Connect with us

Hrvatska

Istraživanje: Hrvatska je na 10. mjestu najpopularnijih europskih destinacija

Objavljeno

-

Hrvatska posljednjih godina slovi kao jedna od najpoželjnijih turističkih destinacija na Mediteranu, a turistička sezona svake se godine iščekuje kao spas za ekonomiju – pogotovo u koronakrizi koja traje već godinu dana. Objavljen je novi izvještaj Europske komisije za putovanje (ETC), naslovljen “Praćenje stavova prema domaćem i intraeuropskom putovanju”.

Riječ je o mjesečnom izvještaju koji, kako ETC navodi, ispituje i prati stavove i kratkoročne namjere za domaće i intraregionalno (unutar jedne regije) putovanje europskih građana iz deset izvorišnih tržišta visokog prometa u svjetlu krize s covidom-19. ETC je udruženje nacionalnih turističkih organizacija europskih zemalja smješteno u Bruxellesu. 

Deset nacionalnih tržišta koja ETC istražuje su Njemačka, Velika Britanija, Francuska, Nizozemska, Italija, Belgija, Švicarska, Španjolska, Poljska i Austrija. Istraživanje ETC-a objavljuje se u šest mjesečnih izvještaja. Posljednji, četvrti izvještaj objavljen je u siječnju. 

Hrvatska pala s osmog na deseto mjesto na listi najpoželjnijih destinacija

A u njemu je Hrvatska na ljestvici deset najpoželjnijih odredišta za putovanje unutar Europe pala na deseto mjesto. Dok čak 9.8% ispitanika iz spomenutih deset zemalja želi putovati u Španjolsku, samo 3.1% ih je izrazilo želju posjetiti Hrvatsku. Ispred Hrvatske su Turska, Nizozemska i Portugal. 

Valja pritom istaknuti da u ovaj izbor mogućih poželjnih destinacija nisu uvrštena popularna odredišta s druge strane Mediterana – Tunis, Maroko, Alžir i Egipat – budući da je riječ o putovanju unutar Europe. Stoga ne znamo kako Hrvatska kotira u odnosu na ova, u pravilu daleko povoljnija, turistička odredišta. 

trećem izvještaju, objavljenom u prosincu prošle godine, Hrvatska je među ovih 10 europskih odredišta bila na osmom mjestu, ispred Austrije i Nizozemske i iza Portugala, s 3.6% ispitanika koji su izrazili želju za putovanjem u našu zemlju. U drugom izvještaju iz studenog postotak je za Hrvatsku bio 3.8%. A u prvom izvještaju taj je postotak bio još viši – 4.1% To znači da je Hrvatska u međuvremenu pala za 1% na ovoj ljestvici, a pad je konstantan. U isto vrijeme Španjolska je narasla za 2% – od 7.8% do 9.8%. I nama susjedna Italija narasla je za gotovo 1% – sa 7.3% na 8.2%.

Karta: European Travel Commission

52% europskih ispitanika namjerava putovati u idućih šest mjeseci

Podsjetimo, Hrvatska je prošle sezone zabilježila samo 50% noćenja koja je ostvarila 2019., iako je prema turističkom prometu imala najbolju sezonu na cijelom Mediteranu, kako je zaključeno u prosincu na godišnjem kongresu hotelijera. Ipak, financijski rezultat sezone bio je daleko slabiji od fizičkih pokazatelja noćenja, odnosno dolazaka, upozorili su hotelijeri i dodali kako se povratak prometa na razinu iz 2019. ne može realno očekivati prije 2022. godine.

Inače, ETC u svom posljednjem izvještaju zaključuje kako se stav Europljana prema putovanju blago popravio pa 52% ispitanika sad kaže da namjerava putovati u idućih šest mjeseci, 5% više nego u prethodnom izvještaju. Štoviše, udio ispitanika koji su odgovorili da misle putovati od travnja do lipnja povećao se za 20%. ETC povezuje ovaj porast uz napredak u cijepljenju u Europi, unatoč određenim zastojima s isporukom naručenih zaliha cjepiva u Europskoj uniji. 

Također, 40% ispitanika reklo je da planira posjetiti drugu europsku zemlju, 4% više nego u prethodnom izvještaju. I postotak Europljana koji namjeravaju putovati avionom povećao se za 3%, na 52%. Ipak, one koji misle putovati i dalje najviše brinu mjere karantene (15%), porast novih slučajeva covida-19 na odredištu (14%) i strah da će se ondje zaraziti (13%).

