susreću… za Novi dan govorila je Marina Čulić Fischer, direktorica Dialog komunikacija
“Posljednje istraživanje provedeno je 2020. godine. Scena se promijenila u tih pet godina. Sazrela je. Influenceri imaju i stalni posao, ali se infuencer marketingom bave dosta ozbiljno. Troše u prosjeku između osam i 10 sati tjedno. To im je dosta važan izvor prihoda”, kaže Čulić Fischer i dodaje da usporedba dvaju razdoblja jasno pokazuje kako je hrvatski influencer marketing u pet godina prošao kroz značajnu profesionalizaciju i rast prihoda, ali i da se suočava s novim izazovima kao što su negativan stav javnosti i regulacija, posebno u kontekstu suradnji s brendovima i korištenja AI alata.
Rezultati istraživanja
Prema rezultatima istraživanja, 47,6% kreatora u influencer marketingu je aktivno više od pet godina, što potvrđuje da se scena profilirala u stabilnu i profesionalnu industriju. Istodobno, čak 90,5% kreatora monetizira svoj sadržaj, a 38,1% influencer marketing navodi kao glavni izvor prihoda.
Koliko zarađuju?
Više od 46% kreatora zarađuje preko 1.000 eura mjesečno od svojih online aktivnosti, a 73,8% ih očekuje daljnji rast prihoda u sljedećoj godini.
“U Hrvatskoj ne postoje točni podaci ulaganja u influencer marketing, ali na svjetskoj razini taj broj doseže 33 milijarde dolara ulaganja”, kaže Čulić Fischer i dodaje da ispitanici kao najveću prepreku daljnjem poslovnom razvoju navode algoritme, odnosno pad organskog dosega.
Influencer marketingom upravljaju mlade žene
Industrija je i dalje izrazito ženska i urbana: 89,2% ispitanika su žene, a 69% ih živi u Zagrebu. I kreatori i njihova publika najdominantniji su u dobnoj skupini od 25 do 34 godine, što jasno pozicionira influencer marketing kao tržište kojim upravljaju mlađe odrasle žene.
Instagram i dalje prvi izbor
Čulić Fischer kaže da TikTok najviše raste u odnosu na druge platforme iako još ne zauzima broj jedan.
“Nama je Facebook dugo bio broj jedan, ali tu su se stvari malo promijenile. Instagram je apsolutno sada prvi. Svi kreatori koji su sudjelovali u istraživanju (100%) aktivni su na Instagramu. TikTok koristi 78,6% ispitanika, što ga čini drugom najvažnijom platformom”, otkrila je Čulić Fischer i dodala da je dominantni sadržajni trend kratki video. Najpopularnije teme i dalje su lifestyle, ljepota, moda i putovanja.
Korištenje AI-a mora biti označeno
Više od polovice kreatora (54,8%) pozdravlja regulaciju influencer marketinga.
“Postoji samoregulacija. Tu imamo dva važna faktora, a to su upotreba AI-a i suradnja s brendovima. Jedno i drugo je važno naznačiti”, kaže Čulić Fischer.
Istraživanje je pokazalo i da se većina slaže da je transparentnost nužna, kako u kontekstu suradnji s brendovima, tako i u kontekstu korištenja AI alata u kreiranju sadržaja. Kreatori smatraju da AI treba označiti onda kada čini bitan dio sponzoriranog sadržaja.
Autentičnost je valuta povjerenja
Autentičnost za ispitanike predstavlja ključnu osobnu vrijednost: 82,1% je smatra “jako važnom”, a većina navodi da povjerenje publike gradi prvenstveno birajući suradnje s brendovima u koje osobno vjeruju.
Čak 93% kreatora sadržaja barem jednom je odbilo suradnju s brendom zbog nesklada s vlastitim uvjerenjima.
Najveći problem – negativan stav javnosti
Velika većina ispitanika (74,7%) smatra da je negativan stav javnosti najveći problem domaće influencer scene. Kreatori ističu kako taj stav utječe na percepciju profesionalizma, kvalitetu sadržaja i poslovne prilike.
Gledajući unaprijed, kreatori svoj razvoj vide u kvalitetnijoj produkciji, većoj povezanosti s medijima i širenju na offline aktivnosti, što potvrđuje da domaća scena ulazi u novu fazu razvoja koja će oblikovati iduće razdoblje influencer marketinga u Hrvatskoj.
magazin
ADVENT U ZADRU / Klapa Puntamika večeras predstavlja novi božićni hit!
Klapa „Puntamika” s Denisom Maričićem nastupit će na „Adventu u Zadru” večeras, u utorak od 19:30 sati na Trgu Petra Zoranića, dok će pola sata kasnije na zadarskoj Tržnici u sklopu „Božićnog gramofona” DJ Antonio u Studio Advent programu puštati regionalnu alternativnu glazbu.
Dakle, alternativci će biti na „alternativnoj” lokaciji, dok će na adventskoj pozornici nastupiti popularna zadarska klapa, gotovo odmah nakon promocije nove pjesme na CMC-ju i zahuktalih priprema za treći album koji samo što nije ugledao svjetlo dana. „Croatia Records” spot za pjesmu „Božić je u svitu” već je pustila na svom YouTube kanalu.
– Na adventskom koncertu imat ćemo premijeru te božićne pjesme uživo, a to mi je posebno drago. Inače atmosfera je radna, savršena, letimo i stižemo na sve strane – kaže Denis Maričić iz Puntamike, Zadranima poznatiji kao Dendo. Maričić je autor glazbe i teksta za legendarnu pjesmu „Oči boje lavande”, kao što je uostalom i potpisnik pjesama klape Puntamika.
Uz stare, dobre, okušane i opjevane hitove, zadarska će klapa dio pjesama s novog albuma predstaviti na adventskoj pozornici. Iza Maričića su dva albuma bratskog dua „Denis & Pino”, dok je treći album Puntamike u pripremi.
– Predstavit ćemo dio pjesama s albuma koji će se zvati „Dite Dalmacije”. Izaći će početkom sljedeće godine, ne znam točno kada, ali bit će vrlo skoro. Što se koncerta tiče, imamo dovoljno naših lijepih pjesma sa svih tih albuma – govori Maričić. Klapa Puntamika nastupila je nekoliko puta na „Adventu u Zadru” i kao svim izvođačima, pogled s pozornice na šušur Trga Petra Zoranića posebna je vrijednost koncertnog nastupa.
– Ugodno je, zaista je jako lijepo. Inače volim napraviti đir i doći do adventskog trga. Ne baš svaki dan, ali „Advent u Zadru” kao događaj nikad ne propuštam – poručuje zadarski glazbeni autor. Koncert klape Puntamika počinje u 19:30 sati, a ulaz je slobodan.
-
magazin3 dana prijeŠPICA!
-
ZADAR / ŽUPANIJA2 dana prijePLANIRAJTE NA VRIJEME / Danas u Zadru rade samo ove trgovine…
-
Tech4 dana prijeDolazi pomrčina stoljeća: 15.000 kilometara tame prekrit će Zemlju
-
Sport5 dana prijeFOTOGALERIJA / Prvaci Hrvatske iz “RK Zadar 2013” na prijemu kod gradonačelnika Erlića







