magazin
Večeras čak dvije predstave na 3. Zadarskom festivalu monodrame: “Jama” i “Maske”
Nakon jučerašnje tople i dirljive monodrame “Sjajne stvari” u maštovitoj i interaktivnoj režiji Matka Raguža te maestralnoj izvedbi Filipa Križana i produkciji Teatra EXIT iz Zagreba, večeras na 3. Zadarskom festivalu monodrame pogledajte čak dvije predstave: u 20 sati “Jamu” u režiji Patrika Gregurca i Andrije Nazlića te izvedbi Andrije Nazlića i produkciji Empiria Teatra iz Zagreba i u 21 sat “Maske” Dražena Šivaka u njegovoj režiji i izvedbi te produkciji Dubrovačkih ljetnih igara i Umjetničke organizacije Grupa iz Zagreba.
“Jama” je monodrama temeljena na istoimenoj poemi Ivana Gorana Kovačića. U njoj su ilustrativno i poetički opisani zločini, mučenja i stradanja Drugog svjetskog rata na ovim prostorima. Prožeta dualnošću svjetla i mraka, boli i spasenja, smrti i života, glumac također manevrira između proživljavanja i naracije, poistovjećivanja i od maka. U samu poemu utkana je zavičajna poezija Ivana Gorana Kovačića koja podiže motiv dualnosti na novi nivo, pružajući time dojam eskapizma lirskog subjekta iz strahota kojima svjedoči u neka nevinija i jednostavnija vremena. Monodrama je nastala u istraživačkom projektu mladih umjetnika, glumca Andrije Nazlića i dramaturga Patrika Gregurca koji zajedno potpisuju režiju. Poema “Jama” je sadržajno vezana za ustaške zločine i bacanje žrtava u jame, a nastaje kao najsnažniji protest protiv tih zločina, ali i zločina uopće. Po izražajnoj snazi, zapisao je Jure Franičević, “ova osuda mraka i istovremeno svijetla himna slobode i humanosti nadmašuje sve što je kod nas na sličnu temu lirski napisano. Pjesnik je snagom svog talenta izrazio, u strogom skladu i miru strofâ, ono gotovo neizrecivo od psihičke do fizičke boli. Sadržaj i forma našli su puno jedinstvo u ovoj krvavo realnoj, jezivo potresnoj, a istovremeno i čudesno lijepoj pjesmi. U svojoj biti poema opisuje odnos žrtve i zločinca, a žrtva je sam pjesnik, koji u svoje ime kazuje strahotnu stvarnost hiljada osuđenika… I dok bude posljednji čovjek govorio hrvatskim i ljudskim jezikom uopće, “Jama” će, snagom svog umjetničkog dosega, biti trajna osuda zločina i himna čovjekove slobode, istine i ljepote, himna ljudskog dostojanstva.”
Predstava “Maske” u izvedbenoj formi lecture performancea vodi kroz simboliku, povijest i vještine koje su usko vezane uz masku kao izvedbeni element. Glumac nošenjem maske možda skriva svoje fizičko, mesnato i kožnato lice, ali stavljanjem maske, te druge kože, zapravo se postiže otkrivanje. Otkrivanje koje se događa kod korištenja maske je dvojako: glumac otkriva život u drugim svojim vještinama koje nisu vezane uz ekspresije njegova lica; te spoznajno otkrivanje, otkrivanje sebe u dubokom duhovnom smislu. Duhovno otkrivanje pod okriljem maske bilo je poznato i vlastima, koje su stoljećima nastojale suzbiti masku raznim metodama, neke su očite i danas bez da ih ovdje spominjemo, a najzanimljivija je metoda – metoda aproprijacije u slučaju dvorske lude. Često su masku pokušavali dokinuti oni koji ni ne znaju da je nose. No iako je maska fizički simbol za određeni karakter i kao takvu moguće ju je spaliti, zabraniti i izgladnjeti, maska ipak živi i u dimu, i pleše preko crvene crte cenzure, i žica hranu praznog želuca.
Maska traje unatoč i usprkos materijalnih uvjeta. Maska je ideja. Ideja koja se prenosila od prvog vrača, odnosno – prvog glumca, preko ritualnih karnevala pa do Arlecchina. Arlecchino je bio poznat na našoj obali kao Pomet, a onda su ga Talijani trbuhom za kruhom prenijeli preko Alpi i pojavio se u Njemačkoj kao Till Eulenspiegel; da bi ga na kopnu iz škrinje ideja izvadio Krleža. U slučaju kopnene Hrvatske ideja maske ostvaruje se kao Petrica Kerempuh, a u vašem slučaju ideja se maske ostvaruje kao živa osoba – Dražen Šivak. Nataložilo se puno priča od prvog glumca do Dražena, kroz kojeg progovaraju slojevi maske ljudske povijesti.
