Connect with us

ZADAR / ŽUPANIJA

NE VOLE KAMPIRANJE NI GUŽVE Čak 74% Hrvata ove godine planira ići na ljetni godišnji odmor

Objavljeno

-

Odsjedaju primarno u privatnom smještaju, kod odabira destinacije im je najvažniji omjer cijene i kvalitete, a više od koronavirusa ih brine geopolitička situacija u Europi

 Ljetne praznike u Hrvatskoj planira provesti 74 posto ispitanika, znatno više u odnosu na 2021.
 Privatni smještaj (52%) i dalje je najpoželjnija opcija, a slijedi boravak u vlastitom smještaju ili kod obitelji i prijatelja (35%)
 Najpopularniji način rezervacije su specijalizirane web stranice za rezervaciju smještaja ili web stranice turističkih agencija (56%)
 Smještaj najčešće plaćamo karticama; slijedi plaćanje gotovinom, iako rjeđe nego godinu dana ranije, dok s druge strane raste učestalost plaćanja internetskim bankarstvom
 Omjer cijene i kvalitete (68%) te troškovi smještaja (64%) najvažnije su karakteristike pri odabiru destinacije
 U odnosu na prethodnu godinu, ispitanici putuju bezbrižnije; koronavirus više nije glavna briga, više od ¼ ispitanika spominje trenutnu geopolitičku situaciju u Europi
 Upitani gdje sve planiraju putovati, velika većina navode putovanja unutar Hrvatske (83%), podjednaki udio navodi susjedne zemlje regije ili Europu (23%; 21%), a njih samo 4% planira posjetiti destinacije na drugim kontinentima.

Epidemiološke mjere, strah zbog zaraze koronavirusom te financijska neizvjesnost bili su glavni razlozi velikog pada u segmentu putovanja tijekom pandemije. No, i to se polagano mijenja pa se sve više ljudi u Hrvatskoj – čak 20 postotnih poena više nego 2020. – odlučuje na godišnji odmor, pokazuju rezultati redovnog istraživanja MasterIndex koje je za kompaniju Mastercard u travnju ove godine provela agencija Improve.

U 2020. je tako 54% ispitanika planiralo ljetni godišnji odmor, a 2021. je broj onih koji imaju takve planove porastao na 68%. Otad je rast nešto usporio, pa ove godine na ljetovanje u Hrvatsku planira 74% ispitanika. Među njima prednjače oni s većim primanjima te ispitanici iz Zagreba (87%) .

Financije kao glavni izazov kad je riječ o putovanjima

Financijska nesigurnost je ove godine još snažniji motiv za propuštanje ljetovanja u Hrvatskoj. U 2021. godini ju je istaknulo 28% ispitanika, dok se ta brojka u 2022. godini podigla za 15 postotnih bodova pa je čak 43% onih koji neće na ljetni odmor upravo financije istaknulo kao glavni razlog. Poslovne obveze će omesti planove 22% ispitanika, a 18% njih živi na moru pa nemaju potrebu putovati.

Privatni smještaj najpoželjnija opcija

Kao i prethodnih godina, većina ispitanika ove godine planira ljetovati u privatnom smještaju, njih 52%, a na drugom mjestu je boravak u vlastitom smještaju ili kod rodbine i prijatelja (35%) koji uglavnom biraju ispitanici bez osobnih primanja (58%), odnosno s vrlo niskim primanjima (do 2.800 kn, 42%) i stanovnici Zagreba (49%).

Na trećem mjestu je smještaj u hotelima (18%) koji najvećim dijelim biraju ispitanici s primanjima većim od 9.000,00 kuna, dok je interes za kampiranjem pokazalo svega 7% Hrvata.

Online rezervacije najpopularnije, a internet bankarstvo poželjnije

Za većinu ispitanika (56%) najpopularniji način rezervacije smještaja je online putem specijaliziranih web stranica ili stranica turističkih agencija, a ispitanici primarno smještaj plaćaju karticama (češće debitnim, nego kreditnim i češće jednokratno nego obročno), gotovina je na drugom mjestu, a raste popularnost plaćanja putem internetskog bankarstva.

„Prije rezervacije smještaja, prosječan turist posjeti 38 turističkih web stranica i planira putovanje pet tjedana unaprijed, dok veći dio putovanja plaća digitalno“, rekao je Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda za Hrvatsku i Rumunjsku.

„Ovakvi trendovi potiču svakog poduzetnika u turizmu da prihvati digitalizaciju uspostavljanjem svog digitalnog identiteta, svoje prisutnosti u digitalnoj sferi. Poduzetnici moraju držati korak s potrošačima na njihovim sve više digitaliziranim potrošačkim putovanjima.”

Za odabir destinacije najvažniji su omjer cijene i kvalitete

Istraživanje je pokazalo da je najbitnija stavka prilikom odabira destinacije percepcija omjera cijene i kvalitete (68%), a slijede troškovi smještaja (64%). Gotovo polovica ispitanika je izjavila da su im draže manje gužve zbog čega biraju nešto osamljenije destinacije poput manjih mjesta ili otoka.

Očekivano to je manje važno mladima koji prilikom odabira destinacije veću pozornost pridaju dobrom noćnom životu, koncertima ili nekim drugim specifičnim događajima, mogućnostima za kupovanje, ali i troškovima prijevoza. 41% ispitanika navodi da su im pri odabiru destinacije važni klimatski uvjeti što nešto više ističu ispitanici iz Sjeverne Hrvatske (55%).

Geopolitička situacija u Europi utječe na stavove potrošača prema putovanjima

U odnosu na prethodnu godinu, ispitanici putuju bezbrižnije – čak 61% njih, za razliku od 51% 2021., je izjavilo da ih ništa vezano uz putovanja ne brine. Zanimljivo je da ove godine znatno manje brinu o infekciji koronavirusom (8% u usporedbi s 20% u 2021.), no na vrh popisa briga je sada isplivala geopolitička situacija u Europi koja zabrinjava 28% ispitanika.

Kad je riječ o budućim planovima za putovanja, koji sežu nešto dalje od ovog ljeta, najveći broj ispitanika, njih 83%, planira putovati unutar zemlje. 23% planira putovati u susjedne države, a 21% unutar kontinenta, dok je 8% ispitanika u istraživanju navelo da nemaju planova za putovanje.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ZADAR / ŽUPANIJA

ZIMSKA BAJKA / Božićna čarolija u Cerovačkim špiljama! 

Objavljeno

-

By

Ho-ho-ho! Djed Mraz dolazi pod zemlju – ravno u čarobne Cerovačke špilje, ali treba pomoć, dođite i vi, roditelji s djecom, pomozite nam ukrasiti naš Centar, stoji u objavi iz Cerovačkih špilja!

📅13. prosinca 2025.

⏰11:00 – Radionica izrade ukrasa i kićenje bora 

⏰12:30 – Obilazak špilje s Djedom Mrazom i slatki pokloni iznenađenja 

“Čeka vas prava zimska bajka: kreativne radionice, ukrašeni bor, pokloni i nezaboravna podzemna avantura! 

Djeca do 12 godina imaju besplatan ulaz u špilju!”

Obavezna prethodna najava do 12. 12. na: 099/814-4724

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

(FOTO) TRADICIONALNO / Barkajoli kod gradonačelnika Erlića

Objavljeno

-

By

U Maloj vijećnici gradonačelnik Šime Erlić danas je ugostio zadarske barkajole Dina Gajića, Šimu i Berta Gregova

Tradicionalno, uoči Božića, u Gradskoj upravi priređeno je primanje za zadarske barkajole. 

– Svjesni smo koliko barkajoli znače Zadru i hvala vam što njegujete našu tradiciju. Nadam se da će uskoro, i to pozitivno i za vas i za nas, biti završena priča oko upisa barkajola na listu nematerijalne kulturne baštine RH što će nam biti dodatni zamah u promociji i vas i našega Zadra, kazao je gradonačelnik Erlić barkajolima uručivši im prigodne darove.

Gradonačelnik Erlić zahvalio im se za njihov rad, trud i trajan doprinos turističkoj promociji grada. 

U neformalnom razgovoru uz prepričavanje anegdota koje svakodnevno doživljavaju kroz svoj posao, barkajoli su gradonačelniku iznijeli potencijalne probleme u radu, svoja zapažanja, primjedbe i prijedloge o svemu što bi se još moglo učiniti kako bi ovaj vid turističke ponude, ali i tradicionalnog načina prijevoza građana, bio još dostupniji, sigurniji i ugodniji.

– Na usluzi smo turistima, ali i našim građanima koji čine 20 posto putnika koji biraju barku za prijevozno sredstvo do Poluotoka, i obrnuto. Kod korekcije cijena, bili smo oprezni, vožnju turistima naplaćujemo dva eura, dok je ona za lokalno stanovništvo jedan euro, kazao je Berto Gregov, jedan od zadarskih barkajola.

Danas plove ukupno tri barke, sve u vlasništvu aktivnih barkajola. Aktivni su Zvonko Gregov, njegovi sinovi Berto i Šime GregovŠime Begonja te najmlađi trenutno aktivni barkajol Dino Gajić. Među aktivnim barkajolima četvorica su vlasnici obrta koji su registrirani za prijevoz putnika. Iz gradske blagajne, kao i svake, i ove godine bit će im plaćeni doprinosi poput mirovinskog i zdravstvenog osiguranja. 

Uz gradonačelnika Erlića, na prijemu za barkajole bili su Ante Ćurković, zamjenik gradonačelnika, Dolores Kalmeta, pročelnica Upravnog odjela gradsku samoupravu i opće poslove i Dina Bušić, pročelnica Upravnog odjela za kulturu i sport. Upravo zahvaljujući tom gradskom Odjelu, u srpnju 2025. godine Ministarstvu kulture i medija poslan je elaborat s prijedlogom da barkajoli budu prepoznati kao nematerijalna kulturna baština i budu upisani u Registar kulturnih dobara. Poseban doprinos kao inicijatorica te priče dala je Zrinka Brkan Klarin, povjesničarka umjetnosti i arheologinja, zaposlena u Upravnom odjelu za kulturu i sport, koja je prikupila brojne materijale o ovom tradicijskom obrtu.

 
Nastavi čitati

ZADAR / ŽUPANIJA

“MAJČINA RIJEČ” / U ponedjeljak predstavljanje knjige fra Andrije Bilokapića

Objavljeno

-

By

Predstavljanje knjige ‘Majčina riječ’ fra Andrije Bilokapića održava se u ponedjeljak, 8. prosinca, u samostanu sv. Frane u Zadru, s početkom u 20 sati.

Predstavljači su Stjepan Lice, fra Jozo Grbeš i mons. Želimir Puljić. 

Zahvalu će uputiti autor Bilokapić i Vedran Vidović.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu