Connect with us

Hrvatska

Širi se nova prevara preko telefona i mailova. Posebno ciljaju jednu skupinu građana

Objavljeno

-

Pexels

Europski potrošački centar Hrvatska upozorava potrošače na novu vrstu prevare u kojoj se prevaranti lažno predstavljaju kao predstavnici Mreže Europskih potrošačkih centara (ECC-Net), a na meti su im osobe koje su prethodno već pretrpjele financijske prevare, kojima nude lažna obećanja o povratu izgubljenih sredstava.

Europski potrošački centar Hrvatska ističe da sve svoje usluge, pružanje pomoći i savjeta potrošačima, uvijek pruža besplatno.

Prevaranti kontaktiraju žrtve putem telefona ili e-pošte, tvrdeći da djeluju u ime Mreže Europskih potrošačkih centara. Posebno ciljaju potrošače koji su već pretrpjeli financijsku štetu zbog prevara te ih obavještavaju da su njihova izgubljena financijska sredstva pronađena.

Tvrde da se sredstva nalaze na računu u švicarskoj banci u Londonu te da su spremna za prijenos na račun potrošača. Međutim, prije nego što se sredstva mogu uplatiti, prevaranti traže osobne podatke za “potvrdu identiteta”. Također, upozoravaju da će, ako se podaci ne dostave do 30. prosinca 2024., novac biti doniran dobrotvornim organizacijama u Europi.

Prevaranti iznose izmišljene tvrdnje da su zahvaljujući istragama Mreže Europskih potrošačkih centara, u suradnji s financijskim regulatorima i Europskom središnjom bankom (ESB), otkrili financijsku prevaru. Dodatno, navode suradnju s Interpolom kako bi priča izgledala uvjerljivije.

Europski potrošački centar Hrvatska naglašava da niti jedna od ovih tvrdnji nije točna, a ni Europski potrošački centar Hrvatska ni Mreža Europskih potrošačkih centara ne pružaju usluge povrata izgubljenih financijskih sredstava.

Kako prepoznati prijevaru

Europski potrošački centar Hrvatska upozorava na nekoliko ključnih znakova koji ukazuju na pokušaj prevare, a to su: Lažne pozicije i nazivi (poruke su često potpisane od strane navodnog “Glavnog inspektora Mreže Europskih potrošačkih centara (ECC-Net)”, pozicije koja ne postoji, pogrešan naziv organizacije (ispravan naziv je “Mreža Europskih potrošačkih centara (ECC-Net)”, a ne “Europski centar za prava potrošača”), neovlašteni logotipi (logotip u potpisu poruke nije povezan s Mrežom Europskih potrošačkih centara), sumnjive adrese e-pošte (često sadrže ime koje se ne podudara s onim u sadržaju poruke ili koriste domene koje nisu povezane s Mrežom Europskih potrošačkih centara).

Ako primite poruku koja vam se čini sumnjivom, Europski potrošački centar Hrvatska savjetuje da odmah prekinete komunikaciju i provjerite identitet pošiljatelja, zaštitite osobne podatke odnosno ne dijelite osjetljive informacije, poput bankovnih podataka ili dokumenata, ne plaćate unaprijed (Europski potrošački centar Hrvatska nikada ne naplaćuje svoje usluge) i prijavite pokušaj prevare Samostalnoj službi za informacijsku sigurnost u Ministarstvu unutarnjih poslova ili im se možete obratiti na adresu e-pošte: policija@mup.hr.

 
Nastavi čitati
Kliknite za komentar

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Hrvatska

OZBILJNA OPASNOST! / Trgovački lanac upozorio kupce: Nemojte koristiti ovaj proizvod!

Objavljeno

-

By

Pixabay

Trgovački lanac izvijestio je potrošače o povlačenju proizvoda zbog opasnosti od strujnog udara.

Kako smo već ranije pisali, u pitanju je sušilo za kosu RH-1558-1BL robna marka Iskra. Proizvođač je kineska tvrtka Yuyao xuneng jiangxin electric appliances, a uvoznik Ahac d.o.o., Kozjanskega odreda 21, 3230 Šentjur, Slovenija.

Distributer za Hrvatsku je tvrtka Flamma lux d.o.o., Ulica Jurja i Vjekoslava Stančića 98, Vukovina, izvijestio je i Državni inspektorat.

Oglasio se i KTC koji također upozorava na opasnost od strujnog udara. “Postoji mogućnost pregrijavanja sušila što uzrokuje oštećenje materijala i izolacije te kontakta oštećene izolacije i kučišta uređaja.

Ako ste navedene proizvode kupili na prodajnim mjestima KTC-a, molimo da nam se javite s računom”, navode iz trgovačkog lanca.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

VRIJEME / Budite oprezni, kiša se ledi u dodiru s podlogom, slijedi i novi preokret

Objavljeno

-

By

Donosimo vremensku prognozu meteorologinje Tee Blažević

Kiša koja pada mjestimično u unutrašnjosti ledi se u dodiru s tlom i predmetima pri tlu, vozače se poziva na oprez, zbog opasne poledice na koju se upozoravaju i pješaci. Za cijelu unutrašnjost na snazi je upozorenje putem sustava Meteoalarm Državnog hidrometeorološkog zavoda. Kiša pada i duž obale i uz Jadran što će biti slučaj i u nastavku utorka.

Tijekom srijede će biti manje oborine, većinom malo kiše duž Jadrana i u području uz Jadran. Uz južinu, temperature u porastu.

Drugi dio tjedna donosi osjetno zatopljenje, uz jugozapadnjak i jugo.

Tijekom četvrtka ponovno treba računati na češću kišu i pljuskove, najprije duž Jadrana i uz Jadran, gdje je moguća i grmljavina, no poslijepodne i navečer i u većem dijelu unutrašnjosti. Lokalno je moguća obilnija oborina.

Nestabilno s kišom i pljuskovima bit će i tijekom petka, poslijepodne će se oborina prorijediti.

Za vikend neobično toplo za ovo doba godine, temperature i do 16, 17, moguće i u dijelovima unutrašnjosti, no ne i posve stabilno.

 
Nastavi čitati

Hrvatska

Bivši šef Konzuma o bojkotu trgovina: Imao bi učinka kad bi trajalo 10 dana

Objavljeno

-

By

Pixabay

Najavljeni bojkot je komentirao Dragan Munjiza, bivši direktor Konzuma i stručnjak za maloprodaju.

Društvenim mrežama ovih se dana proširio poziv građanima da 24. siječnja bojkotiraju trgovine i tog dana ništa ne kupuju.

“Pozivaju se ljudi da taj dan nitko ništa ne kupuje, ali ništa. Osigurajte se za taj dan kao da je nedjelja. U Ujedinjenom Kraljevstvu se dogodilo isto s gorivom, drugi dan je pala za 15 funti po litri, ali su isto tako digli plaće za £100 mjesečno”, stoji u jednoj verziji poruke koja kola na društvenim mrežama.

Najavljeni bojkot je u razgovoru za HRT komentirao je Dragan Munjiza, bivši direktor Konzuma i stručnjak za maloprodaju, koji ne smatra da će jednodnevni bojkot imati veći učinak.

“Vlada šalje poruku listom ograničenih cijena, a ovako i potrošači, ali bez nekog velikog učinka, jer većina nas će otići ili dan ranije ili dan kasnije. Znači, ta mjera bi imala utjecaja kada bi trajala 15-ak ili 10 dana”, rekao je Munjiza.

I sindikalist Krešimir Sever smatra da jedan bojkot ne može puno toga promijeniti. No, dodaje kako kontinuirane akcije mogu učiniti razliku.

“Dovoljno je da se građani jedan, dva ili tri dana suspregnu od kupnje. Naša aktivnost je tu vrlo važna, pasivno gunđati nije dovoljno – dodao je.

 
Nastavi čitati
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi
Oglasi

U trendu