Svi posjetitelji 3. Zadarskog festivala monodrame imaju priliku sudjelovati u izboru nagrade za najbolju monodramu prema ocjeni publike. Poslije svake predstave, posjetitelji ocjenom od 1 (najniža) do 5 (najviša) ocjenjuju odgledanu monodramu i na taj način svojim glasom pridonose konačnom izboru nagrade publike za najbolju monodramu. Cijena ulaznica za preostale pojedinačne predstave je od 5,00 € do 15,00 €, a za komplet od trinaest predstava je 100,00 €.
Ulaznice se kupuju i preuzimaju na blagajni Kazališta lutaka Zadar, Sokolska 1, Zadar svakog dana od 20 sati do početka predstave u 21 sat, odnosno od 19 sati na dan igranja predstave koja počinje u 20 sati. Ulaznice je moguće rezervirati na e-mail: uzkudramaplus@gmail.com najkasnije dva sata prije izvedbe svake predstave ili na broj telefona: +385 98 779 703 ili SMS porukom na isti broj. Rezervirane ulaznice potrebno je preuzeti i kupiti najkasnije pola sata prije početka predstave na blagajni Kazališta lutaka Zadar. Rezervirane ulaznice koje nisu podignute na vrijeme bit će puštene u slobodnu prodaju.
magazin
Četvrti adventski vikend i Badnjak u Pagu
Grad Pag i TZ Grada Paga i ovaj vikend donose bogat program kojim se približavamo božićnim blagdanima. Četvrti adventski vikend osmišljen je da svatko može pronaći nešto za sebe – od dječjih priredbi i bajki, sportskih događanja, preko glazbenih nastupa, do tradicionalnog okupljanja s građanima na Pijaci za Badnjak.
Program počinje u petak, 19. prosinca Božićnim turnirom u nogometu kojeg organizira NK Pag u školskoj dvorani od 15:00 sati na kojem sudjeluje ukupno 18 ekipa. U večernjim satima najmlađi će nastupiti u priredbi „Božić s paškim mališanima” koja počinje u 18:30 sati u Dječjem vrtiću Paški mališani. Na glavnom gradskom trgu nastupit će Trio Sol i napraviti veselu blagdansku atmosferu, a u Kneževom dvoru održat će se Božićni tanci s početkom u 20 sati u organizaciji Udruge umirovljenika.
Subotnji program donosi nastavak Božićnog nogometnog turnira u školskoj dvorani od 15:00 sati, a poslijepodne na Pijaci slijedi svečano paljenje četvrte adventske svijeće uz nastup učenika 4. razreda OŠ Jurja Dalmatinca Pag. Večer će uljepšati Klapa Galijota, koja će svojim pjesmama dočarati pravi dalmatinski božićni ugođaj.
Nedjelja je posvećena obiteljima i najmlađima, djeca i roditelji moći će uživati u božićnim bajkama u Kući Djeda Božićnjaka, u organizaciji Gradske knjižnice Pag. Vikend završava Božićnim koncertom Gradske glazbe Pag, čime će se dodatno naglasiti blagdanska atmosfera u gradu.
Badnjak u Pagu obilježit će se tradicionalnim okupljanjem i druženjem s građanima na Pijaci. Jutro počinje uz pjesmu, iće i piće te živu glazbu Mate Grgata, dok će večernji nastup Dua Eleganca oplemeniti božićni ugođaj na glavnom gradskom prije ponoćke koja će se održati u Zbornoj crkvi Marijina uznesenja u Pagu.
PROGRAM:
Petak, 19. prosinca 2025.
15:00 – Božićni nogometni turnir, NK Pag, Školska dvorana
18:30 – Božić s Paškim mališanima, Dječji vrtić Paški mališani
19:00 – Veselo na Pijaci uz Trio Sol
Subota, 20. prosinca 2025.
15:00 – Božićni nogometni turnir, NK Pag, Školska dvorana
18:00 – Paljenje četvrte adventske svijeće uz nastup učenika 4. razreda OŠ Jurja Dalmatinca Pag
19:00 – Nastup Klape Galijota
Nedjelja, 21. prosinca 2025.
17:00 – „Dotaknimo čaroliju Božića“ – božićne bajke, Kuća Djeda Božićnjaka (GK Pag)
19:00 – Božićni koncert Gradske glazbe Pag
Srijeda, 24. prosinca 2025. – Badnjak
11:00 – Badnje jutro uz pjesmu, iće i piće na Pijaci uz živu glazbu Mate Grgata
21:30 – „Božićne note“ – nastup Dua Eleganca
Pozivamo sve građane i posjetitelje da se pridruže adventskom programu i zajedno dočekaju Božić u Pagu.
Organizatori: Grad Pag i TZ Grada Paga
magazin
ZADARSKI OSCAR / Kazališna udruga Igrajmo se zaključila uspješnu 2025. godinu
Kazališna udruga Igrajmo se Zadar zaključila je uspješnu 2025. godinu sinoć u KLZ ZADAR dodjelom 12. NOBI-ja poznatijeg kao zadarski Oscar tj. nagrada za najbolja glumačka ostvarenja u 2025. godini pri Igrajmo se.
Ovogodišnji dobitnici su:
Antonija Mašina, Areta Nižić, Jakov Soldo, Jakov Ćuković, Anai Bacon, Zoe Vuletić Sorić, Eva Šimurina, Eva Stanišić.
Povjerenstvo za dodjelu nagrade činili su ljudi iz struke koji prate rad grupa kroz cijelu godinu: Matija Šango Šimurina, Ana Fric, Anita Goreta.
Nobi je osmišljen kao manifestacija koja potiče suradnju s mladim lokalnim umjetnicima, a tomu u prilog ide i ovogodišnja suradnja s a capella sastavom Aka Cresendo s kojima su snimili i nedavno objavljen spot Božić dolazi, a sastav je nastupio i kao gost ovogodišnje manifestacije i naravno oduševio publiku. Ovakve suradnje primjer su razmjene umjetničkih iskustava i znanja, prekrasnog spoja talenata zadarske mlade umjetničke scene ojega svakako treba podržati.
Ova manifestacija međuostalim, za cilj ima i poticanje autorskog rada mladih glumaca. Mladi glumci i glumice uz poprilično intenzivan raspored posljednjih mjeseci, pripremili su svoje autorske glumačke točke i nasmijali publiku.
Jakov Soldo i Jakov Ćuković osmislili su svoj kratki nastup i svakako opravdali još jednom nagradu, a Antonija Mašina, Areta Nižić, Dora Vrkić i Luce Slišković svojim su se autorskim radom pod nazivom Golf dvica četiri sica oprostile od Igrajmo se nakon dugog niza godina.
Protekle godine bile su glavne promotorice zadarske kulture i kazališne umjetnosti mladih našega grada, ujedno i rada Igrajmo se, gostujući na mnogim festivalima izvan naših granica. Ove djevojke najbolji su primjer kvalitetnog rada, talenata, međusobnog povjerenja i timskoga rada ove grupe. Ono što ostaje jesu svakako uspomene i prijateljstvo koje se nastavlja i nakon završetka ovog dijela njihovog životnog putovanja.
Nobi je poseban trenutak za svakog polaznika Igrajmo se prepun emocija koje naglašavaju zajedništvo i snagu timskoga rada. Oni koji su primili zlatni kipić u ruke ujedno su dobili i dodatnu odgovornost, opravdati nagradu, a oni koji nisu svakako su motivirani ostvariti taj cilj.
magazin
VIDEO / Klapa Puntamika donosi toplu božićnu priču u pjesmi “Božić je u svitu”
Božić je u svitu božićna je pjesma kojom nas Klapa Puntamika podsjeća na najemocionalnije blagdansko vrijeme u godini. Denis Maričić potpisuje glazbu, a na tekstu mu se pridružuje i Marko Dunatov. Na aranžmanu su radili Saša Gajić i Ante Jurić dok je produkciju zaokružio Tomislav Pehar. Za pjesmu je snimljen i spot koji je lokacijski vezan za pitoreskni Ražanac. Režiju za spot potpisuje Toni Mađerić.
“Zanimljivo je da su u Ražancu još uvijek sačuvana jedna od posljednjih ručno zvonjenih crkvenih zvona u Dalmaciji, običaj koji gotovo posvuda nestaje. Upravo tu vrijednu tradiciju poželjeli smo zabilježiti u projektu.”, poručuje Klapa Puntamika te nastavlja: “Vođeni stihom “Zazvonit će zvona točno u po noći”, odlučili smo u videospot unijeti i stvarna ražanačka zvona koja se pojavljuju u više kadrova kao snažan simbol te izvorne, gotovo izgubljene baštine. Zahvaljujući dobroj volji mjesnog zvonara Branka Žagara – Brace, uspjeli smo povezati glazbu, mjesto i tradiciju u jednu toplu, autentičnu božićnu priču.”
Autorski tim Klape Puntamika već dugi niz godina inspiraciju pronalazi u snažnim dalmatinskim motivima, posebno u čarobnom prostoru podvelebitskog kanala, gdje se moćni Velebit sa svojom divljom, mističnom ljepotom slijeva prema moru. Ta dramatična linija susreta planine i mora postala je zaštitni znak njihovog vizualnog identiteta, a i u ovom projektu ima posebno simbolično mjesto.
Ovoga puta božićna priča pronašla je svoj dom u prekrasnom Ražancu, mjestu koje ih je oduševilo jednostavnošću, ljepotom, tradicijom i toplinom ljudi. U suradnji s Ražancem klapa Puntamika već priprema i novi videospot za pjesmu Ja sam dite Dalmacije, koja je ujedno i naslovna pjesma njihovog nadolazećeg albuma.