A cjepivo za covid-19 (11%) i fleksibilna politika otkazivanja rezervacije (10%) i dalje su najzastupljeniji faktori pri odluci ispitanika o putovanju. Efikasnost kontrole epidemije na odredištu im je treći najčešći faktor (10%). Zanimljivo je i da samo 22% ispitanika kaže da im strogi javnozdravstveni protokoli mogu pokvariti iskustvo putovanja, a 67% ih smatra da se zbog njih osjećaju sigurnije i opuštenije.

ETC je u svom prošlogodišnjem izvještaju procijenio pad broja međunarodnih turista, zbog lockdowna i ograničenja putovanja, na 60%, i predvidio da će se obujam putovanja vratiti na razinu prije pandemije tek 2024.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

Šef Hanfe: Osiguravatelji previše ulažu u nekretnine, postoji rizik od pada cijena

Objavljeno

-

Hrvatska osiguravajuća društva u portfeljima imaju znatno veći udio nekretnina u usporedbi s prosjekom EU-a, pa bi zbog umanjenja rizika moguće korekcije cijena nekretnina trebala preispitati strategije ulaganja i razmotriti diversifikaciju, poručio je danas čelnik Hanfe Ante Žigman.

Žigman je to rekao na Hrvatskim danima osiguranja, koji se održavaju u Opatiji u organizaciji Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), a okupljaju više od četiri stotine stručnjaka.

Kazao je da svjetsko tržište dionica raste, investitori se lako upuštaju u rizičnija ulaganja, dok gospodarski rast usporava i ne prati taj burzovni optimizam. Istodobno, visoka inflacija i dalje sprječava monetarno popuštanje i pad kamatnih stopa, unatoč očekivanjima da će se to uskoro dogoditi. 

“U takvom okruženju osiguratelji posebno moraju brinuti o potencijalnim tržišnim rizicima i pronaći načine kako umanjiti utjecaj eventualnog pada cijena i vrijednosti portfelja”, upozorio je predsjednik Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa) u izjavi koja se prenosi u odvojenim priopćenjima HUO-a i Hanfe.

Naime, usporavanje prodaje poslovnih i stambenih nekretnina tijekom prošle godine sugerira da bi europsko, a time i domaće tržište nekretnina, moglo doživjeti promjene. To je prema Žigmanovim riječima važan signal za hrvatska osiguravajuća društva, jer imaju znatno veći udio nekretnina u svom portfelju u usporedbi s prosjekom EU-a.

“Tržište osiguranja kao cjelina ima dovoljno kapitalnih rezervi, ali…”

Pritom je iznio podatak da nekretnine u prosjeku iznose oko četvrtine ukupne imovine, dok kod nekih društava ta brojka doseže gotovo 60 posto. To naglašava potrebu, poručio je Žigman, da domaća društva za osiguranje preispitaju svoju strategiju ulaganja, razmotre diversifikaciju kako bi umanjila rizik moguće korekcije cijena nekretnina te osigurala dovoljnu likvidnost.

Iako Hanfina testiranja pokazuju da i u slučaju značajnijeg pada cijena tržište osiguranja kao cjelina ima dovoljno kapitalnih rezervi, Žigman upozorava da osiguravatelji trebaju pažljivo procijeniti rizike povezane s ulaganjem u nekretnine.

Rekao je da se, iako izravno ulaganje u nekretnine ima neke prednosti, ne smiju zanemariti rizici koje takva ulaganja nose. Osim što su sklone velikim fluktuacijama cijena, nekretnine su teže unovčive i ne osiguravaju brzu likvidnost kao neka druga ulaganja.

Za razliku od izravnog ulaganja u nekretnine, osiguravatelji na razini EU-a obično razmjerno raspoređuju svoja ulaganja među nekretninskim fondovima, dionicama i korporativnim obveznicama nekretninskih poduzeća, naveo je Žigman, naglasivši važnost očuvanja stabilnosti financijskog sustava, posebno tržišta osiguranja, koje čini gotovo 20 posto ukupne imovine hrvatskog sektora nebankarskih financijskih usluga.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

“U konzervi graha pronašao sam štakora!” Nakon šokantne objave povlači se cijela serija iz velikog trgovačkog lanca

Objavljeno

-

By

“U konzervi smeđeg graha pronašao sam – štakora!” Tim se riječima, ali i slikom, portalu za potrošače javio unezvijereni kupac nakon što je otvorio pakiranje graha koje je kupio u našem trgovačkom lancu.

