Nekategorizirano
Beograd nikad spremniji za Parni Valjak
U moru kulturoloških događanja glavnog grada svih srpskih “zemalja”, jedan dolazeći događaj plijeni pažnju ne samo tamošnje javnosti. Nakon dvadesetjednogodišnjeg izbivanja, Hus i ekipa ponovo će svirati u Beogradu. Ovoga puta, dolazak je na ne može biti veća vrata, jer Valjak nastupa u prestižnoj Areni, čiji je kapacitet za koncertne manifestacije 20.000 posjetitelja.
Organizator samog koncerta, ali i domaćin Zagrepčanima, je beogradska ekspozitura “OTP Bance”, sasvim sigurno platežno relevantan čimbenik, do sada sa malo ili nimalo iskustva u organizaciji ovakvih ili sličnih hepeninga.
Datum je odavno određen, 16-ti listopada, dan vikenda, subota, početak 21 sat. Za one malo starije promatrače događanja na generalno široj Ex-Yu sceni, kao i upućene u povijest karijere ovog uspješnog benda, dolazak Valjka sigurno predstavlja važan – ne samo kulturni događaj. On je bitan, kako za brojne pristalice benda u Beogradu i Srbiji, tako možda još više za samog lidera benda, spomenutog Huseina Hasanefendića-Husa, koji je u periodu za mnoge nezaboravnih 80-tih često vodio mali medijski rat sa beogradskim novinarima, okrivljujući ih za nedostatak šire potpore u prohodnosti karijere benda na sam vrh ondašnje jugoslavenske glazbene scene.
Da se razumijemo, Parni Valjak je i u ono vrijeme bio pri samom vrhu, ali ne i na vrhu ljestvice popularnosti i, nedostajala je baš ta šira “prohodnost kroz Beograd” da kompletna priča po bend dobije na željenoj formi.
Ali, i publika u ono vrijeme u samom glavnom gradu nekadašnje zajedničke države, znala je “zakazati” svojim prisustvom na nastupima benda, tako da se od negdje 1982. godine broj posetitelja kretao od 1.500 do 2.500, ovisno o godini i turnejama, odnosno promociji albuma koji su tada bili aktualni.
Dolazilo je i do svojevrsnog paradoksa, jer na tim istim turnejama Valjak bi imao daleko više gledatelja već na koncertima u Novom Sadu, Pančevu, Nišu, također svojevremeno rekord podgoričke (tada titogradske) dvorane “Morača”, upravo je oborio zagrebački sastav jer je sam prostor bio pretijesan da primi sve zaintersirane.
To su bile 80-te godine, oko 90-tih je sve manje-više jasno, a treba istaknuti da je ogromna popularnost grupe u Hrvatskoj, gotovo sličnim intenzitetom praćena i afirmirana u BiH, te naročito u Sloveniji, gdje je Valjak bio proglašavan najpopularnijim i najkomercijalnijim ne-slovenskim bendom.
Duga je povijest ovog uspješnog akta, mnogi možda i ne znaju da su prva tri single izdanja, kao i prvi album, Zagrepčani snimili za beogradskog nacionalnog izdavača “PGP RTB”, danas “PGP RTS”? Također, ratne godine nisu sprječavale medije u Srbiji da zdušno i masovno emitiraju pjesme benda, kao i njihove spotove.
Treba istaknuti da su određena izdanja objavljivana i licencno, a album “Zastave” objavila je kratkotrajna beogradska medijska i izdavačka kuća “Košava”.
Tijekom protekle godine, frontman grupe Aki Rahimovski “pripremio” je teren turnejom po klupskim prostorima i dvoranama Srbije, nastupajući sa triom (klavijature i dvije pjevačice), izvodeči u najvećoj mjeri repertoar Valjka.
Turneja je bila više nego uspješna, a sigurno su njegove osobne impresije “pogurale” i “ubrzale” odluku lidera grupe, Husa, da je vrijeme došlo da se “osvoji” i tržište koje je u jednom periodu (naravno, u dobroj mjeri opravdano) bilo zapostavljeno.
Valjak obećava nastup u trajanju od tri sata i dobar provod. Njihovi koncerti su oduvijuek predstavljali tehnički i profesionalno vrhunsko odrađen show i nema sumnje da će tako biti i ovoga puta, nakon pauze duge dvadeset i jednu godinu.
Okolnosti se mijenjaju, kao i publika uostalom.
Vrlo provjerene informacije govore kako će Valjak ovoga puta sasvim sigurno nastupati pred najvećim brojem posjetitelja na svom samostalnom koncertu u Beogradu, jer se karte (po cijeni od 21 do 30 eura) i više nego dobro prodaju.
Očekuje se rasprodana Arena i puno emocija, naravno. Dobrodošlica je spremna i, paradoksalno, uvjeti za reafirmaciju grupe na gostujućem terenu, kao da nikada nisu bili bolji…
Hrvatska
Posao od 3 minute koštat će vas 50 eura. Pogledajte nevjerojatne cijene majstora
Nova društvena igra u Hrvatskoj mogla bi se zvati “Pronađi majstora”. Nije tajna da pronaći “dobre ruke” koje će popraviti stvar je gotovo nemoguće. Imaju jako puno posla, nema puno majstora koji zbilja imaju zanat u rukama pa shodno tome diktiraju i visoke cijene.
Različiti portali i stranice na kojima se nude majstorske usluge pokazuju da cijena majstora za kućne poslove u Hrvatskoj danas iznosi uglavnom između 20 i 50 eura po satu za osnovne popravke, dok se za određene specifične usluge kao što su montaža, zamjena ili popravci kućanskih uređaja i instalacija cijene mogu kretati i do 90-225 eura po pojedinačnoj usluzi.
I u toj priči uglavnom nema prostora za cjenkanje, jer ako uhvatite majstora, a pogotovo prema preporuci, lako vas može odbiti jer ima mnoštvo drugih klijenata. Pokušajte se prisjetiti situacije u kojoj ste pozvali majstora zbog problema koji na prvu djeluje ozbiljno, a na kraju se pokaže banalnim.
Uradi sam nije trend, nego potreba
Poklopac vodokotlića koji se klima, utičnica koja iskreće jer se olabavila, vrata ormara koja stalno padaju s nosača, sve su to sitnice koje u kući stvaraju stres i rupe u budžetu. Najbolje se vidi kad zbrojite račune, jer prosječna intervencija majstora u kućanstvu, čak i kad traje samo dvadesetak minuta, uz izlazak na teren često prelazi 40 ili 50 eura. U velikim gradovima to je i više, pa ne čudi što mnogi imaju osjećaj da novac curi kroz pukotine u zidu koje nikako da se zakrpaju. Stvarna je situacija jednostavna, Hrvati uglavnom ne znaju koliko majstorske intervencije zaista koštaju. Cjenike rijetko tko objavljuje javno, a i kada postoje, teško ih je usporediti. Jedan će naplatiti 20 eura za zamjenu brtve na slavini, drugi 60, treći 35 samo da dođe. Oko elektrike je još nejasnije, jer svatko ima svoje formate naplate. Prosječni troškovi zato se godinama prenose usmeno, što stvara osjećaj da se radi o nečem neuhvatljivom i rezerviranom za stručnjake, iako velik dio tih popravaka nije ni blizu zamršen koliko izgleda.
Najzanimljivije je što se ta percepcija ne mijenja samo zato što ljudi strahuju od pogreške. U hrvatskim kućanstvima i dalje vlada ideja da “netko drugi zna bolje”, pa se majstori zovu i za najosnovnije radnje. No istina je potpuno drugačija, jer većina sitnih popravaka, uz pravilan alat i malo strpljenja, postaje sasvim izvediva za svakoga tko je voljan pokušati.
Efikasno rješenje za kućanske poslove
Prvi ozbiljan korak prema tome da više ne plaćate dolazak majstora za pet minuta posla je stvaranje osnovnog, ali pouzdanog kućnog seta alata. Upravo je taj segment tržišta posljednjih godina eksplodirao, jer se sve više kućanstava okreće baterijskim sustavima koji omogućuju fleksibilnost, brzinu i sigurnost. Tu se nameće Q linija električnih alata PRAKTIK TOOLS, prvenstveno zbog Flexpower baterijskog sustava, koji omogućuje da jedna baterija napaja više različitih alata.
Takav sustav mijenja način na koji ljudi popravljaju i uređuju svoje domove, jer nestaje potreba za kablovima i viškom opreme. Korisnici Q linije najčešće ističu praktičnost, ali i dugoročnu računicu. Flexpower baterija koristi se na bušilici, odvijaču, ubodnoj pili i mnogim drugim alatima, što stvara logičan ekosustav u kojem se svaki novi alat uklapa bez dodatne investicije u baterije. Drugi važan element je garancija. Četiri godine jamstva na električne alate iz Q linije daje sigurnost i eliminira najčešći strah: što ako nešto pođe po zlu. Za mnoge koji tek ulaze u DIY svijet ovo je ključna točka povjerenja, jer nitko ne želi da mu prvi alat otkaže usred popravka. Q linija nudi upravo to, čvrstinu i pouzdanost bez visoke ulazne cijene, što ju čini logičnim izborom za početnike i ljude koji žele profesionalne rezultate bez profesionalnih troškova.
Ovo su najčešće intervencije
Dovoljno je pogledati nekoliko najčešćih intervencija u domaćinstvima da se shvati gdje nestaje novac. Zamjena šarke na vratima ormara, zatezanje vijka na sudoperu koji se klima, bušenje jedne rupe za policu, podrezivanje letve, zamjena prekidača svjetla, sve to spada u kategoriju posla za koji se plaća cijena bez obzira na trajanje. U praksi to znači da vas kratka intervencija može koštati isto kao ozbiljan popravak samo zato što uključuje dolazak.
Još izraženiji problem vidi se kod radova koji su zapravo čisti “uradi sam”. Bušenje rupe za novu zavjesnu šipku, postavljanje držača za ručnik u kupaonici, montaža jednostavne police, skidanje i vraćanje vrata kuhinjskog elementa, zatezanje vijaka na stolici koja škripi, sve su to poslovi za koje većina majstora naplaćuje minimalnu tarifu. Kad se ti iznosi zbroje kroz godinu, lako se približe trošku kvalitetnog seta alata koji bi rješavao sve te situacije bez ijednog izlaska majstora na teren. Zato se posljednjih godina sve više mijenja navika, osobito kod mlađih kućanstava koja nemaju tradiciju “domaće radionice” kao starije generacije. Ljudi žele naučiti, žele uštedjeti i žele imati osjećaj da sami mogu popraviti vlastiti dom. Najveći problem obično nije znanje, nego sam početak, odnosno nejasnoća oko toga koji alat je zapravo potreban da bi se kućanstvo oslobodilo ovisnosti o majstorima za svaki trivijalan zadatak.
Najveća greška: “Ja to ne znam”
Velik dio kućanskih radova uopće ne zahtijeva specijalizirano znanje. Najčešći početnički “strahovi” odnose se na bušenje zidova, zamjenu prekidača, male drvene popravke i montažu polica, iako su sve te radnje zapravo vrlo jednostavne kad se rasporede u par konkretnih koraka. Najbolji primjer je bušenje, koje se mnogi boje jer zvuči komplicirano, no uz dobru baterijsku bušilicu i pravi tip svrdla radi se o najjednostavnijoj aktivnosti u domu. Jedan precizan otvor često znači završetak zadatka, bilo da se postavlja polica, zavjesna šipka ili držač za ručnik.
Jednako je i s osnovnim električarskim sitnicama koje najčešće zvuče puno strašnije nego što jesu. Zamjena dotrajalog prekidača ili utičnice postala je rutinska radnja, ali uz obvezno gašenje struje i provjeru napona. Sve nakon toga svodi se na spajanje žica koje su već jasne i označene. Upravo zato ljudi koji jednom probaju obično zauvijek prestanu zvati majstore za takve mikro-intervencije. U kuhinji i kupaonici također postoji čitav niz radova koji nemaju nikakve veze s vodoinstalaterskim zahvatima, a nerijetko se naplaćuju kao da se radi o složenoj rekonstrukciji instalacija. Zatezanje sifona, poravnavanje vrata kuhinjskog elementa, podizanje ili spuštanje ručke na sudoperu, sve su to poslovi koje uz odvijač i bušilicu svladate u nekoliko minuta.
Najbolje u cijeloj priči je to što nitko ne govori da treba zamijeniti majstora kao struku. Oni su nezamjenjivi u ozbiljnim zahvatima, no većina kućanstava troši novac na intervencije koje s osnovnim znanjem i osnovnim setom alata mogu savladati sami. Uz malo rutine takav pristup postaje normalan, baš kao i zadovoljstvo kad znate da ste svoj dom popravili vlastitim rukama.
Nekategorizirano
Nostalgični ste za Alan Fordom? Uskoro dolazi u kazalište! Evo tko igra Grunfa, Bob Rocka…
Satiričko kazalište Kerempuh svoju novu sezonu otvara praizvedbom predstave “Alan Ford” Milana Fošnera, prema stripu Maxa Bunkera (L. Secchi) i Magnusa (R. Raviola), u režiji Marija Kovača, koja će premijerno biti izvedena u petak, 19. rujna.
Deveta umjetnost
Kultni talijanski strip “Alan Ford” već više od pola stoljeća zabavlja i oduševljava ljubitelje devete umjetnosti u Hrvatskoj i svijetu, a crnohumorni i satiričan prikaz djelovanja grupice siromašnih tajnih agenata koji rješavaju bizarne kriminalističke slučajeve idealna je podloga za predstavu koja bi se bavila nelogičnostima i apsurdima suvremenog hrvatskog društva, priopćio je Kerempuhu.
Iako se radnja stripa odvija uglavnom u New Yorku, teme koje obuhvaća su univerzalno prepoznatljive i uvijek aktualne.
Kerempuhova dramatizacija stripa kao centralnu negativnu ličnost smjestila je lik Superhika, karizmatičnog lopova koji ironično otima siromašnima da bi dao bogatima.
Teške teme kroz “lake” doskočice
Kroz odabir super-antiheroja kao direktnog suparnika junacima iz Grupe TNT, predstava obrađuje inače teške teme, poput socijalne nepravde, siromaštva i zakulisnih političkih igara, ali na mladima prihvatljiv način uz zdravu dozu humornog odmaka.
U predstavi nastupaju Luka Petrušić (Alan Ford), Matija Šakoronja (Bob Rock), Tomislav Štriga (Broj 1), Domagoj Ivanković (Grunf), Tarik Filipović (Sir Oliver), Hrvoje Kečkeš (Debeli šef), Filip Detelić (Superhik), Borko Perić (Jeremija), Ana Maras Harmander (Bepa), Ines Bojanić (Margot), Josip Brakus (policajac/Čaruga), Ozren Opačić (inpektor Brock), Karlo Mlinar (Samoubojica), Tomislav Dunđer (bogataš /tamburaš).
Dramaturg predstave je Vid Lež, scenograf Davor Prah, kostimografkinja Nikolina Miletić, autor glazbe Tomislav Babić, autorica maski Marija Bingula, koreograf Branko Banković, a oblikovatelj svjetla Alen Marin.
Nekategorizirano
Župan Bilaver: Uređenje Draženice prioritetni projekt Županije
Župan Zadarske županije Josip Bilaver i njegov zamjenik Robertino Dujela održali su radni sastanak s voditeljem područne konzervatorske službe u Zadru Igorom Miletićem i ravnateljem Županijske lučke uprave Zadar Davorom Škibolom na temu uređenja uvale Draženica i Maestral.
Riječ je o jednom od najvažnijih infrastrukturnih projekata Županije koji uključuje izgradnju novih komunalnih vezova, uređenje plaže, proširenje prometnice te pješačko-biciklističke staze i zelene površine.
Na sastanku je dogovorena daljnja suradnja Konzervatorskog odjela i Županijske lučke uprave u svim fazama pripreme i realizacije projekta, kako bi uređenje uvale Draženica bilo provedeno u skladu s relevantnim smjernicama i standardima.
Župan Bilaver istaknuo je kako projekt Draženica predstavlja prioritet Županije i da će donijeti značajnu dugoročnu korist građanima i razvoju zadarske obale.
-
magazin1 dan prijeŠPICA!
-
Tech4 dana prijeOBJAVILA NASA / Svijet će se zamračiti – stiže najduža pomrčina Sunca u posljednjih 100 godina
-
magazin4 dana prije(VIDEO) A CAPPELLA POSLASTICA / A.K.A. Crescendo predstavlja novi cover – “Božić dolazi” uz mlade zadarske glumce
-
Hrvatska4 dana prijePROGNOZA / Za vikend hladnije uz dugotrajnu maglu, evo gdje se očekuje sunce








werevolf
14. listopada 2010. at 10:17
Ne znam zbog čega neznanja ili pak nemara autor članka izostavio je hajku koju je srpski Kurir podigao zbog činjenice da je bubnjar Parnog valjka ujedno i Thompsonov bubnjar Šomen gostovao u areni ,išli su toliko daleko da su band nazvali ‘ustaškim’.
Pametan ih uopće ne dira ,manje smrde.