Jedan je kupac doživio nemali šok kada je otvorio konzervu smeđeg graha i u njoj vidio veliki komad štakora. Točnije, zadnji dio s repom, a kako je to izgledalo, najbolje svjedoči njegova fotografija koja uistinu nije za one slabijeg želuca.

Javio se Europskom centru izvrsnosti potrošača, odnosno njihovoj stranici na Facebooku Halo, inspektore, gdje je sve objavljeno. Nakon toga reagirao je Državni inspektorat, ali i lanac Konzum, koji pod svojim brandom K plus plasira grah Garden good. Proizvođač je talijanska tvrtka Fiamma Vesuviana S.R.L. Konzum je odlučio povući cijelu seriju neto količine 400 g, LOT broja L M261, najbolje upotrijebiti do 17. 9. 2026.

“Žao nam je zbog situacije koja se dogodila našem kupcu. Nastavno na zaprimljenu reklamaciju kupca, u koordinaciji s proizvođačem i svim nadležnim institucijama, poduzeli smo sve potrebne radnje sukladno internoj proceduri.

Obavijestili smo proizvođača i zatražili očitovanje. Iako u ovom trenutku ne raspolažemo svim potrebnim informacijama, u kontaktu smo s proizvođačem te smo iz predostrožnosti i s ciljem zaštite naših kupaca, na vlastitu inicijativu, navedenu seriju proizvoda povukli iz prodaje. Dodatno, proveden je inspekcijski nadzor kojim je utvrđeno da je Konzum proveo sve potrebne aktivnosti i provjere.

Još jednom želimo izraziti naše žaljenje te ćemo svakako napraviti sve što možemo kako bi detaljno provjerili sve okolnosti i osigurali da se ovakve situacije ne ponavljaju. Za sve ostale informacije u potpunosti smo na raspolaganju kupcima putem našeg besplatnog potrošačkog telefona 0800 400 000 ili maila konzum@konzum.hr”, odgovorili su iz Konzuma, prenosi Halo, inspektore.

Ako ste kojim slučajem kupili konzervu graha iz serije koja je povučena s polica, vratite ga u bilo koju Konzumovu trgovinu, gdje ćete dobiti povrat novca.

Proizvod je povučen

Sanitarna inspekcija Državnog inspektorata također je po prijavi pronalaska štakora u konzervi provela nadzor.

“Utvrđeno je da je predmetno trgovačko društvo odmah po zaprimanju prijave potrošača pokrenulo postupak prikupljanja svih podataka o samom proizvodu odnosno prikupljanju podataka o LOT-u i roku trajnosti te su zatražili od proizvođača iz Italije da dostave očitovanje vezano za predmetnu prijavu. Po zaprimanju točnih podataka o LOT-u i roku trajanja sporne hrane dana 7. 5. 2024. godine on je dobrovoljno pokrenuo postupak povlačenja navedenog lota s tržišta Republike Hrvatske.

S obzirom na to da je proizvođač predmetne hrane u Italiji, Državni inspektorat će u skladu s procedurama prijaviti i dostaviti informacije u EU RASFF sustav (Europski sustav brzog uzbunjivanja za hranu i hranu za životinje) o predmetnoj prijavi potrošača i povlačenju spornog lota s tržišta kako bi daljnje mjere prema proizvođaču provelo nadležno tijelo za sigurnost hrane u Italiji,” izvijestio je Državni inspektorat RH, prenosi Dnevnik.hr.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Važna obavijest! Povlače se popularne grickalice, provjerite jeste li ih kupili

Objavljeno

-

By

Unsplash

Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) objavila je da se povlače popularne grickalice.

Državni inspektorat Republike Hrvatske obavještava potrošače o opozivu proizvoda Cheez Zum Cheese ring snacks – Cheddar Cheese Flavor, 25g, zbog prisustva neodobrenog bojila E110 u sadržaju.

Proizvod nije u skladu s Uredbom 178/2002 o utvrđivanju općih načela i uvjeta zakona o hrani, osnivanju Europske agencije za sigurnost hrane te utvrđivanju postupaka u područjima sigurnosti hrane i Uredbom (EZ) br. 1333/2008 Europskog parlamenta i Vijeća od 16.prosinca 2008. o prehrambenim aditivima, navodi se na web stranici HAPIH-a.

Podaci o proizvodu:

Dobavljač: Beagley Coppermann, De Kwakel, Nizozemska

Maloprodaja: Osmi kontinent d.o.o., Dubrovnik

Obavijest se odnosi isključivo na proizvod sa gore navedenim podacima.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu